Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 1. jun 2022, 07:54

Min krop er også bedst til at løbe sidst på dagen.

Jeg er en lousy morgenløber og får altid sidestik om morgenen uanset hvor god form jeg er i.

Pt er jeg dog i så dårlig form at jeg ikke kan mærke forskel på om jeg løber morgen eller aften :lol:

Jeg er pt i Malaga og var ude og løbe mandag morgen og har været ude og løbe her til morgen :clap:
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 1. jun 2022, 08:25

Jeg løb så virkelig hurtigt her til morgen, mindst lige så hurtigt som jeg plejer om eftermiddagen... så måske jeg bare skulle brokke mig lidt over det :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 23. jul 2022, 20:34

Jeg er stadig skadet med højre fod.
Efter 6 ugers pause fra løb hvor det ikke var blevet bedre talte jeg med min læge, da sympomerne godt kunne minde om træthedsbrud, hvor jeg har været i røntgen, men hvor der ikke var nogle brud.
Har så tænkt mere over hvad der kan være galt, og ved det faktisk stadig ikke helt, men er da blevet klogere på hvor det gør ondt, og det lader til at være peroneus brevis tendon, med hvor senen hæfter på knoglen.
Så det er nok bare noget inflamation, men utroligt at det tager så langt tid at komme af med igen... :gruble:
Men hører gerne hvis andre kender til det? Nu har min læge ferie, så kommer ikke lige videre af den vej.

Nu jeg ikke løber er det så blevet det store cykelår i stedet, hvor det kører rigtigt godt, og hvor jeg får cyklet længere end nogensinde før, hvor jeg bla har sat ny rekord på distancen med 132 km, som snart bliver slået igen med en planlagt tur på 161 km.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
abcd
Indlæg: 5906
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9787

Re: Løbetråden

Indlægaf abcd » 13. aug 2022, 16:02

Andre der skal løbe DHL i Aarhus?

For 10 år siden, hvis jeg ikke havde løbet noget tid, var min grundform ca. 23 minutter på 5 kilometer. Det må man sige er blevet værre. Jeg har holdt løbet ved lige hen over sommeren for at kunne løbe den 5 kilometer i en bare nogenlunde tid. Målet har været beskedne under 25 minutter, og jeg har da også været nede på 24, så jeg har en rimelig chance, men jøsses det har holdt hårdt i forhold til for 10 år siden. Mit yngre jeg ville have set på mig og set en gammel mand. Det mærkelige er at det føles som om jeg løber hurtigere, det føles som at løbe på 21 for 10 år siden. Mon det er sådan det er at blive ældre: Det føles som om man kan det samme, men måleinstrumenter viser noget andet.

Noget andet er at i gamle dage ville jeg ikke have haft problemer med en løbetur i 26 graders varme. I dag måtte jeg stoppe efter 3 kilometer, det føltes som om mit hoved var ved at koge over.

Oh well.
0
abcd
Indlæg: 5906
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9787

Re: Løbetråden

Indlægaf abcd » 26. aug 2022, 17:42

abcd skrev:Andre der skal løbe DHL i Aarhus?

For 10 år siden, hvis jeg ikke havde løbet noget tid, var min grundform ca. 23 minutter på 5 kilometer. Det må man sige er blevet værre. Jeg har holdt løbet ved lige hen over sommeren for at kunne løbe den 5 kilometer i en bare nogenlunde tid. Målet har været beskedne under 25 minutter, og jeg har da også været nede på 24, så jeg har en rimelig chance, men jøsses det har holdt hårdt i forhold til for 10 år siden.


Klarede den på 24:10, så det var okay. Men ikke mere end okay. Jeg har sat et mål at næste år skal jeg ned under 21. Det må simpelthen kunne lade sig gøre, så gammel er jeg fandeme heller ikke. Men kan mærke det er hårdt, GPS-uret viser et helt andet tempo end jeg føler jeg løber.

Noget af det kan måske hentes på vægt. Jeg vejer 96 kilo og i mine yngre dage var det 88 kilo. Jeg er 202 cm., så mit BMI er stadig komfortabelt under 25, men jeg ville da ikke dø af at smide 5 kilo. Jeg læste et sted at man kan forvente ca. 2 sekunder pr. kilometer pr. kilo. Aner ikke om det passer, men det ville jo så betyde et minut på 5 kilometer hvis jeg kan smide 6 kilo.

Om ikke andet er det et sundt projekt.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 26. aug 2022, 18:58

abcd skrev:
abcd skrev:Andre der skal løbe DHL i Aarhus?

For 10 år siden, hvis jeg ikke havde løbet noget tid, var min grundform ca. 23 minutter på 5 kilometer. Det må man sige er blevet værre. Jeg har holdt løbet ved lige hen over sommeren for at kunne løbe den 5 kilometer i en bare nogenlunde tid. Målet har været beskedne under 25 minutter, og jeg har da også været nede på 24, så jeg har en rimelig chance, men jøsses det har holdt hårdt i forhold til for 10 år siden.


Klarede den på 24:10, så det var okay. Men ikke mere end okay. Jeg har sat et mål at næste år skal jeg ned under 21. Det må simpelthen kunne lade sig gøre, så gammel er jeg fandeme heller ikke. Men kan mærke det er hårdt, GPS-uret viser et helt andet tempo end jeg føler jeg løber.

Noget af det kan måske hentes på vægt. Jeg vejer 96 kilo og i mine yngre dage var det 88 kilo. Jeg er 202 cm., så mit BMI er stadig komfortabelt under 25, men jeg ville da ikke dø af at smide 5 kilo. Jeg læste et sted at man kan forvente ca. 2 sekunder pr. kilometer pr. kilo. Aner ikke om det passer, men det ville jo så betyde et minut på 5 kilometer hvis jeg kan smide 6 kilo.

