Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 8. nov 2020, 11:13

Dejligt at mine løbevenner stadig tør at løbe en tur.
Hvor vi var 8 til start på denne meget smukke efterårs morgen. og 5 til slut der havde løbet de 21 km.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Løbetråden

Indlægaf Chungodongowongo » 22. nov 2020, 21:08

Spontant halvmarathon med løbeklubben på søndagens lange tur :-). Foreløbigt 125 km i november. Det er sgu okay. Jeg kæmper med motivationen, når der er mørkt hele tiden, men det hjælper fandme med en flok, man ved, der venter.

Hvordan går det hos jer andre?
2
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 22. nov 2020, 21:32

Det går stille og roligt. Synes jeg bliver ved med at være tung og ikke rigtig nogen forbedring, men jeg får løbet 3 gange om ugen. Den ene dag i klar frost, gangen efter i shorts. Svært ikke at elske efteråret herover
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 22. nov 2020, 23:19

Jeg er på mange måder mere en vinterløber end sommerløber, specielt når vi taler om de lange ture. Hvor jeg nemt bliver overophedet om sommeren.

Har haft været inde i en god stime, hvor jeg 5 weekender i træk har haft løbet 21-30 km.
Men sidste weekend gik det galt på en kort trail tur på 7 km. Er nok den hårdeste rute vi har her i området, hvor man hele tiden løber op og ned, over rødder, hopper nede, under væltede træer osv...
Der fik jeg problemer med min højre læg, så kom ikke ud på den følgende lange tur dagen efter, og siden har jeg prøvet på at tage det stille or roligt og få den læg i orden igen. Hvor jeg har løbet 13 km i går her inde i byen og 12 km trail i dag, men mere humant.

Måske på grund af den læg skade, har jeg måske løbet lidt forkert for nu driller min lysken også lidt...
Det er lidt noget lort, men satser på en rimelig flad halv i næste weekend. Der skal helst ikke være for langt i mellem. dem.

Må nok også bare indse at jeg aldrig bliver en rigtig trail løber, synes det er sjovt nok, men min krop er ikke glad for det ender netop ofte med at blive små skadet.
Lidt sjovt for kender omvendt også flere som har skiftet fra asfalt til trail fordi de ikke kunne tåle det meget ensartet løb, og har stor gavn af variationen i trail.
Men for mig virker det umiddelbart omvendt, hvor jeg bedst kan tåle at løbe på asfalt.
Jeg kan bare ikke undgå det trail, da min kæreste og flere af mine bedste løbevenner elsker trail.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 22. nov 2020, 23:22

Jeg har det også bedst med løb på asfalt. Jeg får altid skader i terræn.

Lige pt. holder det hårdt at komme afsted, men jeg holder mig stadig på 30 km. om ugen. Jeg prøver at komme afsted, når det er lyst.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 25. nov 2020, 19:56

Lækker løbeaften, hvor jeg blev trukket rundt på en 10 km i min bedste tid i år. 48:45 :banan2:
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 1. dec 2020, 21:20

Social halvmarathon som mørkeløb i tiden 2:11
En del langsommere end jeg normalt løber, men det betød også at der var masser af overskud i mine ben efterfølgende. Så endte med at tage til styrketræning efter løbet. Tror det er første gang jeg har gjort det efter at have løbet en halv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Løbetråden

Indlægaf Panton » 2. dec 2020, 19:10

Jeg er bare stolt af min 15 årige, som løber ifm hans træning, han løber 8 km på omkring 34 min, og udholdenhed i hans sport er number 1. han hader at løbe, det er virkelig noget han ikke gider, men han ligger altid en god præstation. Det er lidt hurtigere end han sidste års tider.
Senest rettet af Panton 3. dec 2020, 06:28, rettet i alt 1 gang.
4
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 2. dec 2020, 20:32

Panton skrev:Jeg er bare stolt af min 15 årige, som løber ifm hans træning, han løber 8 km på omkring 34 min, og udholdenhed i hans sport er number 1. han hader at løbe, det er virkelig noget han ikke gider, men han ligger altid en god præstation. Det er lidt hurtigere end han sidstste års tider.

