Hvis man ikke kan engelsk i dag

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvis man ikke kan engelsk i dag

Indlægaf Studsgaard » 15. jun 2017, 20:52

ExCoastal skrev:Min søn bruger Duolingo på sin telefon til at lære dansk, det virker til at være en udmærket metode. Børn er oftere nemmere at overtale, når ting foregår på en telefon eller tablet :)


Det kan da være jeg skal se på den - om ikke andet bare som noget for sjov. For ja det er ofte som om det bare er sjov når det er på en iPad.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvis man ikke kan engelsk i dag

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2017, 22:06

Studsgaard skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvad med computerspil med indlagt tale? Ikke snakkespil, men f.eks. skydespil hvor der råbes I AM HIT og GET DOWN og sådan noget som effekter.

Jeg lærte en del engelsk gennem spil i folkeskolen, fordi jeg var motiveret for at forstå det her og nu :)

Sådanne ting har han ok tjek på. Også hvad de forskellige ting i minecraft hedder. Men han spiller ikke rigtigt skydespil. Mest minecraft, men han er ikke den store spillenørd. Det er ikke hver dag han spiller.
Han er dog på youtube hver dag måske op til en times tid ved pc/iPad om eftermiddagen.
Jeg håber også at han lærer noget den vej.


Det tror jeg helt sikkert man gør.

Er ikke inde i spil, men noget hvor der blev snakket meget ville nok være godt.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvis man ikke kan engelsk i dag

Indlægaf Lulu » 16. jun 2017, 05:32

Min dreng på 3 snakker udemærket engelsk. Han ser youtube videoer, gerne sådan nogle om de tegneserie figurer han kan lide og så noget med eksempelvis farver eller tal. På deb måde har han lært farver og tal på engelsk.
Nu er din dreng jo en del ældre så de videoer er måske knap så spændende, men der findes sikkert en masse til de lidt ældre også.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvis man ikke kan engelsk i dag

Indlægaf Luffegås » 16. jun 2017, 05:55

Altså for bare 10-15 år siden var 5. klasse helt okay at man ikke kunne sige andet end "The dog is sweet and the dogs name is vuffer". :) Men det ser ud til du heller ikke synes der skal kæmpes vildt med det endnu :)
Som sådan er det vigtigste altid uanset sprog eller fag: HVOR kan jeg finde viden? Hvordan oversætter jeg, hvor slår jeg op henne, og det er jo f.eks. google. Jeg hadede min engelsklærer af mange grunde men det sidder bare stadigvæk hendes irriterende stemme: "look it up!". Jeg fik en hverdags engelsk ordbog af min far, og jeg sad tit bare og bladrede i den, så oversatte jeg sangtekster jeg godt kunne lide, både til dansk og fra dansk til engelsk.
Så hvis han bare ved hvordan man kan blive klogere, så tror jeg nu altså nok han skal klare sig i samfundet, det kommer jo også med interesse for et emne. Men I kan jo prøve engang imellem, med begge drenge at øve med at snakke lidt engelsk ved middagsbordet, bare stille og roligt, uden pres og forventninger, og tillad lidt daenglish for sjov, for så lærer man hvordan det jo I altfald IKKE skal være :)

Jeg husker da det første Sims udkom i 2000 eller noget, der var det ikke på dansk, men min far synes det var for tidligt jeg lærte engelsk, så han satte det til svensk, med det resultat jeg i dag kan en del svenske ord :lol: :lol: Og vi lærte jo alle lidt tysk i vores barndom pga. tysk tv, og jeg husker en engelsk børnekanal der hed TCC, den gjorde også underværker for en del. Alle jeg kender der har fået topkaraktere i tysk og engelsk har dedikeret deres karakter til fjernsyn :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvis man ikke kan engelsk i dag

Indlægaf Studsgaard » 16. jun 2017, 09:58

I forhold til de ting i nævner og det han kan, så begynder jeg måske at tro at der lige på engelsk området ikke er så meget at frygte.
For farver/tal/kroppen og lignende lette ting, det kan han fint. Han forstår når vi på engelsk, beder ham lave kaffe og sådanne ting.
Jeg er måske farvet af at storebroder næsten udelukkende ser ting på engelsk online. Vælger engelske film også uden underteksterne og lignende. Men måske er det ham der bare er ekstra fremme. Og mellemsten siger selv han ikke er god til engelsk.
0

Tilbage til "Sprog"