Om ikke andet er det et sundt projekt.

Ambitiøst! Fedt!

Jeg går slet ikke efter fart, da jeg er så gammel, at jeg bliver skadet af det hver gang…
Jeg går efter øget distance (kun en 1/2 maraton). Kan dog se, at de kilo jeg har smidt i den forbindelse (foreløbig knap 5 - har dårligt knæ så vægten er vigtig) + den øgede distance har øget hastigheden på 5 km ganske betragteligt.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 26. aug 2022, 20:28

Jeg er begyndt at træne sammen med en, der træner op til en Hyrox-konkurrence i Tyskland i november. Det er stadig crossfit-inspireret træning, hvilket også er der min passion er, men vi løber meget mere end jeg er vant til ifbm crossfit og og hendes “luntetempo” er 5 min/km hvor min nok nærmere er 6,30 :lol: så er spændt på om jeg begynder at kunne se det på tempoet på mine egne løbeture. Overvejer at skære ned på distancen og så løbe interval istedet. Men er ikke sikker på jeg orker :D
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 27. aug 2022, 14:58

Jeg løber i øvrigt en del af min km langsomt og kan mærke det at der kommer mange km i benene også hjælper på tempo ellers.
Typisk løber jeg tempo 3-5 km ned til løbeklubben, løber med begynderne og samler op der (5-8 km) og løber så tempo hjem (1,5 km) de dage benene er til det - alternativt langsomt eller går i raskt tempo. Det har givet 1 minut pr km i tempo over de sidste 6 mdr sammen med knap 5 kg vægttab.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 27. aug 2022, 16:00

Dejligt at se i holder jer i gang. Det er stadig gal med min fod, og bliver faktisk ikke bedre.
Men nu tager jeg på ferie og når jeg kommer hjem har jeg fået en ny læge, som jeg vil prøve at involvere i det.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Løbetråden

Indlægaf Chungodongowongo » 27. aug 2022, 17:00

Jeg har været til Fjordmarathon i dag, hvor 10 km stod for skud med en kammerat. Hans første gang med startnummer. Det var godt at prøve før han skal igennem sit første halvmarathon i oktober.
4
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 27. sep 2022, 07:50

Nogle gode råd til hvordan man passer på en blå stortå negel, så jeg stadig kan gennemfører mit ½ maraton?
Den er møg forbandet øm. Den er ikke blå pga løb, men fordi jeg har fået en reol nedover den.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Løbetråden

Indlægaf Panton » 27. sep 2022, 12:58

Mani skrev:Nogle gode råd til hvordan man passer på en blå stortå negel, så jeg stadig kan gennemfører mit ½ maraton?
Den er møg forbandet øm. Den er ikke blå pga løb, men fordi jeg har fået en reol nedover den.



Jeg ville putte godt plastre på og give det hudtape til sidst. Det sidste falder ikke af hvis det bliver fugtigt eller fordi du løber. Jeg bruger det selv hvis jeg har et issue med en negl :kys: Held og lykke med løbeturen :banan:
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 27. sep 2022, 14:02

Jeg er kommet lidt længere med min løbeskade, hvor det er peroneus longus der er øm i hæftepunktet.
Så har fået nogle øvelser fra fysio jeg skal lave hver dag, og så har jeg fået lov til så småt at begynde med at løbe med 3 km gå og løb et par gange om ugen. Efter 4 måneders pause er det faktisk også hårdt nok. :ninja:
Er for tidligt at sige om det gavner, men dejligt at være lidt i gang igen, selv om der ikke er så meget socialt løb over det som jeg jo ellers elsker.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 27. sep 2022, 14:13

Artem skrev:Jeg er kommet lidt længere med min løbeskade, hvor det er peroneus longus der er øm i hæftepunktet.
Så har fået nogle øvelser fra fysio jeg skal lave hver dag, og så har jeg fået lov til så småt at begynde med at løbe med 3 km gå og løb et par gange om ugen. Efter 4 måneders pause er det faktisk også hårdt nok. :ninja:
Er for tidligt at sige om det gavner, men dejligt at være lidt i gang igen, selv om der ikke er så meget socialt løb over det som jeg jo ellers elsker.

Argh - det er tungt at komme igennem. Men jeg håber du ikke forcerer og bliver klar til det sociale igen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 27. sep 2022, 22:24

Mani skrev:
Artem skrev:Jeg er kommet lidt længere med min løbeskade, hvor det er peroneus longus der er øm i hæftepunktet.
Så har fået nogle øvelser fra fysio jeg skal lave hver dag, og så har jeg fået lov til så småt at begynde med at løbe med 3 km gå og løb et par gange om ugen. Efter 4 måneders pause er det faktisk også hårdt nok. :ninja:
Er for tidligt at sige om det gavner, men dejligt at være lidt i gang igen, selv om der ikke er så meget socialt løb over det som jeg jo ellers elsker.

Argh - det er tungt at komme igennem. Men jeg håber du ikke forcerer og bliver klar til det sociale igen.

Ja for med de normale løbevenner, er det jo generelt altid 10 km plus...
Men nu holder jeg lige planen en uge mere, og så kan det godt være jeg i næste uge til onsdagsløb, tager med nogle af de langsomme kvinder der kun løber omkring 5 km. Da jeg faktisk ikke tror det er så meget hårdere ved min fod, da jeg faktisk løber rimeligt hurtigt ved det gå løb.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"