Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 27. okt 2018, 22:30

Pandesteg skrev:Jeg har været ude at løbe for første gang i... kan slet ikke huske hvornår jeg sidst løb, men det blev i hvert fald til 6,5 km med et pace på 6:19 og det er jeg godt tilfreds med, når nu det er det første motion jeg dyrker i flere måneder. Hold nu op jeg havde ondt i benene dagen efter, det var helt vildt. Men det var simpelthen så dejligt at komme afsted. Som min kollega siger: Running makes you happy :P

Godt at høre du er kommet i gang igen. Jeg tør slet ikke at stoppe, for ved bare at det går sindsygt hurtigt tilbage.

Jeg har alt for mange mål for tiden. Men et af de nærmeste lykkes nok ikke, skal deltage i et vestjysk halvmarathon på næste lørdag, og det er en rimelig flad rute, hvor planen var at jeg skulle prøve at sætte ny personlig rekord. Men har faktisk haft trappet lidt ned den sidste måned da jeg var kommet i overtræning. Så tvivler på at jeg kan løbe så hurtigt som jeg gerne vil.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. dec 2018, 13:02

Holder i andre jer i gang ?
Satte selv ny rekord i dag på distancen med 24,5 km :gogo:
Specielt de sidste 5 km var virkeligt hårde Men gik ellers ok
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 16. dec 2018, 13:08

Jeg holder mig i gang, men har godt nok udskudt en del løbeture på det sidste. Det holder satme hårdt at skulle ud og løbe i mørke, når man kommer hjem efter en lang arbejdsdag. For et par uger siden faldt jeg også på en løbetur (første gang det er sket), så det hjalp ikke ligefrem på motivationen.

I dag har jeg faktisk sat en PR på 10 km i hele 2018. Det var vist 56 min. Min rekord er dog 51 min., så på den måde er det ikke prangende.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. dec 2018, 16:23

Selma156 skrev:Jeg holder mig i gang, men har godt nok udskudt en del løbeture på det sidste. Det holder satme hårdt at skulle ud og løbe i mørke, når man kommer hjem efter en lang arbejdsdag. For et par uger siden faldt jeg også på en løbetur (første gang det er sket), så det hjalp ikke ligefrem på motivationen.

I dag har jeg faktisk sat en PR på 10 km i hele 2018. Det var vist 56 min. Min rekord er dog 51 min., så på den måde er det ikke prangende.

Det er bare et spørgsmål om at få pandelampen på.
Normalt løber jeg jo her i byen med gadelys, men tirsdag aften løber jeg ofte med nogle andre i en mindre by, så det er pandelampeløb, og det fungerer nu ganske fint. Men ok vil helst ikke løbe ret meget mere end ti km med sådan et på hovedet.

Men godt du holder dig i gang på trods af faldet :gogo:

Min rekord på 10 km er også 51 min. vil gerne have den under de 50 min og tror faktisk også at jeg er i form til det. Kan være det lykkes på året sidste dag, hvor der er nytårsløb på en forholdsvis flad trækning. Så der kunne jeg godt give den gas.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. dec 2018, 16:25

Alkaia skrev:Jep. Motivationen er at det er træls at starte forfra igen om et halvt år. :lol:
Derudover har skiftet fra hællanding til forfodsløb gjort at jeg ikke længere har ondt i knæet når jeg løber. Det føles næsten som at flyve.

Jeg legede også forfodsløber i sidste weekend da jeg havde noget i min sko som stak i min hæl.
Kan ikke helt blive klog på om det er godt eller skidt, men hvis det virker for dig er det jo godt. :gogo:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 17. dec 2018, 11:24

5 km lørdag morgen og 5 km søndag aften.

