NU er verden da gået af lave

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Akehurst2 » 30. maj 2017, 13:13

Patience skrev:
Jammerdalen skrev:Hvorfor er det dog så svært for mig? :( Problemet er tit om aftenen. Jeg har svært ved at se fjernsyn uden at spise noget. Jeg kunne godt spise noget sundt, men for mig er det mængderne, der er et problem - og det, at jeg spiser så hurtigt.


For mig handler det om at planlægge mig ud af de "farlige" situationer. Når du ved det er om aftenen ved fjernsynet det går galt, så skal du måske lave noget andet end at se fjernsyn? Feks noget hvor du enten er i bevægelse eller bruger dine hænder for så er det meget svært at spise samtidig.
Hvis du så alligevel også gerne vil se noget fjernsyn, så handler det måske om at lave noget andet med dine hænder samtidig - feks have et strikke eller hækletøj at sidde med - eller måske en af de der hånd"dimser" der er så populære lige nu.
Det handler om at få brudt den dårlige vane du er kommet ind hvor din krop og dit hoved sammenkæder tv og spisning.
Det kan godt lade sig gøre, men det bliver selvfølgelig svært i starten - det er det altid når man skal af med dårlige vaner desværre


En af de bedste ting - synes jeg - til at erstatte noget af den sløve tv-tid (inkl. unødvendig guffen) er en aftengåtur. Ikke noget med træning eller hård aktivitet, men bare en stilfærdig gåtur, hvor man lige kan synke aftensmaden og dagen. Det er også godt i forhold til helt generelt velvære.
2
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Patience » 30. maj 2017, 13:20

Akehurst2 skrev:
Patience skrev:
Jammerdalen skrev:Hvorfor er det dog så svært for mig? :( Problemet er tit om aftenen. Jeg har svært ved at se fjernsyn uden at spise noget. Jeg kunne godt spise noget sundt, men for mig er det mængderne, der er et problem - og det, at jeg spiser så hurtigt.


For mig handler det om at planlægge mig ud af de "farlige" situationer. Når du ved det er om aftenen ved fjernsynet det går galt, så skal du måske lave noget andet end at se fjernsyn? Feks noget hvor du enten er i bevægelse eller bruger dine hænder for så er det meget svært at spise samtidig.
Hvis du så alligevel også gerne vil se noget fjernsyn, så handler det måske om at lave noget andet med dine hænder samtidig - feks have et strikke eller hækletøj at sidde med - eller måske en af de der hånd"dimser" der er så populære lige nu.
Det handler om at få brudt den dårlige vane du er kommet ind hvor din krop og dit hoved sammenkæder tv og spisning.
Det kan godt lade sig gøre, men det bliver selvfølgelig svært i starten - det er det altid når man skal af med dårlige vaner desværre


En af de bedste ting - synes jeg - til at erstatte noget af den sløve tv-tid (inkl. unødvendig guffen) er en aftengåtur. Ikke noget med træning eller hård aktivitet, men bare en stilfærdig gåtur, hvor man lige kan synke aftensmaden og dagen. Det er også godt i forhold til helt generelt velvære.

Det er jeg meget enig i - det er simpelthen så skønt
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf milisa » 30. maj 2017, 15:56

For mig er det ren og skær dårlig vane. Jeg er jo ikke sulten!! Jeg har fundet ud af det bare handler om noget i munden og maven, så jeg erstatter det med te og/eller tyggegummi. Sidstnævnte skiftes JÆVNLIGT så smagen hele tiden er frisk.

Hvis jeg vil forkæles så laver jeg frugtsalat - max to stk frugt i alt - samt to firkanter hakket mørk chokolade. Altså du ved de der marabou-lignende plader, der er inddelt i firkanter. Man skal dog passe på, hvis man spiser meget frugt i dagligdagen, for så går det ikke ift kalorieindtag.
0
Tally-ho
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 31. maj 2017, 06:53

Tusind tak for jeres input og opbakning! :kys:

Jeg har bestemt mig for, at jeg kun må se film og serier i weekenden og så "snakke-tv" i hverdagene, hvor jeg så kan spille et spil på min mobil og lytte samtidig. Gåture og andre sysler er rigtig gode ideer, som der sikkert vil blive mere plads til, når mine tre unger ikke er så krævende :P Jeg er alt for smadret om aftenen til at lave andet end at dumpe ned i sofaen om aftenen og det sker som regel først kl. 23. Det er måske også derfor at jeg har vægtet selve skærmtiden så højt.

Nå, men jeg har da tabt 400 gr. siden i går :) Jeg kan så åbenbart ikke regne - det var 200 gram! :P
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Akehurst2 » 31. maj 2017, 06:59

Jammerdalen skrev:Tusind tak for jeres input og opbakning! :kys:

Jeg har bestemt mig for, at jeg kun må se film og serier i weekenden og så "snakke-tv" i hverdagene, hvor jeg så kan spille et spil på min mobil og lytte samtidig. Gåture og andre sysler er rigtig gode ideer, som der sikkert vil blive mere plads til, når mine tre unger ikke er så krævende :P Jeg er alt for smadret om aftenen til at lave andet end at dumpe ned i sofaen om aftenen og det sker som regel først kl. 23. Det er måske også derfor at jeg har vægtet selve skærmtiden så højt.

