Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 5. jan 2018, 14:36

IrmaPigen skrev:10 kilo tror jeg faktisk gør en del i forhold til løb.

Helt enig. Har en læst at 8 kilo på en 5 km gør en forskel på 2 min og 30 sekunder.
Men om det ligefrem gør forskel på hvor hurtigt ens kondi bliver bedre er jeg nu ikke sikker på.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 5. jan 2018, 17:20

Artem skrev:
IrmaPigen skrev:10 kilo tror jeg faktisk gør en del i forhold til løb.

Helt enig. Har en læst at 8 kilo på en 5 km gør en forskel på 2 min og 30 sekunder.
Men om det ligefrem gør forskel på hvor hurtigt ens kondi bliver bedre er jeg nu ikke sikker på.


Nu er vi nok ikke helt samme størrelse. Men jeg kan mærke forskel på blot et par kilo.

Edit:Jeg er 1,64 og vejer nok 53-54 kilo. Hvis jeg vejer nede omkring de 50 løber jeg bare bedre. Men det er svært at komme derned, når man styrketræner.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 5. jan 2018, 20:28

IrmaPigen skrev:
Artem skrev:
IrmaPigen skrev:10 kilo tror jeg faktisk gør en del i forhold til løb.

Helt enig. Har en læst at 8 kilo på en 5 km gør en forskel på 2 min og 30 sekunder.
Men om det ligefrem gør forskel på hvor hurtigt ens kondi bliver bedre er jeg nu ikke sikker på.


Nu er vi nok ikke helt samme størrelse. Men jeg kan mærke forskel på blot et par kilo.

Edit:Jeg er 1,64 og vejer nok 53-54 kilo. Hvis jeg vejer nede omkring de 50 løber jeg bare bedre. Men det er svært at komme derned, når man styrketræner.

Jeg er 176 og vejer 81 kg.
Som ung vejede jeg omkring de 70 kg, som jeg gerne vil ned omkring, men heller ikke længere ned, styrketræner også, hvor jeg i dag er mere muskuløs end jeg var som ung. Så skal helst bare ned omkring de 70-74 kg. Tror det vil være passende. Er dog ikke vandt til slankekure. Har skåret en del ned på mit Cola forbrug som har gjort at jeg har tabt mig 4 kilo over de sidste 8 måneder, og håber at jeg kan blive ved med at tabe omkring en halv kilo om måneden, selv om det godt nok har været gået i stå her i december.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 6. jan 2018, 20:59

Artem skrev:Hehe ja er netop utålmodig, og handler nok en del om at jeg en gang har været en meget bedre løber end jeg er nu, og at da jeg var midt i 20'erne startede med at løbe, der gik det meget hurtigere med min fremgang. Men ok det skyldes nok både at jeg vejede 10 kg mindre den gang ja og at jeg var meget yngre.

Uf, jeg kender det. Men det er også en af motivationsfaktorene til at hænge ved. Det bliver sgu ikke nemmere. Og jeg vil altså gerne kunne forsætte med aktiv ferie & hverdag mange år endnu.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Løbetråden

Indlægaf Torn » 7. jan 2018, 11:13

Jeg kom af sted i dag! Det holdt hårdt, men jeg gjorde det. Sejr!

Det blev til 4,7 km på 28 minutter.
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. jan 2018, 16:54

Deltog i et trail løb i dag ved limfjorden. Ville rigtigt have løbet 12 km, men var en helt elendig dag for mig. Vi startede jo med at løbe langs fjorden i sand og større og mindre sten. Var virkelig hårdt at løbe i. så efter at vi var kommet op over en 50 mere skrænt var jeg bare smadret.
Da der lidt efter kom et skilt hvor man kunne dreje af til 8 km ruten gjorde jeg det.
Men ok fik da løbet de 8,5 km, men er godt nok ikke noget der er værd at prale med.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 7. jan 2018, 17:11

12 km stille og roligt i fantastisk vejr i dag :dåne: svært ikke at blive glad helt inden i
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. jan 2018, 17:22

Artem skrev:Deltog i et trail løb i dag ved limfjorden. Ville rigtigt have løbet 12 km, men var en helt elendig dag for mig. Vi startede jo med at løbe langs fjorden i sand og større og mindre sten. Var virkelig hårdt at løbe i. så efter at vi var kommet op over en 50 mere skrænt var jeg bare smadret.
Da der lidt efter kom et skilt hvor man kunne dreje af til 8 km ruten gjorde jeg det.
Men ok fik da løbet de 8,5 km, men er godt nok ikke noget der er værd at prale med.

Det er vanvittigt hårdt at løbe på stranden. Jeg har gjort det med klubben et par gange - og alle siger, at man godt kan lægge 1/3 af det man løb til for at sammenligne med en alm. distance.

Jeg synes det er fedt du gjorde det :gogo:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. jan 2018, 17:23

Og jeg har nået mine 25 km i denne uge. Det blev ikke helt så elegant som planlagt, men første tur var også nytårsdag :-D Så satser på, at næste uge biver bedre :D
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. jan 2018, 19:45

Mani skrev:
Artem skrev:Deltog i et trail løb i dag ved limfjorden. Ville rigtigt have løbet 12 km, men var en helt elendig dag for mig. Vi startede jo med at løbe langs fjorden i sand og større og mindre sten. Var virkelig hårdt at løbe i. så efter at vi var kommet op over en 50 mere skrænt var jeg bare smadret.
Da der lidt efter kom et skilt hvor man kunne dreje af til 8 km ruten gjorde jeg det.
Men ok fik da løbet de 8,5 km, men er godt nok ikke noget der er værd at prale med.

