Hvilket tøj motionerer I i?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23098

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Mani » 19. nov 2017, 15:37

Det meste af mit løbetøj er fra Even & Odd.
Til yoga bruger jeg yogabukser fra Nike og en ærmeløs top.

Styrketræning er bare vha egen vægt og redskaberne sat op i skoven hos os ifbm løbeturene, så det er bare i løbetøjet.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf D.itsen » 19. nov 2017, 16:25

Indendøres: 3/4 tights og top. Jeg har nogle imponerende gamle tights, som oprindeligt er købt i føtex, og som er vaske cirka en million gange. Og så lidt blandet bla. nike, som jeg synes har givet sig meget, nogle ganske fine fra HM og nogle virkelig fantastiske vist er lavet specielt til styrketræning. De bliver bare siddende uanset hvad.
Toppene er no name og mærker i skøn forenig. Den bedste er fra under armour, den har en rigtig god længde ( synes mange er korte, så man komme til at skille på maven, hvis man har hænderne over hovedet) og pasform.
Jeg fortrækker tøj der sidder til, synes det er nemmere at se min teknik i spejlet.

Løb er det stramme short, 3/4 tights eller lange tights alt efter temperaturen. Det er både aidas, nike og andre mærker imellem. Synes det er svært at finde nogle der sidder ordentlig i livet og ikke føles som om de kravler ned.
Løber i t-shirt med korte ærmer. De fleste er nogen jeg har fået i forbindelse med konkurrence. Jeg fortrækker nogen der ikke går for højt op i halsen.
Har en overtræksbluse, som er nogenlunde vind og vandtæt og meget refleks. Og så et par langærmede t-shirts når det bliver koldere + tykke tights og en thermobluse. Men den sidste skal det virkelig være koldt for.
Handsker og pandebånd er vist SOC.

Til OCR er det tætsiddende og kunststof - det skal ikke holde for meget på vandet og tørre hurtigt. Har købt lidt blandet, inkl nogen med let kompression, som skulle hjælpe en til at holde varmen. Igen er blusen lidt til den korte side - hvorfor er det de laver noget så fjollet?

Sportsbh'er er fra change og så har jeg en enkelt der vist er fra Freya.

Tror egentlig kun det er sko og bh'er hvor jeg oftest går efter et bestemt mærker.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Minionine » 19. nov 2017, 18:28

I meget stramt træningstøj :genert: Lange tights og en top.

Pt er yndlingssættet fra Hummel, men jeg har været ret glad for H&M's træningstøj. Det er pænt, funktionelt og billigt :)
Og så sport bh fra schock absorber :gogo:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14623

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. nov 2017, 18:37

Da jeg spillede fodbold brugte jeg mest Hummel, men når det er decideret træning i fitness, så skal det være Nike eller til nød Adidas.

Har Nike tights, toppe, t-shirts og langærmede. Det sidder perfekt og føler mig altid vældig tilpas i det. Er aldrig hverken for varm eller for kold. Derudover er det pænt det meste af det :genert:

Mit Adidas er nok mest fordi jeg bor 5 min. fra en Adidas Outlet butik hvor der næsten altid er 50% af og så hvis jeg er heldig, yderligere procenter fra prisen også.
Jeg har 3 på tights derfra, men kun ét par er helt lange. Synes materialet er for glat og tyndt i forhold til Nike. Deres t-shirts har tit et underligt cut og det er lidt svært at få fat i noget i "normale" farver. Hence hvorfor jeg har et par mint grønne tights, lilla tights, en bright pink top og træningsjakke og en træningsjakke der er så neongul at jeg kan bruge den som Hi-Viz når jeg rider tur ...

Jeg er dog utrolig glad for mine træningsjakker fra Adidas. De er fede i designet og kan faktisk bære de gyselige farver. Den ene er lidt tykkere end den anden, så kan veksle alt efter hvad jeg skal. Jeg foretrækker dog stadig Nike hvis jeg skal bruge noget ordentligt motionstøj. Helt sikkert.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 287
Likede indlæg: 3206

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf klumphen » 20. nov 2017, 19:43

Jeg træner i en almindelig t-shirt og et par løse løbebukser.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf superboa » 20. nov 2017, 19:52

Jeg træner indendørs i center og bruger 3/4 lange tights med en lang top til (der dækker røven), eller et par 3/4 lange løsere bukser med en kortere t-shirt til. Desuden en sports-bh med god støtte. Tøjet er fra H&M, Kvickly og no-name fra en outlet-butik.

Ønsker mig en yogadragt fra Stræk og Bøj til jul - den ville jeg elske at bruge til yogaholdene.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Jydepigen » 20. nov 2017, 20:29

Stramme træningstights (elsker Nikes) og så en t-shirt - lidt løsere, da det er mit problemområde. Altid mere behageligt i svedtransporterende tøj :)
0
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Hewlett » 20. dec 2017, 03:16

Træner altid i tights (om sommeren shorts) og så enten en tanktop eller T-shirt. Tøjet skal sidde til så det ikke "flagrer" og forstyrrer under træningen og tights/shorts skal være "squatproof" og absolut under ingen omstændigheder gennemsigtigt.

