Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
bette
Indlæg: 215
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 465

Re: Løbetråden

Indlægaf bette » 21. mar 2024, 15:14

Frandsen skrev:
bette skrev:
Frandsen skrev:Jeg er en laaangsom løber. Og det er ikke bare, fordi jeg ikke er i løbeform - selv dengang jeg løb maraton og flere halvmaraton, kunne jeg ikke komme under +30 minutter på en femkilometers. På trods af fast intervalløb osv. Jeg er nok bare bygget sådan. Og har i øvrigt utroligt korte ben også.

Nå, men det har i flere år gjort, at jeg ikke har haft SÅ meget lyst til at løbe. Selv om jeg holder utroligt meget af at løbe. Lidt skørt egentligt.

MEN nu er jeg faldet over nogle løbeprofiler på IG. Nogle totalt veltrænede og seje kvinder, der også er langsomme løbere. Endda langsommere end mig - og de owner det totalt. De står ved, at de løber maraton på tæt på 6 timer, og at deres pace på alm. ture ligger på 6,5 eller 7 min pr. km.

Inspireret af dem har jeg sgu lyst til at tage løbet op igen. Jeg starter i aften :D


Fedt! Vil du ikke dele her hvem det er? Jeg kunne godt bruge noget motivation. Jeg er heller ingen hurtig løber :-D


Hov, sorry, better late than never :D

Der er fx celinastephens0n og runswith emily


Tusind tak for anbefaling! Jeg blev mega inspireret. Og selv om jeg jo har sagt det til mig selv mange gange at det gør ingenting hvor hurtigt/langsomt jeg løber, så gjorde det et eller andet med mig at høre en af de to sige at det at være en langsom løber ikke er lig med at være en dårlig løber. Det er jo så rigtigt. Vi løber alle, bare i forskelligt tempo.

Nu skal den is bare forsvinde fra veje og fortorve så jeg kan komme ud. Løbebåndet tager langsomt livet af mig så jeg gider det ikke længere :-D Jeg skal også have fundet et andet løbeprogram end det jeg bruger hvert år, et hvor der er variation i træningerne. Tager gerne imod anbefalinger hvis nogen har erfaring med et godt program.
0
bette
Indlæg: 215
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 465

Re: Løbetråden

Indlægaf bette » 26. mar 2024, 20:58

Hvor realistisk er det at få fat på et startnummer til CPH Half?
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4177

Re: Løbetråden

Indlægaf Galoldriel » 27. mar 2024, 10:20

bette skrev:Hvor realistisk er det at få fat på et startnummer til CPH Half?


Der er som regel en del, der sælger deres op til løbet, men man skal være hurtig på tasterne.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4177

Re: Løbetråden

Indlægaf Galoldriel » 27. mar 2024, 10:24

Jeg er ved at nå op på 100 km løb i marts måned. Jeg slår ikke min rekord fra marts 2021, hvor jeg løb 169 km, men det er en blodprop siden, og jeg skal nok komme efter det!
3
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Vaniljestang
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. okt 2018, 12:57
Kort karma: 11
Likede indlæg: 465

Re: Løbetråden

Indlægaf Vaniljestang » 27. mar 2024, 13:27

Jeg er også stadig med efter en kortere ufrivillig pause pga vintervejret og ting i privatlivet. Men løb 5 km med pace 5:28 i dag, så er godt tilfreds! Elsker køligt, men IKKE glat løbevejr :-D . Jeg kunne godt bruge et par nye høretelefoner in ear model. Findes det mon til små øregange? Hvad bruger I andre?
1
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4177

Re: Løbetråden

Indlægaf Galoldriel » 29. mar 2024, 11:11

Jeg løb en lang tur igen i dag. Nu er jeg oppe på 111,5 km i marts :pompom:
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Selma156
Indlæg: 2366
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6858

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 29. mar 2024, 11:33

Inspireret af tråden havde jeg et par lidt hurtigere løbeture i sidste uge med en pace på omkring 5:40.

I dag hed den 6:14. Stadig lidt bedre end de 6:20-6:30 jeg normalt ligger på.
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 30. mar 2024, 09:58

Jeg er virkeligt dårligt løbende for tiden. Har vildt store problemer med mine lægge.
Noget jeg nærmest altid har døjet lidt med nogle gange, og specielt op ad bakken og hvis jeg ikke er varm endnu.
Men tidligere har det været sådan at de lægge måske drillede de første 5 km, nu skal jeg ud over 8-9 km før smarten forsvinder.

