Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Løbetråden

Indlægaf avdotja » 18. apr 2018, 20:29

Jeg måtte i øvrigt give op på dagens pas. Havde fået strammet programmet en tak for meget og havde nul energi.
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 19. apr 2018, 17:54

avdotja skrev:
Selma156 skrev:Okay. Der skal seriøst snart ske noget positiv udvikling i mine løbeture. I dag var endnu en fiasko.

Jeg løb ca. 8 km før min telefon begyndte at vibrere non stop - googlede mig hurtigt til at den var blevet for våd (af sved). Så gik 500 m og stod en del stille. Så stod der man skulle slukke telefonen, så resten af turen blev uden endomondo og musik. Tror jeg endte på omkring de 17 km. :( Det var bagende varmt, jeg skal altså begynde at løbe tidligt eller sent. Kan slet ikke holde til varmen. Jeg havde til gengæld energigel og vand med, det hjalp på energien. Men en virkelig dårlig tur.

Jeg har besluttet mig at lægge to lange ture ind inden maraton. Og inden jeg beslutter om det overhovedet skal være maraton. Den på 30, som jeg efterhånden har forsøgt flere gange, og så en på 32-33 km. Det må være nok. Åh, hvor jeg ikke orker det her.

Du har ikke mulighed for at låne et løbeur af en bekendt til de lange ture? Så du slipper for telefonen.

Eller hvordan transporterer du din telefon? Jeg har sådan en holder til armen, som er købt i en løbebutik. Jeg har aldrig haft problemer. Bruger den ganske vist ikke særlig ofte, men har da haft den med på 15+ km ture hvor det hat været rigtig varmt. Formoder den er lavet med noget vandisolerende-agtigt og under alle omstændigheder, er det vist begrænset hvor meget man sveder på overarmen?


Tak for forslag. Jeg havde faktisk selv et Garmin løbeur på et tidspunkt, som jeg smed ud :mellow: Jeg transporterer normalt min telefon i min lomme på shorts/tights og det er aldrig et problem. Jeg har tidligere haft sådan én til armen, og den irriterer mig enormt meget. Det var kun grundet pladsmangel denne gang, at jeg måtte rokere lidt rundt.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 19. apr 2018, 18:28

Selma156 skrev:
avdotja skrev:
Selma156 skrev:Okay. Der skal seriøst snart ske noget positiv udvikling i mine løbeture. I dag var endnu en fiasko.

Jeg løb ca. 8 km før min telefon begyndte at vibrere non stop - googlede mig hurtigt til at den var blevet for våd (af sved). Så gik 500 m og stod en del stille. Så stod der man skulle slukke telefonen, så resten af turen blev uden endomondo og musik. Tror jeg endte på omkring de 17 km. :( Det var bagende varmt, jeg skal altså begynde at løbe tidligt eller sent. Kan slet ikke holde til varmen. Jeg havde til gengæld energigel og vand med, det hjalp på energien. Men en virkelig dårlig tur.

Jeg har besluttet mig at lægge to lange ture ind inden maraton. Og inden jeg beslutter om det overhovedet skal være maraton. Den på 30, som jeg efterhånden har forsøgt flere gange, og så en på 32-33 km. Det må være nok. Åh, hvor jeg ikke orker det her.

Du har ikke mulighed for at låne et løbeur af en bekendt til de lange ture? Så du slipper for telefonen.

Eller hvordan transporterer du din telefon? Jeg har sådan en holder til armen, som er købt i en løbebutik. Jeg har aldrig haft problemer. Bruger den ganske vist ikke særlig ofte, men har da haft den med på 15+ km ture hvor det hat været rigtig varmt. Formoder den er lavet med noget vandisolerende-agtigt og under alle omstændigheder, er det vist begrænset hvor meget man sveder på overarmen?


Tak for forslag. Jeg havde faktisk selv et Garmin løbeur på et tidspunkt, som jeg smed ud :mellow: Jeg transporterer normalt min telefon i min lomme på shorts/tights og det er aldrig et problem. Jeg har tidligere haft sådan én til armen, og den irriterer mig enormt meget. Det var kun grundet pladsmangel denne gang, at jeg måtte rokere lidt rundt.


Jeg bruger et flipbelt, måske det var en mulighed? Der er plads til en del i sådan et og jeg synes aldrig jeg er generet af det.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 19. apr 2018, 18:29

Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:
avdotja skrev:
Selma156 skrev:Okay. Der skal seriøst snart ske noget positiv udvikling i mine løbeture. I dag var endnu en fiasko.

Jeg løb ca. 8 km før min telefon begyndte at vibrere non stop - googlede mig hurtigt til at den var blevet for våd (af sved). Så gik 500 m og stod en del stille. Så stod der man skulle slukke telefonen, så resten af turen blev uden endomondo og musik. Tror jeg endte på omkring de 17 km. :( Det var bagende varmt, jeg skal altså begynde at løbe tidligt eller sent. Kan slet ikke holde til varmen. Jeg havde til gengæld energigel og vand med, det hjalp på energien. Men en virkelig dårlig tur.

