Din træningsrutine

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Din træningsrutine

Indlægaf 1234 » 3. sep 2023, 18:34

Ja spørgsmålet er egentlig meget enkelt, hvad er din træningsrutine?
Hvor tit trænerne du? Hvornår du dagen? Hvad trænser du? osv.

Sagen er den, at jeg efter børn aldrig har fundet en. Jeg bruger nu min barsel til at træne op, men efter barslen skal jeg have fundet en eller anden rutine, der fungerer for mig. Jeg er derfor nysgerrig for at høre andres :)
0
Lys
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 503
Likede indlæg: 10589

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Lys » 3. sep 2023, 18:37

Jeg træner én gang ugentligt, mens min datter er i børnehave og jeg burde være på arbejde (lægger timerne på et andet tidspunkt). Det er hvad det kan blive til i mit solomorliv med fuldtidsjob.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Stitch » 3. sep 2023, 18:50

Nu er jeg single uden børn, så jeg træner hver dag. Det, tænker jeg ikke, hjælper dig så meget :lol2:
Jeg træner primært styrketræning og følger et klassisk rul med ben/skuldre, bryst/biceps, ryg/triceps + core og cardio til hver træning. Jeg træner helst tidlig morgen eller sen aften, da jeg ikke bryder mig om at træne i myldretiden, hvor der er alt for mange i træningscenteret.

Da jeg var sammen med min ex, som har 2 børn, stod jeg tidligt op og trænede inden arbejde. Han sørgede så for morgenrutine og at aflevere dem. Så puttede jeg om aftenen og blev derhjemme, hvor han så kørte ned og trænede. Det fungerede ret fint for os, da det tog hensyn til hver vores behov og personlighed.

Jeg er gladest, når jeg kan få trænet og brugt mig selv mentalt og fysisk. Så bliver jeg en bedre og rarere version af mig selv.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Petrix
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3652

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Petrix » 3. sep 2023, 18:56

Jeg løber hver anden eller tredie dag når vores lille dreng sover til middag.
Løbetræning er efter min mening den mest effektive træningsform, hvis man vil tabe sig og komme i bedre form.
1
27102021
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23475

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Mani » 3. sep 2023, 19:16

Jeg træner med kettlebell 10-15 minutter hver morgen som det første når jeg står op. Hvis jeg ikke er hjemme laver jeg 7 minuts istedet.
Og så løber jeg 3-4 gange om ugen. Som regel med min løbeklub, men ellers når det passer ind i hverdagspraktikken. I morgen løber jeg fx hjem fra arbejde.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
abcd
Indlæg: 6224
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10186

Re: Din træningsrutine

Indlægaf abcd » 3. sep 2023, 19:19

Jeg prøver at nå det hver dag. For tiden arbejder jeg hjemme, og så gør jeg det i frokostpausen som jeg følgeligt tager en time af. Hver anden dag noget styrke og hver anden dag løb. Styrke er bare armstrækninger, mavebøjninger og den slags på en måtte i min stue, jeg droppede fitnesscentret for nogle år siden, jeg hader det sted. Løb er skiftevis en lang tur på omkring 10 kilometer og noget intervaltræning.

Når jeg ikke arbejder hjemme, og jeg ikke har børn, er det det samme bare om eftermiddagen efter arbejde. Med udearbejde og børn bliver nogle af løbeturene udskiftet med træning hjemme. Men jeg vil meget gerne træne et eller andet hver dag, og det plejer også at lykkes.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17261
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42124

Re: Din træningsrutine

Indlægaf LaMariposa » 3. sep 2023, 19:34

Jeg træner 3-6 gange om ugen, og for mig fungerer det bedst at stå tidligt op og få det gjort fra morgenen af. Jeg træner hjemme med håndvægte, elastikker osv.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8743
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7211

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Artem » 3. sep 2023, 20:01

Min rutine kører ikke så stabil for tiden. Da der på det sidste har været mange praktiske projekter der er kommet i vejen, fødselsdage på hverdage osv...
Men ellers ser min rutine ud på følgende måde.
Mandag: Som enten er svømning med mindst 1000m eller spinning og styrketræning.
Tirsdag: Løbeklub hvor hvor vi normalt løber 8-10 km.
Onsdag: En anden løbeklube, hvor vi også løber 8-10 km.
Torsdag: Spinning og styrketræning.
Fredag: Hviledag
Lørdag: Længere løbetur med vennerne 15-21 km eller deltage i et løb med halvmarathon.
Søndag: Længere cykeltur med 40-80 km eller svømning, eller spinning og styrketræning.

