NU er verden da gået af lave

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 16. maj 2017, 11:21

Eller også er det bare min mave :s

Kender I det, at man under en bytur (i op til flere prøverum!) opdager, at man er MEGET tykkere end det selvbillede, man har gået og haft? Jeg vidste jo godt, at jeg har taget en del på, men ikke, at det stod SÅ slemt til.

Jeg bruger normalt 36 i bukser, men kan ikke engang lukke en str. 38 nu, selvom resten af mig stadig er lille. Det betyder, at det er meget svært at købe tøj, fordi tøjet nemt kommer til at ligne et telt på mig. ALT hvad jeg har taget på, sidder på maven og jeg er før blevet spurgt, om jeg er gravid :s Men nej, jeg har tre børn og skal ikke have flere, så den dér gravide mave skal bare gå VÆK! Min yngste er trods alt snart 2 ½ år.

SÅ:

Startvægt: 60 kg.
Mål: 50 kg.

1. delmål: 57 kg.
2. delmål: 55 kg.
3. delmål: 53 kg.
4. delmål: 50 kg.

Efter hvert delmål har jeg lovet mig selv en belønning. Nogen forslag til, hvad det kan være?

Andre må meget gerne deltage i min tråd :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. maj 2017, 11:24

Hvis du kun bliver større på maven, er det værd at overveje, om noget af det kan handle om problemer med fordøjelsen.
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 16. maj 2017, 11:42

DetSorteCirkus skrev:Hvis du kun bliver større på maven, er det værd at overveje, om noget af det kan handle om problemer med fordøjelsen.


Indrømmet har jeg også fået større bryster og lidt større lår, men proportionelt set, så er det ingenting mod det, der har sat sig på maven. Jeg tror ikke, at jeg har problemer med fordøjelsen - det burde jeg vel kunne mærke? Jeg har også fået målt mit stofskifte.

Jeg er typen, der før kunne spise hvad jeg ville uden at tage på, men efter mit 2. og 3. barn har jeg skullet passe mere på - men det har jeg aldrig vænnet mig til. Jeg har stadig lullet mig selv ind i en tro på, at jeg jo bare kan spise alt.

Jeg spiser ALT for meget sukker - og især om aftenen. Det sætter sig også ofte på maven - gør det ikke?
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Akehurst2 » 16. maj 2017, 13:02

Jeg ved ikke noget om topmaver (andet end at alt mit fedt også sætter sig foran på maven, i taljen og om mod ryggen i sådan en dejlig bilring :sarkasme: ) men vil gerne foreslå belønning for delmål:

- wellness i form af krops- og ansigtsbehandligner og frisør
- lækre kropsplejeprodukter til at hjælpe lækkerhedsfølelsen undervejs
- nyt tøj, når du er i mål
2
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 17. maj 2017, 06:35

Tak fordi I deler jeres viden, råd og gode forslag! :)

Jeg kommer nok til at veje mig næsten dagligt, for jeg har ikke tålmodighed til at vente en uge. Jeg har ikke tabt mig siden i går :D men jeg er alligevel stolt over, at jeg ikke spiste slik, men i stedet gik lidt før i seng end jeg plejede. Det resulterede også i en smiley, som jeg får af min mand, når jeg går i seng samme tid som ham :D Min dårlige evne til at opretholde en fornuftig døgnrytme kan også spille ind i forhold til vægtøgningen.

D. 17. maj: 60, 3 kg. ### D. 9. Juli: 58, 8 kg.
D. 18. maj: 59, 5 kg. ### D.10.Juli: 58, 5 kg.
D. 19. maj: 59, 6 kg. ### D.11.Juli: 58, 3 kg.
D. 22. maj: 60, 3 kg. ### D.12.Juli: 57, 7 kg.
D. 23. maj: 59, 7 kg ### D.20.Juli: 57, 6 kg.
D. 30. maj: 60, 1 kg
D. 31. Maj: 59, 9 kg
D. 1. juni: 59, 6 kg
D. 2. Juni: 59, 4 kg
D. 8. Juni: 59, 3 kg
D. 9. Juni: 59, 2 kg
D.21. Juni: 59, 2 kg
D.22. Juni: 59, 1 kg.
D.30. Juni: 58, 9 kg.
Senest rettet af Jammerdalen 20. jul 2017, 11:11, rettet i alt 21 gange.
2
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 18. maj 2017, 06:47

