Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. jan 2021, 18:00

Akehurst2 skrev:
abcd skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Akehurst2 skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Idéen med vaccinen er vel stadig at reducere sygdomsforløbet og ikke at forhindre smittespredning, da det, så vidt jeg ved, ikke kan dokumenteres at man bliver immun af vaccinen.
Fra Sundhedsstyrelsens hjemmeside
"Forebyggelse af smittespredning
Godkendelsesstudierne af Comirnaty® (tozinameran) og COVID-19 Vaccine Moderna® (mRNA-1273) var designet til at observere effekt med hensyn til forebyggelse af sygdom – ikke effekt til forebyggelse af smittespredning. Efterhånden som vi får
mere data, vil vores viden om vaccinens evne til at forebygge smittespredning blive udbygget. "


Derfor tror jeg ikke man skal forvente den åbning af samfundet som folk går og drømmer om, så snart de har fået stikket.


Men hvis sygdomsforløbet bliver mildere, så gør det vel ikke så meget at folk bliver smittet? Strategien er som udmeldt ikke nødvendigvis at slippe helt af med sygdommen, men at reducere presset på sundhedsvæsenet, og der er det vel fint nok med milde sygdomsforløb.


Bestemt. Men spørgsmålet er hvornår myndighederne så mener det er sikkert nok. For hvis folk helt dropper restriktionerne, så vil det være svært at forudse udviklingen.
Jeg tvivler bare på de åbner op så snart befolkningen er blevet vaccineret. Det vil gå langsomt.


Hvad er alternativet til at lukke helt op efter alle er vaccinerede? Vente på bedre vacciner?


Jeg tror, ikke-asiaten mener, at der ikke kan lukkes HELT op = fjerne alle restriktioner fra den ene dag til den anden, men at det skal være gradvist. Men der kommer da forhåbentligt en vis gradvis genåbning allerede før alle er vaccineret.


Præcist. At tro på en fuld åbning fra måned til måned er efter min mening naivt.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jan 2021, 18:07

Det tror jeg absolut, at de gør på et eller andet tidspunkt.
Hvis DK er et af de lande, hvor det går mest ok med vacciner og tackling af mutationer, går det jo væsentligt dårligere andre steder, og de fleste steder skal være klar til festivaler til sommer, før det hænger sammen for de udenlandske musikere at tage på turné.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2021, 09:48

Nå, Roskilde mener ikke selv, de to festivaler er så sammenlignelige, at aflysning af den ene behøver at føre til aflysning af den anden: https://politiken.dk/kultur/art8074863/ ... festivaler
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Slettet bruger » 22. jan 2021, 09:51

Akehurst2 skrev:
abcd skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Bestemt. Men spørgsmålet er hvornår myndighederne så mener det er sikkert nok. For hvis folk helt dropper restriktionerne, så vil det være svært at forudse udviklingen.
Jeg tvivler bare på de åbner op så snart befolkningen er blevet vaccineret. Det vil gå langsomt.


Hvad er alternativet til at lukke helt op efter alle er vaccinerede? Vente på bedre vacciner?


Jeg tror, ikke-asiaten mener, at der ikke kan lukkes HELT op = fjerne alle restriktioner fra den ene dag til den anden, men at det skal være gradvist. Men der kommer da forhåbentligt en vis gradvis genåbning allerede før alle er vaccineret.


Men hvad får man ud af at åbne gradvist når alle er vaccinerede? Hvis man har besluttet at vaccine af alle er endemålet, og det er derfra man åbner fuldt, kan man vel lige så godt gøre det med det samme.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2021, 10:25

abcd skrev:
Akehurst2 skrev:
abcd skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Bestemt. Men spørgsmålet er hvornår myndighederne så mener det er sikkert nok. For hvis folk helt dropper restriktionerne, så vil det være svært at forudse udviklingen.
Jeg tvivler bare på de åbner op så snart befolkningen er blevet vaccineret. Det vil gå langsomt.


Hvad er alternativet til at lukke helt op efter alle er vaccinerede? Vente på bedre vacciner?


Jeg tror, ikke-asiaten mener, at der ikke kan lukkes HELT op = fjerne alle restriktioner fra den ene dag til den anden, men at det skal være gradvist. Men der kommer da forhåbentligt en vis gradvis genåbning allerede før alle er vaccineret.