Jeg har besluttet mig at lægge to lange ture ind inden maraton. Og inden jeg beslutter om det overhovedet skal være maraton. Den på 30, som jeg efterhånden har forsøgt flere gange, og så en på 32-33 km. Det må være nok. Åh, hvor jeg ikke orker det her.

Du har ikke mulighed for at låne et løbeur af en bekendt til de lange ture? Så du slipper for telefonen.

Eller hvordan transporterer du din telefon? Jeg har sådan en holder til armen, som er købt i en løbebutik. Jeg har aldrig haft problemer. Bruger den ganske vist ikke særlig ofte, men har da haft den med på 15+ km ture hvor det hat været rigtig varmt. Formoder den er lavet med noget vandisolerende-agtigt og under alle omstændigheder, er det vist begrænset hvor meget man sveder på overarmen?


Tak for forslag. Jeg havde faktisk selv et Garmin løbeur på et tidspunkt, som jeg smed ud :mellow: Jeg transporterer normalt min telefon i min lomme på shorts/tights og det er aldrig et problem. Jeg har tidligere haft sådan én til armen, og den irriterer mig enormt meget. Det var kun grundet pladsmangel denne gang, at jeg måtte rokere lidt rundt.


Jeg bruger et flipbelt, måske det var en mulighed? Der er plads til en del i sådan et og jeg synes aldrig jeg er generet af det.


Sådan ét har jeg bestemt overvejet. Må lige få kigget nærmere på det :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 19. apr 2018, 18:31

Selma156 skrev:
Pandesteg skrev:
Selma156 skrev:
avdotja skrev:
Selma156 skrev:Okay. Der skal seriøst snart ske noget positiv udvikling i mine løbeture. I dag var endnu en fiasko.

Jeg løb ca. 8 km før min telefon begyndte at vibrere non stop - googlede mig hurtigt til at den var blevet for våd (af sved). Så gik 500 m og stod en del stille. Så stod der man skulle slukke telefonen, så resten af turen blev uden endomondo og musik. Tror jeg endte på omkring de 17 km. :( Det var bagende varmt, jeg skal altså begynde at løbe tidligt eller sent. Kan slet ikke holde til varmen. Jeg havde til gengæld energigel og vand med, det hjalp på energien. Men en virkelig dårlig tur.

Jeg har besluttet mig at lægge to lange ture ind inden maraton. Og inden jeg beslutter om det overhovedet skal være maraton. Den på 30, som jeg efterhånden har forsøgt flere gange, og så en på 32-33 km. Det må være nok. Åh, hvor jeg ikke orker det her.

Du har ikke mulighed for at låne et løbeur af en bekendt til de lange ture? Så du slipper for telefonen.

Eller hvordan transporterer du din telefon? Jeg har sådan en holder til armen, som er købt i en løbebutik. Jeg har aldrig haft problemer. Bruger den ganske vist ikke særlig ofte, men har da haft den med på 15+ km ture hvor det hat været rigtig varmt. Formoder den er lavet med noget vandisolerende-agtigt og under alle omstændigheder, er det vist begrænset hvor meget man sveder på overarmen?


Tak for forslag. Jeg havde faktisk selv et Garmin løbeur på et tidspunkt, som jeg smed ud :mellow: Jeg transporterer normalt min telefon i min lomme på shorts/tights og det er aldrig et problem. Jeg har tidligere haft sådan én til armen, og den irriterer mig enormt meget. Det var kun grundet pladsmangel denne gang, at jeg måtte rokere lidt rundt.


Jeg bruger et flipbelt, måske det var en mulighed? Der er plads til en del i sådan et og jeg synes aldrig jeg er generet af det.


Sådan ét har jeg bestemt overvejet. Må lige få kigget nærmere på det :)


Jeg er i hvert fald glad for mit :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 22. apr 2018, 18:29

lulu-p skrev:Endelig lykkedes det mig at komme under 25 minutter på 5 km. 24:29 :banan: :banan: . Der er stadig et stykke ned til fordums 23 minutter, men det er en del år siden..og det kommer nok ikke til at ske.

Men jeg et SÅ tilfreds.


Jeg skar lige 2 sekunder af i dag :lol: . Så nu hedder det 24:27.

Jeg tror jeg skal have en kanin med næste weekend og se om det skærer yderligere af.
4
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 22. apr 2018, 19:01

Rosa Espinosa skrev:Mit træningsproblem siger at i morgen skal jeg løbe 3 km på 24 minutter. Det synes jeg er lidt meget. Har kun været i gang i en uge og har indtil videre kørt interval løb/gå 2,44 km som den har sagt. Skal jeg så løbe 3 km eller må man gerne gå også. Kan sgu da ikke løbe 3 km :genert:

Det lyder vildt. De fleste programmer er noget i stil med: https://femina.admin.aller.eu/sites/fem ... 5_km_2.pdf
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 22. apr 2018, 19:44

lulu-p skrev:Jeg skar lige 2 sekunder af i dag :lol: . Så nu hedder det 24:27.

Jeg tror jeg skal have en kanin med næste weekend og se om det skærer yderligere af.

