Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 7. dec 2017, 20:44

Artem skrev:
Mani skrev:
Artem skrev:10,18 km til aften på 58:50
Ikke den hurtigste tur men det blæste også en del, og vi havde en med som ikke løb helt så hurtigt.

Løber I alle sammen?

Vi løber i 4-5 forskellige tempogrupper - af og til kommer de hurtige tilbage og henter os langsomme. Andre gange er turen tilrettelagt så vi langsomme kan cutte lidt af.
Vi har også en 4-5 forskellige tempogrupper, som reelt er dobbelt op med nogle der løber kort med omkring 5 km og andre med 10 km.
Er lidt forskelligt hvor mange vi møder op, men der er altså oftest 5-10 forskellige grupper.
Hvor dem jeg løber med nu er en lille gruppe hvor vi løber med omkring de 5:30 min/km. og 10 km. Er noget kuperet her hvorfor vi ender lidt lavere da det går langsommere op af bakker.
Men jeg skifter sådan løbende gruppe efterhånden som jeg bliver hurtigere.

Det lyder som en rimelig stor klub :gogo:
Jeg er reelt set den eneste begynder der er hængt ved - så jeg er stadig den langsomme. De andre har løbet 1/2 og hel marathon og ekstrem løb. Det skal jeg ikke, men det er godt der er nogen til at få mig ud af døren.

Vi kan vælge - løber vi den ene vej er der meget bakket - den anden del af byen er forholdsvis flad.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. dec 2017, 21:00

Mani skrev:Det lyder som en rimelig stor klub :gogo:
Jeg er reelt set den eneste begynder der er hængt ved - så jeg er stadig den langsomme. De andre har løbet 1/2 og hel marathon og ekstrem løb. Det skal jeg ikke, men det er godt der er nogen til at få mig ud af døren.

Vi kan vælge - løber vi den ene vej er der meget bakket - den anden del af byen er forholdsvis flad.

Vi er omkring 60 men alt efter vejr osv er det oftest en 20-40 stykker der møder op. Synes det svinger meget med hvem der kommer folk har jo nogle gange andre aftaler, er lidt syge, skadet osv.
Så det er generelt mindre grupper på mellem 3 og 8 vi løber i.

De fleste andre har løbet i længere tid og er i mere faste grupper, jeg er en af de få der sådan ofte skifter gruppe og prøver at løbe med nogle der løber lidt længere eller hurtigere.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 10. dec 2017, 19:28

Har været ude at løbe med de lidt langsommere damer i dag, som gik ekstra langsomt på grund af de glatte veje med sjap og sne. Men ny rekord i distance med 12,3 km. :D
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 10. dec 2017, 20:48

Jeg har et mål der hedder minimum 25 km om ugen. Pt ligger jeg på 27-28 km fordelt på 3 ture om ugen. Tempoet varierer fra korte 5 km ture på ca 25 minutter til længere ture på 10-12 km med en pace mellem 5:30 og 6:15 afhængig af humør, vejr og dagsform.

Delmålet er halvmaraton til foråret. Jeg løb halvmaraton for halvandet år siden med en pace på 5:30, jeg regner ikke med at løbe hurtigere end det. Målet er et maraton..men om det er om et år eller 3 tør jeg ikke sige.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 11. dec 2017, 11:17

Mani skrev:
Frandsen skrev:Jeg har fundet ud af, at jeg er mega pligtopfyldende, når det kommer til løbeprogrammet.

I går skulle jeg have løbet, men jeg var på arbejde hele dagen, så jeg stod op kl. 5 i morges for at nå en løbetur, inden børnene skulle i skole. Vildt. Normalt ville jeg bare have tænkt 'fuck det, jeg gør det bare en anden dag', men her får man flueben ud for hver løbetur, og jeg kan ikke leve med at have sprunget ture over i programmet :lol:

Hvad er det for et løbeprogram du bruger?

Og hatten af for det! Jeg står ikke tidligere op end mine sædvanlige 6.05 - jeg nægter!


