Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 15. feb 2018, 19:01

IrmaPigen skrev:Mit knæ er stadig ikke okay. Har købt et billigt (åbenbart også for billigt) knæbind i Normal. Det er dog helt tydeligt, at det ikke giver optimal støtte.

I morgen skal jeg til KBH, og så vil jeg lige stikke forbi min lejlighed dér og hente et af de dyre knæbind, jeg har liggende der.

Jeg kommer vist ikke til at hverken gå eller løbe 5 km den næste måneds tid uden et godt knæbind på.

Øv! Pas på knæet, ja. Jeg har faktisk en mini Don Joy når knæet driller, men har foreløbigt kunne lade den ligge denne gang.

Har du fået testet løbestil? Min skinnebensbetændelse skyldes jo tilsyneladende overpronation.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 15. feb 2018, 21:42

Mani skrev:
Frandsen skrev:Holder stadig fast i mit program. Lægger dog flere kilometer på den lange tur, end programmet foreskriver. Ifølge programmet skulle jeg 'kun' løbe 14 km., men jeg løb 16. Og den kommende weekend regner jeg med at skalere op til 20 km.

Jeg skal også til at afprøve indtag af energi under de lange ture. Kan mærke, at jeg går død de sidste ca. 5 km - nærmest uanset hvor langsomt jeg løber. Men jeg indtager jo heller ikke noget væske eller energi, så det er nok meget naturligt :-P

Nogen, der har erfaringer med gels? Jeg har læst om isotoniske gels, som man kan indtage uden vand. Det lyder faktisk smart.

Min mand bruger dem. I løbeklubben træner de indtagelse af gel/energidrik fordi nogen bliver rigtig skidt af det.

Skal lige være helt med på den markerede del? Bliver de skidt af ikke at få nogen energi ind på en lang tur? eller skal de trænes til at indtage det gel? da nogle får det skidt af at indtage det?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Løbetråden

Indlægaf avdotja » 15. feb 2018, 21:52

Man anbefaler normalt at man får testet hvordan man håndtere gel (eller andet) indtag inden en evt konkurrence :). Det er ikke alle der trives med at indtage noget under løb/med løb direkte bagefter, ligesom selve gel-delen kan kræve tilvænning (læs: give opkastfornemmelser :D) for nogle. Jeg har snakket med en triatlet der vist indtog det i vingummiform? Det syntes han var lettere at håndtere.

Selv drikker jeg kun vand på halvmarathondistancen.
3
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 16. feb 2018, 04:42

Artem skrev:
Mani skrev:
Frandsen skrev:Holder stadig fast i mit program. Lægger dog flere kilometer på den lange tur, end programmet foreskriver. Ifølge programmet skulle jeg 'kun' løbe 14 km., men jeg løb 16. Og den kommende weekend regner jeg med at skalere op til 20 km.

Jeg skal også til at afprøve indtag af energi under de lange ture. Kan mærke, at jeg går død de sidste ca. 5 km - nærmest uanset hvor langsomt jeg løber. Men jeg indtager jo heller ikke noget væske eller energi, så det er nok meget naturligt :-P

Nogen, der har erfaringer med gels? Jeg har læst om isotoniske gels, som man kan indtage uden vand. Det lyder faktisk smart.

Min mand bruger dem. I løbeklubben træner de indtagelse af gel/energidrik fordi nogen bliver rigtig skidt af det.

Skal lige være helt med på den markerede del? Bliver de skidt af ikke at få nogen energi ind på en lang tur? eller skal de trænes til at indtage det gel? da nogle får det skidt af at indtage det?

De får det skidt af at indtage det.
Nogen får det skidt bare af at drikke vand under/lige før løb og andre har problemer med de der gel og maven.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 16. feb 2018, 06:41

Mani skrev:
IrmaPigen skrev:Mit knæ er stadig ikke okay. Har købt et billigt (åbenbart også for billigt) knæbind i Normal. Det er dog helt tydeligt, at det ikke giver optimal støtte.

I morgen skal jeg til KBH, og så vil jeg lige stikke forbi min lejlighed dér og hente et af de dyre knæbind, jeg har liggende der.

Jeg kommer vist ikke til at hverken gå eller løbe 5 km den næste måneds tid uden et godt knæbind på.

Øv! Pas på knæet, ja. Jeg har faktisk en mini Don Joy når knæet driller, men har foreløbigt kunne lade den ligge denne gang.

Har du fået testet løbestil? Min skinnebensbetændelse skyldes jo tilsyneladende overpronation.


Ja. Jeg har også en en smule pronation, hvor jeg hælder indad. Men det er ikke det, der har forårsaget knæet. Det var fordi jeg gav den lidt for meget acceleration. Kombineret med man ikke har trænet optimalt den sidste tid, er det en virkelig dårlig ide.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 18. feb 2018, 08:48

Hmm mine løbevenner skal løbe et trail løb i næste weekend, som jeg har sagt nej til da man skal løbe gennem vand her om vinteren... :8:
Men de vil så der ud og træne i dag over middag, som jeg har sagt ja til. Hvor de så sender en besked med at jeg skal huske skiftetøj... :gruble:
Nå men hvis jeg overlever det, kan jeg vist lige så godt tage med til det trail løb i næste weekend... :lol:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 18. feb 2018, 14:44

