Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 17. jan 2018, 17:34

Frandsen: Hvilket maraton træner du op til, og kan du anbefale et program/en app? :)

Jeg kom ud i kulden igen i dag, selv om det holder hårdt. 10 kilometer blev det til, og med tråden her som motivation, var min gennemsnitspace pludselig 5:53 :D - inklusiv en kort gåpause, fordi jeg døjer med nogle pludselige mavesmerter under løb i perioder. Virkelig frustrerende.

Sejt, at I andre kommer af sted!
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 17. jan 2018, 17:57

Og jeg kommer ikke ud af stedet. Skinnebensbetændelse - det gør møg ondt i dag og fyssen siger ro! Argh!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 17. jan 2018, 20:45

Lige under 8 km med en pace på 5:31
Som sådan ok selv om jeg ikke synes det kørte så godt til aften og det var noget glat ind i mellem.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Løbetråden

Indlægaf Chungodongowongo » 17. jan 2018, 22:49

Jeg har løbet to halvmarathons, flere 5k-løb og træner i øjeblikket frem mod mit tredje halvmarathon + 10k og 15k undervejs. Jeg løber 3-5 gange om ugen + holdsport 1 gang ugentligt. Det kræver lidt planlægning + at mindre end 100% er okay. Halvmarathon er først fremme i juni.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 18. jan 2018, 10:34

Selma156 skrev:Frandsen: Hvilket maraton træner du op til, og kan du anbefale et program/en app? :)

Jeg kom ud i kulden igen i dag, selv om det holder hårdt. 10 kilometer blev det til, og med tråden her som motivation, var min gennemsnitspace pludselig 5:53 :D - inklusiv en kort gåpause, fordi jeg døjer med nogle pludselige mavesmerter under løb i perioder. Virkelig frustrerende.

Sejt, at I andre kommer af sted!


Copenhagen i maj. Jeg bruger bare Endomondo - følger det ret slavisk. Startede ud med Nike+, men programmet, som appen lavede til mig, passede ikke rigtig til mig.
1
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8897

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 18. jan 2018, 11:43

11 km i langsomt tempo inden kl 8 i morges :D Det skulle have været 12 men jeg blev lidt presset på tid, pga. Mavebøvl inden afgang (som altid.... Nærmest ).
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 18. jan 2018, 13:35

Jeg synes det er svært at få løbet i det her vejr. Mandag er min faste løbedag..men det var koldt, regnede og blæste..
Men jeg fik løbet 9 km i tirsdags..på glat underlag, og 7 km i går i slud. Nu holder jeg pause indtil weekenden, og så håber jeg på en god 12 km tur i godt vejr.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Løbetråden

Indlægaf Torn » 20. jan 2018, 17:39

Det var egentligt ikke planen, at jeg skulle på løbetur i dag, men jeg fik sådan lyst til en sen eftermiddagstur. Det blev til 5,3 km på 34 minutter. Efter min oprindelige plan skulle jeg løbe i morgen, men jeg afventer lige og ser, hvordan min knæ har det. De plejer at brokke sig lidt efter løb på asfalt.
1
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 21. jan 2018, 17:13

I morgen skal jeg ud og løbe 16 km. Tiden er ligegyldig, men skriver det lige herinde for at hænge mig selv op på det :D
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 21. jan 2018, 17:59

Selma156 skrev:I morgen skal jeg ud og løbe 16 km. Tiden er ligegyldig, men skriver det lige herinde for at hænge mig selv op på det :D

Sejt :gogo:

Jeg skal løbe 4 km og er nervøs for det :genert:
Håber det går og at skinnebensbetændelsen har fået ro nok.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 22. jan 2018, 15:11

Mani skrev:
Selma156 skrev:I morgen skal jeg ud og løbe 16 km. Tiden er ligegyldig, men skriver det lige herinde for at hænge mig selv op på det :D

Sejt :gogo:

Jeg skal løbe 4 km og er nervøs for det :genert:
Håber det går og at skinnebensbetændelsen har fået ro nok.


Jeg håber, at din tur bliver god og at du slipper for smerter! Det er altid lidt af et dilemma med skader, og hvornår man så kan løbe igen, uden det bliver endnu værre.

Jeg kom sgu af sted, 16 km! Og endda med en gennemsnitspace på 5:45! Det er jeg ret tilfreds med.
3
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 22. jan 2018, 17:05

Selma156 skrev:Jeg håber, at din tur bliver god og at du slipper for smerter! Det er altid lidt af et dilemma med skader, og hvornår man så kan løbe igen, uden det bliver endnu værre.

Jeg kom sgu af sted, 16 km! Og endda med en gennemsnitspace på 5:45! Det er jeg ret tilfreds med.

Sådan! Super sejt.

Jeg nåede 1 km før jeg indså at det bare ikke duer endnu. Bliver desværre mega sur at være i nærheden af når jeg ikke kommer ud. Har gået 7 km istedet, men det giver ikke det samme :(
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 22. jan 2018, 17:39

Det er utroligt at jeg ikke kan finde ud af at løbe selv, synes altid det går dårligt, hvor jeg var ude på 4 km i dag og fik ondt i skinneben efter 1 km, og har også lidt ondt i hoften.
Får normalt ikke ondt mere, og skyldes nok at jeg nærmest ikke lavede andet end at løb opad den første km.

