Jeg vil være stærk! - Logbog

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Sir Pimp Daddy Maximus
Indlæg: 102
Tilmeldt: 21. nov 2023, 21:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Re: Jeg vil være stærk! - Logbog

Indlægaf Sir Pimp Daddy Maximus » 18. dec 2023, 06:17

Contrast skrev:
Sir Pimp Daddy Maximus skrev:
D.itsen skrev:
Sir Pimp Daddy Maximus skrev:
D.itsen skrev:
Sir Pimp Daddy Maximus skrev:
D.itsen skrev:
Sir Pimp Daddy Maximus skrev:
Contrast skrev:
Sir Pimp Daddy Maximus skrev:
Contrast skrev:Jeg kører med 50% kulhydrater, og 25% fedt og protein. Det svarer til at jeg skal indtage 115g protein for at være sikker på, at der er nok for kroppen at bygge af


Hej, det lyder spændende. Hvorfor skal man have så meget kulhydrat? Jeg troede egentlig kulhydrat var noget, man undgik, medmindre man nærmest er elitesportsmand.


Kulhydrat er en vigtig del af en varieret kost i løbet af dagen. Og når man træner og generelt skal være i gang hele tiden, er kulhydrater et vigtigt brændstof. Jeg får rigeligt med protein og fedt udover det :)


Ok, jeg havde bare læst om, at man kan forbrænde fedtet i stedet, hvis man undgår kulhydrater. Men der er måske flere muligheder. :)

Energi er energi uanset hvor det kommer fra. Kroppen skal nok forbrænde fedt, hvis man er i kalorieunderskud også selvom man spiser kulhydrat.
Der kan være noget med mæthedsfornemmelse og hvordan man generelt har det i forhold til fordeling mellem fedt og kulhydrat, men det er en anden snak


Ja, det er rigtigt. Der er de to kilder til energi, kulhydrat og fedt, de fleste mennesker ønsker ikke overskydende fedt på kroppen, så derfor kan man vel ligeså godt forbrænde det og omdanne det til energi.

Jeg tror ikke jeg forstår hvad du siger. Som nævnt skal kroppen nok finde ud af det for dig. (og der er 3 kilder til energi, 4 når man tæller alkohol med)


Nå, men jeg har da ellers læst om det. Hvad er det, du mener, jeg ikke forstår? :)

Øh. Det har jeg ikke sagt noget om.
Men Contrast har finr forklaret hvorfor kulhydrat er en god ide for de fleste. Og jeg har forklaret at kroppen bruge det hele som energi. Du kan sagtens lagre fedt selvom du ikke spiser kulhydrat.

Tænker ikke der skal tæskes mere langhalm på det i Contrasts tråd


Nej, okey. Nu var det bare for at bringe et andet perspektiv på det, da de fleste også gerne vil tabe sig.


Jeg har personligt ikke brug for at tabe mig, så det er ikke så relevant i denne tråd :)


Nej, okey, så behøver man jo ikke tage højde for det.
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Jeg vil være stærk! - Logbog

Indlægaf Contrast » 24. jan 2024, 17:37

Jeg har haft en virkelig hård og stressende periode her de sidste par måneder, og det har desværre taget hårdt på kroppen, kombineret med at jeg ikke rigtigt har tænkt over min kost i lang tid. Jeg har tænkt så meget på at jeg ville træne igen og komme i form.

Nu har jeg dog en del tid i hverdagen igen, så jeg er begyndt at komme op på hesten igen. I løbet af halvanden måned har jeg været ramt af virus 2 gange og det har været virkelig slemt. Så min krop har helt klart været presset det sidste stykke tid..

Jeg kan godt mærke at jeg skulle skrue gevaldigt ned for kiloene jeg løfter, og det er jeg pænt ærgerlig over, men det er jo en del af livet. Jeg glæder mig bare til at komme i form. Det næste stykke tid vil jeg fokusere på "self-care", så min krop og mit sind kan restituere efter den hårde periode. Så træning, kost og meditation.
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Jeg vil være stærk! - Logbog

Indlægaf Contrast » 1. feb 2024, 11:59

Jeg er for alvor kommet i gang igen og tracker min kost igen. Det er godt nok vildt hvor svag jeg er blevet, men det giver så også mening når jeg 1) har været sindssygt stresset 2) spist mindre end jeg plejer 3) fået mindre søvn og 4) stort set ikke trænet i 2 måneder..

Min bænkpres ligger på 6x 20 kg
Dødløft 2x 50 kg
Squat 3x 35 kg
Overhead press 6x 15 kg

Jeg har satser dog på at min muskelhukommelse kan hjælpe mig til at komme tilbage til der hvor jeg var hurtigere.

IMG_0302.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Contrast 17. feb 2024, 13:15, rettet i alt 1 gang.
2
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Jeg vil være stærk! - Logbog

Indlægaf Contrast » 17. feb 2024, 12:30

IMG_0301.png


Så er jeg på vej op igen! :)

3x52,5 dødløft
2x27,5 bænkpres
6x40 squat
5x17,5 ohp
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Jeg vil være stærk! - Logbog

Indlægaf Contrast » 25. feb 2024, 17:16

Og vi fortsætter fremgangen :)

Jeg har været virkelig stresset det sidste lange stykke tid. Personlige problemer i forhold til nogle af mine relationer, og det at jeg IGEN går ledig, hvilket virkelig ikke er godt for mig. Jeg har desværre haft on off smerter i mine fødder siden jeg startede til dans i september..

Smerter i hænderne er desværre også blevet værre, men håber det kan hjælpe lidt når jeg forhåbentligt får stressen mere under kontrol. Jeg har fundet et tilbud hvor man hver dag mødes sammen med andre ledige og laver forskellige aktiviteter sammen. Det tror jeg bliver rigtig godt for mig, det med at få en struktur i hverdagen igen.

IMG_0316.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Jeg vil være stærk! - Logbog

Indlægaf Contrast » 29. feb 2024, 20:09

Så er der ikke langt fra novice igen :)

Noget af grunden til at jeg har været så presset her i det nye år er, at jeg fik job efter lang tids sygemelding og ledighed, men blev fyret efter 2 måneder.. så jeg er gået all in på træningen igen. Jeg er glad for ret hurtigt at komme derop igen :)

IMG_0321.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Jeg vil være stærk! - Logbog

Indlægaf Contrast » 6. mar 2024, 20:38

jeg er godt på vej op igen! Dette her er f.eks. min squat :)
IMG_0336.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2072
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6142

Re: Jeg vil være stærk! - Logbog

Indlægaf Contrast » 7. apr 2024, 12:29

Jeg har været til bodycombat igen, og for første gang i et halvt år har jeg kunnet give den fuld skrue! Mine fødder har været overbelastet og gjort ondt i et halvt år, men det er fandme endelig forsvundet nu! Jeg har virkelig savnet at komme helt op i puls og ikke være begrænset af en kropsdel der gjorde ondt, men i stedet kunne fokusere på min kondition! Jeg tror aldrig jeg har savnet at være så forpustet før som nu :lol:
1
Inge Færch Schott

Tilbage til "Fit og/eller lækker"