Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 23. feb 2018, 21:14

Pandesteg skrev:Jeg løb 5 km i dag, har ikke løbet regelmæssigt det sidste års tid da jeg har fokuseret på crossfit. Men vil gerne tilbage til at løbe et par gange om ugen. Min pace i dag var dog virkelig dårlig :lol: så der er virkelig plads til forbedring. Dog skal det dog siges, at jeg måtte stoppe op og gå nogle steder, hvor det var glat og jeg stoppede også nogle billeder, da jeg løb et nyt sted :-D
Regner med at komme ud igen på mandag, hvis vejret tillader det (dvs hvis det ikke er spejlglat).

Fedt at du er kommet i gang, er det så i naturen ved jeres nye hus?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 23. feb 2018, 21:14

Artem skrev:
Mani skrev:Nej, havde faktisk en god tur i dag :banan:
Skal løbe med kortere skridt så bliver total forpustet :lol:
Det var SÅ tiltrængt, men har også været afsted i regn og slud mandag & onsdag med vabler fra nye såler, ondt i skinnebenet og totalt demotiveret.

Jeg håber du er frisk til i morgen. God tur :)

Fedt du trods alt kom ud på en længere tur. ;)
Ja det skulle være bedre at løbe med små skridt, med en ideel løbekadence på 180 jeg løber selv med for lange skridt og ender normalt omkring 165
Men hvad var din løbekadence.

Helt ærligt er jeg nok ved at få influenza. Men hvis det ikke er ret meget værre i morgen end lige nu skal jeg nok klare det trods alt. Selv om det jo godt nok ikke ligefrem er ideelt at skulle løbe gennem en del vand osv som syg.

I dag 170. Prøvede så at løbe forholdsvist langsomt for ikke at blive for hurtig træt så tænker den kan øges når jeg har vænnet mig til det.

Ellers kommer der vel et andet løb. Selvom jeg ved det er svært når man har meldt sig til.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 23. feb 2018, 21:20

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Jeg løb 5 km i dag, har ikke løbet regelmæssigt det sidste års tid da jeg har fokuseret på crossfit. Men vil gerne tilbage til at løbe et par gange om ugen. Min pace i dag var dog virkelig dårlig :lol: så der er virkelig plads til forbedring. Dog skal det dog siges, at jeg måtte stoppe op og gå nogle steder, hvor det var glat og jeg stoppede også nogle billeder, da jeg løb et nyt sted :-D
Regner med at komme ud igen på mandag, hvis vejret tillader det (dvs hvis det ikke er spejlglat).

Fedt at du er kommet i gang, er det så i naturen ved jeres nye hus?


Ja det var virkelig dejligt at komme i gang, jeg elsker at løbe :love: jeps jeg løb ved søen der hører til vores by, ca 9 km køretur fra vores hus. Jeg ville ønske jeg bare kunne løbe ud fra vores hus, men tør ikke rigtig løbe på landevejene herude. Folk kører som død og helvede :tie: men området ved søen var virkelig lækkert og perfekt til løbeture, så det var fedt!
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 23. feb 2018, 21:25

Mani skrev:I dag 170. Prøvede så at løbe forholdsvist langsomt for ikke at blive for hurtig træt så tænker den kan øges når jeg har vænnet mig til det.

Ellers kommer der vel et andet løb. Selvom jeg ved det er svært når man har meldt sig til.

Ok hvad havde du af løbekadence før?

Ja der kommer da andre løb, og jeg er langt fra den eneste som må melde fra, ud af dem jeg var ude at løbe med i søndags har den ene influenza og en anden dårlig knæ.
Men vil nu af sted. Har ikke andre planer i morgen, og gider ikke bare at ligge her hjemme og være syg.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 23. feb 2018, 21:43

Artem skrev:
Mani skrev:I dag 170. Prøvede så at løbe forholdsvist langsomt for ikke at blive for hurtig træt så tænker den kan øges når jeg har vænnet mig til det.

Ellers kommer der vel et andet løb. Selvom jeg ved det er svært når man har meldt sig til.

Ok hvad havde du af løbekadence før?

Ja der kommer da andre løb, og jeg er langt fra den eneste som må melde fra, ud af dem jeg var ude at løbe med i søndags har den ene influenza og en anden dårlig knæ.
Men vil nu af sted. Har ikke andre planer i morgen, og gider ikke bare at ligge her hjemme og være syg.

160. Skal ifølge fyssen gerne have den op på 180. Jeg tænker når jeg har styr på længden skal der skrues op for farten...

