Mit kropslige ubehag og dårlige vaner

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Mit kropslige ubehag og dårlige vaner

Indlægaf Frk._Strawberry » 4. nov 2016, 08:43

Nu har jeg set dig et par gange, Kinder, og det er ihvertfald ikke appetitten der fejler noget! ;)

Jeg synes, at du skulle smutte en tur forbi lægen og få målt dine stofskiftehormoner - dine problemer kan jo "bare" skyldes, som du selv siger, for højt stofskifte og lavt blodsukker :)
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mit kropslige ubehag og dårlige vaner

Indlægaf Vixen » 4. nov 2016, 13:10

vUlpeS skrev:
KinderBueno skrev:
vUlpeS skrev:Ok, jeg ved godt, at du ikke er helt derude, men jeg skriver det altså alligevel bare lige for at give et besyv med på vejen.

Hold op med at tælle kalorier og spis til du er mæt.
Din fordøjelse bremser ned på nul komma fem, og din krop vil begynde at "spise af dine muskler", hvis der går atrofi i den (giver i øvrigt ubehag). - Dem skal du bruge til at forbrænde med, så det er double damage at sulte sig i den forstand.
Din psyke har det heller ikke godt med det; den påvirkes af kroppens velvære, og slutteligt vil f.eks. faste-perioder begynde at påvirke det endokrine system til at pumpe cortisol, og dét er noget tis.

Lødig kost, naturligvis; læg evt mere vægt på protein end på kulhydrater for en stund. - Don't go all Atkins, mind you. Noget, du kan lide.

Træn de store muskelgrupper; de har det med at sluge meget energi.
Gør det let for dig selv. Det gælder generelt om at ramme MED (minimal effective dose; hvor meget skal der til for at aktivere det endokrine system, så det begynder at producere væksthormoner? Som regel mindre end man tror), så man behøver egentlig ikke gå balalajka overhovedet.
Jeg har selv et BENHÅRDT regimen; 3 øvelser á 20 repetitioner - f.eks. 20 pressups, 20 squats med en bette sten i hænderne, 20 calf raises ligeledes med stenen. Det tager mig ca. 10 minutter at gennemføre, og det er ikke videre anstrengende overhovedet.

Husk svine-dagen! Ved at veksle mellem højt og lavt kalorieindtag (6/7-fordeling f.eks., men igen: Ingen sult!), bliver kroppen forvirret og forbrænder som slutresultat mere.

Lyt til kroppen. Den ved bedre end hovedet, hvad der er godt for den, og den har en bred erfaring på området.

Kvinder med 20-25 BMI er pure hotness. Basta!


Tak for input, kære Vulpes.
Jeg tæller ikke kalorier og jeg sulter mig bestemt ikke. :) (Hvordan tolker du dog det?) Da jeg startede tråden forsøgte jeg mig lidt med kalorietælling, men mest for at få et overblik. Jeg spiser altid til jeg er mæt. Generelt holder jeg mig ikke tilbage med mad. Jeg har altid fået at vide, at folk ikke forstår, hvordan en på min størrelse kan spise så meget og så ofte. Og fordi min sultfølelse er så akut, er der ingen chance for at jeg undgår mad eller mæthed, for det føles det alt for voldsomt til. Hvis der er noget, jeg kan skære ned på, er det sukkersnacks.

Det lyder spændende med det korte, men effektive program. Det kan være, jeg skal prøve kræfter med det. Og jeg skal nok også lytte til min krop! Men igen, jeg føler nu heller ikke rigtigt, den giver mig noget valg.

Og sidst men ikke mindst: tak! :slem:

Det skulle opfattes som en jysk underdrivelse, som i: "om do æ' æder mindst tre portioner, så græjer bedstemor" - jeg ser slet ikke nogen anoretisk tendens, såmænd, nærmere bare et højt stofskifte. Bare lige for at rette den del af indlægget lidt ud :)

- Og måske også lidt fordi jeg synes, at det lyder rigtig træls at måtte tælle kalorier-agtigt; det ligger mig meget fjernt, den slags (disclaimer: kropstype og forbrænding er en individuel dag, jeg ved det godt), og jeg synes langt bedre om at lave korresponderende motion grundet velvære-delen. Jeg er skruet sammen på samme måde som du, tror jeg. Hvis jeg passer min motion bare nogenlunde, så kan jeg i princippet leve udelukkende af mayonnaise. Mange mellemstore måltider synes at være det helt rigtige for mig, og mit blodsukker drosler også hurtigt. - Så det var mestendels fra den vinkel, jeg skrev indlægget, du ve' :)


