Hvilket tøj motionerer I i?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Kaffe » 20. dec 2017, 13:28

abcd skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


En almindelig t-shirt synes jeg ikke er så god til løb, den er lidt hård ved brystvorterne. Min t-shirt til løb river ikke på samme måde mine brystvorter til blods.


Okay, der er en pointe for mænd så. Men som kvinde har jeg en bh under.

Apropos sport er det så ikke underligt, at jeg kan stå i planken i 3-4 minutter, når jeg ikke træner og er gennemgående doven? :gruble: Og undskyld hvis jeg er for meget off-topic med det spørgsmål.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf D.itsen » 20. dec 2017, 13:31

Kaffe skrev:
abcd skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


En almindelig t-shirt synes jeg ikke er så god til løb, den er lidt hård ved brystvorterne. Min t-shirt til løb river ikke på samme måde mine brystvorter til blods.


Okay, der er en pointe for mænd så. Men som kvinde har jeg en bh under.

Apropos sport er det så ikke underligt, at jeg kan stå i planken i 3-4 minutter, når jeg ikke træner og er gennemgående doven? :gruble: Og undskyld hvis jeg er for meget off-topic med det spørgsmål.

Hvis du kan stå så længe i planke, så gør du det næppe rigtigt
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Pandesteg » 20. dec 2017, 13:34

D.itsen skrev:
Kaffe skrev:
abcd skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


En almindelig t-shirt synes jeg ikke er så god til løb, den er lidt hård ved brystvorterne. Min t-shirt til løb river ikke på samme måde mine brystvorter til blods.


Okay, der er en pointe for mænd så. Men som kvinde har jeg en bh under.

Apropos sport er det så ikke underligt, at jeg kan stå i planken i 3-4 minutter, når jeg ikke træner og er gennemgående doven? :gruble: Og undskyld hvis jeg er for meget off-topic med det spørgsmål.

Hvis du kan stå så længe i planke, så gør du det næppe rigtigt


Haha det skulle jeg lige til at skrive :lol: :lol:

Jeg har mest træningstøj fra Casall og Nike. Har dog også et par ting fra H&M, som jeg er glad for, men de to førnævnte mærker passer mig bedst og holder rigtig godt efter min mening.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Kaffe » 20. dec 2017, 13:34

D.itsen skrev:
Kaffe skrev:
abcd skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


En almindelig t-shirt synes jeg ikke er så god til løb, den er lidt hård ved brystvorterne. Min t-shirt til løb river ikke på samme måde mine brystvorter til blods.


Okay, der er en pointe for mænd så. Men som kvinde har jeg en bh under.

Apropos sport er det så ikke underligt, at jeg kan stå i planken i 3-4 minutter, når jeg ikke træner og er gennemgående doven? :gruble: Og undskyld hvis jeg er for meget off-topic med det spørgsmål.

Hvis du kan stå så længe i planke, så gør du det næppe rigtigt


Jeg dyster nogen gange med kollegaer, hvor nogle af dem er idrætslærere, og de nævner ikke noget om, at det er forkert.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Slettet bruger » 20. dec 2017, 13:41

Kaffe skrev:Apropos sport er det så ikke underligt, at jeg kan stå i planken i 3-4 minutter, når jeg ikke træner og er gennemgående doven? :gruble: Og undskyld hvis jeg er for meget off-topic med det spørgsmål.


Det kan være du har fået et insektbid og er muteret til en superhelt. Har du prøvet om du kan flyve, klatre på lodrette, glatte flader eller løfte en traktor?
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf D.itsen » 20. dec 2017, 13:46

Kaffe skrev:
D.itsen skrev:
Kaffe skrev:
abcd skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


En almindelig t-shirt synes jeg ikke er så god til løb, den er lidt hård ved brystvorterne. Min t-shirt til løb river ikke på samme måde mine brystvorter til blods.


Okay, der er en pointe for mænd så. Men som kvinde har jeg en bh under.

Apropos sport er det så ikke underligt, at jeg kan stå i planken i 3-4 minutter, når jeg ikke træner og er gennemgående doven? :gruble: Og undskyld hvis jeg er for meget off-topic med det spørgsmål.

Hvis du kan stå så længe i planke, så gør du det næppe rigtigt


Jeg dyster nogen gange med kollegaer, hvor nogle af dem er idrætslærere, og de nævner ikke noget om, at det er forkert.

Det er det nu nok alligevel. Man skal virkelig spænde op, i nærmest hele kroppen og der er altså de færreste der kan gøre det mere end Maks et minut
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Kaffe » 20. dec 2017, 14:00

abcd skrev:
Kaffe skrev:Apropos sport er det så ikke underligt, at jeg kan stå i planken i 3-4 minutter, når jeg ikke træner og er gennemgående doven? :gruble: Og undskyld hvis jeg er for meget off-topic med det spørgsmål.


Det kan være du har fået et insektbid og er muteret til en superhelt. Har du prøvet om du kan flyve, klatre på lodrette, glatte flader eller løfte en traktor?


Jeg er ikke så god til at forstå meningen bag ironi og den slags. Men nej, jeg ser ikke mig selv som sej på nogen som helst måde, tværtimod. Beklager hvis det fremstår sådan.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf avdotja » 20. dec 2017, 21:30

abcd skrev:
LaMariposa skrev:For mig handler det om at føle mig godt tilpas. Jeg kunne aldrig drømme om at iføre mig cykelshorts, for ville simpelthen føle, at min røv var on display :genert: Har set min andel af gennemsigtige og hullede tights, og det er selvfølgelig folks egen sag, men jeg har bare ikke lyst til det.