Det kører jo rigtigt for dig, og tror det er en god ide med en hare :dance:

Jeg må også snart se om jeg kan komme under de 25 min. Dog sker der ikke så meget for tiden hvor jeg har lagt brak denne uge på grund af forkølelse. :( Men satser på at det går løs igen i morgen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 22. apr 2018, 19:53

Jeg løb 2400 m til coopertest den anden dag :banan: det er så over 1,5 år siden jeg sidst jeg var der. Lidt spændt hvad jeg kan presse ud af kroppen, 6 kg muskelmasse mere end da jeg var i bedst løbeform, det koster bare på tempoet. Mit program siger 57 min for 10 km om en måned, jeg håber at kunne komme under 55, men jeg har faktisk ingen ide om hvad mit konkurrencetempo på landevej er mere, alle mine løb de sidste år har været trail eller OCR. Har vist ikke løbet en konkurrence på asfalt siden 2014, det er alligevel lidt vildt
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Løbetråden

Indlægaf avdotja » 23. apr 2018, 20:08

D.itsen skrev:Jeg løb 2400 m til coopertest den anden dag :banan: det er så over 1,5 år siden jeg sidst jeg var der. Lidt spændt hvad jeg kan presse ud af kroppen, 6 kg muskelmasse mere end da jeg var i bedst løbeform, det koster bare på tempoet. Mit program siger 57 min for 10 km om en måned, jeg håber at kunne komme under 55, men jeg har faktisk ingen ide om hvad mit konkurrencetempo på landevej er mere, alle mine løb de sidste år har været trail eller OCR. Har vist ikke løbet en konkurrence på asfalt siden 2014, det er alligevel lidt vildt

Jeg har aldrig løbet en, men burde da egentlig prøve det :gruble: Løber du på bane eller "bare" på en flad rundstrækning?
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 23. apr 2018, 20:46

avdotja skrev:
D.itsen skrev:Jeg løb 2400 m til coopertest den anden dag :banan: det er så over 1,5 år siden jeg sidst jeg var der. Lidt spændt hvad jeg kan presse ud af kroppen, 6 kg muskelmasse mere end da jeg var i bedst løbeform, det koster bare på tempoet. Mit program siger 57 min for 10 km om en måned, jeg håber at kunne komme under 55, men jeg har faktisk ingen ide om hvad mit konkurrencetempo på landevej er mere, alle mine løb de sidste år har været trail eller OCR. Har vist ikke løbet en konkurrence på asfalt siden 2014, det er alligevel lidt vildt

Jeg har aldrig løbet en, men burde da egentlig prøve det :gruble: Løber du på bane eller "bare" på en flad rundstrækning?

Flad rundstrækning. Jeg bruger den samme hver gang jeg skal teste i forhold til mit program
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Løbetråden

Indlægaf avdotja » 24. apr 2018, 20:17

Løb 8 km på 35:12 (4:24 pr km) på løbebånd i dag. Håber stadig på at snige mig under 45 på en 10’er om 2 uger :)

I går løb jeg 20 km med 5:55 i snit, hvilket er noget langsommere end samme tur i sidste uge. Men ignorerer tiden på de lange ture, ellers orker jeg dem næsten ikke.
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Løbetråden

Indlægaf avdotja » 24. apr 2018, 20:19

D.itsen skrev:
avdotja skrev:
D.itsen skrev:Jeg løb 2400 m til coopertest den anden dag :banan: det er så over 1,5 år siden jeg sidst jeg var der. Lidt spændt hvad jeg kan presse ud af kroppen, 6 kg muskelmasse mere end da jeg var i bedst løbeform, det koster bare på tempoet. Mit program siger 57 min for 10 km om en måned, jeg håber at kunne komme under 55, men jeg har faktisk ingen ide om hvad mit konkurrencetempo på landevej er mere, alle mine løb de sidste år har været trail eller OCR. Har vist ikke løbet en konkurrence på asfalt siden 2014, det er alligevel lidt vildt

Jeg har aldrig løbet en, men burde da egentlig prøve det :gruble: Løber du på bane eller "bare" på en flad rundstrækning?

Flad rundstrækning. Jeg bruger den samme hver gang jeg skal teste i forhold til mit program

Har du set en forbedring i forhold til første gang du testede? Hvor længe siden er det? Og hvor ofte tester du? Vender muligvis tilbage med flere spørgsmål :D
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 25. apr 2018, 16:13

Endelig kom jeg op på en 30 kilometers tur - dog med tre kortere gåpauser. Det er vel ok. Tiden var ikke prangende. Gennemsnit på 9,2 km/t. Skal gerne op på 10-10,5 km/t.

Jeg tog én gel undervejs og det virkede fint nok. Og spiste også en lille banan, men den gav lidt mere ubehag i maven, selv om jeg tyggede grundigt og folk gloede noget, da jeg kom løbende med en banan i den ene hånd :D
4
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 25. apr 2018, 20:02

Det blev til små 9 km til aften. Synes det var hårdt, men skyldes nok at jeg ikke har løbet de sidste 11 dage.
Nu står weekenden på vandretur i stedet.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"