Anbefaling til løbeur

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Chungodongowongo » 8. aug 2017, 18:31

Mani skrev:
Chungodongowongo skrev:Her kan du læse om Polar M400: https://www.pulsure.dk/polar-m400-hr

Her kan du læse om Tomtom Runner Cardio 3: https://www.pulsure.dk/tomtom-runner-3-cardio

Begge ure kan synkronisere med en app til iPhone. Jeg vil tro, at de også har til Android.

Det ér nemt at se pace på begge ure.

Tak :gogo:
Hvilket ur foretrækker du?


I forhold til brugerflade og app-funktioner vil jeg foretrække Polar M400. Tomtom er at foretrække med hensyn til pulsmåling, fordi det ikke kræver et bælte oveni. Jeg oplever, at målingerne er ens, så det er ikke fordi den ene er "bedre" end den anden. Tomtoms er bare nemmest.

Alt i alt - hvis man kan vænne sig til pulsbæltet, og det har jeg gjort - så ville jeg nok tage Polar M400 :-)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Pandesteg » 8. aug 2017, 18:40

Mani skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har et Garmin Forerunner 235 og jeg elsker det!

Hvad kan det? Og hvorfor er du glad for det?

Jeg har læst anmeldelser - og det ser godt ud, så det er et af dem, jeg har overvejet.


Altså det kan jo en hel masse som jeg ikke lige kan remse op sådan liiiige :-D men det jeg bruger det til er ifbm løb: tid/distance og puls under løb og analyse af div informationer efter løbeturen. Maks.puls/kadence og den slags. Lidt nørdet, men man bliver jo grebet af det :-D jeg ved at man også kan styre musik på telefonen via uret under løb, men der bruger jeg ikke. Jeg bruger også uret til at tracke puls/kalorier under mine crossfit-timer.
I det daglige bruger jeg skridttælleren ret meget (man er vist automatisk med i skridttæller-konkurrencer hver uge) bruger jeg vægttrackerfunktionen. Der kører noget statistik over den sidste måned og det sidste år som er ret sjov. Har også brugt søvn-overvågningsfunktionen, mest for sjov.
Uret kører også noget statistisk over mit overordnede aktivitetsniveau og sender i ny og næ mails med gode tips/råd.

Det er virkelig hver en krone værd og jeg bruger slet ikke min løbeapp længere. Men jeg ved ikke, om det måske er overkill til dit behov hvis du vitterligt kun vil bruge det til at tracke et par få ting under dine løbeture..
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Pandesteg » 8. aug 2017, 18:43

Åh ja, det har indbygget pulsmåler. Og kan synkronisere med div andre fitnessapps. Endomondo og myfitnesspal bl.a. Men det bruger jeg ikke.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23100

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Mani » 8. aug 2017, 18:50

Pandesteg skrev:
Mani skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har et Garmin Forerunner 235 og jeg elsker det!

Hvad kan det? Og hvorfor er du glad for det?

Jeg har læst anmeldelser - og det ser godt ud, så det er et af dem, jeg har overvejet.


Altså det kan jo en hel masse som jeg ikke lige kan remse op sådan liiiige :-D men det jeg bruger det til er ifbm løb: tid/distance og puls under løb og analyse af div informationer efter løbeturen. Maks.puls/kadence og den slags. Lidt nørdet, men man bliver jo grebet af det :-D jeg ved at man også kan styre musik på telefonen via uret under løb, men der bruger jeg ikke. Jeg bruger også uret til at tracke puls/kalorier under mine crossfit-timer.
I det daglige bruger jeg skridttælleren ret meget (man er vist automatisk med i skridttæller-konkurrencer hver uge) bruger jeg vægttrackerfunktionen. Der kører noget statistik over den sidste måned og det sidste år som er ret sjov. Har også brugt søvn-overvågningsfunktionen, mest for sjov.
Uret kører også noget statistisk over mit overordnede aktivitetsniveau og sender i ny og næ mails med gode tips/råd.

Det er virkelig hver en krone værd og jeg bruger slet ikke min løbeapp længere. Men jeg ved ikke, om det måske er overkill til dit behov hvis du vitterligt kun vil bruge det til at tracke et par få ting under dine løbeture..

Tak :)
Når man læser om det kan det jo en million ting :-D Derfor var jeg lidt nysgerrig efter hvilke dele du bruger.

