Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 31. maj 2018, 14:45

Artem skrev:
Mani skrev:Her blev det til 8,5 - heraf 2,5 i vandkanten

Vi løb nu også et par km langs fjorden, men synes nu ikke at det var køligere der. Måske fordi det nærmest lige var imod solen og med vinden i ryggen var det faktisk varmest. Men vi fandt da et sted hvor vi kunne få en mundfuld vand.

Vi havde pålandsvind, så det passede fint. Men det er hårdt at løbe i sandet :-D
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 31. maj 2018, 14:45

D.itsen skrev:
Mani skrev:
D.itsen skrev:Man skal ikke træne ben aftenen før man skal på morgenløbetur, når kroppen i forvejen er træt. Måtte ned og gå i morges, benene ville ingenting. Men 8 km i benene inden klokken 8 tæller stadig, selvom noget af det var i gang

Auch!
Jeg synes i det hele taget morgenløbeture kan være strenge, jeg har svært ved at tilpasse væskebalancen.

min krop plejer at tage det pænt på det tidspunkt, men den er tydeligvis presset

Pas på dig selv :kys:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 2. jun 2018, 20:10

12,6 km i skoven lige inden spisetid i 28 graders varme. Det kørte bare slet ikke for mig. Hvor det kun var på grund af min løbemakker at det blev så langt og trods alt i en rimelig tempo, for følte mig ellers totalt drænet for energi og det gør jeg også stadig....
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Løbetråden

Indlægaf Hewlett » 3. jun 2018, 07:25

Artem skrev:12,6 km i skoven lige inden spisetid i 28 graders varme. Det kørte bare slet ikke for mig. Hvor det kun var på grund af min løbemakker at det blev så langt og trods alt i en rimelig tempo, for følte mig ellers totalt drænet for energi og det gør jeg også stadig....


Der er altså bare noget med varmen og træning.

Jeg var nede og styrketræne i går aftes. Fuld blæs på udsugningen og ventilationssystemet, alligevel var min krop vanvittig tung og lad. Mine ben syrede til allerede under mine opvarmningssæt og på et tidspunkt havde jeg bare lyst til at sætte mig og tude :lol:

Men! Det var godt nok lækkert bagefter !
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 3. jun 2018, 07:34

Hewlett skrev:
Artem skrev:12,6 km i skoven lige inden spisetid i 28 graders varme. Det kørte bare slet ikke for mig. Hvor det kun var på grund af min løbemakker at det blev så langt og trods alt i en rimelig tempo, for følte mig ellers totalt drænet for energi og det gør jeg også stadig....


Der er altså bare noget med varmen og træning.

Jeg var nede og styrketræne i går aftes. Fuld blæs på udsugningen og ventilationssystemet, alligevel var min krop vanvittig tung og lad. Mine ben syrede til allerede under mine opvarmningssæt og på et tidspunkt havde jeg bare lyst til at sætte mig og tude :lol:

Men! Det var godt nok lækkert bagefter !

Jeg er lidt kommet frem til at det nok er en kombination af flere ting som jeg var i byen fredag aften og fik 5 genstande der, sammen med at jeg ikke havde spist og drukket nok i løbet af dagen i går. Hvor det sammen med varmen bare gjorde at der ikke var noget energi i mig.

Jeg er så også typen der aldrig har været glad for varmen, 20-25 grader er rigeligt til mig. Når vi kommer over de 25 synes jeg ikke det er sjovt mere.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 3. jun 2018, 17:09

Jeg er bygget til det her vejr. Løb 10,4 i går ved frokosttid. Havde lidt vand med og nød bare turen. Eneste minus var jeg ikke havde fået solcreme nok på en stribe ved bryderryggen på min t-shirt.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 3. jun 2018, 18:52

Mani skrev:Jeg er bygget til det her vejr. Løb 10,4 i går ved frokosttid. Havde lidt vand med og nød bare turen. Eneste minus var jeg ikke havde fået solcreme nok på en stribe ved bryderryggen på min t-shirt.