Men hvad får man ud af at åbne gradvist når alle er vaccinerede? Hvis man har besluttet at vaccine af alle er endemålet, og det er derfra man åbner fuldt, kan man vel lige så godt gøre det med det samme.


Nu var det jo ikke mit synspunkt - jeg gengav blot, hvordan jeg havde forstået et indlæg.

Uanset hvad, så regner jeg med at der kommer gradvis genåbning også før vaccinerne er gennemført ultimo juni. Vi fortsætter ikke den nuværende nedlukning indtil da - det ville være vanvid.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. jan 2021, 10:38

abcd skrev:
Akehurst2 skrev:
abcd skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Bestemt. Men spørgsmålet er hvornår myndighederne så mener det er sikkert nok. For hvis folk helt dropper restriktionerne, så vil det være svært at forudse udviklingen.
Jeg tvivler bare på de åbner op så snart befolkningen er blevet vaccineret. Det vil gå langsomt.


Hvad er alternativet til at lukke helt op efter alle er vaccinerede? Vente på bedre vacciner?


Jeg tror, ikke-asiaten mener, at der ikke kan lukkes HELT op = fjerne alle restriktioner fra den ene dag til den anden, men at det skal være gradvist. Men der kommer da forhåbentligt en vis gradvis genåbning allerede før alle er vaccineret.


Men hvad får man ud af at åbne gradvist når alle er vaccinerede? Hvis man har besluttet at vaccine af alle er endemålet, og det er derfra man åbner fuldt, kan man vel lige så godt gøre det med det samme.


Nu er det jo ikke alle der skal vaccineres, så det spiller vel også ind i forhold til deres beslutning. Udover det, så er det som jeg tidligere skrev, temmelig usikkert hvilken virkning vaccinerne har, så derfor spiller det vel også ind. Nye mutationer dukker også op hele tiden. Hvem ved hvilken indvirkning vil de have på myndighedernes beslutning.
Der er så mange ukendte faktorer omkring det her, at jeg som sagt synes det er naivt at tro at det vil gå så let, som at myndighederne bare åbner op når x% er vaccineret.
Men måske jeg tager fejl. Vi får se.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Kilix » 22. jan 2021, 14:20

Purple Haze skrev:
abcd skrev:Jeg har billet til Copenhell. Jeg giver det 13,7% chance at det bliver til noget.


Det samme.

Tror vi får samme tilstande som i efteråret, indtil efteråret.

Samme her, jeg beholdte dog min billet fra sidste aar, og vil egentligt beholde den igen, hvis det bliver muligt.
Jeg haaber personligt paa at det bliver til noget med copenhell, simpelthen fordi det er saadan en fed festival som jeg glaeder mig helt aandssvagt til hvert aar. Med det sagt er der dog ogsaa fuld forstaaelse for at de evt aflyser.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21829

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Purple Haze » 22. jan 2021, 15:45

Spørgsmålet er jo også, om man har lyst til at tage til en festivald med 10.000vis af andre mennesker - hvis man ikke kan være sikker på man bliver syg (og måske meget syg), hvis de andre løber rundt og smitter.

Jeg er ikke sikker på jeg har lyst til at deltage i sådanne arrangementer, heller ikke til sommer, selvom jeg måske er vaccineret.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Sic
Indlæg: 238
Tilmeldt: 1. jun 2020, 12:46
Kort karma: 13
Likede indlæg: 674

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Sic » 23. jan 2021, 08:36

NejJegErIkkeAsiat skrev:
abcd skrev:
Akehurst2 skrev:
abcd skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Bestemt. Men spørgsmålet er hvornår myndighederne så mener det er sikkert nok. For hvis folk helt dropper restriktionerne, så vil det være svært at forudse udviklingen.
Jeg tvivler bare på de åbner op så snart befolkningen er blevet vaccineret. Det vil gå langsomt.


Hvad er alternativet til at lukke helt op efter alle er vaccinerede? Vente på bedre vacciner?


Jeg tror, ikke-asiaten mener, at der ikke kan lukkes HELT op = fjerne alle restriktioner fra den ene dag til den anden, men at det skal være gradvist. Men der kommer da forhåbentligt en vis gradvis genåbning allerede før alle er vaccineret.


