Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. feb 2021, 18:02

Urtekussen skrev:En god løbeapp, til en glad amatør?
Jeg løber sjældent langt (max 5 km),men vil gerne kunne tracke ruterne og se,hvor langt jeg har løbet.

Efter at Endomondo er lukket bruger vi Strava
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 16. feb 2021, 18:04

Har været ude og løbe i isslag til aften. Kold og glat fornøjelse, som nok ikke helt kan anbefales.
Men nu fedt at være ude og løbe trods alt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Løbetråden

Indlægaf Lover-Moses » 17. feb 2021, 13:38

Urtekussen skrev:En god løbeapp, til en glad amatør?
Jeg løber sjældent langt (max 5 km),men vil gerne kunne tracke ruterne og se,hvor langt jeg har løbet.


Jeg har selv fået et Garmin Forerunner 35 ur, og det er jeg ret glad for. Den måler det hele, inkl. puls og kalorier og sikkert meget andet. Jeg købte det til 700kr mener jeg det var, hvilket var en ganske fair pris, og jeg har bestemt ikke fortrudt.
0
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Løbetråden

Indlægaf Lover-Moses » 17. feb 2021, 13:44

Der har ikke været den helt store motivation til at løbe her mens der har ligget sne. Jeg fik løbet i onsdags sidste uge, 8.2km uden pauser, hvilket var første gang jeg har løbet så langt uden at stå stille. Jeg løb så igen i mandags, og det var sindssygt hårdt, og måtte stoppe op 3 gange undervejs, og min venstre læg blev helt hård og øm. I dag fik jeg så løbet 9.2km uden pause, og mine ben føles brugte men slet ikke ømme på samme måde.

Jeg har bevidst holdt et par dages pause for ikke at overbelaste mine stænger, men det er måske slet ikke en god ide. Det bedste er måske at holde en enkelt dags hvil imellem. Det må i hvert fald prøves.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 25. feb 2021, 18:03

Endte i overtræning for snart et par uger siden. Hvor det først er i dag at jeg er ved at være tilbage igen og fik løbet en 7 km med et snit på 4:52
Dejligt at være løbende igen, og at man kan give den gas på sådan en tur uden at der er noget at mærke i benene.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 28. feb 2021, 19:02

Fik løbet Thy trail marathon i går. Løbet var naturligvis aflyst, men vi tog ud og løb ruten trods alt. Dog løb jeg selv kun den halve i år.

Men det var godt nok perfekt vejr til det i år. Men høj solskin næsten ingen vind. Men der var da stadig noget vand ude på ruten og vi skulle da også igennem noget med vand op til navlen. Når man er vandt til det så er det ikke så galt med det vand, man bliver naturligvis kølet ned, men lidt efter så er man varm igen, specielt på en dag som i går.

Desværre lavede jeg åbenbart et eller andet med min venstre fod, ved ikke lige hvornår, men føles lidt som om jeg har haft knoklet over. Men mon ikke det er godt igen efter et par dage.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 28. feb 2021, 19:09

Nu løber jeg jo en del trail specielt i vinterhalvåret.
Synes som sådan det er meget sjovt og kan godt lide at komme helt ud i naturen på den måde, og altså ikke kun med de store stier, men også de helt små og nogle gange også helt på tværs hen over lyng og hede.

Men til forskel fra en del af mine løbevenner som foretrækker trail, så synes jeg det er mere hårdt, og det ender ofte med at jeg blive små skadet.
Da er jo ellers en del som mener at det fungerer omvendt, hvor de er skiftet til trail, da de ikke kunne holde til den ensartet belastning af at træne på asfalt.
Jeg tror også at trail er rigtigt godt på den måde, da man får en meget bedre træning af sine ben da man hele tiden skal skifte fodstilling, skal hoppe over rødder, grene, skal op af en stejl bakke, løber i løst sand osv. Hmm kan være at jeg gør det for lidt når jeg ender med at blive skadet, da jeg simpelthen ikke er i god nok form til det.

Hvordan her i andre det med trail? er det noget i løber? eller undgår i det?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 28. feb 2021, 19:34

Artem skrev:Nu løber jeg jo en del trail specielt i vinterhalvåret.
Synes som sådan det er meget sjovt og kan godt lide at komme helt ud i naturen på den måde, og altså ikke kun med de store stier, men også de helt små og nogle gange også helt på tværs hen over lyng og hede.