Har analyseret lidt på hvad der nok er galt, og er nok det følgende.
Min styrketræning i motionscenter har været ustabil det sidste år. Da jeg i stedet træner overkrop her hjemme med frie vægte. Men mangler så den tunge styrketræning til benene.
Jeg går mere og mere over til at blive en forfodsløber, og det siges at være hård ved lægge.

Startede med styrketræning igen i går, og har været ude på 21 km i dag. Vildt hård tur da det er langt tid siden at jeg har løbet så langt og løb allerede tør for energi ved 14 km, men kom da igennem det.
Har også en tro på at det styrketræning vil hjælpe.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1553
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2162

Re: Løbetråden

Indlægaf Lucia » 30. mar 2024, 10:19

Vaniljestang skrev:Jeg er også stadig med efter en kortere ufrivillig pause pga vintervejret og ting i privatlivet. Men løb 5 km med pace 5:28 i dag, så er godt tilfreds! Elsker køligt, men IKKE glat løbevejr :-D . Jeg kunne godt bruge et par nye høretelefoner in ear model. Findes det mon til små øregange? Hvad bruger I andre?

Jeg er glad for Aeropex Aftershokz. De er godt nok ikke in ears, så måske min anbefaling er ligegyldig, hvis det er et krav. De sidder foran øret, så hvis du har problemer med at finde in ears, der er små nok til dine ører, så kunne det her måske være en mulighed.
Jeg synes det er rart at kunne høre omgivelserne, når jeg løber.
1
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1553
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2162

Re: Løbetråden

Indlægaf Lucia » 30. mar 2024, 10:22

Jeg er i øvrigt ikke kommet rigtigt i gang med løberiet efter vinteren. Startede ellers friskt ud i januar, men så har der været alt muligt (og dårlige undskyldninger...).
Efter ferien må jeg i gang igen ellers er mit håb om en tid omkring 25 minutter til DHL i august vist ikke så realistisk.
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4177

Re: Løbetråden

Indlægaf Galoldriel » 31. mar 2024, 09:35

Galoldriel skrev:Jeg løb en lang tur igen i dag. Nu er jeg oppe på 111,5 km i marts :pompom:


Og den sidste tur, jeg når at løbe her i marts, fik mig op på 120,4. Dét er jeg godt tilfreds med.

Målet for april bliver +130.
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
bette
Indlæg: 215
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 465

Re: Løbetråden

Indlægaf bette » 31. mar 2024, 12:18

Anbefalinger til løbevest med plads til lidt småting (telefon og nøgler) og drikke? Jeg har kig på en Salomon men vil gerne høre om andre.
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4177

Re: Løbetråden

Indlægaf Galoldriel » 1. apr 2024, 14:47

bette skrev:Anbefalinger til løbevest med plads til lidt småting (telefon og nøgler) og drikke? Jeg har kig på en Salomon men vil gerne høre om andre.


Jeg har en Salomon Sense Pro 2. Den er jeg meget glad for. Flaskerne er godt fikserede (der er også en elastikstrop i flaskelommerne, som forhindrer dem i at hoppe op og ned). Vesten er nem at stramme til, så den sidder optimalt, der er lommer til nøgle, kort, mobil og andre praktiske ting. Der er mesh flere steder, bl.a. i siderne og øverst på ryggen, hvilket er rart på de varme dage.

Der følger 2x 500 ml (bløde) flasker med. De sidder så tilpas højt oppe, at jeg kan drikke af dem uden at skulle hive dem op af lommerne. Ellers kan man vist også købe sugerør til dem.

Du kan se den her:

https://www.loebeshop.dk/salomon-sense- ... 01080.html

Jeg købte min til 700 kr på Salomons egen webshop, så det er en god idé at kigge efter tilbud.

PS: Jeg så godt, du efterlyste forslag til andet end Salomon, men de har mange modeller, så jeg tænkte, jeg ville anbefale den alligevel. Som sagt er jeg rigtig glad for den!
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Kisser
Indlæg: 1063
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2766

Re: Løbetråden

Indlægaf Kisser » 3. apr 2024, 17:08

Kan I anbefale en løbeapp til at tracke distance/tid? Og findes der mon nogen gratisversioner som er gode og ikke sælger alle ens data til tredjepart?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13052
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 4. apr 2024, 14:45

Kisser skrev:Kan I anbefale en løbeapp til at tracke distance/tid? Og findes der mon nogen gratisversioner som er gode og ikke sælger alle ens data til tredjepart?


Jeg bruger RunKeeper og har altid været tilfreds med gratisversionen. Jeg aner dog ikke om de sælger mine data til andre :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"