Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 11. feb 2018, 11:04

Det blev til 11,5 km i slud og blæst. Langsomt løb men det er også ok med det vejr, jeg fik lidt km i benene.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 11. feb 2018, 12:28

Mani skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg døjer en del med ryggen pt og derfor bliver det bare helt generelt ikke til ret meget motion pt.

Kom dog ud på en løbetur i dag på 4,7 km.

Der sker dog det et par km inden vi er hjemme at jeg får forstrukket noget i det ene knæ. Så jeg måtte halte hjem og humper stadig rundt :rulle:

Ej, øv! Er du i udredning med ryggen? God bedring.


Jeg er via min sundhedsforsikring henvist til reumatolog. Der har jeg været et par gange og han mente der måtte være noget galt med min ene hofte. Imidlertid viste et røntgenbillede intet. Så nu er jeg henvist til MR scanninger af hhv hofte og ryg.
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 11. feb 2018, 12:44

Artem skrev:Fungerer det ellers for dig med at følge sådan et program? Jeg følger jo mest bare med de andre, og hvor det svinger alt efter om jeg lige synes det er en god eller dårlig dag.

Det fungerer rigtig godt for mig. Jeg har tidligere fulgt program, som træning til halvmarathon og det fik mig fornuftigt igennem, uden alvorligt brok fra min knæ (jeg har tilbagevendende løberknæ)

Jeg plejer ikke at have meget løbemotivation om vinteren, sidste år løb jeg 10 km/ugen og lige nu ligger jeg omkring 25 km/ugen pga. programmet og jeg synes faktisk de fleste ture er ok.
Jeg følger et program for en hurtigere 10 km med 3 ture om ugen: én lang og meget langsom, en gang intervaller og en kort/tempo/intervaller. Jeg skulle lige vende mig til at det langsomme virkelig er langsomt, men det er helt i tråd med hvad de klogere siger. Og for min motivation er det godt at der er ture der er ren tulle, i stedet for at være semihårdt.
Min krop accepterer fint at løbe den mængde jeg løber, og det er efterhånden længe jeg har løbet så, for mig, meget om ugen.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 11. feb 2018, 22:21

D.itsen skrev:Det fungerer rigtig godt for mig. Jeg har tidligere fulgt program, som træning til halvmarathon og det fik mig fornuftigt igennem, uden alvorligt brok fra min knæ (jeg har tilbagevendende løberknæ)

Jeg plejer ikke at have meget løbemotivation om vinteren, sidste år løb jeg 10 km/ugen og lige nu ligger jeg omkring 25 km/ugen pga. programmet og jeg synes faktisk de fleste ture er ok.
Jeg følger et program for en hurtigere 10 km med 3 ture om ugen: én lang og meget langsom, en gang intervaller og en kort/tempo/intervaller. Jeg skulle lige vende mig til at det langsomme virkelig er langsomt, men det er helt i tråd med hvad de klogere siger. Og for min motivation er det godt at der er ture der er ren tulle, i stedet for at være semihårdt.
Min krop accepterer fint at løbe den mængde jeg løber, og det er efterhånden længe jeg har løbet så, for mig, meget om ugen.

Fedt at det virker for dig og kan holde motivationen ved lige her om vinteren. Hvor 25 km om ugen jo er meget pænt og mere end jeg kommer op på.
Jeg har det nok bare lidt sådan at vi hvis det bliver for systematisk og hvor jeg skal ud på en lang tur en dag lysten ikke er til det osv. jamen så går det sjove af det for mig. Men kan være det bare er mig der er mærkelig der...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 12. feb 2018, 18:41

Artem skrev:Det blev til 11,5 km i slud og blæst. Langsomt løb men det er også ok med det vejr, jeg fik lidt km i benene.

Sådan :gogo:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 12. feb 2018, 18:43

IrmaPigen skrev:Jeg er via min sundhedsforsikring henvist til reumatolog. Der har jeg været et par gange og han mente der måtte være noget galt med min ene hofte. Imidlertid viste et røntgenbillede intet. Så nu er jeg henvist til MR scanninger af hhv hofte og ryg.

Jeg håber, at du ikke skal vente for længe og at der er en god løsning til at afhjælpe dig.
Pas på med dit løb i mellemtiden :kys:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 12. feb 2018, 18:47

Slud, blæst og progressive intervaller :ad!:
1 x 4 minutter, 2 x 3 minutter, 3 x 2 minutter & 4 x 1 minut.
Jeg måtte gå hjem for ikke at få for mange kilometer i benene. Langsom opstart :fløjt:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 12. feb 2018, 22:08

Mani skrev:Slud, blæst og progressive intervaller :ad!:
1 x 4 minutter, 2 x 3 minutter, 3 x 2 minutter & 4 x 1 minut.
Jeg måtte gå hjem for ikke at få for mange kilometer i benene. Langsom opstart :fløjt:

Det lyder koldt at gå hjem i det vejr ;)
Gik det ellers godt uden smerter?