Æv, men god tur :gogo:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 23. feb 2018, 21:59

Pandesteg skrev:Ja det var virkelig dejligt at komme i gang, jeg elsker at løbe :love: jeps jeg løb ved søen der hører til vores by, ca 9 km køretur fra vores hus. Jeg ville ønske jeg bare kunne løbe ud fra vores hus, men tør ikke rigtig løbe på landevejene herude. Folk kører som død og helvede :tie: men området ved søen var virkelig lækkert og perfekt til løbeture, så det var fedt!

Kan godt forstå at du ikke er glad for at løbe på de små veje på landet, så godt du har fundet et andet godt sted.
Vil du virkelig købe et løbebånd?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 23. feb 2018, 22:35

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Ja det var virkelig dejligt at komme i gang, jeg elsker at løbe :love: jeps jeg løb ved søen der hører til vores by, ca 9 km køretur fra vores hus. Jeg ville ønske jeg bare kunne løbe ud fra vores hus, men tør ikke rigtig løbe på landevejene herude. Folk kører som død og helvede :tie: men området ved søen var virkelig lækkert og perfekt til løbeture, så det var fedt!

Kan godt forstå at du ikke er glad for at løbe på de små veje på landet, så godt du har fundet et andet godt sted.
Vil du virkelig købe et løbebånd?


Ja måske, hvis jeg kan finde et i ordentlig kvalitet til en ordentlig pris :gruble: det ville også være rigtig fedt at have til den crossfit-træning vi laver herhjemme. Men nu må vi se :)

Forresten træls hvis du er ved at blive syg, håber du har det bedre i morgen!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 24. feb 2018, 13:16

Kom igennem det trail løb 11,3 km på 1:19:12
Bestemt ikke imponerende og hvis jeg havde fuldt dem jeg normalt kan være med, så ville jeg have været inde 5 min før. Men de sidste 2 km på stranden gik helt galt for mig. For det første var sandet meget løst og med store sten, så man kunne bare ikke komme til at løbe ordentlig, og så fik jeg ondt i mit ventre knæ på bagsiden. Så henholdvis gik og løb langsomt for at komme igennem uden for mange smerter.
Håber virkelig ikke at jeg har fået en rigtig skade, men det bare er noget overanstrengelse.

Når ja er forøvrigt også stadig lidt småsyg, og man kan diskutere om jeg ikke burde have meldt fra.
Men jeg gennemførte :dance:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 24. feb 2018, 17:03

Pandesteg skrev:Ja måske, hvis jeg kan finde et i ordentlig kvalitet til en ordentlig pris :gruble: det ville også være rigtig fedt at have til den crossfit-træning vi laver herhjemme. Men nu må vi se :)

Forresten træls hvis du er ved at blive syg, håber du har det bedre i morgen!

Har læst at i er ved at lave jeres eget motionscenter :gogo: og ja sådan en rigtig pro løbebånd er vildt dyr, og spørgsmålet er jo også om man tør at købe en gammel ramponeret en, for reservedele er nok heller ikke helt billige.
Personligt er jeg dog slet ikke til løbeband.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 24. feb 2018, 22:42

Artem skrev:Kom igennem det trail løb 11,3 km på 1:19:12
Bestemt ikke imponerende og hvis jeg havde fuldt dem jeg normalt kan være med, så ville jeg have været inde 5 min før. Men de sidste 2 km på stranden gik helt galt for mig. For det første var sandet meget løst og med store sten, så man kunne bare ikke komme til at løbe ordentlig, og så fik jeg ondt i mit ventre knæ på bagsiden. Så henholdvis gik og løb langsomt for at komme igennem uden for mange smerter.
Håber virkelig ikke at jeg har fået en rigtig skade, men det bare er noget overanstrengelse.

Når ja er forøvrigt også stadig lidt småsyg, og man kan diskutere om jeg ikke burde have meldt fra.
Men jeg gennemførte :dance:

Imponerende!

Jeg håber, at du slipper for skade. Sand er SÅ hårdt at løbe i.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 24. feb 2018, 22:44

Artem skrev:
Pandesteg skrev:Ja måske, hvis jeg kan finde et i ordentlig kvalitet til en ordentlig pris :gruble: det ville også være rigtig fedt at have til den crossfit-træning vi laver herhjemme. Men nu må vi se :)

Forresten træls hvis du er ved at blive syg, håber du har det bedre i morgen!

Har læst at i er ved at lave jeres eget motionscenter :gogo: og ja sådan en rigtig pro løbebånd er vildt dyr, og spørgsmålet er jo også om man tør at købe en gammel ramponeret en, for reservedele er nok heller ikke helt billige.
Personligt er jeg dog slet ikke til løbeband.

