Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 29. jun 2021, 07:37

Pandesteg skrev:
Artem skrev:
Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:
Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:
Artem skrev:
Selma156 skrev:Er der nogen, der kan anbefale shorts/korte tights til løb med lomme med plads til mobilen? (Jeg har en relativt lille iPhone SE).

Jeg har ledt og ledt, og det er tæt på umuligt at finde. Når jeg endelig finder nogle fede, er de kun tilbage i XXS eller XXL. De fleste lommer er kun til nøgler, og jeg gider ikke løbe med min mobil i hånden eller om armen.

Der er Fusion gode med deres sidelommer
Endurance har også nogle med sidelommee
Ja og SaySky er også en mulighed


Endurance har jeg kigget på flere gange, men der er som sagt nærmest intet i min størrelse (med lommer).

Men Fusion kendte jeg ikke - nu har jeg bestilt derfra. Tak for hjælpen!


Hvilke endte du med at købe og var de gode?


Jeg købte fra Fusion, og de er vildt gode. Lidt pebret pris, men nok de bedste løbeshorts, jeg har haft.


Vil du ikke linke? Købte du dem i din alm. str?

Fusion er pebret og aldrig på tilbud.
Men min lokale Sportigan kører tit med 25% på alt i butikken, og har det også til klubaften osv, og der gælder det også Fusion og så bliver prisen mere spiseligt.
Nærmest alle mine løbe og tri venner er vilde med Fusion. Specielt deres tights med lårlommer.

Med størrelse vil jeg sige at tights osv er normal størrelse. Mens deres t-shirts løbejakker osv. Er lidt små i størrelsen.


Tak. Det behøver ikke være på tilbud, hvis jeg har givet det indtryk - har ikke noget problem med at give fuld pris.

Det var nu også mere et svar til Selma med prisen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 29. jun 2021, 18:37

Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:
Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:
Artem skrev:
Selma156 skrev:Er der nogen, der kan anbefale shorts/korte tights til løb med lomme med plads til mobilen? (Jeg har en relativt lille iPhone SE).

Jeg har ledt og ledt, og det er tæt på umuligt at finde. Når jeg endelig finder nogle fede, er de kun tilbage i XXS eller XXL. De fleste lommer er kun til nøgler, og jeg gider ikke løbe med min mobil i hånden eller om armen.

Der er Fusion gode med deres sidelommer
Endurance har også nogle med sidelommee
Ja og SaySky er også en mulighed


Endurance har jeg kigget på flere gange, men der er som sagt nærmest intet i min størrelse (med lommer).

Men Fusion kendte jeg ikke - nu har jeg bestilt derfra. Tak for hjælpen!


Hvilke endte du med at købe og var de gode?


Jeg købte fra Fusion, og de er vildt gode. Lidt pebret pris, men nok de bedste løbeshorts, jeg har haft.


Vil du ikke linke? Købte du dem i din alm. str?


https://fusion.dk/products/womens-c3-sh ... 6749310019

Det er disse, og jeg købte dem i M. Var lidt i tvivl om S eller M, men de sidder godt :)
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 18. jul 2021, 14:08

Efter en lang periode hvor jeg har haft svært ved at få fart i benene, fik jeg endelig løbet en 5 kilometers tur på 22.43.
Nu skal jeg bare holde ved indtil DHL i september :/ :lol:
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 18. jul 2021, 14:12

lulu-p skrev:Efter en lang periode hvor jeg har haft svært ved at få fart i benene, fik jeg endelig løbet en 5 kilometers tur på 22.43.
Nu skal jeg bare holde ved indtil DHL i september :/ :lol:

Wow du er hurtig er omkring min bedste tid

Har ikke selv fået løbet så meget den sidste uge går virkelig ned ved plus 20 grader
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 9. aug 2021, 18:46

Dejligt, men hårdt at komme i gang igen efter ferien, hvor det blot blev til 2 små ture.
1
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 11. aug 2021, 06:22

Hvor ofte løber folk her om ugen, og hvor langt? Evt. tider?

Jeg spørger fordi jeg synes min form er stagneret. Ja ja, ved godt der lige har været en ferie - men sådan var det også før ferien. Jeg blev hurtigt bedre i starten, men nu synes jeg stadig det er hårdt at løbe. Jeg er HELT død til slut.

Jeg løber 2-3 gange om ugen, jeg har ikke mere tid. 5+ km med en del bakker, i sær til sidst, og tiden er 31-32 min pr gang. Og sådan har det været i et langt stykke tid, altså måneder!

Jeg tænkte også hvad man spiser i løbet af dagen evt. dagen inden - det må jeg have en del at sige. Eneste jeg egentligt gør, er at spise normalt og så en banan en time inden jeg skal afsted.

Andre der har været der, og kommet videre?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2021, 06:43

Skvatman skrev:Hvor ofte løber folk her om ugen, og hvor langt? Evt. tider?

Jeg spørger fordi jeg synes min form er stagneret. Ja ja, ved godt der lige har været en ferie - men sådan var det også før ferien. Jeg blev hurtigt bedre i starten, men nu synes jeg stadig det er hårdt at løbe. Jeg er HELT død til slut.

Jeg løber 2-3 gange om ugen, jeg har ikke mere tid. 5+ km med en del bakker, i sær til sidst, og tiden er 31-32 min pr gang. Og sådan har det været i et langt stykke tid, altså måneder!

Jeg tænkte også hvad man spiser i løbet af dagen evt. dagen inden - det må jeg have en del at sige. Eneste jeg egentligt gør, er at spise normalt og så en banan en time inden jeg skal afsted.

