Billigt smartwatch til 13 årig

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8951
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1518
Likede indlæg: 25646

Re: Billigt smartwatch til 13 årig

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. feb 2020, 21:27

Artem skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Artem skrev:Til løb skal den være med GPS

Hvorfor? Jeg er helt grøn på dette område!

Hele meningen med en aktivitetstracker er jo at få nogle data og statistik.
En ren aktivitetstracker kan kun regne skridt, kalorier og distance ud inden for +-10%

Men hvis man er løber er det meget fedt at kunne se rimelig nøjagtigt hvor langt og hurtigt man har løbet, hvor den jo også kan vise løberen hvor hurtigt man løber. Ja og ser faktisk også pulsmåling som lidt et must.

En anden fordel ved et ur med GPS er at man med en app, kan se rute osv man har løbet og endnu mere statistik.

Denne er meget tæt på at være inden for dit budget, er godt nok en gammel model, men den kan det basis som jeg mener et løbeur skal kunne.
https://www.bilka.dk/elektronik/aktivit ... /100318933



Men når der efterlyses et billigt smartwatch til en 13 årig, der kan tracke gang og bevægelse, tænke jeg ikke det handler om at se nøjagtighed på distancer, pace o.a men blot at rette en opmærksomhed på aktivitetsniveau eller mangel heraf... :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8741
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7210

Re: Billigt smartwatch til 13 årig

Indlægaf Artem » 28. feb 2020, 21:49

Madam Pomfrey skrev:
Artem skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Artem skrev:Til løb skal den være med GPS

Hvorfor? Jeg er helt grøn på dette område!

Hele meningen med en aktivitetstracker er jo at få nogle data og statistik.
En ren aktivitetstracker kan kun regne skridt, kalorier og distance ud inden for +-10%

Men hvis man er løber er det meget fedt at kunne se rimelig nøjagtigt hvor langt og hurtigt man har løbet, hvor den jo også kan vise løberen hvor hurtigt man løber. Ja og ser faktisk også pulsmåling som lidt et must.

En anden fordel ved et ur med GPS er at man med en app, kan se rute osv man har løbet og endnu mere statistik.

Denne er meget tæt på at være inden for dit budget, er godt nok en gammel model, men den kan det basis som jeg mener et løbeur skal kunne.
https://www.bilka.dk/elektronik/aktivit ... /100318933



Men når der efterlyses et billigt smartwatch til en 13 årig, der kan tracke gang og bevægelse, tænke jeg ikke det handler om at se nøjagtighed på distancer, pace o.a men blot at rette en opmærksomhed på aktivitetsniveau eller mangel heraf... :D

Måske... Måske ikke... Da jeg begyndte med at løbe igen for 3 år siden, startede jeg ud med en simpel aktivitetstracker. Men allerede efter at have brugt den et par gange til løb, fortrød jeg ikke at have købt en lidt dyrere med GPS og pulsmåler.
Hvor jeg et par uger efter fik købt en lignede model som den jeg linker til, og igen et halv år efter fik jeg købt en endnu bedre model som er den jeg stadig har i dag.

Men det afhænger jo meget af personen, og hvad man laver. Hvis det mest er fitness og gang den skal tracke. Ja så vil en aktivitetstracker være fin til de fleste.
Men hvis det også er løb og cykling, vil jeg mene at de fleste hurtigt kommer til at savne GPS og pulsmåling. Ja generelt hvis man er til udendørs sport, som også kan tæller ting som SUP, ski osv. Så skal man op i en bedre model.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Gittech
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. mar 2020, 19:43
Kort karma: 0
Kontakt:

Re: Billigt smartwatch til 13 årig

Indlægaf Gittech » 31. mar 2020, 19:51

Til den pris skal man nok nærmere gå efter et motionsur. Altså bare en simplere udgave af et smartwatch som fks et applewatch. Ellers tror jeg prisen gør man får lidt noget bras.
0
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Billigt smartwatch til 13 årig

Indlægaf Musenmor » 4. apr 2020, 13:42

Artem skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Artem skrev:Til løb skal den være med GPS

Hvorfor? Jeg er helt grøn på dette område!

Hele meningen med en aktivitetstracker er jo at få nogle data og statistik.
En ren aktivitetstracker kan kun regne skridt, kalorier og distance ud inden for +-10%

Men hvis man er løber er det meget fedt at kunne se rimelig nøjagtigt hvor langt og hurtigt man har løbet, hvor den jo også kan vise løberen hvor hurtigt man løber. Ja og ser faktisk også pulsmåling som lidt et must.

En anden fordel ved et ur med GPS er at man med en app, kan se rute osv man har løbet og endnu mere statistik.

Denne er meget tæt på at være inden for dit budget, er godt nok en gammel model, men den kan det basis som jeg mener et løbeur skal kunne.
https://www.bilka.dk/elektronik/aktivit ... /100318933


I Føtex er det sat ned til 599 kr.

Tjekkede lige for er selv på jagt efter et pulsur :)
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"