Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 7. feb 2018, 04:55

Så skulle jeg løbe Cooper test i går, og så fuckede mavemusklerne helt op og spændte op, så jeg dårligt kunne trække vejret. Der er sådan et flip min krop får et par gange om året, men belastende det er en dag formen skal testet, og mit program tilpasser sig efter resultatet. Prøver mere opvarmning end programmer foreskriver næste gang og håber resultatet så bliver mere retvisende
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løbetråden

Indlægaf Slettet bruger » 7. feb 2018, 05:13

Fräulein L. skrev:Hvordan har I andre det med at løbe ude nu her hvor det er blevet rigtig koldt?

Jeg spørger fordi jeg aldrig har været god til at få løbet udenfor når det er koldt. Altså det går fint under selve løbeturen men bagefter hoster og har ligesom lidt ondt når jeg trækker vejret dybt.
Har fx været ude på 6 km her kl 16 og nu sidder jeg her og hoster, har kriller i halsen og lidt ondt når jeg trækker vejret dybt.


Luftvejene bliver irriteret af at indånde en helt masse kold, tør luft, det er vist ret almindeligt. Halvdelen af professionelle langrendsløbere har astma fordi de træner så meget i kold luft. Ikke at jeg tror du får astma.

Jeg har aldrig trænet vildt meget i kold luft, men jeg svømmede 2 timer om dagen i mine unge dage, og det gav mig samme problem, kriller i halsen og hoste i timevis efter. Formentlig fordi kloren også irriterer luftvejene når man tager så mange dybe indåndinger af den. Svømmere er også meget udsat for astma. Jeg har aldrig kunnet fremprovokere det i almindelig frisk luft uanset hvor hårdt jeg træner.
1
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 7. feb 2018, 11:07

Jeg har det okay med at løbe i koldt vejr. Har dog også fleece-løbetøj og her når det er koldest, løber jeg med to langærmede og en halsedisse. Efter lidt tid bliver det næsten for varmt. Men foretrækker faktisk kulde frem for varme, når jeg løber :) Jeg har løbet flere tropiske steder, og det er langt mere ulideligt i længden.

I dag er jeg ved at tage mig sammen til 20 km(!) i frostvejret. Nu må vi se.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. feb 2018, 17:00

Fräulein L. skrev:Hvordan har I andre det med at løbe ude nu her hvor det er blevet rigtig koldt?

Jeg spørger fordi jeg aldrig har været god til at få løbet udenfor når det er koldt. Altså det går fint under selve løbeturen men bagefter hoster og har ligesom lidt ondt når jeg trækker vejret dybt.
Har fx været ude på 6 km her kl 16 og nu sidder jeg her og hoster, har kriller i halsen og lidt ondt når jeg trækker vejret dybt.

Jeg bruger en tynd halsedisse over mund og næse når det er rigtig koldt.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. feb 2018, 17:04

Jeg klarede første tur af fyssens program i mandags med nye såler = 2 km opvarmning, 2 km løb blandet med øvelser, 1 km afjog. Ingen smerter, men skal stadig lige vænne mig til den nye sål.

I dag er egentlig dag 2 i programmet (hver anden dag i 2 uger, herefter almindelig træning), men jeg er lige røget på en penicillin kur, så jeg venter lige og ser hvordan jeg har det i morgen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. feb 2018, 20:20

10,3 km til aften og med en ny rekord på 10 km med 54:36
Generelt en god tur fik dog lidt ondt i min højre læg til sidst.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. feb 2018, 20:53

D.itsen skrev:Så skulle jeg løbe Cooper test i går, og så fuckede mavemusklerne helt op og spændte op, så jeg dårligt kunne trække vejret. Der er sådan et flip min krop får et par gange om året, men belastende det er en dag formen skal testet, og mit program tilpasser sig efter resultatet. Prøver mere opvarmning end programmer foreskriver næste gang og håber resultatet så bliver mere retvisende

Hvordan laver du den cooper test? Nu har jeg jo været alt for mange år i forsvaret. Hvor det altid var på atletikbanen med de 400 meter rundt.
Men man kan naturligvis også gøre det på en lige vej, og bare løbe de 12 min og se hvor langt man når. Det giver bare ikke helt mening for mig når jeg er vandt til det andet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 7. feb 2018, 20:56

Artem skrev:
D.itsen skrev:Så skulle jeg løbe Cooper test i går, og så fuckede mavemusklerne helt op og spændte op, så jeg dårligt kunne trække vejret. Der er sådan et flip min krop får et par gange om året, men belastende det er en dag formen skal testet, og mit program tilpasser sig efter resultatet. Prøver mere opvarmning end programmer foreskriver næste gang og håber resultatet så bliver mere retvisende

Hvordan laver du den cooper test? Nu har jeg jo været alt for mange år i forsvaret. Hvor det altid var på atletikbanen med de 400 meter rundt.
Men man kan naturligvis også gøre det på en lige vej, og bare løbe de 12 min og se hvor langt man når. Det giver bare ikke helt mening for mig når jeg er vandt til det andet.

Vi har en grussti-rundtur der er næsten flad og omkring 1 km, det fungerer fint nok, især fordi jeg bruger den hver gang jeg tester.