Nå, men jeg har da tabt 400 gr. siden i går :) Jeg kan så åbenbart ikke regne - det var 200 gram! :P


Med tre mindre børn er det også noget mere omstændigt at forlade huset :)

Jeg er også glad for at børste tænder og tage en masse håndcreme på med bomuldshandsker ud over når jeg sidder ved fjernsynet. Så er jeg på en eller anden måde lidt fysisk forhindret i at spise og så sker det i hvert fald ikke lige så meget ubevidst.

Og så står jeg tit på mit vippebræt foran fjernsynet. Det er ikke overhovedet for at tabe mig eller noget i den retning, men for at styrke mine ankler, men igen - så spiser jeg da ikke imens.
1
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 31. maj 2017, 07:05

Akehurst2 skrev:
Jammerdalen skrev:Tusind tak for jeres input og opbakning! :kys:

Jeg har bestemt mig for, at jeg kun må se film og serier i weekenden og så "snakke-tv" i hverdagene, hvor jeg så kan spille et spil på min mobil og lytte samtidig. Gåture og andre sysler er rigtig gode ideer, som der sikkert vil blive mere plads til, når mine tre unger ikke er så krævende :P Jeg er alt for smadret om aftenen til at lave andet end at dumpe ned i sofaen om aftenen og det sker som regel først kl. 23. Det er måske også derfor at jeg har vægtet selve skærmtiden så højt.

Nå, men jeg har da tabt 400 gr. siden i går :) Jeg kan så åbenbart ikke regne - det var 200 gram! :P


Med tre mindre børn er det også noget mere omstændigt at forlade huset :)

Jeg er også glad for at børste tænder og tage en masse håndcreme på med bomuldshandsker ud over når jeg sidder ved fjernsynet. Så er jeg på en eller anden måde lidt fysisk forhindret i at spise og så sker det i hvert fald ikke lige så meget ubevidst.

Og så står jeg tit på mit vippebræt foran fjernsynet. Det er ikke overhovedet for at tabe mig eller noget i den retning, men for at styrke mine ankler, men igen - så spiser jeg da ikke imens.



Det er smart :D

Det er nu ikke fordi de er så små endda. Den ældste er 10 ½ år og den mellemste snart 8 år, men den mellemste kræver en del og det samme gør hans lillebror på 2 ½ år - og derfor er det vigtigt for mig også at være sammen med min datter, når drengene endelig sover. Desværre har jeg fået børn, der alle tager lang tid om at falde i søvn. Men heldigvis er jeg da ikke ene om det :)

Jeg tror jeg vil prøve det med at holde mig fysisk beskæftiget, mens jeg glor tv. Så kan det faktisk også være, at jeg når nogle opgaver, der ellers ville blive udsat :D
1
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 1. jun 2017, 06:38

300 gram siden i går. Nu gælder det om at være standhaftig her i weekenden. Det kunne være så fedt, hvis jeg snart kommer ned i 58 komma noget :)

Jeg tror måske, at jeg har det, man kalder midtlinjebrok. Jeg mindes også min læge nævnte noget med brok på et tidspunkt, som hun dog ikke mente, at man behøvede gøre noget ved. Men det er lige under ribbenene, hvor man kan se en bule, når jeg laver mavebøjninger. Men min mave begynder faktisk at bule ud allerede under ribbenene og jeg tror det er derfor, at jeg før er blevet spurgt, om jeg er gravid.

Er der nogen, der kender til midtlinjebrok?
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 2. jun 2017, 07:35

Wee 200 gram siden i går. Jeg spiste endda en flødeis. Men normalt ville jeg have spist to og lidt til, så det hjælper helt klart at skære ned på mængderne.
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 8. jun 2017, 08:42

Jeg har tabt mig 100 gram siden d. 2. Juni :D Men det er også efter at jeg har været højt oppe at vende.

Men i alt 1 kg! Wuhuu!

Nu skal jeg bare ned på 58. Så vejer jeg det samme, som da jeg fødte min førstefødte :)
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 30. jun 2017, 15:21

Juhuu! Jeg er kommet ned på 58, 9 kg. nu.
Det går laaaaangsomt, men jeg tager ethvert fremskridt som en sejr! :)
1
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf sansera » 10. jul 2017, 09:56

Dejligt at det går fremad :)
1
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 10. jul 2017, 14:07

sansera skrev:Dejligt at det går fremad :)


Ja, i dag var vægten på 58, 5. Men det har også været langt nemmere de sidste par dage, fordi mine store børn er hos deres far og den lille har været med sin far på weekend hos farmor. Det er sværere for mig at holde vægten, når jeg bliver udsat for en masse fristelser - og når alle børnene er hjemme har jeg større behov for at spise en masse slik om aftenen.

Selvom jeg endnu ikke har tabt så meget, så kan man virkelig allerede se det på maven.

Hvor meget kan man mon nå at tabe sig på 2-3 uger? Jeg skal nemlig sydpå og vil gerne kunne iføre mig en bikini, uden at skulle forholde mig til en alt for stor slikvom :)
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 12. jul 2017, 09:02

57, 7! Så har jeg snart nået mit første delmål! :D
4

Tilbage til "Fit og/eller lækker"