Det er vanvittigt hårdt at løbe på stranden. Jeg har gjort det med klubben et par gange - og alle siger, at man godt kan lægge 1/3 af det man løb til for at sammenligne med en alm. distance.

Jeg synes det er fedt du gjorde det :gogo:

Jeg var nok også for optimistisk, men tænkte at jeg jo for en måned siden havde løbet lidt over 12 km, og havde haft fremgang siden det, så selv om jeg godt vidste sådan et trail løb ville være hårdere troede jeg at det nok skulle gå. Startede måske også for hårdt ud for efter de første 4 km og vi var kommet op over den skrænt så var der bare ikke mere tilbage, og jeg skulle slæbe mig selv i mål i et latterligt lavt tempo.

Men jeg undgik da at få våde fødder som man ville få på 12 km da man skulle løbe igennem noget vand der. En af dem jeg af sted med spurgte efterfølgende om jeg ville med på et andet trail løb i februar. Hvor der både er hel halv og kvart halvmaraton. Tror nok de andre jeg løb med ville ud på halv halvmaraton der... Sagde nej på stedet, efter dagens lidt dårlige oplevelse. Men nu må vi se...
Ved bare er det er et ekstrem løb i Nationalpark thy langs vesterhavet, hvor de også løber gennem vand som er op til skridthøjde. Ja og så i slut februar måske med regn og blæst... Ja eller det blæser jo altid der ude. Men kan godt være at den 11 km er noget mere human og man undgår det vand. Vil lige tænke lidt over det :D
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. jan 2018, 20:49

Artem skrev:Jeg var nok også for optimistisk, men tænkte at jeg jo for en måned siden havde løbet lidt over 12 km, og havde haft fremgang siden det, så selv om jeg godt vidste sådan et trail løb ville være hårdere troede jeg at det nok skulle gå. Startede måske også for hårdt ud for efter de første 4 km og vi var kommet op over den skrænt så var der bare ikke mere tilbage, og jeg skulle slæbe mig selv i mål i et latterligt lavt tempo.

Men jeg undgik da at få våde fødder som man ville få på 12 km da man skulle løbe igennem noget vand der. En af dem jeg af sted med spurgte efterfølgende om jeg ville med på et andet trail løb i februar. Hvor der både er hel halv og kvart halvmaraton. Tror nok de andre jeg løb med ville ud på halv halvmaraton der... Sagde nej på stedet, efter dagens lidt dårlige oplevelse. Men nu må vi se...
Ved bare er det er et ekstrem løb i Nationalpark thy langs vesterhavet, hvor de også løber gennem vand som er op til skridthøjde. Ja og så i slut februar måske med regn og blæst... Ja eller det blæser jo altid der ude. Men kan godt være at den 11 km er noget mere human og man undgår det vand. Vil lige tænke lidt over det :D

Thy Trail Marathon? Den skulle være vildt hård & fed! Min mand har løbet den halve, men han har også løbet flere marathonløb. Han skal løbe en i Vejle den 21.
Jeg kan rigtig godt lide trailløb fordi det udfordre kroppen på en anden måde. Jeg har desværre bare både svag ankel & knæ så skal passe på.

Hvis du gør det så lad være med at sammenlign med dine alm tider. Bare nyd at bruge kroppen i naturen.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. jan 2018, 21:51

Mani skrev:Thy Trail Marathon? Den skulle være vildt hård & fed! Min mand har løbet den halve, men han har også løbet flere marathonløb. Han skal løbe en i Vejle den 21.
Jeg kan rigtig godt lide trailløb fordi det udfordre kroppen på en anden måde. Jeg har desværre bare både svag ankel & knæ så skal passe på.

Hvis du gør det så lad være med at sammenlign med dine alm tider. Bare nyd at bruge kroppen i naturen.

Jeps er den, og ja skulle vist være noget af det hårdeste vi har her i dk. Hvorfor jeg også tænker at det nok er lige vildt nok til en forholdsvis nybegynder som mig. Læste lidt mere om ruten, og det våde ligger til sidst, så 11 km ruten går også igennem det. Da det er den samme rute alle løber med samme endestaton i Klitmøller, hvor det bare er forskellige steder man starter.

Nu må vi se der er næsten 2 måneder til. Så der kan jo ske lidt inden, men hvis det bliver så tilmelder jeg mig i sidste øjeblik hvor jeg kender vejret.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 8. jan 2018, 15:20

Artem skrev:Jeps er den, og ja skulle vist være noget af det hårdeste vi har her i dk. Hvorfor jeg også tænker at det nok er lige vildt nok til en forholdsvis nybegynder som mig. Læste lidt mere om ruten, og det våde ligger til sidst, så 11 km ruten går også igennem det. Da det er den samme rute alle løber med samme endestaton i Klitmøller, hvor det bare er forskellige steder man starter.

Nu må vi se der er næsten 2 måneder til. Så der kan jo ske lidt inden, men hvis det bliver så tilmelder jeg mig i sidste øjeblik hvor jeg kender vejret.

Det lyder fornuftigt. Jeg kunne godt være fristet til at prøve de 11 engang hvis jeg boede tættere på. Jeg tror aldrig, at jeg kommer så langt som den 1/2 - og jeg synes det er en lang tur for et løb...
Men måske, hvis min mand melder sig engang igen.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Løbetråden

Indlægaf Torn » 9. jan 2018, 21:11

2,5 km på 15 minutter. Lidt har også ret :D
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 10. jan 2018, 15:27

Jeg tog fejl på ruten af det der skulle være en 8 km tur i dag - så det blev 12,2 km. Hold nu op de sidste km var hårde at komme igennem. Det hjælper heller ikke at det var en bakket rute med 100 højde meter inkluderet :blush2:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Fit og/eller lækker"