Artem skrev:Hmm mine løbevenner skal løbe et trail løb i næste weekend, som jeg har sagt nej til da man skal løbe gennem vand her om vinteren... :8:
Men de vil så der ud og træne i dag over middag, som jeg har sagt ja til. Hvor de så sender en besked med at jeg skal huske skiftetøj... :gruble:
Nå men hvis jeg overlever det, kan jeg vist lige så godt tage med til det trail løb i næste weekend... :lol:

Jeg overlevede, vi sprang dog den sidste 1½ over i standkanten. Men det blev til 10,5 km gennem en del vand, hvor vi snød et sted hvor man skulle løbe igennem vand til livet, og tog der hvor det kun gik til knæet.
Ganske fin tur, så nu må jeg hellere prøve at finde et startnummer til det rigtige løb.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 18. feb 2018, 15:51

Jeg fik løbet en god, semihurtig søndagstur på lidt over 8 km med en pace på 5:38. :) Så er jeg oppe på 40 km i denne uge. Jeg hælder stadig til at deltage i halv- og ikke helmaraton, men nu må vi se.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 19. feb 2018, 22:24

Selma156 skrev:Jeg fik løbet en god, semihurtig søndagstur på lidt over 8 km med en pace på 5:38. :) Så er jeg oppe på 40 km i denne uge. Jeg hælder stadig til at deltage i halv- og ikke helmaraton, men nu må vi se.

Det er da pænt mange km. Vi kunne ellers godt løbe sammen med den pace ;)

Har selv fået skaffet mig et start nr til trail løbet på lørdag, som ellers er udsolgt, men der er jo altid en del som er blevet skadet osv inden.
Ind til videre ser vejret lovede ud med sol lige omkring 0 grader og næsten ingen vind. I klitterne og langs vesterhavet er vinden ellers det største problem. Næsten alt andet vil være godt vejr.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 21. feb 2018, 19:42

En lille hurtig 6 km på 31:06 med en pace på 5:11
Med 6 rekorder på Endomondo. Med bla. 1 km på 4:44 3 km på 14:48 og 5 km 25:35
Så en ganske god aften :dance:
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 23. feb 2018, 19:35

Er i andre gået helt i står med at løbe? eller nede med sygdom?

Skal selv løbe det 11 km trail løb i morgen, og har også været ude at hente løbe nr.
Men er desværre selv ved at blive syg hvor jeg små hoster, og er begyndt med at få lidt ondt i hele kroppen. Satser dog på at deltage i morgen med mindre at jeg har det virkelig dårligt når jeg vågner i morgen.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 23. feb 2018, 19:48

Jeg løb 5 km i dag, har ikke løbet regelmæssigt det sidste års tid da jeg har fokuseret på crossfit. Men vil gerne tilbage til at løbe et par gange om ugen. Min pace i dag var dog virkelig dårlig :lol: så der er virkelig plads til forbedring. Dog skal det dog siges, at jeg måtte stoppe op og gå nogle steder, hvor det var glat og jeg stoppede også nogle billeder, da jeg løb et nyt sted :-D
Regner med at komme ud igen på mandag, hvis vejret tillader det (dvs hvis det ikke er spejlglat).
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 23. feb 2018, 20:55

Artem skrev:Er i andre gået helt i står med at løbe? eller nede med sygdom?

Skal selv løbe det 11 km trail løb i morgen, og har også været ude at hente løbe nr.
Men er desværre selv ved at blive syg hvor jeg små hoster, og er begyndt med at få lidt ondt i hele kroppen. Satser dog på at deltage i morgen med mindre at jeg har det virkelig dårligt når jeg vågner i morgen.

Nej, havde faktisk en god tur i dag :banan:
Skal løbe med kortere skridt så bliver total forpustet :lol:
Det var SÅ tiltrængt, men har også været afsted i regn og slud mandag & onsdag med vabler fra nye såler, ondt i skinnebenet og totalt demotiveret.

Jeg håber du er frisk til i morgen. God tur :)
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 23. feb 2018, 20:56

Pandesteg skrev:Jeg løb 5 km i dag, har ikke løbet regelmæssigt det sidste års tid da jeg har fokuseret på crossfit. Men vil gerne tilbage til at løbe et par gange om ugen. Min pace i dag var dog virkelig dårlig :lol: så der er virkelig plads til forbedring. Dog skal det dog siges, at jeg måtte stoppe op og gå nogle steder, hvor det var glat og jeg stoppede også nogle billeder, da jeg løb et nyt sted :-D
Regner med at komme ud igen på mandag, hvis vejret tillader det (dvs hvis det ikke er spejlglat).

Og - hey - du løb :banan:
Det var også småglat her i dag.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 23. feb 2018, 21:06

Mani skrev:Nej, havde faktisk en god tur i dag :banan:
Skal løbe med kortere skridt så bliver total forpustet :lol:
Det var SÅ tiltrængt, men har også været afsted i regn og slud mandag & onsdag med vabler fra nye såler, ondt i skinnebenet og totalt demotiveret.

Jeg håber du er frisk til i morgen. God tur :)

Fedt du trods alt kom ud på en længere tur. ;)
Ja det skulle være bedre at løbe med små skridt, med en ideel løbekadence på 180 jeg løber selv med for lange skridt og ender normalt omkring 165
Men hvad var din løbekadence.

Helt ærligt er jeg nok ved at få influenza. Men hvis det ikke er ret meget værre i morgen end lige nu skal jeg nok klare det trods alt. Selv om det jo godt nok ikke ligefrem er ideelt at skulle løbe gennem en del vand osv som syg.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"