Hvad virker for jer?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 288
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Locobase » 18. jul 2023, 17:39

Tak fordi du spørger, men jeg er fit for fight...sådan næsten. Det er ikke nogle deciderede hensyn at tage, udover at kroppen selv begrænser de fysiske udfordringer en smule. Pt går jeg efter at kunne løbe 5km + lidt cirkeltræning - men det er muligt jeg skipper cirkel og går efter større vægttræningsmaskiner, men jeg bliver hurtigt træt
1
D.itsen
Indlæg: 3348
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9042

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf D.itsen » 18. jul 2023, 17:50

Locobase skrev:Tak fordi du spørger, men jeg er fit for fight...sådan næsten. Det er ikke nogle deciderede hensyn at tage, udover at kroppen selv begrænser de fysiske udfordringer en smule. Pt går jeg efter at kunne løbe 5km + lidt cirkeltræning - men det er muligt jeg skipper cirkel og går efter større vægttræningsmaskiner, men jeg bliver hurtigt træt

Har du erfaring med træning fra tidligere? For ellers vil jeg anbefale at få hjælp til at få vist øvelserne, så du starter ud optimalt i forhold teknik. Er du udfordret vil jeg finde en fys ellers kan en personlig træner/instruktør gøre det
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Sangius » 18. jul 2023, 18:12

For mig virker det at faste. Jeg faster 24 timer ca 2 gange om ugen. Jeg sparer en masse kalorier på det, og det nedsætter min appetit betydeligt et par dage efter fasten. Derudover hjælper det på maveproblemer og mavesmerter. Jeg får også drukket mere på fastedage.

Så for mig er det en rigtig god ting. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 288
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Locobase » 18. jul 2023, 19:57

D.itsen skrev:Har du erfaring med træning fra tidligere? For ellers vil jeg anbefale at få hjælp til at få vist øvelserne, så du starter ud optimalt i forhold teknik. Er du udfordret vil jeg finde en fys ellers kan en personlig træner/instruktør gøre det


Jeg har kun trænet cirkeltræning førhen, så jeg vil nok booke en instruktør til en times tid til maskinerne, og så gå+løbe+fodbold. Så er den uge også nærmest fyldt op
1
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 288
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Locobase » 18. jul 2023, 19:57

Sangius skrev:For mig virker det at faste. Jeg faster 24 timer ca 2 gange om ugen. Jeg sparer en masse kalorier på det, og det nedsætter min appetit betydeligt et par dage efter fasten. Derudover hjælper det på maveproblemer og mavesmerter. Jeg får også drukket mere på fastedage.

Så for mig er det en rigtig god ting. :)


Er det virkeligt sundt?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Sangius » 18. jul 2023, 20:00

Locobase skrev:
Sangius skrev:For mig virker det at faste. Jeg faster 24 timer ca 2 gange om ugen. Jeg sparer en masse kalorier på det, og det nedsætter min appetit betydeligt et par dage efter fasten. Derudover hjælper det på maveproblemer og mavesmerter. Jeg får også drukket mere på fastedage.

Så for mig er det en rigtig god ting. :)


Er det virkeligt sundt?


Al forskning peger på, at det har mange gavnlige virkninger.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21131

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf 2SHY » 18. jul 2023, 20:35

Har du overvejet at kontakte det lokale kommunale sundhedscenter? De kan typisk guide dig videre til kræftrehabilitering (jeg husker det som om du har været i et forløb, men jeg kan tage fejl) med holdtræning, hvor du kan komme godt i gang og blive vejledt ift træning og øvelser
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 288
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Locobase » 19. jul 2023, 05:25

:dåne:
2SHY skrev:Har du overvejet at kontakte det lokale kommunale sundhedscenter? De kan typisk guide dig videre til kræftrehabilitering (jeg husker det som om du har været i et forløb, men jeg kan tage fejl) med holdtræning, hvor du kan komme godt i gang og blive vejledt ift træning og øvelser


Jo, du husker godt.
De forløb kommunen tilbyder ligger i min arbejdstid. Jeg er ikke i nærheden af fuld tid længere, men jeg kæmper for at beholde min tilknytning til arbejdsmarkedet
3
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21131

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf 2SHY » 19. jul 2023, 08:15

Locobase skrev::dåne:
2SHY skrev:Har du overvejet at kontakte det lokale kommunale sundhedscenter? De kan typisk guide dig videre til kræftrehabilitering (jeg husker det som om du har været i et forløb, men jeg kan tage fejl) med holdtræning, hvor du kan komme godt i gang og blive vejledt ift træning og øvelser


Jo, du husker godt.
De forløb kommunen tilbyder ligger i min arbejdstid. Jeg er ikke i nærheden af fuld tid længere, men jeg kæmper for at beholde min tilknytning til arbejdsmarkedet