Men til forskel fra en del af mine løbevenner som foretrækker trail, så synes jeg det er mere hårdt, og det ender ofte med at jeg blive små skadet.
Da er jo ellers en del som mener at det fungerer omvendt, hvor de er skiftet til trail, da de ikke kunne holde til den ensartet belastning af at træne på asfalt.
Jeg tror også at trail er rigtigt godt på den måde, da man får en meget bedre træning af sine ben da man hele tiden skal skifte fodstilling, skal hoppe over rødder, grene, skal op af en stejl bakke, løber i løst sand osv. Hmm kan være at jeg gør det for lidt når jeg ender med at blive skadet, da jeg simpelthen ikke er i god nok form til det.

Hvordan her i andre det med trail? er det noget i løber? eller undgår i det?

Jeg undgår det fuldstændig, selvom jeg elsker at vandre på netop den type stier. Jeg bliver altid skadet når jeg løber der. Mine ankler er for svage, når jeg ikke har en vandrestøvle på :(
Jeg er skadesfri igen. Vi gik 15 km på små stier i meget bakket terræn og i dag løb jeg 7,5 km på vej, men igen bakket med snit 5:45. Meget bedre bliver det ikke for mig. Jeg vil hellere øge længden end farten.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1921

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 9. mar 2021, 15:18

Åh... Har lige løbet 2+ km for første gang i 100 år, Mine lunger skriger, da luften var kold. Puh - det var ikke så meget benene der ikke kunne følge med, det var smerten i lungerne. AV...

Men dejligt at komme i gang igen!
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 13. mar 2021, 17:34

Har været ude på en lang tur igen i dag med 22 km fra fjord til hav. En rimelig varieret tur hvor der også var en del trail indlagt.

Gik helt elendigt i dag, og forstår ikke helt selv hvorfor mit løb ikke er bedre... Tempo var rimeligt lavt men på trods af det en vildt hård tur for mig hvor jeg ikke havde mere energi til sidst.

Tænker dog at der kan være to ting i det. Prøver på at tabe mig så spiser ikke helt så meget men havde nu sørget for at spise godt i går og få morgenmad. Så er nok ikke så meget det.
Tror mere problemet ligger i at jeg mangler alt min anden træning. For løber lige så mange km som jeg plejer men mangler min spinning, svømning, og styrketræning af ben, for dem får jeg ikke trænet her hjemme selv om jeg har nogle vægte.
For selv om de ting ikke har direkte med løb at gøre så givet det jo noget udholdenhed, og styrker mine ben på andre måder.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 13. mar 2021, 20:38

jeg løb en 15 km tur sidste weekend, og løb 5 km på 26.21 i dag (målet er under 25 min), begge dele er godt nok lang tid siden sidst.
Er der nogen tracking sider, der giver mulighed for at man kan sammeligne f.eks. ens 5 km tid fra dag til dag, uge til uge og år til år? Endomondo havde det, men jeg har ikke fundet det hverken i mapmyrun eller garmin connect, og jeg savner det.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 14. mar 2021, 19:09

D.itsen skrev:jeg løb en 15 km tur sidste weekend, og løb 5 km på 26.21 i dag (målet er under 25 min), begge dele er godt nok lang tid siden sidst.
Er der nogen tracking sider, der giver mulighed for at man kan sammeligne f.eks. ens 5 km tid fra dag til dag, uge til uge og år til år? Endomondo havde det, men jeg har ikke fundet det hverken i mapmyrun eller garmin connect, og jeg savner det.

Bruger mest Strava nu om dage, men mangler virkelig også den overblik, synes det var så fedt lige at kunne gå ind og se hvor langt jeg løb på 12 min i dag, min hurtigste 1 km 5 km 10 km osv....
Det mangler jeg virkelig :whine:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Løbetråden

Indlægaf Urtekussen » 14. mar 2021, 19:19

Jeg har givet gas her det sidste under min barsel (som slutter i dag) og har i denne uge løbet 30 km.
Temmelig godt gået af en, som faktisk hader at løbe ;-D
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 14. mar 2021, 19:27

Var ellers ude på en hurtig 7 km... Dejligt nok at få strakt de ben oven på den elendige tur i går...
Men klarede det da med 4:56 i snit.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 14. mar 2021, 21:36

D.itsen skrev:jeg løb en 15 km tur sidste weekend, og løb 5 km på 26.21 i dag (målet er under 25 min), begge dele er godt nok lang tid siden sidst.
Er der nogen tracking sider, der giver mulighed for at man kan sammeligne f.eks. ens 5 km tid fra dag til dag, uge til uge og år til år? Endomondo havde det, men jeg har ikke fundet det hverken i mapmyrun eller garmin connect, og jeg savner det.


I Runkeeper kan man vist sammenligne data fra uge til uge, måned til måned og år til år. Måske mere detaljeret i betalingsversionen, den har jeg ikke prøvet.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"