Hvilket tøj motionerer I i?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14352

Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Mangoness » 19. nov 2017, 11:03

Hvilket tøj motionerer I i?

Er der noget, I kan anbefale, og som I har været rigtig glade for at motionere i? :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Shadowmoon
Indlæg: 34
Tilmeldt: 26. apr 2017, 18:11
Kort karma: 0
Likede indlæg: 91

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Shadowmoon » 19. nov 2017, 11:08

Jeg har lidt blandet træningstøj, både Nike, Hummel og så det billige fra Gina Tricot og HM.

De tights, jeg foretrækker er faktisk et par billige fra Gina Tricot, fordi de er meget højtaljede og ikke gennemsigtige, hvilket jeg synes er en klar fordel når jeg squatter.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf LaMariposa » 19. nov 2017, 11:21

Jeg træner i løse herreshorts og toppe uden ærmer (kunststof lugter frygteligt under armene, hvis der er ærmer i, og det kan ikke rigtigt vaskes rent). I don't do tights, da jeg føler mig meget utilpas i dem :D

Har shorts fra Nike og Reebok og toppe fra Reebok.
Senest rettet af LaMariposa 19. nov 2017, 11:44, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Kaffe » 19. nov 2017, 11:23

Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Stitch » 19. nov 2017, 11:28

Jeg har en masse forskelligt. Men det der sidder bedst og er rarest at træne i er Nike.
Det sidder som det Skal, er svedabsorberende og generer ikke.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Stitch » 19. nov 2017, 11:30

Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


Hvis du ikke motionerer, hvor ved du så fra at det er rart at træne I?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf LaMariposa » 19. nov 2017, 11:33

Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


For mig handler det om at føle mig godt tilpas. Jeg kunne aldrig drømme om at iføre mig cykelshorts, for ville simpelthen føle, at min røv var on display :genert: Har set min andel af gennemsigtige og hullede tights, og det er selvfølgelig folks egen sag, men jeg har bare ikke lyst til det.

Synes dog, at jeg kan huske fra tidligere, at jeg er ret alene med min aversion mod tights :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Stitch » 19. nov 2017, 11:35

Kari traa sidder ikke godt på min krop. H&M's er gennemsigtigt og sidder ikke godt. Lidl's lige så.

For løse bukser er irriterende at træne ben i. Løse T-shirts glider op ved bænkpres, kabeltræk, rows og pulldowns.

Men det kommer selvfølgelig an på, hvad man træner. Jeg løfter vægte. Hvis det bare er cardio, så har jeg ikke samme krav til tøjet.

Jeg er ligeglad med mærket. Men det skal sidde godt og være rart at træne i.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Stitch » 19. nov 2017, 11:37

LaMariposa skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


For mig handler det om at føle mig godt tilpas. Jeg kunne aldrig drømme om at iføre mig cykelshorts, for ville simpelthen føle, at min røv var on display :genert: Har set min andel af gennemsigtige og hullede tights, og det er selvfølgelig folks egen sag, men jeg har bare ikke lyst til det.

Synes dog, at jeg kan huske fra tidligere, at jeg er ret alene med min aversion mod tights :D


Jeg har førhen været imod stramt træningstøj men synes simpelthen løse shorts eller bukser generer under bentræning. Hvordan gør du der? Man skal jo flytte på dem hele tiden?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf LaMariposa » 19. nov 2017, 11:39

Stitch skrev:
LaMariposa skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg motionerede, så ville jeg bruge en tshirt og cykelshorts. Det sidder løst og generer ikke. Hvad er fordelen ved decideret træningstøj? Udover at det måske ser smartere ud? Og er dyrere (signalværdi)?


For mig handler det om at føle mig godt tilpas. Jeg kunne aldrig drømme om at iføre mig cykelshorts, for ville simpelthen føle, at min røv var on display :genert: Har set min andel af gennemsigtige og hullede tights, og det er selvfølgelig folks egen sag, men jeg har bare ikke lyst til det.

Synes dog, at jeg kan huske fra tidligere, at jeg er ret alene med min aversion mod tights :D


Jeg har førhen været imod stramt træningstøj men synes simpelthen løse shorts eller bukser generer under bentræning. Hvordan gør du der? Man skal jo flytte på dem hele tiden?


Pas :-D Har aldrig tænkt over, at det generer. Men det lyder heller ikke helt til, at vi træner det samme.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Ally » 19. nov 2017, 12:08

LaMariposa skrev:Synes dog, at jeg kan huske fra tidligere, at jeg er ret alene med min aversion mod tights :D


Dét kan jeg godt huske :D

Jeg træner kun i tights. Og t-shirts samt toppe, naturligvis :lol: De sidste par gange har jeg også været iført en tynd fleece fra H&M. Mit træningstøj er fra Nike, Endurance, Kari Traa, H&M, Fusion og Casall - primært de dyre(re) mærker, da jeg har de bedste erfaringer hermed.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf JoyNips » 19. nov 2017, 12:23

Nike, K-deer, Onzie.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Panton » 19. nov 2017, 12:30

Nike, blaac og hummel.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf avdotja » 19. nov 2017, 13:50

Jeg træner altid i korte shorts (ved kortere løbeture) eller tights. Medmindre man har meget tynde lår, vil jeg dog anbefale tights fremfor korte shorts (af hensyn til slidmærker mellem lårene).

Ved indendørs cardio eller om sommeren er jeg typisk bare iført en sportsbh/top, ved styrketræning har jeg oftes en t-shirt udover (da man ikke bliver varm på samme måde) og ved udendørs vintertræning bliver den så skiftet ud med en langærmet t-shirt + vest samt hue og handsker.

Størstedelen af mit tøj er fra Nike og Adidas, men det er vist mest en vanesag. Ville ikke have betænkeligheder ved at købe føtex eller HM tøj, så længe jeg havde mulighed for at mærke på stoffet (der er ret stor forskel på det materiale der bruges i f.eks. t-shirts. Har smidt masser af løbe t-shirts ud fordi jeg syntes stoffet føltes træls mod huden).
Senest rettet af avdotja 19. nov 2017, 13:52, rettet i alt 1 gang.
1
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Hvilket tøj motionerer I i?

Indlægaf Pityt » 19. nov 2017, 13:51

H&M løbetights og en lang løbetrøje, der går ned over røven, så jeg ikke føler mig alt for "se min røv"-agtig.
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Fit og/eller lækker"