Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: Løbetråden

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. apr 2024, 11:17

D.itsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er begyndt at løbe. Bare 5 km 1-2 gange om ugen.
Men er tilmeldt Hyrox i Hamborg til november, og husker tydeligt hvor meget jeg sled med løbet i London i november :lol:
Så denne gang skal det ikke være løb der sænker mig. Med ½ år til, så burde jeg kunne nå at komme i form.

Løb også et 5 km trail på Hedeland i søndags. Men tror ikke det bliver til så mange andre officielle løb henover sommeren.

Hvad er hyrox i forhold til crossfit? Bare en anden arrangør?


Hyrox er et koncept der altid er det samme. Hver eneste event er sammensat af de her øvelser:

SkiErg
Sled push
Sled pull
Burpee broad jumps
Rowing
Farmers carry
Sandbag lunges
Wall balls

Det starter med 1 km løb, og derefter er der 1 km løb mellem hver øvelse, hvor man slutter af med wall balls.

Man kan så vælge at stille op alene, i team af 2 eller i pro kategorien, hvor vægten er højere.

https://hyrox.com/the-fitness-race/
1
D.itsen
Indlæg: 3341
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9027

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 19. apr 2024, 11:41

NejJegErIkkeAsiat skrev:
D.itsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er begyndt at løbe. Bare 5 km 1-2 gange om ugen.
Men er tilmeldt Hyrox i Hamborg til november, og husker tydeligt hvor meget jeg sled med løbet i London i november :lol:
Så denne gang skal det ikke være løb der sænker mig. Med ½ år til, så burde jeg kunne nå at komme i form.

Løb også et 5 km trail på Hedeland i søndags. Men tror ikke det bliver til så mange andre officielle løb henover sommeren.

Hvad er hyrox i forhold til crossfit? Bare en anden arrangør?


Hyrox er et koncept der altid er det samme. Hver eneste event er sammensat af de her øvelser:

SkiErg
Sled push
Sled pull
Burpee broad jumps
Rowing
Farmers carry
Sandbag lunges
Wall balls

Det starter med 1 km løb, og derefter er der 1 km løb mellem hver øvelse, hvor man slutter af med wall balls.

Man kan så vælge at stille op alene, i team af 2 eller i pro kategorien, hvor vægten er højere.

https://hyrox.com/the-fitness-race/

Tak

Jeg er SÅ meget ikke et højt puls menneske :D
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: Løbetråden

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. apr 2024, 12:09

D.itsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
D.itsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er begyndt at løbe. Bare 5 km 1-2 gange om ugen.
Men er tilmeldt Hyrox i Hamborg til november, og husker tydeligt hvor meget jeg sled med løbet i London i november :lol:
Så denne gang skal det ikke være løb der sænker mig. Med ½ år til, så burde jeg kunne nå at komme i form.

Løb også et 5 km trail på Hedeland i søndags. Men tror ikke det bliver til så mange andre officielle løb henover sommeren.

Hvad er hyrox i forhold til crossfit? Bare en anden arrangør?


Hyrox er et koncept der altid er det samme. Hver eneste event er sammensat af de her øvelser:

SkiErg
Sled push
Sled pull
Burpee broad jumps
Rowing
Farmers carry
Sandbag lunges
Wall balls

Det starter med 1 km løb, og derefter er der 1 km løb mellem hver øvelse, hvor man slutter af med wall balls.

Man kan så vælge at stille op alene, i team af 2 eller i pro kategorien, hvor vægten er højere.

https://hyrox.com/the-fitness-race/

Tak

Jeg er SÅ meget ikke et højt puls menneske :D


Hyrox er høj puls fra start til slut...og et godt stykke tid efter :lol:

Det ligger ret godt til mig, fordi jeg ikke har det godt med at løfte tungt længere. Har haft et par diskusprolaps de senere år, så crossfit foregår under ret kontrollerede forhold nu, uden de tungeste vægte.
Men min udholdenhed er stadig ret god, med tanke på at kroppen efterhånden er lidt gammel og slidt. Så der er Hyrox bare et super koncept at kombinere udholdenhed og stadig nogle crossfitøvelser som man kender.
0
D.itsen
Indlæg: 3341
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9027

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 19. apr 2024, 16:45

NejJegErIkkeAsiat skrev:
D.itsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
D.itsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er begyndt at løbe. Bare 5 km 1-2 gange om ugen.
Men er tilmeldt Hyrox i Hamborg til november, og husker tydeligt hvor meget jeg sled med løbet i London i november :lol:
Så denne gang skal det ikke være løb der sænker mig. Med ½ år til, så burde jeg kunne nå at komme i form.

