Løbebånd til hjemmebrug

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Løbebånd til hjemmebrug

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2018, 08:49

Jeg pønser lidt på at købe et løbebånd. Jeg plejer at løbe udendørs ved Amager Strand, men nu er vi flyttet på landet og jeg er ikke vild med tanken om at løbe rundt ude på landevejene med bilerne susende om ørerne. Alternativt skal jeg tage min bil og køre ned til en sø eller skov og løbe, det vil jeg måske også gøre til sommer, men jeg kunne godt tænke mig at have et løbebånd jeg kunne træne på derhjemme, så jeg ikke går helt i stå med mit løb, nu her hvor vi har travlt med at renovere hus og jeg lige er startet nyt job og energien ikke er til de store udflugter efter arbejde - så ville det være skønt bare at kunne hoppe på løbebåndet om morgenen inden arbejde eller lige når jeg kom hjem.

Men hvad skal man gå efter? Er der nogle herinde, der har erfaringer? Eller kender nogle gode mærker? Der findes jo virkelig løbebånd i alle prisklasser og jeg vil gerne ofre noget på det for at få en ordentlig kvalitet, men jeg har måske ikke lige 20.000 til at smide efter projektet.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Løbebånd til hjemmebrug

Indlægaf IrmaPigen » 21. feb 2018, 09:21

Jeg har ikke noget input til kvalitet, så der ville jeg nok selv undersøge en del inden et køb. Jeg ville dog købe et der ikke var for spinkelt bygget.

Og så ville jeg købe et brugt. Jeg tror mange mennesker har købt motionsmaskiner med de bedste intentioner og efter et par år må de sande, de ikke får det brugt og sælger igen. Så jeg tror man kan få et næsten nyt bånd ved at købe brugt til en god pris.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Løbebånd til hjemmebrug

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2018, 09:25

IrmaPigen skrev:Jeg har ikke noget input til kvalitet, så der ville jeg nok selv undersøge en del inden et køb. Jeg ville dog købe et der ikke var for spinkelt bygget.

Og så ville jeg købe et brugt. Jeg tror mange mennesker har købt motionsmaskiner med de bedste intentioner og efter et par år må de sande, de ikke får det brugt og sælger igen. Så jeg tror man kan få et næsten nyt bånd ved at købe brugt til en god pris.


Enig, det skal være robust bygget og med en forholdsvis stor løbeflade. Der er masser af plads i vores hus, så det gør ikke noget, at det er et skrummel. Har også overvejet at købe brugt, men det må komme an på, hvilken model jeg ender på og om den kan fås i nærområdet til en fornuftig pris.

Jeg har også læst en del på nettet, men holder lige de inputs for mig selv for vil gerne høre nogle real life erfaringer :P
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Løbebånd til hjemmebrug

Indlægaf Tata » 21. feb 2018, 09:32

Min kæreste har et løbebånd fra Abilica, det er han i hvert fald rigtig glad for når han ikke kommer ud https://www.abilicaonline.dk/ kan ikke sige så meget om det selv, da jeg ikke løber. Men kan sige god for kvaliteten af mærket, vi har en romaskine derfra vi har haft i flere år, og har også lige købt en rigtig lækker motionscykel derfra. Derudover er det et ordentligt firma at handle med mht. service og levering (det er ikke reklame, er bare ekstremt glad for deres ting).
Vil lige benytte lejligheden til at advare om diverse svenske sider, hvor man kan købe motionsudstyr lidt billigere. Altid køb et sted fra, hvor der følger gratis service og afhentning med i en garantiperiode, hvis det går i stykker.
1
Timian :lun:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"