Håber på at fortsætte den gode stime i juleferien.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Løbetråden

Indlægaf ajnaM » 24. dec 2018, 08:36

Jule-morgen-løbetur ved vandet. Mødte et par vinterbadere, men ellers havde jeg hele havnen for mig selv. :love:

julemorgen.jpg
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 24. dec 2018, 08:51

ajnaM skrev:Jule-morgen-løbetur ved vandet. Mødte et par vinterbadere, men ellers havde jeg hele havnen for mig selv. :love:

Ser smukt ud, men ja København er vil næsten øde for mennesker i julen, da der nok er en del flere som tager hjem til familien i jule end omvendt.

Var selv på juleløb i går. Årets sidste lange løb med en uofficiel halvmarathon, hvor vi var 26 friske løbere på trail ruten ude i nationalparken og med efterfølgende hygge i en gammel fiskerhytte med medbragte godter. En god tradition som det var første gang jeg ved med til. :love:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Løbetråden

Indlægaf ajnaM » 24. dec 2018, 09:05

Artem skrev:
ajnaM skrev:Jule-morgen-løbetur ved vandet. Mødte et par vinterbadere, men ellers havde jeg hele havnen for mig selv. :love:

Ser smukt ud, men ja København er vil næsten øde for mennesker i julen, da der nok er en del flere som tager hjem til familien i jule end omvendt.

Var selv på juleløb i går. Årets sidste lange løb med en uofficiel halvmarathon, hvor vi var 26 friske løbere på trail ruten ude i nationalparken og med efterfølgende hygge i en gammel fiskerhytte med medbragte godter. En god tradition som det var første gang jeg ved med til. :love:


Ja, efter nogle helt vanvittige dage op til jul, bliver byen heeeelt stille d. 24. om morgenen. :love:

Det lyder hyggeligt med trail. Hvilken nationalpark er det, du hører til? :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 24. dec 2018, 09:17

ajnaM skrev:Ja, efter nogle helt vanvittige dage op til jul, bliver byen heeeelt stille d. 24. om morgenen. :love:

Det lyder hyggeligt med trail. Hvilken nationalpark er det, du hører til? :D

Den ældste i Thy
Er der jeg nærmest løber hver weekend, forskellige steder med enten trail eller bare på skovstier. Evt også med lidt strandløb. Som vi også havde lidt af i går, og det er sgu hårdt når det er de sidste par km og sandet og blødt... :8:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Løbetråden

Indlægaf ajnaM » 24. dec 2018, 09:45

Artem skrev:
ajnaM skrev:Ja, efter nogle helt vanvittige dage op til jul, bliver byen heeeelt stille d. 24. om morgenen. :love:

Det lyder hyggeligt med trail. Hvilken nationalpark er det, du hører til? :D

Den ældste i Thy
Er der jeg nærmest løber hver weekend, forskellige steder med enten trail eller bare på skovstier. Evt også med lidt strandløb. Som vi også havde lidt af i går, og det er sgu hårdt når det er de sidste par km og sandet og blødt... :8:


Jeg har én gang forsøgt mig med at løbe ud af skoven og ned til stranden ved sommerhuset - det var fanme hårdt. :ad!: Respekt for at løbe længere distancer dér. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 24. dec 2018, 09:55

ajnaM skrev:Jeg har én gang forsøgt mig med at løbe ud af skoven og ned til stranden ved sommerhuset - det var fanme hårdt. :ad!: Respekt for at løbe længere distancer dér. :D

Nu er det jo lands vesterhavet jeg løber, og vi har jo generelt nogle bedre strande end i har øst på. Vi løber oftest helt ned i vandkanten, da vandet gør sandet hårdt. Men det svinger utroligt meget, både med hvor det er på stranden og med vindretning osv. For nogle gange og steder er sandret rigtigt hårdt og det er en ren motorvej at løbe på hvor der nærmest ikke findes et bedre underlag. Andre gange og steder er det som i går med at man synker 5-10 cm ned i det nogle steder, og så er det bare pisse hårdt.
Men nu var det bare et hyggeløb i går, hvor jeg tog det stille og roligt også for ikke at blive helt smadret her i julen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Løbetråden

Indlægaf Fynerfin82 » 25. dec 2018, 15:05

Er der nogen af jer erfarne løber, der kan sige noget om valg af nye løbesko? Er det fornuftigt at få lavet en løbetest og er sportmaster ok eller skal man hellere vælge en butik som løberen?