Er bare svært at undgå da jeg bor nede ved fjorden, så nærmest ligegyldig hvilken retning jeg løber i så skal jeg opad. Som åbenbart er en dårlig kombi med at jeg har det med at starte for hårdt ud når jeg løber alene.
Jeg kan dog løbe langs fjorden på strandvejen. Men der blæser det næsten altid sammen med kulden for tiden og jeg ikke er varm endnu så er det nærmest tortur.
Tror dog jeg er kommet på en løsning hvis jeg vil løbe hjemme fra. For bor ved en meget stejl bakken som det nærmest er umuligt at løbe op ad. Men det er at starte med gå op af den. Hvor efter at der er to muligheder for at kunne løbe på en rimelig flad rute den næste km...
Må jeg prøve næsten gang, for er da latterligt at det skal gå så dårligt bare fordi jeg løber alene. :rulle:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 22. jan 2018, 17:51

Artem skrev:Det er utroligt at jeg ikke kan finde ud af at løbe selv, synes altid det går dårligt, hvor jeg var ude på 4 km i dag og fik ondt i skinneben efter 1 km, og har også lidt ondt i hoften.
Får normalt ikke ondt mere, og skyldes nok at jeg nærmest ikke lavede andet end at løb opad den første km.

Er bare svært at undgå da jeg bor nede ved fjorden, så nærmest ligegyldig hvilken retning jeg løber i så skal jeg opad. Som åbenbart er en dårlig kombi med at jeg har det med at starte for hårdt ud når jeg løber alene.
Jeg kan dog løbe langs fjorden på strandvejen. Men der blæser det næsten altid sammen med kulden for tiden og jeg ikke er varm endnu så er det nærmest tortur.
Tror dog jeg er kommet på en løsning hvis jeg vil løbe hjemme fra. For bor ved en meget stejl bakken som det nærmest er umuligt at løbe op ad. Men det er at starte med gå op af den. Hvor efter at der er to muligheder for at kunne løbe på en rimelig flad rute den næste km...
Må jeg prøve næsten gang, for er da latterligt at det skal gå så dårligt bare fordi jeg løber alene. :rulle:

Vi bor modsat og jeg havde kæmpe problemer i starten fordi jeg ikke kan undgå at slutte med 1 km opad.
Men så besluttede jeg at det var ok at cykle til en fladere rute og det har fungeret rigtig godt.

De sidste måneder har det ikke været et problem. Altså før denne hersens tåbelige skinnebensbetændelse.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 22. jan 2018, 19:25

Mani skrev:
Artem skrev:Det er utroligt at jeg ikke kan finde ud af at løbe selv, synes altid det går dårligt, hvor jeg var ude på 4 km i dag og fik ondt i skinneben efter 1 km, og har også lidt ondt i hoften.
Får normalt ikke ondt mere, og skyldes nok at jeg nærmest ikke lavede andet end at løb opad den første km.

Er bare svært at undgå da jeg bor nede ved fjorden, så nærmest ligegyldig hvilken retning jeg løber i så skal jeg opad. Som åbenbart er en dårlig kombi med at jeg har det med at starte for hårdt ud når jeg løber alene.
Jeg kan dog løbe langs fjorden på strandvejen. Men der blæser det næsten altid sammen med kulden for tiden og jeg ikke er varm endnu så er det nærmest tortur.
Tror dog jeg er kommet på en løsning hvis jeg vil løbe hjemme fra. For bor ved en meget stejl bakken som det nærmest er umuligt at løbe op ad. Men det er at starte med gå op af den. Hvor efter at der er to muligheder for at kunne løbe på en rimelig flad rute den næste km...
Må jeg prøve næsten gang, for er da latterligt at det skal gå så dårligt bare fordi jeg løber alene. :rulle:

Vi bor modsat og jeg havde kæmpe problemer i starten fordi jeg ikke kan undgå at slutte med 1 km opad.
Men så besluttede jeg at det var ok at cykle til en fladere rute og det har fungeret rigtig godt.

De sidste måneder har det ikke været et problem. Altså før denne hersens tåbelige skinnebensbetændelse.

Det går fint nok for mig at løbe opad til sidst som jeg gør hver gang med løbeklubben, da den hal vi har udgangspunkt fra ligger højt, og alt efter rute som feks. den 10 km jeg ofte løber, der kan vi faktisk løbe fladt eller lidt nedad over 7 km, hvor det så kun er de sidste 3 km der er bakket og går mest opad. Men der løber vi så også forbi hvor jeg bor.

Men må virkelig have startet for hårdt ud og med at løbe opad. For er lige kommet hjem fra styrketræning, og det kunne ikke tage ømheden i hoften. Håber virkelig ikke at det er en rigtig skade, men er væk igen om et par dage.
Vi er jo også gået ind i en tæl skridt uge, så skal jo have 10.000 skridt i benene hver dag, så det var min plan at løbe mere end normalt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"