Eller opstillet på en anden måde.
Løb 3-4 gange om ugen og hvor jeg gerne vil op på 30-40 km om ugen.
Styrketræning helst 2 gange om ugen, men bliver ofte kun til 1.
Svømning mindst 1 gang i ugen.
Cykling eller spinning helst 2 gange om ugen, men bliver ofte kun til 1 gang.

Træner om aften til hverdag, mens det er fra morgen af i weekenden.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34050

Re: Din træningsrutine

Indlægaf JoyNips » 3. sep 2023, 20:02

De dage jeg arbejder hjemmefra træner jeg i løbet af dagen. Jeg hænger min trx og elastik op i entreen ved siden af hjemmekontoret.
De dage jeg ikke er ved hesten efter arbejde lufter jeg min fantasi-hund og går 5 km med den.
Og på arbejde rejser jeg mig når mit ur vibrerer og siger, at jeg ikke har gået 250 skridt den time og går på trapper indtil jeg har gjort det.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Contrast » 3. sep 2023, 21:09

Jeg har længe haft en rutine hvor jeg styrketræner 3 gange om ugen - onsdag, fredag og søndag.

Derudover træner jeg cardio en gang om ugen, og det har indtil videre været bodycombat holdtræning. Det regner jeg så med bliver dans om mandagen i stedet for.

Torsdag går jeg til vandgymnastik, men det ser jeg mest som en "aktiv hviledag", da det er ret skånsomt ved kroppen.

Mit styrketræningsprogram:

gzclp-infographic-030519-1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 21788

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2023, 06:01

Mandag: Crossfit kl. 19
Tirsdag: Som regel træning (HYROX) med min veninde kl. 15
Onsdag: Enten hviledag eller jeg løber intervaller i min frokostpause hvis jeg arbejder hjemme.
Torsdag: Crossfit kl. 19
Fredag: Løber som regel 10 km før jeg tager på arbejde
Lørdag: Som regel hviledag
Søndag: I lange perioder trænede min veninde og jeg kl. 7:30, det er vi kommet lidt fra, men ellers løber jeg en tur.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1170
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1097

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Mivsen » 4. sep 2023, 06:45

jeg går i perioder til crossfit eller fitness, men det er bare ikke noget jeg sådan rigtig føler jeg kan få noget rutine i , så det er i de perioder jeg føler overskuddet der .

Det der virker for mig er at stå op kl. 6 inden arbejde og gå en tur i rask tempo ( jeg kan ikke løbe da jeg får ondt efter 10 sekunder i mine skinneben :genert: )
Det gør jeg lige bliver lidt mere frisk og så har jeg en go samvittighed hele dagen :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Din træningsrutine

Indlægaf FruKuk » 5. sep 2023, 07:52

Jeg har fast skemalagt styrketræning mandag, tirsdag og torsdag fra efter aflevering af ungerne i skole og så til 9.30. Jeg har tastet det ind i min kalender på lige fod med møder og andet arbejde og jeg sørger for ikke lægge aftaler oveni med mindre det er helt umuligt at undgå.

Jeg går minimum 7.000 skridt om dagen (henter de sidste skridt efter aftensmaden, hvis dagen udelukkende har været i mødernes tegn. I godt vejr går jeg en tur, i dårligt vejr går jeg rundt om spisebordet) På ugebasis er målet at have gået 10.000 skridt pr dag, hvilket betyder, at jeg 2-3 gange om ugen går en længere tur (7-8 km) med en ven.

Jeg er nød til at lægge min træning/motion i meget faste rammer, da det kun er en sur pligt og ikke noget jeg gør for fornøjelsens skyld (gåturene med ven undtaget, det er ok hyggeligt), og hvis det ikke er lagt ind fast, så får jeg det ikke gjort.
1
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 907

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Jydepigen » 5. sep 2023, 08:23

Single og uden børn, så kan nok ik bruges til sammenligning :)

Men træner ca. 6 gange om ugen - crossfit (og en lille smule løb).
Så spiller jeg padel en gang om måneden - bare for sjov og for at lære det.

Jeg træner primært efter arbejde - eller senere på aftenen.
Har førhen trænet om morgenen også, men det kræver selskab og det er ebbet ud nu. Også lidt hårdr når jeg er b-menneske.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1168
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Minionine » 5. sep 2023, 09:00

Jeg har haft lidt forskellige træningsrutiner igennem årene, men har altid fået det gjort.

Lige nu hedder den 2 gange crossfit og 1 gang løb om ugen. Jeg har min datter hver anden uge, men jeg får det til at gå op alligevel på den ene eller anden måde. Jeg har mange gange haft hende med i løbevognen, også selvom hun nu er 7 år :lol2:

Ellers elsker jeg at gå ture, så det gør jeg en hel del også.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"