Men hvad får man ud af at åbne gradvist når alle er vaccinerede? Hvis man har besluttet at vaccine af alle er endemålet, og det er derfra man åbner fuldt, kan man vel lige så godt gøre det med det samme.


Nu er det jo ikke alle der skal vaccineres, så det spiller vel også ind i forhold til deres beslutning. Udover det, så er det som jeg tidligere skrev, temmelig usikkert hvilken virkning vaccinerne har, så derfor spiller det vel også ind. Nye mutationer dukker også op hele tiden. Hvem ved hvilken indvirkning vil de have på myndighedernes beslutning.
Der er så mange ukendte faktorer omkring det her, at jeg som sagt synes det er naivt at tro at det vil gå så let, som at myndighederne bare åbner op når x% er vaccineret.
Men måske jeg tager fejl. Vi får se.


Men i takt med at flere og flere bliver vaccineret, reduceres sandsynligheden for at der opstår nye mutationer. Men det er selvfølgelig på verdensplan, så i den sammenhæng batter det selvfølgelig ikke så meget om hele Danmarks befolkning er vaccineret.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21829

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Purple Haze » 4. maj 2021, 12:20

Så blev det hele aflyst i DK også.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Pandesteg » 4. maj 2021, 13:56

Pandesteg skrev:Jeg tror samtlige festivaller i DK bliver aflyst.


Og jeg fik desværre ret...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Julledyret » 4. maj 2021, 16:11

En ting er begrænsningen i de fysiske rammer, men det ville jo heller ikke være en god festival, når udenlandske bands ikke kan turnere rundt i Europa. Det er immervæk en af hovedårsagerne til at tage på festival, at der er noget at høre på.

Så egentlig er jeg lettet over at det hele er aflyst, så det ikke bliver en stærkt amputeret udgave med alverdens restriktioner og et halvtomt musikprogram. Det er bare enormt trist for branchen og alle involverede, at det bliver endnu en sommer uden live musik i stort format.
5
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. maj 2021, 08:20

Jeg er egentlig også godt tilfreds med aflysningen af den festival vi skulle til. Det ville være blevet med alt for mange begrænsninger til at jeg ville gide at deltage.
Nu viser en ny analyse så også at danskerne først er i mål med vaccineplanen i november. Så at tro på festivaller i juli/august er vist utopi.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Wizzze » 5. maj 2021, 08:51

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er egentlig også godt tilfreds med aflysningen af den festival vi skulle til. Det ville være blevet med alt for mange begrænsninger til at jeg ville gide at deltage.
Nu viser en ny analyse så også at danskerne først er i mål med vaccineplanen i november. Så at tro på festivaller i juli/august er vist utopi.


Nogen holder fast!

"Mens alle andre store festivaler i dag har aflyst sommerens koncerter, melder Vi Elsker 90’erne nu ud, at de gennemfører sommerens festivaler i hele landet.
”Hos os stopper festen aldrig!!” -Sådan siger arrangørerne bag Vi Elsker 90’erne, der står for dagens bedste nyhed. Mens alle andre store festivaler tirsdag lagde sommerens koncertplaner i graven, er festivalen, der i år fejrer 10-års jubilæum, nemlig klar til at tage imod landets musikhungrende festivalgæster!

Vi Elsker 90’erne er kede af dagens nyheder omkring sommerens arrangementer, der må aflyses, men er glade for selv at kunne komme ud og afvikle deres 10-års jubilæum på trods af de mange restriktioner.

2021
14. august Rødovre
14. august Næstved
21. august Aalborg
21. august Holstebro
28. august Aabenraa
28. august Odense

Dog må festerne i henholdsvis Rødovre den 22. maj og i Åbenrå den 5. juni flyttes til august måned, men det har hele tiden været en del af planen.
”Vi arbejder ud fra en model, hvor vi må være 5000 mennesker pr. arrangement, og vil så hurtigt som muligt melde ud, hvor mange billetter der er tilbage til salg i de respektive byer” -melder festivalarrangør Riffi Haddaoui.
Rødovre er som det første venue allerede udsolgt med 10.000 billetter, hvorfor Vi Elsker 90’erne den 14. august har ansøgt om at opstille to venues, så alle, der har købt billet til årets brag, sikres adgang til dét der lige pludselig går hen og bliver Danmarks største festivaloplevelse.
”Vi lukker billetsalget nu til alle byer, og når vi har skabt et overblik over, hvor mange billetter der kan sælges i de enkelte byer, med de nye forholdsregler, vil vi den 1. juni åbne for salg af de resterende billetter” -lyder det fra arrangøren, der sprudler af optimisme og lyst til endelig at kunne give publikum, dét de ønsker. En farverig sommerfest med fællesskab i sikre rammer.

