Speed pedelecs / superelcykler

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Speed pedelecs / superelcykler

Indlægaf Contrast » 3. maj 2020, 15:50

Nu har jeg haft min almindelige elcykel i 3 år og er super glad for den. Jeg elsker den frihed og fleksibilitet det giver. Har kørt udelukkende inde i byen, da batteriet ikke rækker længere, men det har indtil videre været fint.

Nu er jeg dog flyttet til en naboby hvor jeg ofte kører i tog derfra til min gamle by, hvilket er en 43 km strækning.
Derudover skal jeg snart begynde på et nyt job med en afstand på lidt over 15 km.

Derfor er jeg begyndt at kigge på speed pedelecs, altså den type elcykler der kan køre op til 45 km/t - så jeg måske, forhåbentligt, kan undvære den offentlige transport næsten helt, uden at skulle bruge markant mere tid på strækningen. Jeg ville i hvert fald håbe at kunne tage de 43 km på maks en time (eller en smule over). Ved ikke om det er realistisk? Nogen der har erfaring med denne slags elcykler?

Jeg har været inde og læse en del om dem, men vil gerne høre:

- Hvor lang tid det ca tager jer at cykle jeres faste rute på sådan en elcykel?
- Sætter i assisten ned når I passerer et byområde? Andre trafikanter kan jo nemt undervurdere farten på sådan en. Eller hvad er jeres erfaring?
- Hvilken model, og er I generelt glade for den?
0
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Speed pedelecs / superelcykler

Indlægaf Dawwty » 15. aug 2020, 23:24

Kan i hvert fald sige at farten skal ned, i områder med andre cyklister eller fodgængere. Færdselslovens bestemmelser om at køre efter forholdene gælder også cyklister.

Du skal være opmærksom på reglerne som er noget anderledes end for cyklister.

Du skal have hjælm på, kørelys og have ansvarsforsikring for at det er lovligt. Det ved du sikker godt, men det er værd at bemærke fordi det reelt er at sammenligne med en knallert mere end en cykel.
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Speed pedelecs / superelcykler

Indlægaf Contrast » 16. aug 2020, 07:30

Dawwty skrev:Kan i hvert fald sige at farten skal ned, i områder med andre cyklister eller fodgængere. Færdselslovens bestemmelser om at køre efter forholdene gælder også cyklister.

Du skal være opmærksom på reglerne som er noget anderledes end for cyklister.

Du skal have hjælm på, kørelys og have ansvarsforsikring for at det er lovligt. Det ved du sikker godt, men det er værd at bemærke fordi det reelt er at sammenligne med en knallert mere end en cykel.


De formelle/lovmæssige ting er jeg klar over, og er derfor ikke dem jeg spørger ind til. Men tak for input :)
0
Inge Færch Schott

Tilbage til "Fit og/eller lækker"