Ideer til motion til travl solomor

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Mila_H » 16. dec 2018, 20:11

Hejsa

Jeg er nu godt i gang med arbejde efter endt barsel og har nu overskud til at arbejde lidt på den vægt der..
Jeg er begyndt at taste min mad ind via en app, men vil gerne have lidt træning ind også.

Jeg har bare svært ved at finde ud af hvad.
Da jeg er alene med min dreng, skal det helst være noget, jeg kan gøre, når jeg har fri, og inden jeg henter min søn, eller når han sover om aftenen. Det er ikke realistisk med en barnepige flere gange om ugen, og jeg har ikke familie i nærheden, der kan passe. Mor/barn-hold er om formiddagen.

Jeg havde slem bækkenløsning under graviditeten (krykker og sengeliggende de sidste tre mdr af graviditeten og de første tre efter).
Tidligere har jeg dyrket yoga, men alle de skæve stillinger og stræk er ikke gode. Løb udelukket.

Jeg går meget (15-20.000 skridt om dagen), men det er alt.
Er der nogen, der kender en god app, et træningsorogram eller har ideer til gode øvelser?
Jeg har tidligere trænet meget og har nogle vægte liggende, men jeg er lidt blank lige nu..

Jeg har overvejet at melde mig ind i et center og træne, når jeg er på vej hjem fra job. Men da jeg tidligere trænende meget, holdt jeg mig til kvindeafdelingen. Jeg får ikke nemmere ved at træne i den almindelige afdeling, som jeg føler mig for tiden. Der er desværre ikke rigtig hold på de rette tidspunkter.

Så.. Ja, er der nogle gode ideer?
0
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Fynerfin82 » 16. dec 2018, 20:18

Jeg synes faktisk at YouTube er god til det formål. Træning med instruktør i hjemmet. Jeg er glad for "Bodyfit by Amy"
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf HappyPaww » 16. dec 2018, 20:22

1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf LaMariposa » 16. dec 2018, 20:33

Ved ikke, om det kan fungere for dig, men faldt for nyligt over de her programmer på ni minutter fra Iform. Når du i forvejen går så meget i løbet af dagen, så tror jeg, de ville give god mening :)

https://iform.dk/traening/cirkeltraenin ... sprogram-1
1
:lun: Be brave
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Mila_H » 16. dec 2018, 21:48

Tak, hvor er I gode.
Jeg vil lige prøve at se nærmere på jeres forslag, men jeg kendte ikke til de tre i forvejen :-)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. dec 2018, 21:56

En helt anden mulighed kunne være en spille konsol og spillet just dance :D
Det får altså også pulsen op, er sjovt/anderledes, og kombineret med god musik...

Jeg har gjort det i perioder, og det får pulsen op og sveden frem på panden :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf JoyNips » 17. dec 2018, 06:09

Jeg ville også sige hiit-træning. 12 minutter er lige til at overskue!

Derudover vil keg slå et slag for Dana Landgrens pelvic floor and core e-guide. 8 minutter 3 gange ugentligt og din core og bækkenbund bliver stærkere end før du fik barn ;)
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Straniera » 17. dec 2018, 06:32

Nu ved jeg ikke om det findes der, hvor du bor, men jeg kender nogle stykker, der går til familietræning med deres børn, hvor der er aktiviteter og øvelser for både børn og voksne.
1
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Frandsen » 17. dec 2018, 09:30

Jeg er ofte alene med mine børn, og jeg er SÅ glad for min babyjogger. På den måde får jeg motion og transport på én gang. De fleste småbørn elsker at komme med ud og få lidt luft, så det er et ægte Columbus-æg.
4
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf hotlips » 17. dec 2018, 10:50

Hvad er der af muligheder for at komme ud og slippe dit barn løs hvor i bor, eller for at få set noget på vej hjem fra pasning?