Ahh, okay. :kys: Tak for udredningen. Jeg sætter meget pris på dine tanker omkring det!
Og jeg er enig; har det på samme måde som du beskriver.
Senest rettet af Vixen 4. nov 2016, 13:14, rettet i alt 1 gang.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mit kropslige ubehag og dårlige vaner

Indlægaf Vixen » 4. nov 2016, 13:13

girl_beat skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har en veninde, der har det præcis som dig. Hun er meget slank grænsende til det tynde, og hun æder som en tøndetærsker. Hvis hun ikke gør det, bliver hun dårlig.

Hun har fået konstateret, at det hele skyldes for højt stofskifte.

Jeg ved ikke, om du kan bruge det her til et klap, men du er i hvert fald ikke alene.

Hmn... Jeg er på samme måde som din veninde (til stor irritation for andre veninder :D ), men jeg har været forbi lægen og fik målt, at der IKKE var tale om for højt stofskifte :gruble:


Det kunne godt være, jeg skulle tage til lægen med det engang. Det havde jeg egentlig ikke overvejet, fordi det bare altid har været er vilkår for mig.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Mit kropslige ubehag og dårlige vaner

Indlægaf girl_beat » 4. nov 2016, 13:47

KinderBueno skrev:
girl_beat skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har en veninde, der har det præcis som dig. Hun er meget slank grænsende til det tynde, og hun æder som en tøndetærsker. Hvis hun ikke gør det, bliver hun dårlig.

Hun har fået konstateret, at det hele skyldes for højt stofskifte.

Jeg ved ikke, om du kan bruge det her til et klap, men du er i hvert fald ikke alene.

Hmn... Jeg er på samme måde som din veninde (til stor irritation for andre veninder :D ), men jeg har været forbi lægen og fik målt, at der IKKE var tale om for højt stofskifte :gruble:


Det kunne godt være, jeg skulle tage til lægen med det engang. Det havde jeg egentlig ikke overvejet, fordi det bare altid har været er vilkår for mig.

Det er helt sikkert en god idé - om ikke andet så for at udelukke noget alvorligt :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mit kropslige ubehag og dårlige vaner

Indlægaf Vixen » 4. nov 2016, 23:18

Men hvorom alting er, så er der nu 11 dage til min kæreste er hos mig i Australien! Jeg har ikke set ham siden slut-juli, så jeg glæder mig SÅ. MEGET. :dåne:
5
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Mit kropslige ubehag og dårlige vaner

Indlægaf libertá » 21. aug 2019, 22:32

At så mange fuldstændigt normalvægtige kvinder har komplekser over deres vægt og krop, siger lidt om hvor sygt et skønhedsideal der er for kvinder i medierne. Men I kvinder skal jo bare lade være med at tro på, at det er hot at være tynd. De fleste mænd vil da hellere have en med lidt former end en meget tynd kvinde uden former.

165/54 er jo decideret slankt. Der er slet ingen grund til at tabe sig bare ét gram, som jeg ser det.

Så lad være med at læse i modeblade, som tit er fyldt med spiseforstyrrede sygeligt tynde kvinder med bmi et stykke under de 20.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Mit kropslige ubehag og dårlige vaner

Indlægaf D.itsen » 22. aug 2019, 04:29

libertá skrev:At så mange fuldstændigt normalvægtige kvinder har komplekser over deres vægt og krop, siger lidt om hvor sygt et skønhedsideal der er for kvinder i medierne. Men I kvinder skal jo bare lade være med at tro på, at det er hot at være tynd. De fleste mænd vil da hellere have en med lidt former end en meget tynd kvinde uden former.

165/54 er jo decideret slankt. Der er slet ingen grund til at tabe sig bare ét gram, som jeg ser det.

Så lad være med at læse i modeblade, som tit er fyldt med spiseforstyrrede sygeligt tynde kvinder med bmi et stykke under de 20.

Du er bevidst om, at tråden er fra 2016, ikke?
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"