:nerve:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 5. jun 2018, 19:42

Har været ude at løbe en 10 km byløb på 51:46 mit ur siger dog kun 9,6 km :gruble:
Gik faktisk meget godt, startede stille ud, og efter 4 km øgede jeg farten og begyndte med at indhente folk. Der var dog bare det problem at der var for få deltagere med, så efter 6 km kunne jeg ikke længere se nogle foran mig og blev nødt til at løbe de sidste 4 km uden at have nogle at løbe efter... :(
Kunne virkelig godt have gjort det bedre, hvor jeg nok skulle have fuldt med de lidt hurtigere fra start, for løb mig slet ikke ud i dag.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 6. jun 2018, 18:31

8,1 km til aften i heden. Rimelig ok tur på trods af varmen.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 6. jun 2018, 20:06

Det blev kun 7 km lunte tur i aften - teenagerne var MEGET sløve.
Men det er ok, for mine ben er stadig lettere ømme efter intervaller i mandags :tie:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 9. jun 2018, 08:13

En stille og rolig morgentur på 8 km i godt selskab, i nogle bakker ude ved havet.
Regner med også at tage en længere tur i morgen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Løbetråden

Indlægaf avdotja » 9. jun 2018, 13:38

Artem skrev:Har været ude at løbe en 10 km byløb på 51:46 mit ur siger dog kun 9,6 km :gruble:
Gik faktisk meget godt, startede stille ud, og efter 4 km øgede jeg farten og begyndte med at indhente folk. Der var dog bare det problem at der var for få deltagere med, så efter 6 km kunne jeg ikke længere se nogle foran mig og blev nødt til at løbe de sidste 4 km uden at have nogle at løbe efter... :(
Kunne virkelig godt have gjort det bedre, hvor jeg nok skulle have fuldt med de lidt hurtigere fra start, for løb mig slet ikke ud i dag.

Det oplever jeg tit ved løb. Er det en DAF-opmålt rute (det er det formentlig ikke, når det er et byløb) eller et stort officielt arrangement, hvor de forventes at have styr på det, antager jeg at den oplyste distance er korrekt og at det er mit gpsur der ikke har helt styr på det. Hvis man laver et par større sving, konsekvent løber “yderst” i forhold til hvor ruten er opmålt, eller andet, kan der godt ryge nogle ekstra meter på. Hvis det er et mindre løb, kigger jeg på hvad der er mest realistisk, herunderom jeg har haft nogle vilde, uventede sving i kilometertiderne.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Løbetråden

Indlægaf avdotja » 9. jun 2018, 13:39

Her står det ret stille. Jeg løb 20 km i mandags og det er det :D
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 9. jun 2018, 14:19

Jeg tog 10 bakke km i dag i langsomt tempo. Glemte desværre mit vand, men ellers var det en fin tur :)
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 9. jun 2018, 17:56

avdotja skrev:Det oplever jeg tit ved løb. Er det en DAF-opmålt rute (det er det formentlig ikke, når det er et byløb) eller et stort officielt arrangement, hvor de forventes at have styr på det, antager jeg at den oplyste distance er korrekt og at det er mit gpsur der ikke har helt styr på det. Hvis man laver et par større sving, konsekvent løber “yderst” i forhold til hvor ruten er opmålt, eller andet, kan der godt ryge nogle ekstra meter på. Hvis det er et mindre løb, kigger jeg på hvad der er mest realistisk, herunderom jeg har haft nogle vilde, uventede sving i kilometertiderne.

Nej tror ikke at det var en DAF opmålt rute, selv om den var med elektronisk tidstagning osv.
Helt generelt registrer mit ur nærmest altid en lidt kortere distance end dem jeg løber med. På Endomondo kan jeg feks se at nogle af de andre fik det til 9,8 km. Og det er helt normalt at jeg på en 10 km mangler et par hundred meter i forhold til andre jeg løber med. Finder det faktisk lidt mærkeligt nå vi alle bruger Garmin og jeg ikke synes jeg krydser flere hjørner eller andre ting der kan give en lidt kortere tur.

Som sådan betyder det heller ikke så meget, ud over når man går lidt op i statistik på Endomondo som jeg gør. Så er det jo lidt træls at løbe feks en god 10 km tur og den så ikke bliver registeret som ens bedste 10 km fordi der mangler 200 meter.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"