Jeg har opdateret min vægt. 800 g. har jeg tabt mig siden i går. Men jeg er også i krise lige nu, så jeg har slet ikke appetit til noget.
0
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 19. maj 2017, 09:27

100 g. har jeg taget på siden i går. Men hvis bare jeg kan holde det nu, så jeg ikke når op på 60 kg. igen, så er det virkelig godt :)
0
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Hewlett » 19. maj 2017, 09:57

Efter fødsler tænker jeg at du med fordel kan sætte ind på at genoptræne dine mavemuskler, både de ydre og de indre, "core". Det kan have en virkelig god effekt på at få maven "ind på plads".

Jeg trænede på et tidspunkt med en mor. Hun var slank men havde også en proportionelt stor mave og begyndte så at styrketræne de tunge løft, squat og dødløft. De to øvelser stiller også store krav til dit opspænd og altså styrken i din "core"-muskulator. Hendes vægt forblev den samme, men bukserne begyndte at sidde løsere omkring maven.

Grundet en skade har hun dog være nødsaget til at holde pause og hun fortalte mig at maven ligesom var "faldet ud" igen.

Så vis du vil kombinere vægttabet med træning vil jeg klart anbefale øvelser som styrker din kernemuskulatur i maveregionen.

Held og lykke med det :)
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Zombie » 20. maj 2017, 15:09

Jeg er hjælpetræner i min lokale fitness og jeg har et særligt mommy hold. Maven hænger efter graviditet, ikke bare huden, men musklerne holder ligesom ikke tingene inde på samme måde.
Flere på holdet oplever at de taber sig en smule i vægt, men at maven bliver markant mindre, fordi de får strammet musklerne op igen.

Husk også at træne andre dele af kroppen så du ikke bliver for skæv i det :) Bla er ryg også vigtig efter graviditeter.
4
aka Forbies

:gammel:
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 22. maj 2017, 11:41

Hewlett skrev:Efter fødsler tænker jeg at du med fordel kan sætte ind på at genoptræne dine mavemuskler, både de ydre og de indre, "core". Det kan have en virkelig god effekt på at få maven "ind på plads".

Jeg trænede på et tidspunkt med en mor. Hun var slank men havde også en proportionelt stor mave og begyndte så at styrketræne de tunge løft, squat og dødløft. De to øvelser stiller også store krav til dit opspænd og altså styrken i din "core"-muskulator. Hendes vægt forblev den samme, men bukserne begyndte at sidde løsere omkring maven.

Grundet en skade har hun dog være nødsaget til at holde pause og hun fortalte mig at maven ligesom var "faldet ud" igen.

Så vis du vil kombinere vægttabet med træning vil jeg klart anbefale øvelser som styrker din kernemuskulatur i maveregionen.

Held og lykke med det :)


Tak til både dig og Zombie! :)

Det mærkelige er, at jeg faktisk har ret gode mavemuskler og jeg er god til at trække maven ind. Det skyldes garanteret, at jeg som 16 årig blev opereret i ryggen, så min rygsøjle er blevet gjort stiv, så jeg slet ikke kan krumme ryggen. På den måde tror jeg, at mine mavemuskler har kompenseret for ryggen - f.eks. hver gang jeg skal op fra sengen osv. Men man kan vel ikke træne sin mave for meget? :D

Der er ingen tvivl om, at jeg har en del mavefedt, men jeg tror den kan blive rigtig fin, når jeg får tabt mig. Netop fordi mine mavemuskler stadig er gode.

Men desværre har jeg taget alt på igen nu. Så tilbage til præcis 60, 3 kg. Det skyldes weekenden - træthed - trøst osv.

Men jeg er på igen nu! Min udfordring bliver, at jeg ikke tager ALT på i weekenden. Men jeg vil gerne have lov til at synde bare en lille smule, når det ikke er hverdag.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Zombie » 22. maj 2017, 15:19

Jammerdalen skrev:
Hewlett skrev:Efter fødsler tænker jeg at du med fordel kan sætte ind på at genoptræne dine mavemuskler, både de ydre og de indre, "core". Det kan have en virkelig god effekt på at få maven "ind på plads".