Bruger Nike+. Det er en app. Den er som sådan ikke bedre end ex. endomondo o.l. - det er vist bare en tilfædlighed, at jeg bruger den :)
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 11. dec 2017, 11:19

Æv, jeg har fået en smule ømhed i skinnebenene ... Kan ikke finde ud af, om det betyder, at jeg skal holde et par dages pause, eller om det er en okay ømhed. Jeg er ikke rutineret nok til at bedømme det, synes jeg.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 11. dec 2017, 18:59

Frandsen skrev:Æv, jeg har fået en smule ømhed i skinnebenene ... Kan ikke finde ud af, om det betyder, at jeg skal holde et par dages pause, eller om det er en okay ømhed. Jeg er ikke rutineret nok til at bedømme det, synes jeg.

Min fys hævder at hvis det er væk dagen efter er det ok - hvis det ikke er skal man pause/reducerer distancen til det er.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 11. dec 2017, 21:23

Frandsen skrev:Æv, jeg har fået en smule ømhed i skinnebenene ... Kan ikke finde ud af, om det betyder, at jeg skal holde et par dages pause, eller om det er en okay ømhed. Jeg er ikke rutineret nok til at bedømme det, synes jeg.

Synes dine 4 gange om ugen lyder af lovligt meget, hvor jeg har den holdning at man aldrig skal løbe 2 dage i træk.
Generelt mener jeg nemt at man kan risikere at overtræne. Hvor det er bedre at kombinere løberiet med andre ting som styrketræning.
Det har jeg selv rigtig stor held med, og kan se at jeg i forhold til andre forholdvis nybegyndere og andre som har løbet i længere tid. At min form udvikler sig mere end de andre, og har på den måde overhalet mange som har løbet i længere tid, og som løber mere lige som dig. selv om jeg kun selv løber 2 gange om ugen, og nogle gange bliver det endda kun 1 gang om ugen. Men går så samtidig i motionscenter 2 gange om ugen og styrketræner.
3
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 11. dec 2017, 21:35

lulu-p skrev:Jeg har et mål der hedder minimum 25 km om ugen. Pt ligger jeg på 27-28 km fordelt på 3 ture om ugen. Tempoet varierer fra korte 5 km ture på ca 25 minutter til længere ture på 10-12 km med en pace mellem 5:30 og 6:15 afhængig af humør, vejr og dagsform.

Delmålet er halvmaraton til foråret. Jeg løb halvmaraton for halvandet år siden med en pace på 5:30, jeg regner ikke med at løbe hurtigere end det. Målet er et maraton..men om det er om et år eller 3 tør jeg ikke sige.

Hvad er det for et halvmaraton du vil løbe til foråret? For synes ikke lige at jeg har fundet nogle gode der.
For tænker selv at jeg er klar til en halvmaraton på det tidspunkt, så vil gerne prøve en allerede der.

Umiddelbart er det ikke planen at jeg skal løbe maraton, tænker at det kræver alt for meget tid til træning end jeg vil offer, og så tror jeg heller ikke ligefrem det er sundt... Men omvendt hvis jeg har et par gode halvmaratons så kan det da godt være at jeg vil overveje en hel bare for at prøve det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 12. dec 2017, 09:04

Mani skrev:
Frandsen skrev:Æv, jeg har fået en smule ømhed i skinnebenene ... Kan ikke finde ud af, om det betyder, at jeg skal holde et par dages pause, eller om det er en okay ømhed. Jeg er ikke rutineret nok til at bedømme det, synes jeg.

Min fys hævder at hvis det er væk dagen efter er det ok - hvis det ikke er skal man pause/reducerer distancen til det er.

Det er væk nu, så det var nok bare en alm. ømhed :)
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 12. dec 2017, 09:07

Artem skrev:
Frandsen skrev:Æv, jeg har fået en smule ømhed i skinnebenene ... Kan ikke finde ud af, om det betyder, at jeg skal holde et par dages pause, eller om det er en okay ømhed. Jeg er ikke rutineret nok til at bedømme det, synes jeg.