Det er også rigtigt hurtigt :banan2:
Men det kan unge mennesker ofte på de korte distancer :gogo:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Løbetråden

Indlægaf Panton » 3. dec 2020, 06:31

Artem skrev:
Panton skrev:Jeg er bare stolt af min 15 årige, som løber ifm hans træning, han løber 8 km på omkring 34 min, og udholdenhed i hans sport er number 1. han hader at løbe, det er virkelig noget han ikke gider, men han ligger altid en god præstation. Det er lidt hurtigere end han sidstste års tider.

Det er også rigtigt hurtigt :banan2:
Men det kan unge mennesker ofte på de korte distancer :gogo:


han kommer aldrig til at løbe lange distancer, han hader at løbe og gør det kun fordi det giver god udholdenhed i hans sport, som kræver meget.

Men, du har nok ret i at unge mennesker har noget nemmere ved at give en god tid på kortere løb. (jeg synes stadig at 8 km er langt :genert: )
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 3. dec 2020, 22:34

Panton skrev:
Artem skrev:
Panton skrev:Jeg er bare stolt af min 15 årige, som løber ifm hans træning, han løber 8 km på omkring 34 min, og udholdenhed i hans sport er number 1. han hader at løbe, det er virkelig noget han ikke gider, men han ligger altid en god præstation. Det er lidt hurtigere end han sidstste års tider.

Det er også rigtigt hurtigt :banan2:
Men det kan unge mennesker ofte på de korte distancer :gogo:


han kommer aldrig til at løbe lange distancer, han hader at løbe og gør det kun fordi det giver god udholdenhed i hans sport, som kræver meget.

Men, du har nok ret i at unge mennesker har noget nemmere ved at give en god tid på kortere løb. (jeg synes stadig at 8 km er langt :genert: )

Du skal aldrig sige aldrig, men at løbe langt er mest for folk på +30 år, og oftest er Marathon løbere +40 år.

Men 8 km er jo også langt for en 15 årig. :gogo:
Ja og så i samme tempo som min kæreste løber 42,195 km. men hun er heller ikke helt normal :lol:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 9. dec 2020, 23:46

Træls når ens løbevenner løber fra en.
Var ude på en 10 km til aften, hvor vi var 3 mand af sted, og efter 7 meget hurtige km kom vi til en længere stejl bakke og der blev jeg nødt til at slippe de to andre...
Kunne virkelig ikke give mere 48:29 som er min bedste 10 km i år.

Lidt en sjov ting ved det her corona, og det er at det næsten er en fordel for mig når vi ikke møder så mange op til løb som normalt.
For nu er det kun kun de virkelig seriøse der kommer og så kan vi give den mere gas end når vi normalt skal vente på de lidt langsommere.
Ja for hvis jeg skal blive bedre er jeg nødt til at blive presset som til aften.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Løbetråden

Indlægaf Chungodongowongo » 26. dec 2020, 22:35

Jeg har i dag opnået mit mål for året. Målet var 1.750 km. Det klarede jeg i dag med en tur på 16 km.
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 26. dec 2020, 23:19

Chungodongowongo skrev:Jeg har i dag opnået mit mål for året. Målet var 1.750 km. Det klarede jeg i dag med en tur på 16 km.

Er det så året sidste tur?

Er selv på 1722 km, så når også på det. Da vi skal løbe en 8 km trail tur på tirsdag, og torsdag morgen bliver det til 21 km.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Løbetråden

Indlægaf Chungodongowongo » 26. dec 2020, 23:38

Artem skrev:
Chungodongowongo skrev:Jeg har i dag opnået mit mål for året. Målet var 1.750 km. Det klarede jeg i dag med en tur på 16 km.

Er det så året sidste tur?

Er selv på 1722 km, så når også på det. Da vi skal løbe en 8 km trail tur på tirsdag, og torsdag morgen bliver det til 21 km.


God plan! :gogo:..

Nej, jeg kan nok klemme 2-3 ture ind endnu. Jeg har en aftale med en kammerat i morgen, som ikke har løbet i lang tid, så det bliver nok 4-5 rolige km. Restitution mandag og løb tirsdag og torsdag, sandsynligvis. Jeg er lige i underkanten af 170 for måneden, så kan nok skyde den tæt på 200.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"