Vibrationsboard

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Vibrationsboard

Indlægaf Musenmor » 26. apr 2021, 11:26

Hej :wave:

Jeg kunne ikke finde spørg debatten tråden.

Men er der nogen af jer, der har prøvet at træne på et vibrationsboard?

Jeg overvejer at købe et, men blev usikker, da jeg læste at nogle mennesker blev syge af bruge det.

Så hvis nogen har prøvet sådan et, må i meget gerne dele jeres erfaringer :D
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Vibrationsboard

Indlægaf Artem » 26. apr 2021, 11:32

Nej tak.
Efter det jeg ved er den type vibrationer generelt skadelige for mennesker. Som jo ikke er meget anderledes end hvis man bruger vibrerende håndværktøj, som bestemt ikke er godt for sine hænder i længden.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Vibrationsboard

Indlægaf Musenmor » 30. apr 2021, 09:44

Artem skrev:Nej tak.
Efter det jeg ved er den type vibrationer generelt skadelige for mennesker. Som jo ikke er meget anderledes end hvis man bruger vibrerende håndværktøj, som bestemt ikke er godt for sine hænder i længden.


Tak for svar. Jeg får ikke altid notifikationer, så undskyld det sene svar.

Tror du har ret, det er nok mere skadeligt end gavnligt. Det lyder også lidt for godt til at være sandt, at 15 min på et vibrationsboard er det samme som at løbe en time.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2306

Re: Vibrationsboard

Indlægaf Elverpigen » 9. maj 2021, 07:48

Artem skrev:Nej tak.
Efter det jeg ved er den type vibrationer generelt skadelige for mennesker. Som jo ikke er meget anderledes end hvis man bruger vibrerende håndværktøj, som bestemt ikke er godt for sine hænder i længden.


Jeg vidste godt, at langvarige vibrationer fra værktøj er skadelige, men er det også tilfældet for kortvarig eksponering? Nogen gange kan man ikke finde en nedre grænse for, hvornår en ting er skadelig, mens andre gange er det et spørgsmål om dosis - f.eks. fedtopløselige vitaminer.

Jeg er ikke selv fanatisk tilhænger af vibrationstræning, men det er en fast det af opvarmningspakken et sted, hvor jeg har trænet 1 X pr uge det seneste år. Træningsbiksen er selv overbevist om, at de 2-3 minutter på vibrationsdimsen er den helt optimale opvarmning som forberedelse til den egentlige træning. Jeg har ikke rigtigt grundlaget for at vurdere det, men umiddelbart forventer jeg ikke nogen skadevirkning af de 2-3 min ugentligt.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Vibrationsboard

Indlægaf Artem » 9. maj 2021, 11:43

Elverpigen skrev:
Artem skrev:Nej tak.
Efter det jeg ved er den type vibrationer generelt skadelige for mennesker. Som jo ikke er meget anderledes end hvis man bruger vibrerende håndværktøj, som bestemt ikke er godt for sine hænder i længden.


Jeg vidste godt, at langvarige vibrationer fra værktøj er skadelige, men er det også tilfældet for kortvarig eksponering? Nogen gange kan man ikke finde en nedre grænse for, hvornår en ting er skadelig, mens andre gange er det et spørgsmål om dosis - f.eks. fedtopløselige vitaminer.

Jeg er ikke selv fanatisk tilhænger af vibrationstræning, men det er en fast det af opvarmningspakken et sted, hvor jeg har trænet 1 X pr uge det seneste år. Træningsbiksen er selv overbevist om, at de 2-3 minutter på vibrationsdimsen er den helt optimale opvarmning som forberedelse til den egentlige træning. Jeg har ikke rigtigt grundlaget for at vurdere det, men umiddelbart forventer jeg ikke nogen skadevirkning af de 2-3 min ugentligt.

Jeg er skam heller ikke ekspert, men ved bare hvor skadeligt det kan være fra værktøj, men det er jo så også folk der bruger det flere timer om dagen...
2-3 min et par gange om ugen tror jeg da heller ikke er skadeligt. Men har nok lidt svært ved at forestille mig hvad det reelt gør gavn for.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"