Jeg løber kun kortere ture, men får ondt i knæ og skinneben. Ved mine fødder pronere, da mine stilletter altid bliver helt skæve i hælen, forbi jeg falder indad.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 25. dec 2018, 16:06

Fynerfin82 skrev:Er der nogen af jer erfarne løber, der kan sige noget om valg af nye løbesko? Er det fornuftigt at få lavet en løbetest og er sportmaster ok eller skal man hellere vælge en butik som løberen?

Jeg løber kun kortere ture, men får ondt i knæ og skinneben. Ved mine fødder pronere, da mine stilletter altid bliver helt skæve i hælen, forbi jeg falder indad.

Jeg kender flere som med held og har fået anbefalet sko efter sådan en løbetest, og hvor det altså er foregået i en af de mere seriøse løbebutikker.

Omvendt kender jeg også flere erfarne løbere som har taget løbertræner uddannelse, som mener at det mest af alt er religion, og det vigtigste er at skoen sidder rigtigt godt på foden, hvor næsten alt andet er mere sekundært.
Nu løber jeg feks selv en del trail hvor alle trailsko er neutrale, da man alligevel hele tiden skifter fodstilling ude i terræn.
Det skulle forøvrigt være rigtigt godt til at styrke ens fødder og ben, da man bruger mange flere muskler ved trail løb, som også er en fordel når man så tager en asfalt tur.

Personligt er mine normale løbesko med pronation, selv om det ud fra slid ser ud til at jeg er en neutral løber. Men jeg har klart længst storestå og jeg har bare svært ved at finde sko som jeg synes er gode at have på. Hvor de bedste for mig er pronations sko, som jeg så løber i selv om jeg nok ikke burde gøre det.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Løbetråden

Indlægaf Fynerfin82 » 25. dec 2018, 17:02

Artem skrev:
Fynerfin82 skrev:Er der nogen af jer erfarne løber, der kan sige noget om valg af nye løbesko? Er det fornuftigt at få lavet en løbetest og er sportmaster ok eller skal man hellere vælge en butik som løberen?

Jeg løber kun kortere ture, men får ondt i knæ og skinneben. Ved mine fødder pronere, da mine stilletter altid bliver helt skæve i hælen, forbi jeg falder indad.

Jeg kender flere som med held og har fået anbefalet sko efter sådan en løbetest, og hvor det altså er foregået i en af de mere seriøse løbebutikker.

Omvendt kender jeg også flere erfarne løbere som har taget løbertræner uddannelse, som mener at det mest af alt er religion, og det vigtigste er at skoen sidder rigtigt godt på foden, hvor næsten alt andet er mere sekundært.
Nu løber jeg feks selv en del trail hvor alle trailsko er neutrale, da man alligevel hele tiden skifter fodstilling ude i terræn.
Det skulle forøvrigt være rigtigt godt til at styrke ens fødder og ben, da man bruger mange flere muskler ved trail løb, som også er en fordel når man så tager en asfalt tur.

Personligt er mine normale løbesko med pronation, selv om det ud fra slid ser ud til at jeg er en neutral løber. Men jeg har klart længst storestå og jeg har bare svært ved at finde sko som jeg synes er gode at have på. Hvor de bedste for mig er pronations sko, som jeg så løber i selv om jeg nok ikke burde gøre det.


Tak for svaret, det er meget det samme som jeg har Google mig til. Altså at det er blandet om det er en succes med en løbetest og at det ikke nødvendigvis er ensbetydende med at jeg får de optimale sko.

Jeg hælder nok mest til bare at købe nogen, der er meget stødabsorberende og proneret, da jeg løber mest på vej. Og så måske nogen til trail til foråret, hvor jeg håber at komme i gang med at løbe mere i terrænet.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"