Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Aima » 26. jan 2019, 22:17

Denne uge ser sådan ud, og det er nok meget repræsentativt for hvordan de to-tre kommende måneder bliver. Gåturene vil der dog klart være flere af som vejret bliver bedre.

Mandag:
40 minutter på løbebånd (powerwalk og let jogging)
30 minutters blandet styrketræning.
Tirsdag:
Gåtur på 60 minutter.
Onsdag:
Gåtur på 60 minutter.
40 minutter på løbebånd (powerwalk og let jogging)
30 minutters blandet styrketræning.
Torsdag:
Intet.
Fredag:
40 minutter på løbebånd (powerwalk og let jogging)
30 minutters blandet styrketræning.
Lørdag:
Gåtur på 60 minutter.
40 minutter på løbebånd (powerwalk og let jogging)
30 minutters blandet styrketræning.
Søndag:
Gåtur på 60 minutter.

Jeg elsker effekten af træning, men har ingen systemer eller struktur eller regler udover, at hvis jeg kommer afsted er det fint. Jeg laller lidt og laver bare dét, jeg lige gider, når jeg er der. Oftest er det noget med at løfte nogle vægte, måske bruge maskinerne lidt og hullahoppe et kvarters tid. Lige pt. har jeg fokus på min lænd, mine skuldre og min numse.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf didas » 26. jan 2019, 23:20

Jeg er i træningscentret hver 2. dag og har samme træning hver gang:

1 times cardio på crosstrainer og bagefter ca. 1 times styrketræning af mave, ryg og arme i en kombi af maskiner og frivægte.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf LaMariposa » 27. jan 2019, 10:07

Jeg må desværre ikke lave ret meget cardio lige pt, så mit program består af BodyFlow mandag, onsdag og lørdag og så BodyPump tirsdag og torsdag. Dertil kommer som regel en masse gåture og lidt transportcykling.

Da jeg stoppede med cardio var jeg sikker på, at min form ville blive ikke-eksisterende i løbet af meget kort tid. Men jeg har holdt formen og vægten fint, selvom jeg selvfølgelig ikke er helt så udholdende længere, hvis jeg en sjælden gang dyrker lidt cardio.
1
:lun: Be brave
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf HappyHippo » 27. jan 2019, 11:48

Artem skrev:
HappyHippo skrev:Onsdag:
Crossfit, WOD

Hvad står WOD for?


Som pandesteg siger, og det udtales wåd, ikke wuud som mange nye siger, inkl mig selv :lol:

Det kan være alt muligt fra vægtløftning til sjipning. Og altid på tid.
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Selma156 » 27. jan 2019, 12:04

Jeg har intet decideret program. Jeg løber dog fast tre gange om ugen de dage, der tillader det og hvor jeg kan passe det ind. Det bliver gerne mellem 30-33 km. Så cykler jeg ret meget, og går også nogle ture. Når jeg har tid, elsker jeg at tage i svømmehallen.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Artem » 27. jan 2019, 13:52

HappyHippo skrev:Som pandesteg siger, og det udtales wåd, ikke wuud som mange nye siger, inkl mig selv :lol:

Det kan være alt muligt fra vægtløftning til sjipning. Og altid på tid.

Vil lige starte med at sige at jeg aldrig har prøvet Crossfit. Grundlæggende tænker jeg det er rigtigt godt fordi der netop er så meget træning med sin egen kropsvægt, frie vægte osv.
Men kan virkelig ikke lide det med at man skal lave så mange øvelser som muligt på tid. For det fører jo oftest til at man udfører en øvelse forkert, og med kipping ved pullups osv. Hvilket jo grundlæggende er helt forkert frem for at lave langsomme kontrollerede og korrekte øvelser.

Men nu har jeg som sagt ikke prøvet Crossfit, og hvis der på andre tidspunkter er tid til at lave øvelserne korrekte er det jo også ok.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2019, 14:43

Artem skrev:
HappyHippo skrev:Som pandesteg siger, og det udtales wåd, ikke wuud som mange nye siger, inkl mig selv :lol:

Det kan være alt muligt fra vægtløftning til sjipning. Og altid på tid.

Vil lige starte med at sige at jeg aldrig har prøvet Crossfit. Grundlæggende tænker jeg det er rigtigt godt fordi der netop er så meget træning med sin egen kropsvægt, frie vægte osv.
Men kan virkelig ikke lide det med at man skal lave så mange øvelser som muligt på tid. For det fører jo oftest til at man udfører en øvelse forkert, og med kipping ved pullups osv. Hvilket jo grundlæggende er helt forkert frem for at lave langsomme kontrollerede og korrekte øvelser.

Men nu har jeg som sagt ikke prøvet Crossfit, og hvis der på andre tidspunkter er tid til at lave øvelserne korrekte er det jo også ok.


Crossfit er SÅ sjovt og hårdt, men jeg mener grundlæggende ikke at det er en sport for begyndere. Da jeg startede til crossfit var den mindste håndvægt på
8 kg - det var lige dobbelt op af hvad jeg plejede ar træne med i Fitness World :lol: det sjove er netop af det foregår på tid og man presser virkelig sig selv max. Men man skal klart have styr på teknikken og kende sine grænser. Og når det så er sagt har både min mand og jeg, som begge har styrketrænet i en del år, haft et hav af skader, fordi vi somme tider ikke respekterer ovenstående...