Vi har et løbebånd fra et fitness center, der lukkede. Jeg løber dog sjældent på det. Jeg har så svært ved at motiverer mig selv når jeg ingen vegne kommer.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 00:42

Mani skrev:
Artem skrev:Kom igennem det trail løb 11,3 km på 1:19:12
Bestemt ikke imponerende og hvis jeg havde fuldt dem jeg normalt kan være med, så ville jeg have været inde 5 min før. Men de sidste 2 km på stranden gik helt galt for mig. For det første var sandet meget løst og med store sten, så man kunne bare ikke komme til at løbe ordentlig, og så fik jeg ondt i mit ventre knæ på bagsiden. Så henholdvis gik og løb langsomt for at komme igennem uden for mange smerter.
Håber virkelig ikke at jeg har fået en rigtig skade, men det bare er noget overanstrengelse.

Når ja er forøvrigt også stadig lidt småsyg, og man kan diskutere om jeg ikke burde have meldt fra.
Men jeg gennemførte :dance:

Imponerende!

Jeg håber, at du slipper for skade. Sand er SÅ hårdt at løbe i.

Tak og tror faktisk det det gik galt med det knæ fordi jeg er lidt småsyg og derfor mangler energi.
Tjekkede min temperatur til morgen hvor den var 37,9 som den også er nu her til aften. Så lidt forhøjet men man har jo reelt først rigtig feber når man kommer over 38 hvorfor jeg valgte at løbe. Men kan godt være det var dumt...

Synes det er en mærkelig omgang influenza hvis det er det jeg har. For har småhostet lidt siden torsdag aften, og har været lidt træt og øm i kroppen siden fredag eftermiddag som jeg stadig er. Men ellers har jeg det faktisk rimelig ok, ja ok der er lige det med min tinnitus som jeg synes er meget høj her til aften...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 25. feb 2018, 09:42

Mani skrev:
Artem skrev:
Pandesteg skrev:Ja måske, hvis jeg kan finde et i ordentlig kvalitet til en ordentlig pris :gruble: det ville også være rigtig fedt at have til den crossfit-træning vi laver herhjemme. Men nu må vi se :)

Forresten træls hvis du er ved at blive syg, håber du har det bedre i morgen!

Har læst at i er ved at lave jeres eget motionscenter :gogo: og ja sådan en rigtig pro løbebånd er vildt dyr, og spørgsmålet er jo også om man tør at købe en gammel ramponeret en, for reservedele er nok heller ikke helt billige.
Personligt er jeg dog slet ikke til løbeband.

Vi har et løbebånd fra et fitness center, der lukkede. Jeg løber dog sjældent på det. Jeg har så svært ved at motiverer mig selv når jeg ingen vegne kommer.

Hmm der kan man se, troede nærmest ikke at der var nogle private der havde sådan en, da jeg er klar over hvor dyre de store pro modeller er. Men nu var jeg lige ved at søge, og det lader da til at man sagtens kan købe en ganske ok brugt løbebånd til under 5000 kr, og det er jo ikke så galt igen.

Men ellers har jeg det lige som dig, jeg vil ud at løbe. Men kan godt se fornuften i en for Pandesteg når hun ikke vil løbe på vejene lige omkring hvor hun bor.
Senest rettet af Artem 25. feb 2018, 10:21, rettet i alt 1 gang.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løbetråden

Indlægaf Slettet bruger » 25. feb 2018, 10:18

Jeg kan godt lide løbebånd. Jeg sætter hastigheden, og lader benene følge båndet, jeg skal ikke andet, jeg skal ikke styre hastigheden, følge vejen, løbe rundt om vandpytter, jeg skal bare følge båndet. Det er en nærmest tranceagtig tilstand jeg kommer i, og jeg får presset mig selv hårdere end på vejene.

Så jeg kan godt løbe den første tur om foråret og føle mig hurtig efter en vinter på løbebånd. Men første tur ude udstiller som regel også løbebåndets primære mangel: Man får ikke styrket musklerne omkring leddene på samme måde som når man løber i det fri, og jeg starter som regel udesæsonen med ømme ankler.
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Løbetråden

Indlægaf Selma156 » 26. feb 2018, 16:47

Var ude og løbe 23,5 km i den bidende kulde. Men ret dejligt, at solen skinnede! Det blev til en god pace på 5:52 - det synes jeg i hvert fald det er, når det er en længere tur. Ellers ikke i den hurtige ende, I know :D
2

Tilbage til "Fit og/eller lækker"