Jeg har ikke dyrket motion i den forstand men vi har været aktive sammen siden han var ikke ret stor, det har altid været noget af den bedste tid, og det har også været rigtig godt for ham at lære at være ude selvom det ikke er 25 grader og skyfrit.
Jeg kan ikke gå så langt og det kunne han heller ikke, så det passede fint at gå flere gange og så ikke så langt,det kan måske også være godt for dig at blive trænet op langsomt på den måde.

Og så ville jeg nok vente bare lidt, uanset hvad du ender med at vælge, at starte på at motion omkring den 20 december når man er alene med et lille barn, det lyder som om de fleste vil synes var unødigt surt.
2
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Mila_H » 17. dec 2018, 23:58

Pga mit bækken er det måske mest styrkeøvelser, jeg leder efter. Jeg tror simpelthen, det bliver svært at lave noget i min mikroskopiske stue, hvor min puls vil komme op, der ikke enten larmer vildt for underboen (det vil tit først blive kl 21-22,jeg har tid) eller ikke er godt for mit bækken.

Jeg vil lige tjekke alle jeres gode forslag ud - skal lige i gang med Google

At det er d. 20/12 betyder ikke så meget. Jeg tænker derimod, at jeg får nogle dage fri. Jeg skal ikke til en masse i julen, og selve juleaften holder vi hos mine forældre.

Når jeg henter min søn, skal han desværre hjem og sove, da han stadig sover to lure. Jeg er i forvejen tit ude med ham og mosle, gå ture osv.

Jeg har kun kunne finde et enkelt sted, hvor de har familiehold, men jeg havde tidligere meldt mig til et hold for kvinder, der har haft bækkenløsning, og det var simpelthen så ringe. De lavede øvelser, der var deciderede skadelige på daværende tidspunkt, og det hele virkede meget impulsivt/hovsaagtigt.
Senest rettet af Mila_H 18. dec 2018, 00:00, rettet i alt 1 gang.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Mila_H » 18. dec 2018, 00:00

Frandsen skrev:Jeg er ofte alene med mine børn, og jeg er SÅ glad for min babyjogger. På den måde får jeg motion og transport på én gang. De fleste småbørn elsker at komme med ud og få lidt luft, så det er et ægte Columbus-æg.


Jeg går i forvejen meget og kan, som jeg skriver, desværre ikke løbe. Men ellers tak :-)
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Mila_H » 18. dec 2018, 00:03

Madam Pomfrey skrev:En helt anden mulighed kunne være en spille konsol og spillet just dance :D
Det får altså også pulsen op, er sjovt/anderledes, og kombineret med god musik...

Jeg har gjort det i perioder, og det får pulsen op og sveden frem på panden :)


Jeg kender det ikke, men jeg vil da lige tjekke ud, hvad der er.. Det skal helst ikke være for mange skøre bevægelser for mit bækken. Og ja, helst ikke larme, da jeg jo først kommer i gang sent om aftenen.. Min bekymring får på, om jeg vil føle mig åndssvag imens, ha ha.. Danser normalt kun, når jeg er fuld (=næsten aldrig)
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf Frandsen » 18. dec 2018, 11:25

Mila_H skrev:
Frandsen skrev:Jeg er ofte alene med mine børn, og jeg er SÅ glad for min babyjogger. På den måde får jeg motion og transport på én gang. De fleste småbørn elsker at komme med ud og få lidt luft, så det er et ægte Columbus-æg.


Jeg går i forvejen meget og kan, som jeg skriver, desværre ikke løbe. Men ellers tak :-)


Ah, sorry, det havde jeg ikke set :)
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: Ideer til motion til travl solomor

Indlægaf LaMariposa » 18. dec 2018, 11:59

Måske er det bedre at starte med lidt øvelser til genoptræning af dit bækken, inden du går i gang med decideret træning? Det ved jeg intet om, men måske kunne en god fys hjælpe?
2
:lun: Be brave

Tilbage til "Fit og/eller lækker"