Ved ikke helt hvad det var med gårdagens løbetur, men havde rimelig trætte og ømme ben efter den tur. Måske jeg har spændt mere i benene fordi det var lidt glat...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2712

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 13. feb 2018, 08:49

Holder stadig fast i mit program. Lægger dog flere kilometer på den lange tur, end programmet foreskriver. Ifølge programmet skulle jeg 'kun' løbe 14 km., men jeg løb 16. Og den kommende weekend regner jeg med at skalere op til 20 km.

Jeg skal også til at afprøve indtag af energi under de lange ture. Kan mærke, at jeg går død de sidste ca. 5 km - nærmest uanset hvor langsomt jeg løber. Men jeg indtager jo heller ikke noget væske eller energi, så det er nok meget naturligt :-P

Nogen, der har erfaringer med gels? Jeg har læst om isotoniske gels, som man kan indtage uden vand. Det lyder faktisk smart.
0
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 13. feb 2018, 11:31

Jeg har ikke erfaringer med gels, men jeg har også overvejet dem. Jeg kan også mærke energien sive ud, når jeg løber de længere ture. Men jeg bryder mig heller ikke om fornemmelsen med 'noget' i maven under løb. Hmm.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 13. feb 2018, 22:40

Frandsen skrev:Jeg skal også til at afprøve indtag af energi under de lange ture. Kan mærke, at jeg går død de sidste ca. 5 km - nærmest uanset hvor langsomt jeg løber. Men jeg indtager jo heller ikke noget væske eller energi, så det er nok meget naturligt :-P

Nogen, der har erfaringer med gels? Jeg har læst om isotoniske gels, som man kan indtage uden vand. Det lyder faktisk smart.

Nej og tænker heller ikke at det er nødvendigt. Dog vil det nok være godt med lidt vand hvis man kommer meget over en time, og specielt hvis man kommer over 2 timer.
Satser selv på at kunne løbe en halvmarathon uden at få noget at drikke, med mindre at det er en meget varm dag.
Selv da jeg cyklede meget med ture på 3-4 timer fik jeg aldrig andet end vand. Som jeg synes er rigelig.

Men vil da gerne høre om dine erfaringer hvis du kaster dig ud i det. ;)
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 14. feb 2018, 19:33

10,2 km på 56 min
Var en ok tur men ingen rekorder i dag.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 15. feb 2018, 17:05

Mit knæ er stadig ikke okay. Har købt et billigt (åbenbart også for billigt) knæbind i Normal. Det er dog helt tydeligt, at det ikke giver optimal støtte.

I morgen skal jeg til KBH, og så vil jeg lige stikke forbi min lejlighed dér og hente et af de dyre knæbind, jeg har liggende der.

Jeg kommer vist ikke til at hverken gå eller løbe 5 km den næste måneds tid uden et godt knæbind på.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 15. feb 2018, 18:58

Artem skrev:
Mani skrev:Slud, blæst og progressive intervaller :ad!:
1 x 4 minutter, 2 x 3 minutter, 3 x 2 minutter & 4 x 1 minut.
Jeg måtte gå hjem for ikke at få for mange kilometer i benene. Langsom opstart :fløjt:

Det lyder koldt at gå hjem i det vejr ;)
Gik det ellers godt uden smerter?

Ved ikke helt hvad det var med gårdagens løbetur, men havde rimelig trætte og ømme ben efter den tur. Måske jeg har spændt mere i benene fordi det var lidt glat...

Det var faktisk også lidt for koldt, men jeg turde ikke tage chancen med at løbe.
Ingen smerter. Heller ikke onsdag med 6 km i streg. Jeg satser på en kort tur i weekenden og så starte langsom optrapning.

Jeg synes helt klart jeg kan mærke i benene, når det har været glat.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 15. feb 2018, 18:59

Frandsen skrev:Holder stadig fast i mit program. Lægger dog flere kilometer på den lange tur, end programmet foreskriver. Ifølge programmet skulle jeg 'kun' løbe 14 km., men jeg løb 16. Og den kommende weekend regner jeg med at skalere op til 20 km.

Jeg skal også til at afprøve indtag af energi under de lange ture. Kan mærke, at jeg går død de sidste ca. 5 km - nærmest uanset hvor langsomt jeg løber. Men jeg indtager jo heller ikke noget væske eller energi, så det er nok meget naturligt :-P

Nogen, der har erfaringer med gels? Jeg har læst om isotoniske gels, som man kan indtage uden vand. Det lyder faktisk smart.

Min mand bruger dem. I løbeklubben træner de indtagelse af gel/energidrik fordi nogen bliver rigtig skidt af det.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Fit og/eller lækker"