Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Akehurst2 » 30. nov 2015, 15:59

FruKuk skrev:
Kom også afsted til træning i dag - men py hvor det kræver virkeligt meget viljestyrke i disse dage.


Du er ikke alene. Synes godt nok, det er hygge på sofaen og spise vaniljekranse-årstid lige nu. Ikke springe kæk og glad omkring i frisk luft og fitnesscenter-årstid :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 30. nov 2015, 20:31

Akehurst2 skrev:
FruKuk skrev:
Kom også afsted til træning i dag - men py hvor det kræver virkeligt meget viljestyrke i disse dage.


Du er ikke alene. Synes godt nok, det er hygge på sofaen og spise vaniljekranse-årstid lige nu. Ikke springe kæk og glad omkring i frisk luft og fitnesscenter-årstid :tie:


Jeg ville ønske, at jeg blev ramt af en egentlig lyst til at træne, men må slå mig til tåls med, at al træning kræver overtalelse og viljestyrke.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 4. dec 2015, 13:58

Så rundede jeg helt officielt de 10 kg :banan:
Og en fedtprocent der er faldet med 6% :banan:

Nu er planen at komme gennem julen uden at tage på - men også slutte fred med, at jeg måske ikke fortsat taber mig 5-700 gram om ugen. Efter nytår skal der smides 5 kg til.
7
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2015, 15:35

Du er fandme sej! :banan: :banan:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 4. dec 2015, 15:37

Bøtte skrev:Du er fandme sej! :banan: :banan:


Tak :blush2:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 12. dec 2015, 08:32

Min træning i denne uge er blevet spoleret af syge børn og mand, der arbejder aften og weekend. Når jeg ikke passer bedre på med maden, så skal der trænes i hvert fald 3 gange om ugen.
Men måske de begge er friske nok til at komme med og lege i legerummet i morgen, så jeg kan nå en hurtig omgang.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 11. jan 2016, 14:08

Efter en god juleferie med massere af lækker mad og rødvin, er jeg nu tilbage på sporet og har indtil nu tabt 1,2 kg i januar. Så er der "kun" 4 kg til mål :banan:
8
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 29. jan 2016, 15:23

Det går vel egentligt ok her, men jeg tror, at jeg må holde en pause med at blive vejet hver uge. Jeg er blevet alt for fokuseret på vægten, og derudover kan jeg bruge timer på at overveje, om det er ok, at jeg får ris til mine koteletter. Sådan orker jeg altså ikke at leve. Dog er jeg samtidig skrækslagen for, at jeg pludselig mister grebet, hvis jeg ikke hele tiden er meget obs.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 7. feb 2016, 07:23

AldrigMedStort skrev:Det er sejt gået, det er svært når man har en familie og hverdag der skal fungere. Jeg er selv på barsel og ønsker at komme i gang med træningen, lige nu er det kun kosten jeg fokuserer på. Og det med at få vildt meget fokus på vægten kender jeg alt for godt, har selv en tendens til at sidde og tænke over det jeg har spist i løbet af dagen, og tænke om det mon er okay, selvom jeg ved at jeg er et godt stykke under hvad jeg forbrænder. Jeg har fundet ud af at jeg skal passe på ikke at spise for lidt, og så tage lidt ekstra faktisk, for ellers går kroppen jo i baglås. Sejt af alle de tabende mødre :)


Tak.

Jeg er egentlig god til at spise nok. Jeg bruger bare alt for meget negativ energi på at tænke over HVAD, jeg spiser. Jeg skal have fundet en vej, hvor jeg ikke konstant er i indre dialog omkring mad og træning.
1
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Akehurst2 » 9. feb 2016, 13:16

FruKuk skrev:
Tak.

Jeg er egentlig god til at spise nok. Jeg bruger bare alt for meget negativ energi på at tænke over HVAD, jeg spiser. Jeg skal have fundet en vej, hvor jeg ikke konstant er i indre dialog omkring mad og træning.


Det er helt vildt, så meget det kan fylde inde i hovedet, det med kost og træning. Jeg kan bruge uendelige mængder af tid på at tænke og læse og researche og jeg kan tale og tale og tale med mine veninder. Altså, al den energi, vi bruger på at ville tabe os :ad!:

Så det er som du siger noget med at finde en måde, hvor et fornuftigt forhold til kost og motion bliver en vane, så man ikke skal tænke mere over det end over tandbørstningen og tøjvasken, som man jo bare gør uden at tænke nærmer over det.

Men hvad de vises sten så er, det er mig stadig en gåde. Undervejs i mit projekt er noget det vigtigste, jeg indtil videre har taget med mig ikke at overdrive, hverken i den ene eller den anden retning. Jeg har tidligere haft en tendens til at enten køre det hele overdrevent disciplineret eller være fuldstændig ude af kontrol og med deraf følgende svingende vægt og kondition. Så nu forsøger jeg at bliver bedre til at have fornuftige hverdagsrutiner og så lade udsvingene være undtagelser, der ikke betyder at "så kan det hele bare være lige meget". Har også talt med min træner om det, som siger at det er bedst at holde bare lidt fast i træningen. Det kan godt være, der er en svær periode, hvor man ikke orker det helt store, men som han siger, så bare sørg for at komme derned, så det ikke bliver en hel overvindelse af komme i gang igen - så bare tag en tur på løbebånd eller cykel, så det ikke pludselig er kommet helt væk fra en. Og så skalér op, når energien er tilbage.

Pyh - nu fik du lige en masse af mine tanker. Håber de giver mening :genert:
1
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Blonderella » 24. mar 2016, 20:38

Hvordan går det?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 28. mar 2016, 18:04

Blonderella skrev:Hvordan går det?


Ikke super godt :tie: Kosten har slingret siden uge 7 og træning har der ikke været meget af den sidste måned. Jeg har været på 2 gange skiferie og så lige en tur til Rom her i påsken (og dermed et hav af dårlige undskyldninger). Jeg ved ikke, hvor mange kilo det har kostet, men min figur er i hvert fald presset.

Så i morgen er det op på hesten igen. Har en aftale med min træner fra morgenstunden.

Tak fordi du spurgte :kys:
0
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Blonderella » 29. mar 2016, 07:45

Påsken har også været et hul for mig.. så jeg hopper med dig op på hesten igen :-)
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf Akehurst2 » 29. mar 2016, 08:02

FruKuk skrev:
Ikke super godt :tie: Kosten har slingret siden uge 7 og træning har der ikke været meget af den sidste måned. Jeg har været på 2 gange skiferie og så lige en tur til Rom her i påsken (og dermed et hav af dårlige undskyldninger). Jeg ved ikke, hvor mange kilo det har kostet, men min figur er i hvert fald presset.

Så i morgen er det op på hesten igen. Har en aftale med min træner fra morgenstunden.



Hvor lyder det skrækkelig bekendt. Det er bare svært at holde motivationen i forhold til både kost og træning gennem længere perioder - synes jeg i hvert fald.

Men det er da kun nogle uger, det har slingret, trods alt, så jeg er sikker på, du kommer hurtigt tilbage igen :kys.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Jeg vil gerne bestille et stk tynd, veltrænet FruKuk, tak!

Indlægaf FruKuk » 29. mar 2016, 14:04

Og det var så slet ikke så slemt, som jeg havde frygtet. Vægten er ikke steget og muskelmassen er også intakt. Det var dog frygteligt hårdt at gennemføre dagens træning :tie: Men nu er jeg i gang igen.
4

Tilbage til "Fit og/eller lækker"