Synes dine 4 gange om ugen lyder af lovligt meget, hvor jeg har den holdning at man aldrig skal løbe 2 dage i træk.
Generelt mener jeg nemt at man kan risikere at overtræne. Hvor det er bedre at kombinere løberiet med andre ting som styrketræning.
Det har jeg selv rigtig stor held med, og kan se at jeg i forhold til andre forholdvis nybegyndere og andre som har løbet i længere tid. At min form udvikler sig mere end de andre, og har på den måde overhalet mange som har løbet i længere tid, og som løber mere lige som dig. selv om jeg kun selv løber 2 gange om ugen, og nogle gange bliver det endda kun 1 gang om ugen. Men går så samtidig i motionscenter 2 gange om ugen og styrketræner.


Jeg har også længe løbet efter den regel - altså at der skulle være en hviledag mellem løbeture. Men i øjeblikket bliver det bare ikke efterfulgt :fløjt:

Dog vil jeg sige, at jeg altid holder en hviledag, hvis jeg har løbet et særligt hårdt pas (enten langt eller med hårde intervaller).

Jeg kan sagtens løbe en rolig tur på ex. 6 kilometer flere dage i træk.
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Løbetråden

Indlægaf Frandsen » 12. dec 2017, 09:08

Overvejer lidt det med løbeklub ... Men det vil bare betyde, at det, jeg elsker ved at løbe, nemlig fleksibiliteten, forsvinder.

Omvendt vil jeg så få sat det mere i system end blot en app.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 12. dec 2017, 20:10

Artem skrev:
lulu-p skrev:Jeg har et mål der hedder minimum 25 km om ugen. Pt ligger jeg på 27-28 km fordelt på 3 ture om ugen. Tempoet varierer fra korte 5 km ture på ca 25 minutter til længere ture på 10-12 km med en pace mellem 5:30 og 6:15 afhængig af humør, vejr og dagsform.

Delmålet er halvmaraton til foråret. Jeg løb halvmaraton for halvandet år siden med en pace på 5:30, jeg regner ikke med at løbe hurtigere end det. Målet er et maraton..men om det er om et år eller 3 tør jeg ikke sige.

Hvad er det for et halvmaraton du vil løbe til foråret? For synes ikke lige at jeg har fundet nogle gode der.
For tænker selv at jeg er klar til en halvmaraton på det tidspunkt, så vil gerne prøve en allerede der.

Umiddelbart er det ikke planen at jeg skal løbe maraton, tænker at det kræver alt for meget tid til træning end jeg vil offer, og så tror jeg heller ikke ligefrem det er sundt... Men omvendt hvis jeg har et par gode halvmaratons så kan det da godt være at jeg vil overveje en hel bare for at prøve det.


Det er Aarhus City halvmarathon. Ok det er i juni..så nok nærmere sommer end forår :D
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Løbetråden

Indlægaf Torn » 12. dec 2017, 20:25

Jeg vil også gerne være med. Jeg ved ikke, om jeg er god til at opdatere, men jeg læser i hvert fald med. Jeg løber 3 gange om ugen (cirka 5 km) som opvarmning inden styrketræning. Bare på løbebånd uden stigning.

I dag løb jeg 4,5 km på 26 minutter. Jeg skal egentligt mindst løbe 5 km, men jeg fik ondt i maven. Så, ja. Sådan blev det.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 12. dec 2017, 21:11

lulu-p skrev:Det er Aarhus City halvmarathon. Ok det er i juni..så nok nærmere sommer end forår :D

Aha det er en uge efter Aalborg halvmarathon som jeg lidt har overvejet, også fordi jeg tænker at det kunne være sjovt nok både at løbe over og under fjorden. Men kan forstå at der ikke rigtig er nogle i min klub der vil med der, og ville nu også gerne finde noget før i feks april.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"