Træningselastik til sofatræning

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Træningselastik til sofatræning

Indlægaf LaScrooge » 17. maj 2019, 06:29

Jeg ledte forgæves efter en tråd for de små spørgsmål, så nu kommer det her: jeg vil gerne have en træningselsatik som jeg kan nørkle med mens jeg feder den i sofaen, men stirrer mig blind på de forskellige produkter. Jeg tænker at den skal være kort og bred, så jeg fx kan spænde den om knæene og træne lårmusklerne, vippe tæer og den slags. Hvad kan I anbefale?
0
And we both know: I will be delicious
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Træningselastik til sofatræning

Indlægaf Lys » 17. maj 2019, 07:02

Har Casall ikke sådan en? De plejer at have lækre produkter.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Træningselastik til sofatræning

Indlægaf LaScrooge » 17. maj 2019, 07:10

Lys skrev:Har Casall ikke sådan en? De plejer at have lækre produkter.


Jeg kan i hvert fald se, at de har et udvalg, jeg ved bare ikke, hvad jeg skal vælge. Har du et konkret forslag?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Træningselastik til sofatræning

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. maj 2019, 07:16

Jeg købte et sæt fra amazon med 5 bånd i med forskellige styrker. De er ca 5 cm bredde, men ikke særlig tykke. De fungerer fint til lår også, selvom de ser tynde ud. En af mine spillere blev så glad for dem at hans far købte deres eget sæt.

De er dog lukkede, så hvis du vil have en der er åben fungerer de ikke. Selve elastikproduktet hedder Theraband, ved ikke om det måske gør det lidt nemmere at lede efter :) .
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Træningselastik til sofatræning

Indlægaf RavenClaw » 17. maj 2019, 07:21

Jeg kan anbefale disse:

https://www.billig-fitness.dk/collectio ... tik-3-pack

De er holdbare, og du får flere forskellige hårdheder i elastikkerne. Det er fx smart, fordi lår kræver mere modstand end fodled.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Træningselastik til sofatræning

Indlægaf Lys » 17. maj 2019, 07:41

LaScrooge skrev:
Lys skrev:Har Casall ikke sådan en? De plejer at have lækre produkter.


Jeg kan i hvert fald se, at de har et udvalg, jeg ved bare ikke, hvad jeg skal vælge. Har du et konkret forslag?


De har umiddelbart to typer til dit formål, og de fås så i to styrker og flere farver.

Jeg ville nok selv gå efter det, der hedder mini band og som kan åbnes, fordi det er nemt. Og fordi det er bredt - det er rarest til mine lår, der er lidt bløde (uden på :p), og jeg synes ikke det er rart, når elastikker bliver for smalle eller krøller sammen ;) Til lår ville jeg nok vælge “hard”.

Alternativt er der det der hedder Rubber Band, som bare ikke kan åbnes.

Jeg har en, der minder om Casalls flex band, som jeg bruger (burde bruge....) til træning af øvre ryg/skulder.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"