Jeg er særligt glad for Adidas og Better Bodies. Har også Newline, men det tøj bruger jeg primært til at løbe i.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Aima » 20. dec 2017, 03:47

Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


Træningstøj er ikke nødvendigvis dyrere end andet tøj, men derudover er fordelen vel dels at træningstøj ofte er i materiale der er bedre egnet til at bevæge sig og svede i, og dels at man, lige så vel som i alle mulige andre sociale sammenhænge, godt kan have præferencer for hvordan man ser ud i et træningscenter. Det er vist ikke meget anderledes, end at ofre et par tanker på hvordan man ser ud, når man skal handle eller gå en tur i parken. Det er ikke nødvendigvis supervigtigt, men man fravælger alligevel at dukke op i morgenkåbe eller flyverdragt, selvom det principielt havde været lige så funktionelt.


Jeg har et par løbe-tights fra Nike, som jeg købte i august 2013 (jeg kan huske det, fordi jeg havde fødselsdag), og dem træner jeg i 9 ud af 10 gange, så de har vel været brugt mellem 500-700 gange nu. De er højtaljede og stramme og virkeligt behagelige og gode. Tidligere skiftede jeg mellem dem og et andet par løsere træningsbukser, men det par sled jeg simpelthen op. Jeg har tre-fire andre tights liggende, men de bliver kun brugt, hvis jeg har glemt mit træningstøj på jobbet eller det er i vaskemaskinen. Jeg har to sports-BH’er (fra Netto og Aldi) og derudover bruger jeg en træningstop fra Nike, også over tre år gammel, og mine gamle undertrøjer. Altid ærmeløse, det er rarest synes jeg.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf JoyNips » 20. dec 2017, 12:09

Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


Det er lidt som at spørge, hvad fordelen er ved regntøj og gummistøvler hvis man skal gå tur i regnvejr. Eller varmt tøj og skridsikre sko hvis man skal ud når det er koldt og glat. Altså... det har jo et formål? Regntøj og gummistøvler holder dig tør, vintertøj holder dig varm og hjælper dig med at stå fast og træningstøj giver bevægelsesfrihed og er svedtransporterende.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Kaffe » 20. dec 2017, 12:21

Man kan godt sige, at det er lidt fjollet af mig at udtale mig om noget, jeg ikke har det fjerneste begreb om. Jeg kan jo ikke vide, om cykelshorts fungerer, når jeg ikke har prøvet det. Jeg ser det udefra som et modefænomén at træne og at iføre sig bestemte klæder for at passe ind. Men det er jo altid anderledes at se tingene indefra, alene ud fra at oplevelse giver en anden forståelse.
Der er een sport, jeg kan lide, og det er svømning. Jeg er stor fan af at svømme baner, men har desværre sjældent tid og overskud. Jeg kan se, at andre banesvømmere har sporty badedragter på, og jeg har endda en Speedo selv.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf JoyNips » 20. dec 2017, 12:31

Kaffe skrev:Man kan godt sige, at det er lidt fjollet af mig at udtale mig om noget, jeg ikke har det fjerneste begreb om. Jeg kan jo ikke vide, om cykelshorts fungerer, når jeg ikke har prøvet det. Jeg ser det udefra som et modefænomén at træne og at iføre sig bestemte klæder for at passe ind. Men det er jo altid anderledes at se tingene indefra, alene ud fra at oplevelse giver en anden forståelse.
Der er een sport, jeg kan lide, og det er svømning. Jeg er stor fan af at svømme baner, men har desværre sjældent tid og overskud. Jeg kan se, at andre banesvømmere har sporty badedragter på, og jeg har endda en Speedo selv.


Cykelshorts er stramtsiddende og har en pude i skridtet. Igen: det tjener et formål. Iøvrigt ligesom svømmetøj gør det... man hopper jo ikke i bassinet i almindeligt tøj heller.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Kaffe » 20. dec 2017, 12:37

Med cykelshorts mener jeg gamacher der går til midt på lårene. Det troede jeg, de hed. Men jeg kan godt se, at det nærmere er dem cyklister bruger.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Slettet bruger » 20. dec 2017, 12:38

Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


En almindelig t-shirt synes jeg ikke er så god til løb, den er lidt hård ved brystvorterne. Min t-shirt til løb river ikke på samme måde mine brystvorter til blods.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Slettet bruger » 20. dec 2017, 12:40

LaMariposa skrev:For mig handler det om at føle mig godt tilpas. Jeg kunne aldrig drømme om at iføre mig cykelshorts, for ville simpelthen føle, at min røv var on display :genert: Har set min andel af gennemsigtige og hullede tights, og det er selvfølgelig folks egen sag, men jeg har bare ikke lyst til det.

Synes dog, at jeg kan huske fra tidligere, at jeg er ret alene med min aversion mod tights :D


Jeg har ikke en aversion imod dem, jeg kigger gerne på kvinder i tights... Men jeg undrer mig over at så mange kvinder bruger dem, de kunne nærmest lige så godt tage i centeret i lingeri, tights er temmelig seksuel påklædning.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"