Synes dog, at jeg kan huske fra tidligere, at jeg er ret alene med min aversion mod tights :D


Jeg har ikke en aversion imod dem, jeg kigger gerne på kvinder i tights... Men jeg undrer mig over at så mange kvinder bruger dem, de kunne nærmest lige så godt tage i centeret i lingeri, tights er temmelig seksuel påklædning.

Formentlig af de samme grunde som mænd - de er behagelige og hverken generer eller flagrer :)
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Slettet bruger » 21. dec 2017, 06:22

Kaffe skrev:
abcd skrev:
Kaffe skrev:Apropos sport er det så ikke underligt, at jeg kan stå i planken i 3-4 minutter, når jeg ikke træner og er gennemgående doven? :gruble: Og undskyld hvis jeg er for meget off-topic med det spørgsmål.


Det kan være du har fået et insektbid og er muteret til en superhelt. Har du prøvet om du kan flyve, klatre på lodrette, glatte flader eller løfte en traktor?


Jeg er ikke så god til at forstå meningen bag ironi og den slags. Men nej, jeg ser ikke mig selv som sej på nogen som helst måde, tværtimod. Beklager hvis det fremstår sådan.


Hvis du kan holde planken i 3-4 minutter uden træning, er du enten sej, eller du gør det forkert. Du må gerne være sej, jeg prøvede bare at være morsom, ikke at gøre grin med dig.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Minionine » 21. dec 2017, 06:41

Jeg vil også sige at planken bliver gjort forkert. Jeg er i ret god form, og kan kun holde et minut til halvandet i korrekt stilling.
Er din krop helt vandret, uden at numsen stikker det mindste op i vejret? (eller hænger ned mod gulvet) Det gør en betydelig forskel. Mavemusklerne syrer ret meget til.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. dec 2017, 07:37

Aima skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


Træningstøj er ikke nødvendigvis dyrere end andet tøj, men derudover er fordelen vel dels at træningstøj ofte er i materiale der er bedre egnet til at bevæge sig og svede i, og dels at man, lige så vel som i alle mulige andre sociale sammenhænge, godt kan have præferencer for hvordan man ser ud i et træningscenter. Det er vist ikke meget anderledes, end at ofre et par tanker på hvordan man ser ud, når man skal handle eller gå en tur i parken. Det er ikke nødvendigvis supervigtigt, men man fravælger alligevel at dukke op i morgenkåbe eller flyverdragt, selvom det principielt havde været lige så funktionelt.


Jeg har et par løbe-tights fra Nike, som jeg købte i august 2013 (jeg kan huske det, fordi jeg havde fødselsdag), og dem træner jeg i 9 ud af 10 gange, så de har vel været brugt mellem 500-700 gange nu. De er højtaljede og stramme og virkeligt behagelige og gode. Tidligere skiftede jeg mellem dem og et andet par løsere træningsbukser, men det par sled jeg simpelthen op. Jeg har tre-fire andre tights liggende, men de bliver kun brugt, hvis jeg har glemt mit træningstøj på jobbet eller det er i vaskemaskinen. Jeg har to sports-BH’er (fra Netto og Aldi) og derudover bruger jeg en træningstop fra Nike, også over tre år gammel, og mine gamle undertrøjer. Altid ærmeløse, det er rarest synes jeg.


Enig. De Nike T-shirts jeg træner i har ikke kostet mere end 100-200 kr. Men når jeg ind imellem ikke har haft flere rene og har måtte træne i en alm. T-shirt, har det været vildt ubehageligt. T-shirten bliver drivvåd og fortsætter med at være det. Sådan opfører mine trænings T-shirts sig slet ikke. De er også mere elastiske så man kan bevæge sig langt bedre i dem.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Rapfisk » 21. dec 2017, 08:01

Jeg har nogle lange løbebukser fra Nike med en lille lomme bagpå. De er fantastiske. Ellers bruger jeg H&M, som er behageligt og slidstærkt.
0
Livslinjen: 70 201 201
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Xnaiv » 21. dec 2017, 08:24

Jeg bruger 2xu tights da det er dem der klart sidder bedst. Toppe er blandet fra HogM og lign. Har endnu ikke haft fordel af at købe dyrere toppe, men tights har jeg ikke kunnet finde billige der fungere desværre :/
Jeg styrketræner og kan bedst arbejde med tætsiddende tøj.
0
Sweet Felicity Arkwright
Indlæg: 29
Tilmeldt: 27. nov 2017, 13:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Sweet Felicity Arkwright » 21. feb 2018, 18:17

Jeg har droppet mærkevarerne helt, og køber nu alt mit træningstøj i H&M. Jeg synes at det er lige så godt som f.eks. Nike, som jeg ellers har sværget til før, og det koster det halve. De har pæne ting, der sidder godt, svedtransporterer og kan tåle at blive vasket mange gange ved 60 grader.
Jeg træner altid i lange tights og top, og så har jeg gerne en langærmet svedtrøje med, som jeg tager på når jeg strækker ud efter træningen.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Pax Romana » 21. feb 2018, 18:58

Minionine skrev:Jeg vil også sige at planken bliver gjort forkert. Jeg er i ret god form, og kan kun holde et minut til halvandet i korrekt stilling.
Er din krop helt vandret, uden at numsen stikker det mindste op i vejret? (eller hænger ned mod gulvet) Det gør en betydelig forskel. Mavemusklerne syrer ret meget til.
Jeg vil give dig ret. Som utrænet kan du ikke holde den så længe. Jeg træner hver dag og kan i dag holde den et godt stykke tid. Min rekord er 3 min, 48 sek. Verdensrekorden er lidt over 8 timer. Så er man sgu en bad ass. :)
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Fit og/eller lækker"