Men der er virkelig ingen der går op i, om du bliver helt eller halvt færdige med WOD’en - du kæmper kun mod dig selv :D
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2019, 14:45

Pandesteg skrev:
Artem skrev:
HappyHippo skrev:Som pandesteg siger, og det udtales wåd, ikke wuud som mange nye siger, inkl mig selv :lol:

Det kan være alt muligt fra vægtløftning til sjipning. Og altid på tid.

Vil lige starte med at sige at jeg aldrig har prøvet Crossfit. Grundlæggende tænker jeg det er rigtigt godt fordi der netop er så meget træning med sin egen kropsvægt, frie vægte osv.
Men kan virkelig ikke lide det med at man skal lave så mange øvelser som muligt på tid. For det fører jo oftest til at man udfører en øvelse forkert, og med kipping ved pullups osv. Hvilket jo grundlæggende er helt forkert frem for at lave langsomme kontrollerede og korrekte øvelser.

Men nu har jeg som sagt ikke prøvet Crossfit, og hvis der på andre tidspunkter er tid til at lave øvelserne korrekte er det jo også ok.


Crossfit er SÅ sjovt og hårdt, men jeg mener grundlæggende ikke at det er en sport for begyndere. Da jeg startede til crossfit var den mindste håndvægt på
8 kg - det var lige dobbelt op af hvad jeg plejede ar træne med i Fitness World :lol: det sjove er netop af det foregår på tid og man presser virkelig sig selv max. Men man skal klart have styr på teknikken og kende sine grænser. Og når det så er sagt har både min mand og jeg, som begge har styrketrænet i en del år, haft et hav af skader, fordi vi somme tider ikke respekterer ovenstående...

Men der er virkelig ingen der går op i, om du bliver helt eller halvt færdige med WOD’en - du kæmper kun mod dig selv :D


Nå ja, og første halvdel af timen gik altid med at introducere og øve de øvelser der indgik i WOD’en, så alle fik mulighed for at prøve vægt og teknik af.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Jedi » 27. jan 2019, 16:18

Jeg er faldet helt af på den gennem det sidste halve års tid. Jeg får ikke trænet jævnligt og jeg er blevet tungere. I øjeblikket er det fastelavnsboller og sofaen, der trækker!
Når alt kører, som det skal, så cykler jeg til arbejde (8km pr arbejdsdag), løber 3 gange om ugen og styrketræner 3 gange om ugen. Derudover noget yoga ad hoc. Jeg er på vej tilbage til rutinen dvs. jeg de sidste 3 uger har holdt løbedelen (fast aftale med veninde) og cykler som altid til job. Men altså, der er lang vej endnu.....
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf sansera » 27. jan 2019, 16:45

Lige nu ser det lidt sølle ud. Fik rytmen slået lidt i stykker efter jobskifte, og har haft svært ved at finde tilbage i en god rutine. Pt ser det sådan her ud:
Mandag: cirkeltræning
Tirsdag: pilates
Onsdag: løb og cirkeltræning (hviledag hvis jeg træner torsdag)
Torsdag: løb og styrketræning (hviledag hvis jeg træner onsdag)
Fredag: fast hviledag
Weekenden: træner styrke enten lørdag eller søndag som det nu passer ind med aftaler og familie.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Stitch » 28. jan 2019, 07:38

Under normale omstændigheder splittræner jeg i rotation. Dvs. der er ikke en fast dag for, hvad jeg gør hvornår. Og jeg har ikke fast hviledag, men smider en ind, som det passer i mit skema og med min krop.

Alle dage træner jeg også:
10-20 min cardio, core og udstrækning.

1 - ben og skuldre
2 - ryg og triceps
3 - bryst og biceps

Når jeg træner med min PT, er det med fokus på 2 områder samtidig med, at det er en fullbodytræning.

Og min kampsport træner jeg 1-2 gange om ugen.
Og boksning er 2-3 gange om ugen.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Contrast » 2. maj 2019, 16:57

Mandag: Pilates 30 min
Tirsdag: Intervalløb 4 x 400
Onsdag: 4 km løb i let tempo
Torsdag: Tempoløb 30 min
Fredag: Hvile
Lørdag: Løb 30 min i let tempo
Søndag: Langløb 6 km

Det er sådan det ser ud pt, nu hvor jeg har mest fokus på løb. Sætter det så gradvist op så 10 km bliver det endelige. Men jeg skifter bare lidt rundt på dagene hvis jeg føler for at lave noget andet. Prøver også at få lidt mere pilates ind hist og her for ikke at overbelaste leddene fra løb.
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvordan ser jeres samlet træningsprogram ud?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 3. maj 2019, 07:02

Jeg er begyndt at svømme igen - jeg havde fuldstændigt glemt hvor fedt det er! Jeg svømmede meget som barn og teen, men har så ikke været i nærheden af en svømmehal i over 20 år, men nu er jeg startet igen, og teknikken indfinder sig stille og roligt.
I går fik jeg lagt nyt program med træneren i mit center - suuuperfedt program med 4 forskellige træningspas, som jeg så skal skifte mellem. 2 med hård belastning og få gentagelser og 2 med lidt lavere belastning og flere gentagelser, og alle øvelser er forskellige (på nær lige et par stykker, bla. squats, der går igen max. 2 gange på de 4 pas). Så en masse variation og ny motivation.
Så min uge består af 2 gange styrketræning og 1-2 gange svømning (1-1½ km) og evt. en gåtur nogle af de andre dage. Jeg har hårdt fysisk arbejde i hverdagen, så jeg synes at det hele er et passende arrangement uden at det bliver hverken for meget eller for lidt.
2

Tilbage til "Fit og/eller lækker"