Ah ja det kan jeg godt se :( Jeg står jo lidt i samme situation men det lykkedes mig at få det ændret til individuelt/samtræning hvor noget af det ligger ved 19 tiden hvis jeg husker ret

Jeg håber der kommer en god løsning til dig :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
D.itsen
Indlæg: 3348
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9042

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf D.itsen » 19. jul 2023, 08:19

Sangius skrev:
Locobase skrev:
Sangius skrev:For mig virker det at faste. Jeg faster 24 timer ca 2 gange om ugen. Jeg sparer en masse kalorier på det, og det nedsætter min appetit betydeligt et par dage efter fasten. Derudover hjælper det på maveproblemer og mavesmerter. Jeg får også drukket mere på fastedage.

Så for mig er det en rigtig god ting. :)


Er det virkeligt sundt?


Al forskning peger på, at det har mange gavnlige virkninger.

Det er stadig ikke super meget forskning på området. Men med en meget nyelig kræftbehandling, så ville jeg ikke gå efter væsentligt kalorieunderskud, i hvert fald ikke før der er bygget noget muskelmasse igen
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Sangius » 19. jul 2023, 10:43

D.itsen skrev:
Sangius skrev:
Locobase skrev:
Sangius skrev:For mig virker det at faste. Jeg faster 24 timer ca 2 gange om ugen. Jeg sparer en masse kalorier på det, og det nedsætter min appetit betydeligt et par dage efter fasten. Derudover hjælper det på maveproblemer og mavesmerter. Jeg får også drukket mere på fastedage.

Så for mig er det en rigtig god ting. :)


Er det virkeligt sundt?


Al forskning peger på, at det har mange gavnlige virkninger.

Det er stadig ikke super meget forskning på området. Men med en meget nyelig kræftbehandling, så ville jeg ikke gå efter væsentligt kalorieunderskud, i hvert fald ikke før der er bygget noget muskelmasse igen


Nej, jeg tænker også metoden er bedst for folk uden noget at pege på helbredsmæssigt. Og derudover mærke efter. Jeg får det betydeligt bedre i kroppen af fastedagene, og har derfor også holdt ved dem.
Har en kollega som simpelthen bliver ekstremt dårlig - så er det jo ikke en god ide for hende.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
D.itsen
Indlæg: 3348
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9042

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf D.itsen » 1. aug 2023, 17:46

Hvordan går det? Er du kommet i gang med noget træning?
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 288
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Locobase » 2. aug 2023, 05:32

D.itsen skrev:Hvordan går det? Er du kommet i gang med noget træning?


Jeps, jeg er gået igang med en kur hvor jeg kun spiser (sundt naturligvis) mellem kl 11 og 19, resten af døgnet faster jeg. Så er jeg begyndt på lange gåture og (korte) løbeture. Jeg har aftalt en times introduktion til maskiner i et træningscenter, så det går langsomt fremad. Tusind tak for at spørge - det kom på et tidspunkt hvor jeg virkeligt havde brug for det .
MEGET værdsat.
Tak
6
D.itsen
Indlæg: 3348
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9042

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf D.itsen » 2. aug 2023, 06:14

Locobase skrev:
D.itsen skrev:Hvordan går det? Er du kommet i gang med noget træning?


Jeps, jeg er gået igang med en kur hvor jeg kun spiser (sundt naturligvis) mellem kl 11 og 19, resten af døgnet faster jeg. Så er jeg begyndt på lange gåture og (korte) løbeture. Jeg har aftalt en times introduktion til maskiner i et træningscenter, så det går langsomt fremad. Tusind tak for at spørge - det kom på et tidspunkt hvor jeg virkeligt havde brug for det .
MEGET værdsat.
Tak

Selvfølgelig. Fedt du er kommet i gang.
Du husker at tage det stille og roligt, ikke? Din krop skal kunne følge med, tænker det er rimelig meget nul du starter fra, med det du har været igennem.
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1107

Re: Hvad virker for jer?

Indlægaf Mivsen » 15. sep 2023, 06:38

Sangius skrev:
Locobase skrev:
Sangius skrev:For mig virker det at faste. Jeg faster 24 timer ca 2 gange om ugen. Jeg sparer en masse kalorier på det, og det nedsætter min appetit betydeligt et par dage efter fasten. Derudover hjælper det på maveproblemer og mavesmerter. Jeg får også drukket mere på fastedage.

Så for mig er det en rigtig god ting. :)


Er det virkeligt sundt?


Al forskning peger på, at det har mange gavnlige virkninger.


Det skulle faktisk være ret effektivt og sundt for kroppen og maven, at have et tidsrum hver dag hvor man faster. F.eks.. man kun spiser 12-20 eller 11-19 , altså faster 16 timer i døgnet.
Jeg vil selv prøve det fra næste uge :)
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"