Din træningsrutine

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Selma156
Indlæg: 2365
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6855

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Selma156 » 5. sep 2023, 09:30

Løber fast 10 km tre gange om ugen - som regel fra morgenstunden.
Cykler til alt. Svømmer en sjælden gang, ville gerne mere. Går ture 1-2 gange om ugen alene eller med andre.

Ellers står jeg på ski og sejler lidt kajak, men det er kun på rejser.
0
Cbas
Indlæg: 536
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 222

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Cbas » 5. sep 2023, 10:00

Crossfit lignende træning ca 4-5 gange om ugen - stort set altid tidlig morgen.

Går en del - gns 15.000 skridt om dagen.

Transport er primært på cykel
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2625
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3942

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Anlewi » 5. sep 2023, 10:12

Lige nu er jeg sygemeldt og kan derfor træne om formiddagen. Men ellers er min træningsrutinen således (kwg har i øvrigt ikke små børn mere)

Mandag: 5km gåtur efter aftensmaden
Tirsdag: Morgentræning inden arbejde- styrketræning fuld program
Onsdag: Svømme baner efter arbejde + 5 km gåtur efter aftensmaden
Torsdag: Morgentræning inden arbejde - styrketræning fuld program
Fredag: Morgensvømning (i tiden hvor jeg er sygemeldt går jeg til vandgymnastik kl 09:00 og svømmer baner bagefter)

Lørdag eller søndag Styrketræning fuld program tidlig morgen eller sen aften, så jeg undgår for mange besøgende i træningscentret.
Den dag jeg ikke træner styrke går jeg 5 km

Da mine drenge var små trænede jeg tidlig morgen og kørte direkte på arbejde (manden tog børnene) eller efter aftensmaden når drengene skulle puttes (manden puttede)
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 476
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1423

Re: Din træningsrutine

Indlægaf MissIce » 14. sep 2023, 12:58

Min yndlingsmotionsform er dans, og jeg er så heldig at mit fitnesscenter har forskellige varianter af dans på programmet alle dage på nær fredag. Jeg har også fundet ud af, at jo ældre man bliver jo vigtigere er det at løfte tungt. Så mit ugeprogram ser således ud:
Mandag: Styrketræning + BOKWA
Tirsdag: Zumba
Onsdag: Styrketræning + Dancefitness
Torsdag: Dancefitness
Fredag: Styrketræning (nogle gange hviledag)
Lørdag: Dancefitness (+ styrketræning, hvis fredag var hviledag)
Søndag: Zumba

Hen over sommeren har jeg også haft mod på at prøve Combat. Her ligger holdene i umiddelbar forlængelse af Zumba tirsdag og søndag.

I hverdagene træner jeg om aftenen, og i weekenderne ligger de hold jeg gerne vil deltage i om morgenen.

Jeg synes nu, at jeg har nået grænsen for hvor meget jeg vil træne og er begyndt at skære fra igen. 11+ timers træning om ugen er i overkanten af, hvad jeg har lyst til - jeg vil også gerne være lidt sammen med min mand. Så "sidst ind - først ud"... Combat bliver valgt fra i den næste periode. Og måske en af styrketræningerne. Og så kan jeg altid sætte dem på programmet igen, når jeg bliver klar til næste periode, hvor jeg knokler på.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: Din træningsrutine

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. apr 2024, 10:16

Jeg plejede at træne Crossfit fast mandag og torsdag. Men nu hvor der skal trænes op til Hyrox i november, så er torsdags Crossfit byttet ud med torsdags Hyrox træning.
Jeg prøver at få presset 2 løbeture ind om ugen. Men minimum 1 i weekenden.
0
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 629
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1244

Re: Din træningsrutine

Indlægaf LittleLemon » 2. maj 2024, 17:31

Jeg har ingen fast rutine, da jeg har skiftende arbejdstider. Men jeg træner helst 2-3 gange om ugen og går der udover 5-8 km 2-3 gange om ugen.
Jeg har crosstrainer, kondicykel, fitnessbold, elastikker og håndvægte hjemme. Og så løber jeg også gerne når vejret er godt i stedet for cykel/crosstrainer.

For mig fungerer det at jeg ikke skal afsted i fitnesscenter, men kan klare det hjemmefra. Så er tiden hvor børnene skal klare sig selv kortere. Da de var mindre havde jeg dem med på cykel når jeg løb eller med over i vores “fitnessrum” i garagen, hvis min mand ikke var hjemme.
Jeg brugte også en del hjemmetræninger fra YouTube da de var små - så trænede jeg på stuegulvet mens de sov middagslur eller legede ved siden af.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4985
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 7998

Re: Din træningsrutine

Indlægaf Nicolait » 2. maj 2024, 18:46

Jeg styrketræner to gange om ugen - gerne tre. Derudover cykler jeg meget.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
libertá
Indlæg: 880
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Re: Din træningsrutine

Indlægaf libertá » 2. maj 2024, 23:49

Træning og træning er nok så meget sagt. Men jeg motionerer da sådan stille og roligt.

Jeg prøver at komme ud hver dag og enten cykle eller gå en tur. Cykelturene er som regel mellem 15 og 20 km. lange. Om sommeren nogle gange længere. Gåturene er som regel på 4-5 km. Også der kan jeg dog om sommeren godt føle mig inspireret til at gå længere ture.

Men jeg dyrker ikke noget højintensiv træning. Men at gå og cykle er da også en slags motion. Det nærmeste, jeg kommer at få pulsen helt i vejret, er når jeg af og til udfordrer mig selv lidt ekstra ved at cykle op af nogle enten lange eller stejle bakker. Samme effekt kan også delvist fås ved at gå op af disse bakker.

Fitnesscenter er ikke lige mig. Har engang prøvet det for at se, om det var noget for mig. Men jeg kan bedst lide at være ude i naturen og den friske luft, så det der med at stå og kampsvede sammen med 50 andre svedende mennesker gider jeg ikke rigtigt. Der er et dårligt indeklima i fitnesscentre, synes jeg. Og så kan jeg bedst lide at gøre tingene i mit eget tempo. Når man er i fitnesscenter, står der altid nogle kondigalninge, der er supermænd eller superkvinder og så føler man sig jo lidt presset til at skulle leve op til dem. Men det gider jeg altså ikke. Jeg vil gøre tingene i mit eget tempo. Derfor egner gå- og cykelture sig bedre til mit behov.

Og ja, jeg kommer faktisk ud hver dag. Der er måske 5-8 dage om året, hvor jeg ikke kommer ud. Men så er det enten fordi jeg er syg (influenza f.eks.) eller der er snestorm eller det lyner og tordner. Men ellers kommer jeg ud hver dag, uanset om det regner eller blæser og uanset om der er minus 5 eller plus 30 grader.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18866

Re: Din træningsrutine

Indlægaf PaleSeptember » 3. maj 2024, 10:17

Jeg styrketræner gerne mandag og onsdag efter arbejde og så igen lørdag. Jeg har også planer om, at jeg skal prøve noget crossgym på hold for at se, om det er noget for mig.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Fit og/eller lækker"