Jeg har et FitBit Charge HR nu, som jeg egentlig er superglad for i det daglige. Men jeg mangler lige at kunne se min fart på løbeturen :(
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23100

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Mani » 8. aug 2017, 18:51

Chungodongowongo skrev:
Mani skrev:
Chungodongowongo skrev:Her kan du læse om Polar M400: https://www.pulsure.dk/polar-m400-hr

Her kan du læse om Tomtom Runner Cardio 3: https://www.pulsure.dk/tomtom-runner-3-cardio

Begge ure kan synkronisere med en app til iPhone. Jeg vil tro, at de også har til Android.

Det ér nemt at se pace på begge ure.

Tak :gogo:
Hvilket ur foretrækker du?


I forhold til brugerflade og app-funktioner vil jeg foretrække Polar M400. Tomtom er at foretrække med hensyn til pulsmåling, fordi det ikke kræver et bælte oveni. Jeg oplever, at målingerne er ens, så det er ikke fordi den ene er "bedre" end den anden. Tomtoms er bare nemmest.

Alt i alt - hvis man kan vænne sig til pulsbæltet, og det har jeg gjort - så ville jeg nok tage Polar M400 :-)

Tak, det er virkeligt brugbart med sådan en sammenligning :gogo:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Chungodongowongo » 8. aug 2017, 19:01

Mani skrev:
Chungodongowongo skrev:
Mani skrev:
Chungodongowongo skrev:Her kan du læse om Polar M400: https://www.pulsure.dk/polar-m400-hr

Her kan du læse om Tomtom Runner Cardio 3: https://www.pulsure.dk/tomtom-runner-3-cardio

Begge ure kan synkronisere med en app til iPhone. Jeg vil tro, at de også har til Android.

Det ér nemt at se pace på begge ure.

Tak :gogo:
Hvilket ur foretrækker du?


I forhold til brugerflade og app-funktioner vil jeg foretrække Polar M400. Tomtom er at foretrække med hensyn til pulsmåling, fordi det ikke kræver et bælte oveni. Jeg oplever, at målingerne er ens, så det er ikke fordi den ene er "bedre" end den anden. Tomtoms er bare nemmest.

Alt i alt - hvis man kan vænne sig til pulsbæltet, og det har jeg gjort - så ville jeg nok tage Polar M400 :-)

Tak, det er virkeligt brugbart med sådan en sammenligning :gogo:


Polar har dyrere modeller, hvor pulsmålingen er integreret, men ovenstående er dem, som jeg selv har erfaring med. :-)
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23100

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Mani » 13. aug 2017, 11:10

Nu sidder der er TomTom Runner 3 cardio på min arm. Så håber jeg det kan det jeg manglede. Jeg skal ud med løbeklubben i morgen - så får jeg det testet.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
bette
Indlæg: 205
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf bette » 19. maj 2019, 10:21

Jeg hiver lige denne op igen, eftersom den er et par år gammel og der sikkert er sket meget på markedet siden da :)

Hvilket løbetur anbefaler I nu? Det behøver ikke være meget avanceret. Jeg vil gerne kunne se min fart og distancen. Alt andet er et plus tror jeg. Med mindre jeg bare ikke har tænkt så langt endnu ;)
Prisklassen er 1000 kr +/-
0
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf limitededition » 19. maj 2019, 10:23

bette skrev:Jeg hiver lige denne op igen, eftersom den er et par år gammel og der sikkert er sket meget på markedet siden da :)

Hvilket løbetur anbefaler I nu? Det behøver ikke være meget avanceret. Jeg vil gerne kunne se min fart og distancen. Alt andet er et plus tror jeg. Med mindre jeg bare ikke har tænkt så langt endnu ;)
Prisklassen er 1000 kr +/-


Jeg ville købe et garmin. Har selv et fenix 5S plus, men mindre kan også gøre det. Ville købe et forerunner, hvis jeg skulle købe et til den prisklasse du skriver. :)
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23100

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Mani » 19. maj 2019, 10:39

Jeg er stadig virkelig glad for mit TomTom, men jeg løber også kun for at holde mig i form, så bruger ikke en masse statistik etc.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
bette
Indlæg: 205
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf bette » 19. maj 2019, 11:20

limitededition skrev:
bette skrev:Jeg hiver lige denne op igen, eftersom den er et par år gammel og der sikkert er sket meget på markedet siden da :)

Hvilket løbetur anbefaler I nu? Det behøver ikke være meget avanceret. Jeg vil gerne kunne se min fart og distancen. Alt andet er et plus tror jeg. Med mindre jeg bare ikke har tænkt så langt endnu ;)
Prisklassen er 1000 kr +/-


Jeg ville købe et garmin. Har selv et fenix 5S plus, men mindre kan også gøre det. Ville købe et forerunner, hvis jeg skulle købe et til den prisklasse du skriver. :)


Tak! Jeg har tidligere haft et Garnin Forerunner. Det Car virkelig dårligt til at fange signal, men det er også 10+ år siden så de har forhåpentlig forbedret det en del siden da :D
Kan det kobles med telefonen på en eller anden måde så man kan holde “regnskab” med antal kilometer og sådan, ved du det? Det er en funktion jeg kommer i tanke om nu at jeg gerne vil have.
0
bette
Indlæg: 205
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf bette » 19. maj 2019, 11:20

Mani skrev:Jeg er stadig virkelig glad for mit TomTom, men jeg løber også kun for at holde mig i form, så bruger ikke en masse statistik etc.