Andre der har været der, og kommet videre?


Overvej at begynde at løbe intervaller, det synes jeg hjælper til at blive hurtigere. Og er også det råd jeg selv har fået herinde.

Jeg løber 2-3 gange om ugen, mellem 6,5 og 10 km. Jeg er ikke blevet nævneværdigt hurtigere i mange år, men det er heller ikke længere mit mål med at løbe, så jeg ligger nok bare på det niveau der passer mig. Dertil skal siges, at jeg crossfitter 3 gange om ugen, hvilket nok også er medvirkende til at mit løberi bare er på hyggeniveau da jeg ellers smadrer mig selv fuldstændigt (been there, done that). Jeg løber 10 km på en time, så det er helt standard.

Jeg spiser et almindeligt måltid ca. 3 timer inden jeg løber, ikke tættere på, så får jeg sidestik. Ofte løber jeg på tom mave om morgenen, men kan godt mærke at jeg løber bedre om eftermiddagen, hvor jeg har spist i løbet af dagen. Men elsker bare morgenture.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 11. aug 2021, 07:59

Pandesteg skrev:Overvej at begynde at løbe intervaller, det synes jeg hjælper til at blive hurtigere. Og er også det råd jeg selv har fået herinde.

Ja, det har jeg overvejet - men så går hyggen også af det. Men man kan nok ikke både blæse og have mel i munden :)
0
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 11. aug 2021, 08:04

Min kollega har stået i det samme, og sendte mig denne:
https://www.loebeshop.dk/inspiration/bl ... junk-miles
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2021, 08:19

Skvatman skrev:
Pandesteg skrev:Overvej at begynde at løbe intervaller, det synes jeg hjælper til at blive hurtigere. Og er også det råd jeg selv har fået herinde.

Ja, det har jeg overvejet - men så går hyggen også af det. Men man kan nok ikke både blæse og have mel i munden :)


Ja det gør det nemlig og også derfor jeg aldrig rigtig kommer i gang med at løbe intervaller :lol: Men det er effektivt. På et tidspunkt løb vi rigtig meget intervaller som en del af vores crossfit-træning og der kunne jeg tydeligt se, at jeg løb hurtigere på mine almindelige løbeture selvom jeg egentlig bare følte at jeg løb som jeg plejede :gogo:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 11. aug 2021, 09:09

Fedt at høre man kan mærke forskel.
Jeg arbejder hjemme, så nu tog jeg faktisk lige og løb over på stadion, hvor vi har en 400m bane for at teste det.

Jeg løb 5 runder. 2 runder med 300m med hårdt tempo + 100 slow. De sidste 3 runder blev 200/200, for ikke at presse citronen, nye sko og en løbertur hjem også + i morgen på den vanlige tur.

Men fedt at prøve, det har jeg ikke gjort siden jeg var fodboldspiller :) Glæder mig til at gøre det en gang eller to om ugen...
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2021, 09:48

Skvatman skrev:Fedt at høre man kan mærke forskel.
Jeg arbejder hjemme, så nu tog jeg faktisk lige og løb over på stadion, hvor vi har en 400m bane for at teste det.

Jeg løb 5 runder. 2 runder med 300m med hårdt tempo + 100 slow. De sidste 3 runder blev 200/200, for ikke at presse citronen, nye sko og en løbertur hjem også + i morgen på den vanlige tur.

Men fedt at prøve, det har jeg ikke gjort siden jeg var fodboldspiller :) Glæder mig til at gøre det en gang eller to om ugen...


Nice, glæder mig til at høre om det giver pote :gogo: Jeg har længe overvejet at tage nogle ture med "spurte ud og lunte tilbage" ned til naboen (bor på landet, så er der langt :lol:). Måske en dag jeg gør det :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 19. aug 2021, 07:58

Har nu haft et par interval træninger, og løb DHL ruten (I Århus) i går, og det gik super godt. Løb min løbemakker tom for energi, og det er dælme ikke normen :)

Mon ikke jeg bare havde gode ben, og havde spist rigtigt - for 1 træning om ugen med interval, kan vel ikke allerede have givet pote???
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 19. aug 2021, 08:04

Skvatman skrev:Har nu haft et par interval træninger, og løb DHL ruten (I Århus) i går, og det gik super godt. Løb min løbemakker tom for energi, og det er dælme ikke normen :)

Mon ikke jeg bare havde gode ben, og havde spist rigtigt - for 1 træning om ugen med interval, kan vel ikke allerede have givet pote???


Nej det skulle man næsten ikke tro, men hvem ved :D Fedt i hvert fald :gogo:

Min PR på 10 km satte jeg i øvrigt til Royal Run. Løb 5 minutter hurtigere end jeg plejer, det er alligevel en del for mig. Har aldrig løbet så hurtigt hverken før eller siden og der var jo pakket med mennesker, så det er lidt underligt :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 19. aug 2021, 08:31

Pandesteg skrev:Nej det skulle man næsten ikke tro, men hvem ved :D Fedt i hvert fald :gogo:

Min PR på 10 km satte jeg i øvrigt til Royal Run. Løb 5 minutter hurtigere end jeg plejer, det er alligevel en del for mig. Har aldrig løbet så hurtigt hverken før eller siden og der var jo pakket med mennesker, så det er lidt underligt :lol:


Ja, det lyder lidt underligt - men man kan have rigtig gode dage og rigtig dårlige dage. Det svinger, og jeg selv, plejer at tænke at jeg har fået spist den rette mængde energi og forhold ift kulhydrater mv.

Men fedt med en PB du endnu ikke har slået, så er der noget at stile efter ;)
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"