At den så var glat i går og mine mavemuskler hadede mig er jo bare en detalje
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. feb 2018, 21:58

D.itsen skrev:
Artem skrev:
D.itsen skrev:Så skulle jeg løbe Cooper test i går, og så fuckede mavemusklerne helt op og spændte op, så jeg dårligt kunne trække vejret. Der er sådan et flip min krop får et par gange om året, men belastende det er en dag formen skal testet, og mit program tilpasser sig efter resultatet. Prøver mere opvarmning end programmer foreskriver næste gang og håber resultatet så bliver mere retvisende

Hvordan laver du den cooper test? Nu har jeg jo været alt for mange år i forsvaret. Hvor det altid var på atletikbanen med de 400 meter rundt.
Men man kan naturligvis også gøre det på en lige vej, og bare løbe de 12 min og se hvor langt man når. Det giver bare ikke helt mening for mig når jeg er vandt til det andet.

Vi har en grussti-rundtur der er næsten flad og omkring 1 km, det fungerer fint nok, især fordi jeg bruger den hver gang jeg tester.

At den så var glat i går og mine mavemuskler hadede mig er jo bare en detalje

Hmm ok synes bare ikke lige at jeg har en god rute til det, men bor lige ved siden af det gamle stadion hvor der er en 400 meter gammel atletikbane rundt om. Den er bare ikke i særlig god stand mere...

Jeg kunne bare godt tænke mig at prøve at lave en cooper da jeg ikke er særlig imponeret over at endomondo siger at det bedst jeg har gjort ind til videre er 2,38 km For synes trods alt jeg er ved at være i en rimelig form, men kan ikke en gang leve op til de 2400 meter man skal løbe som soldat.

Tænker også på at jeg skal udvide min træning med en dag mere. Som det er nu løber jeg om onsdagen middellangt og forholdsvis hurtigt. Om søndagen langt og langsomt. Hvor jeg om fredagen for mig selv kunne løbe sådan en kort men meget hurtig tur. Tror det ville være en god kombination.

Fungerer det ellers for dig med at følge sådan et program? Jeg følger jo mest bare med de andre, og hvor det svinger alt efter om jeg lige synes det er en god eller dårlig dag.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 10. feb 2018, 15:17

Gah! Fik ‘løbet’ dag 2 af fyssens program i dag. Igen smerter, men kombinationen af resterne halsbetændelse og kold luft gav adskillige tørre hosteanfald. Jeg trænger snart til en god tur. Nå! :sur:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 10. feb 2018, 19:54

Mani skrev:Gah! Fik ‘løbet’ dag 2 af fyssens program i dag. Igen smerter, men kombinationen af resterne halsbetændelse og kold luft gav adskillige tørre hosteanfald. Jeg trænger snart til en god tur. Nå! :sur:

Ja det lyder godt nok til at du trænger til noget medvind på løbestien ;)

Skal selv ud at løbe i morgen formiddag. Planen var jo rigtigt at jeg gerne ville ud og løbe længere, men hvis det nærmest bliver i snestorm som lovet, så bliver det nok ikke så langt...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 10. feb 2018, 20:29

Jeg døjer en del med ryggen pt og derfor bliver det bare helt generelt ikke til ret meget motion pt.

Kom dog ud på en løbetur i dag på 4,7 km.

Der sker dog det et par km inden vi er hjemme at jeg får forstrukket noget i det ene knæ. Så jeg måtte halte hjem og humper stadig rundt :rulle:
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 11. feb 2018, 05:07

Artem skrev:
Mani skrev:Gah! Fik ‘løbet’ dag 2 af fyssens program i dag. Igen smerter, men kombinationen af resterne halsbetændelse og kold luft gav adskillige tørre hosteanfald. Jeg trænger snart til en god tur. Nå! :sur:

Ja det lyder godt nok til at du trænger til noget medvind på løbestien ;)

Skal selv ud at løbe i morgen formiddag. Planen var jo rigtigt at jeg gerne ville ud og løbe længere, men hvis det nærmest bliver i snestorm som lovet, så bliver det nok ikke så langt...

God tur. Håber det bliver vejr til den tur du gerne vil. Er det alene eller i gruppe?
Jeg håber virkelig på snart at være klar til løbeklubben igen!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 11. feb 2018, 05:07

IrmaPigen skrev:Jeg døjer en del med ryggen pt og derfor bliver det bare helt generelt ikke til ret meget motion pt.

Kom dog ud på en løbetur i dag på 4,7 km.

Der sker dog det et par km inden vi er hjemme at jeg får forstrukket noget i det ene knæ. Så jeg måtte halte hjem og humper stadig rundt :rulle:

Ej, øv! Er du i udredning med ryggen? God bedring.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 11. feb 2018, 08:37

Mani skrev:
Artem skrev:
Mani skrev:Gah! Fik ‘løbet’ dag 2 af fyssens program i dag. Igen smerter, men kombinationen af resterne halsbetændelse og kold luft gav adskillige tørre hosteanfald. Jeg trænger snart til en god tur. Nå! :sur:

Ja det lyder godt nok til at du trænger til noget medvind på løbestien ;)

Skal selv ud at løbe i morgen formiddag. Planen var jo rigtigt at jeg gerne ville ud og løbe længere, men hvis det nærmest bliver i snestorm som lovet, så bliver det nok ikke så langt...

God tur. Håber det bliver vejr til den tur du gerne vil. Er det alene eller i gruppe?
Jeg håber virkelig på snart at være klar til løbeklubben igen!

Det småsner og blæser, så er ikke ideelt, men dog ikke ligefrem snestorm.
Skal ud med en håndfuld stykker fra klubben, eller nu må vi se hvor mange der møder op...

Ja må håbe du snart er klar igen, for mindes at det gik rigtigt godt inden du blev skadet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"