Jeg har slet ingen erfaring med TomTom, så det må jeg google lidt. Tak :)
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf avdotja » 19. maj 2019, 13:17

bette skrev:
limitededition skrev:
bette skrev:Jeg hiver lige denne op igen, eftersom den er et par år gammel og der sikkert er sket meget på markedet siden da :)

Hvilket løbetur anbefaler I nu? Det behøver ikke være meget avanceret. Jeg vil gerne kunne se min fart og distancen. Alt andet er et plus tror jeg. Med mindre jeg bare ikke har tænkt så langt endnu ;)
Prisklassen er 1000 kr +/-


Jeg ville købe et garmin. Har selv et fenix 5S plus, men mindre kan også gøre det. Ville købe et forerunner, hvis jeg skulle købe et til den prisklasse du skriver. :)


Tak! Jeg har tidligere haft et Garnin Forerunner. Det Car virkelig dårligt til at fange signal, men det er også 10+ år siden så de har forhåpentlig forbedret det en del siden da :D
Kan det kobles med telefonen på en eller anden måde så man kan holde “regnskab” med antal kilometer og sådan, ved du det? Det er en funktion jeg kommer i tanke om nu at jeg gerne vil have.

Ja det kan det, Garmin har en app som uret kan synkroniseres med :)

Jeg havde, for mange år siden, et Garminur som var virkelig dårligt til at fange signal, men det jeg har i dag fungerer fint (og det er vel 4-5 år gammelt).
1
bette
Indlæg: 205
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf bette » 19. maj 2019, 14:50

avdotja skrev:
bette skrev:
limitededition skrev:
bette skrev:Jeg hiver lige denne op igen, eftersom den er et par år gammel og der sikkert er sket meget på markedet siden da :)

Hvilket løbetur anbefaler I nu? Det behøver ikke være meget avanceret. Jeg vil gerne kunne se min fart og distancen. Alt andet er et plus tror jeg. Med mindre jeg bare ikke har tænkt så langt endnu ;)
Prisklassen er 1000 kr +/-


Jeg ville købe et garmin. Har selv et fenix 5S plus, men mindre kan også gøre det. Ville købe et forerunner, hvis jeg skulle købe et til den prisklasse du skriver. :)


Tak! Jeg har tidligere haft et Garnin Forerunner. Det Car virkelig dårligt til at fange signal, men det er også 10+ år siden så de har forhåpentlig forbedret det en del siden da :D
Kan det kobles med telefonen på en eller anden måde så man kan holde “regnskab” med antal kilometer og sådan, ved du det? Det er en funktion jeg kommer i tanke om nu at jeg gerne vil have.

Ja det kan det, Garmin har en app som uret kan synkroniseres med :)

Jeg havde, for mange år siden, et Garminur som var virkelig dårligt til at fange signal, men det jeg har i dag fungerer fint (og det er vel 4-5 år gammelt).


Rigtig godt at høre! Så skal jeg se lidt i den retning også :)
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23100

Re: Anbefaling til løbeur

Indlægaf Mani » 12. apr 2022, 13:08

Mit TomTom er blevet ‘træt’ og skal skiftes - og jeg overvejer om jeg også skal skifte model, så hvad vil Debatten anbefale?

Jeg går med uret 24/7. Så det skal holde batteri minimum 3-4 dage.
Jeg løber 3 gange om ugen, men ikke langdistancer.
Jeg er fastholder ind i mellem, så det er vigtigt let og tydeligt at kunne se pace.

Ellers bruger jeg det til:
At motiverer mig når jeg er sløv - så det skal gerne måle aktivitet.
Måle fremskridt eller det modsatte - så intet fancy.
Jeg hører skidt, så gerne et hvor jeg kan ‘mærke’ at jeg modtager sms/opringninger.

Jeg lytter ikke til musik når jeg løber, så det er ikke relevant.

Jeg har råd til at købe det ur, som jeg har lyst til, men gider egentlig ikke bruge penge på mere end jeg reelt har nytte af.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Fit og/eller lækker"