Jeg trænede på et tidspunkt med en mor. Hun var slank men havde også en proportionelt stor mave og begyndte så at styrketræne de tunge løft, squat og dødløft. De to øvelser stiller også store krav til dit opspænd og altså styrken i din "core"-muskulator. Hendes vægt forblev den samme, men bukserne begyndte at sidde løsere omkring maven.

Grundet en skade har hun dog være nødsaget til at holde pause og hun fortalte mig at maven ligesom var "faldet ud" igen.

Så vis du vil kombinere vægttabet med træning vil jeg klart anbefale øvelser som styrker din kernemuskulatur i maveregionen.

Held og lykke med det :)


Tak til både dig og Zombie! :)

Det mærkelige er, at jeg faktisk har ret gode mavemuskler og jeg er god til at trække maven ind. Det skyldes garanteret, at jeg som 16 årig blev opereret i ryggen, så min rygsøjle er blevet gjort stiv, så jeg slet ikke kan krumme ryggen. På den måde tror jeg, at mine mavemuskler har kompenseret for ryggen - f.eks. hver gang jeg skal op fra sengen osv. Men man kan vel ikke træne sin mave for meget? :D

Der er ingen tvivl om, at jeg har en del mavefedt, men jeg tror den kan blive rigtig fin, når jeg får tabt mig. Netop fordi mine mavemuskler stadig er gode.

Men desværre har jeg taget alt på igen nu. Så tilbage til præcis 60, 3 kg. Det skyldes weekenden - træthed - trøst osv.

Men jeg er på igen nu! Min udfordring bliver, at jeg ikke tager ALT på i weekenden. Men jeg vil gerne have lov til at synde bare en lille smule, når det ikke er hverdag.


Jeg synder lige efter et stort måltid. Og ved jeg, at jeg skal spise ude eller måske lidt usundt, spiser jeg gnavegrønt inden. Jeg spiser også mange nødder og laver muslibar og dadelkugler.
Når man kan snuppe en dadelkugle i hverdagen, er trangen til frås lidt mindre.
1
aka Forbies

:gammel:
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 23. maj 2017, 07:01

Jeg forstår det ikke. Jeg har tabt mig 600 gr. siden i går, selvom jeg både spiste is og popcorn. Og slik.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Flora » 23. maj 2017, 09:42

Det er helt normalt at vægten svinger op og ned fra dag til dag. Det behøver ikke have noget at gøre med hverken vægttab eller stigning. Det kan f.eks. skyldes mere eller mindre væske i kroppen eller mere eller mindre indhold i tarmene.

Jeg kan godt forstå behovet for at veje sig hver dag. Det gør jeg også selv. Men pga. ovenstående er man altså også nødt til at tage dag-til-dag-ændringerne med en gran salt. Prøv at nøjes med at skrive vægten ned en gang om ugen. Efter nogle uger vil du kunne se den reelle udvikling og vurdere om du skal justere i kost og motion :)
3
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Jammerdalen » 30. maj 2017, 11:02

Hvorfor er det dog så svært for mig? :( Problemet er tit om aftenen. Jeg har svært ved at se fjernsyn uden at spise noget. Jeg kunne godt spise noget sundt, men for mig er det mængderne, der er et problem - og det, at jeg spiser så hurtigt.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: NU er verden da gået af lave

Indlægaf Patience » 30. maj 2017, 12:55

Jammerdalen skrev:Hvorfor er det dog så svært for mig? :( Problemet er tit om aftenen. Jeg har svært ved at se fjernsyn uden at spise noget. Jeg kunne godt spise noget sundt, men for mig er det mængderne, der er et problem - og det, at jeg spiser så hurtigt.


For mig handler det om at planlægge mig ud af de "farlige" situationer. Når du ved det er om aftenen ved fjernsynet det går galt, så skal du måske lave noget andet end at se fjernsyn? Feks noget hvor du enten er i bevægelse eller bruger dine hænder for så er det meget svært at spise samtidig.
Hvis du så alligevel også gerne vil se noget fjernsyn, så handler det måske om at lave noget andet med dine hænder samtidig - feks have et strikke eller hækletøj at sidde med - eller måske en af de der hånd"dimser" der er så populære lige nu.
Det handler om at få brudt den dårlige vane du er kommet ind hvor din krop og dit hoved sammenkæder tv og spisning.
Det kan godt lade sig gøre, men det bliver selvfølgelig svært i starten - det er det altid når man skal af med dårlige vaner desværre
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Fit og/eller lækker"