"Vi er sindssyg glade for at vi kan holde festen kørende. Kulturen og festivals livet må ikke dø, selvom vi virkelig har haft svære betingelser de seneste to sæsoner. Vi græder med vores kollegaer, som ikke kan komme ud i år, men Vi Elsker 90’ernes set-up og fleksibilitet gør, at vi har en gennemarbejdet plan for, hvordan vi kan mødes i år” -siger Riffi Haddaoui glad.
Han får dagligt henvendelser fra festivalgæster, som venter spændt, men fortæller, at også musikerne, de mange kæmpestjerner fra 90’erne glæder sig til at fejre festivalens 10-års jubilæum, holde fanen højt og skabe en 13 timers fest for de mange mennesker, som har bakket op, og været loyale de sidste mange år.

”Med de nuværende restriktioner må vi være 5000 mennesker, men vi er ganske sikre og håber på at med vaccine, Corona pas og det faldende smittetryk, at vi kommer til at kunne være flere i august” håber Riffi Haddaoui.
Som en konsekvens at begrænsningerne i antal publikummer og Covid19 rejserestriktioner, vil en ændring af line-uppet ske. Dog garanterer arrangøren alle en fantastisk sommerfest med nogle af de største artister fra 90erne og de bedste fra 00’erne med i alt 13 timers non-stop underholdning.

”Vi glæder os til igen at møde vort publikum” – slutter Riffi Haddaoui

På gensyn i august
Yderligere information, kontakt Riffi Haddaoui, mail: riffi@vielsker.dk – tlf.: 5050 1010
Med venlig hilsen
Vi Elsker 90’erne"

https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/ ... d=13621320
0
Do as I say! :whip:
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: Glastonbury aflyser 2021, tror i Roskilde følger efter?

Indlægaf Julledyret » 5. maj 2021, 16:59

Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er egentlig også godt tilfreds med aflysningen af den festival vi skulle til. Det ville være blevet med alt for mange begrænsninger til at jeg ville gide at deltage.
Nu viser en ny analyse så også at danskerne først er i mål med vaccineplanen i november. Så at tro på festivaller i juli/august er vist utopi.


Nogen holder fast!

"Mens alle andre store festivaler i dag har aflyst sommerens koncerter, melder Vi Elsker 90’erne nu ud, at de gennemfører sommerens festivaler i hele landet.
”Hos os stopper festen aldrig!!” -Sådan siger arrangørerne bag Vi Elsker 90’erne, der står for dagens bedste nyhed. Mens alle andre store festivaler tirsdag lagde sommerens koncertplaner i graven, er festivalen, der i år fejrer 10-års jubilæum, nemlig klar til at tage imod landets musikhungrende festivalgæster! [...]


Ironisk nok blev der netop i går annonceret en ny festival, Tomorrow Festival, der holdes i starten af september.
Tidligere i år blev en anden ny festival, ØreSound, også offentliggjort med afholdelse midt i august.

Jeg må ærligt indrømme, at det undrer mig man vælger at planlægge den slags nye ting, når det virker så usikkert om det kan gennemføres på en fornuftig måde. Risikoen for aflysning er jo markant, og det er trods alt meget arbejde (og penge) der så går tabt.

Selv Grøn koncert som var ude med en alternativ løsning for deres afholdelse med max 10.000 deltagere pr. gang inddelt i mindre sektioner, skal revurdere det.

Der findes dog stadig meget mindre festivaler, som nok skal blive til noget, det er også bare en helt anden skala. Men at tro vi denne sommer/efterår kan komme til et større event ala "Vi elsker 90'erne" eller en større festival, det er naivt.
2

Tilbage til "Musik"