Løb også et 5 km trail på Hedeland i søndags. Men tror ikke det bliver til så mange andre officielle løb henover sommeren.

Hvad er hyrox i forhold til crossfit? Bare en anden arrangør?


Hyrox er et koncept der altid er det samme. Hver eneste event er sammensat af de her øvelser:

SkiErg
Sled push
Sled pull
Burpee broad jumps
Rowing
Farmers carry
Sandbag lunges
Wall balls

Det starter med 1 km løb, og derefter er der 1 km løb mellem hver øvelse, hvor man slutter af med wall balls.

Man kan så vælge at stille op alene, i team af 2 eller i pro kategorien, hvor vægten er højere.

https://hyrox.com/the-fitness-race/

Tak

Jeg er SÅ meget ikke et højt puls menneske :D


Hyrox er høj puls fra start til slut...og et godt stykke tid efter :lol:

Det ligger ret godt til mig, fordi jeg ikke har det godt med at løfte tungt længere. Har haft et par diskusprolaps de senere år, så crossfit foregår under ret kontrollerede forhold nu, uden de tungeste vægte.
Men min udholdenhed er stadig ret god, med tanke på at kroppen efterhånden er lidt gammel og slidt. Så der er Hyrox bare et super koncept at kombinere udholdenhed og stadig nogle crossfitøvelser som man kender.

Og jeg elske rfå tunge gentagelser :D

Jeg vil hellere hoppe ud fra en bro end tage sådan en Hyrox omgang. Så det gør jeg, nogle gange, helt bogstaveligt :lol: :panik: :klap:
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13049
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Løbetråden

Indlægaf Pandesteg » 19. apr 2024, 18:16

D.itsen skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg er begyndt at løbe. Bare 5 km 1-2 gange om ugen.
Men er tilmeldt Hyrox i Hamborg til november, og husker tydeligt hvor meget jeg sled med løbet i London i november :lol:
Så denne gang skal det ikke være løb der sænker mig. Med ½ år til, så burde jeg kunne nå at komme i form.

Løb også et 5 km trail på Hedeland i søndags. Men tror ikke det bliver til så mange andre officielle løb henover sommeren.

Hvad er hyrox i forhold til crossfit? Bare en anden arrangør?


Det er et bare et andet træningskoncept, der kombinerer cardio og styrkeøvelser.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1266
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 241
Likede indlæg: 4120

Re: Løbetråden

Indlægaf Galoldriel » 22. apr 2024, 14:14

106,5 km så vidt i april. Målet er over 130 km. Jeg regner med at kunne klemme 4-5 ture ind, inden måneden er omme, så jeg når sikkert mit mål, medmindre jeg bliver forhindret.

Edit d. 25/4: 126 km.
27/4: 136 km.
Senest rettet af Galoldriel 27. apr 2024, 13:25, rettet i alt 1 gang.
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8767
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 27. apr 2024, 09:44

Synes hele tiden jeg er lidt småskadet for tiden.
Hvor de lægge har drillet i langt tid og nogle gange også skinneben. Men hvor hård styrketræning hjælper.
Det er bare ikke blevet til så meget i denne uge på grund af andre ting som at jeg er begyndt til kajak.

Men da jeg så følte det gik fremad og jeg kunne give den mere gas. Så fik jeg noget sjovt med mit højre knæ.
Gør ikke direkte ondt, bare en lidt sjov fornemmelse inde i det knæ en gang i mellem. Var følgende lidt i tvivl om jeg skulle løbe en lang tur i dag, men tog 23 km uden at mærke til det knæ... Men det gør jeg sikkert i morgen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1266
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 241
Likede indlæg: 4120

Re: Løbetråden

Indlægaf Galoldriel » 1. maj 2024, 17:42

Galoldriel skrev:106,5 km så vidt i april. Målet er over 130 km. Jeg regner med at kunne klemme 4-5 ture ind, inden måneden er omme, så jeg når sikkert mit mål, medmindre jeg bliver forhindret.

Edit d. 25/4: 126 km.
27/4: 136 km.


Nå, det blev til 136 km. Jeg ville gerne have klemt to ture ind mandag og tirsdag, men mandag var børnene syge og tirsdag var jeg ganske enkelt for træt.

I maj er mit mål at komme over 140 km.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy

Tilbage til "Fit og/eller lækker"