Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 19. sep 2021, 19:11

Har tilmeldt mig Odense marathon i næste weekend, som var en lidt spontan beslutning der blev taget for 2 uger siden efter at jeg havde været ude og løbe 30 km med nogle løbevenner som trænede op til nogle lange løb.
Men lader faktisk til at jeg er mere klar end jeg havde forventet, tog 18 km i går i det jeg tænker bliver min marathon pace for at komme ind på 4 timer, og så havde jeg en hurtig 7 km i dag med et pace på 4:39 som er noget af det hurtigste jeg har løbet i langt tid.

Så nu håber jeg bare på godt løbevej, tørt, overskyet og 12 grader. :gogo:
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Løbetråden

Indlægaf MrsHyacinth » 19. sep 2021, 22:19

Jeg har været ude og løbe udendørs for første gang, siden jeg fødte (har taget en enkelt tur på løbebånd inden).

Bevares, det var kun 3 km hvoraf det første interval var lunten, men jeg er stadig stolt - 2,25 km rent løb efter opvarming er bedre end ingenting, og med et tempo på lidt over 9 km/t er jeg ikke helt sat af, selvom jeg har været flad med flad på og sovet i intervaller af max to timer det seneste halve år.
4
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 23. sep 2021, 21:11

Nej nej nej, hvor blev det kølige efterårsvejr lige af.
Nu ser det ud til at blive sol og op til 20 grader på søndag i Odense. :8:

Seriøst det er virkelig ikke løbevejr for mig.
Skal nok komme i gennem, men bliver nok nødt til at tage det lidt mere stille og roligt end jeg havde håbet på for at gennemføre...
Må finde et andet løb senere på året til at løbe en god marathon.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 7. nov 2021, 19:48

Nu må i andre holde tråden i gang.
Har i længere tid fået ondt i min venstre fod efter en længere løbetur eller hvis jeg går meget rundt feks i en storby. Men det plejer at være væk dagen efter.
Men her for en måned siden blev det bare ved med at gøre ondt i den fod flere dage efter. Hvor det viser sig at jeg har svangsenebetændelse. Som er klassisk løbeskade.
Dum skade for ud over at man kan lave lidt øvelser for at prøve at styrke foden er det mest af alt at give foden hvile. Så har prøvet at skrue meget ned for mit løb. Sammen med at jeg så prøver at cykle mere i stedet.
Men de taler om 6-12 måneder. :8: Ja og når jeg så taler med folk om det er der flere af mine løbevenner som har haft det og som netop taler om et halvt år :shock:
Nå men jeg må jo bare prøve at holde mig i gang på andre måder... For bliver ikke ved med at gå med at have ondt i den fod flere dage efter løb...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2021, 07:49

Artem skrev:Nu må i andre holde tråden i gang.
Har i længere tid fået ondt i min venstre fod efter en længere løbetur eller hvis jeg går meget rundt feks i en storby. Men det plejer at være væk dagen efter.
Men her for en måned siden blev det bare ved med at gøre ondt i den fod flere dage efter. Hvor det viser sig at jeg har svangsenebetændelse. Som er klassisk løbeskade.
Dum skade for ud over at man kan lave lidt øvelser for at prøve at styrke foden er det mest af alt at give foden hvile. Så har prøvet at skrue meget ned for mit løb. Sammen med at jeg så prøver at cykle mere i stedet.
Men de taler om 6-12 måneder. :8: Ja og når jeg så taler med folk om det er der flere af mine løbevenner som har haft det og som netop taler om et halvt år :shock:
Nå men jeg må jo bare prøve at holde mig i gang på andre måder... For bliver ikke ved med at gå med at have ondt i den fod flere dage efter løb...


Jeg skal prøve.

Jeg har ligget på den total lade side siden jeg fik corona den 10 nov. sidste år.

Nedlukninger, skiftende regler om coronapas osv har bare gjort jeg ikke er kommet i gang igen (og en god portion dovenskab, self). Og så gør min hofteskade, jeg får ondt af løb.

Jeg har gået tur med hundene, og thats it.

Nu har kæresten købt et løbebånd og en crosstrainer. Det er professionelle maskiner, præcis samme modeller som de kører i FW.

I går var jeg på løbebånd i 20 minutter. Og det var skønt. Det kan godt være jeg ikke kan løbe 7 km 4 gange om ugen ude på asfalt med min hofteskade. Men så må jeg løbe 3 km flere gange om ugen på båndet og supplere med crostrainer og styrketræning.

I gang skal jeg. Min krop er blevet en grøntsag. Og jeg skal til Malaga i juni måned 2022, og der vil jeg sq godt kunne vise mig frem i bikini og føle mig godt tilpas ved det.

Jeg holder fint min vægt under 55 kilo, så ingen problemer der. Jeg er bare blevet slap og skal trimmes og strammes op.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 14. dec 2021, 07:58

MrsHyacinth skrev:Jeg har været ude og løbe udendørs for første gang, siden jeg fødte (har taget en enkelt tur på løbebånd inden).

Bevares, det var kun 3 km hvoraf det første interval var lunten, men jeg er stadig stolt - 2,25 km rent løb efter opvarming er bedre end ingenting, og med et tempo på lidt over 9 km/t er jeg ikke helt sat af, selvom jeg har været flad med flad på og sovet i intervaller af max to timer det seneste halve år.


Jeg er også helt nede på det niveau. Løb ca 2,5 km på bånd i går. Men at mærke den der energi man får af det. Det var så skønt.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 5. feb 2022, 10:48

Jeg er efterhånden løbende igen.
Som lidt held i uheld faldt jeg på vej ned ad en trappe i start december og slog specielt min højre skulder men også lænd. Som gjorde at jeg ikke kunne tåle at lave noget som helst træning i 3 uger.
Det havde min fod rigtigt godt af, hvor jeg siden den 31 dec har startet stille og roligt op med løb igen, hvor jeg nu er oppe på at løbe 3 gange om ugen, og løb 16 km i sidste weekend.
Hvor målet er at komme til at løbe en halv som planlagt til Thy trail den 26 feb. Som jeg tror og håber der går uden at foden brokker sig igen.

Men shit en dårlig form jeg er kommet i fordi jeg nærmest har holdt 2 måneders pause i november og december...
Mit kondital har været nede på 48 men er dog lige steget til 49 i dag, men plejer altid at ligge fra 50 til 54 alt efter formen, så at ryge ned i 40'erne er jo helt galt. :8: :lol:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1921

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 5. feb 2022, 11:21

Jeg havde lige startet på at forbedre mine tider ret betragteligt - men det har så ledt til overbelastning af mit ene knæ, og lægen sagde minimum 2-3 ugers pause. Men nu er der gået en hel uge, har spist ibumetin 3 gange dagligt, men jeg synes ikke det er blevet væsentligt bedre :(

Åh, ser ikke frem til at skulle kæmpe mig op i form igen - hvis pausen bliver for lang. Øv...
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 5. feb 2022, 11:52

Skvatman skrev:Jeg havde lige startet på at forbedre mine tider ret betragteligt - men det har så ledt til overbelastning af mit ene knæ, og lægen sagde minimum 2-3 ugers pause. Men nu er der gået en hel uge, har spist ibumetin 3 gange dagligt, men jeg synes ikke det er blevet væsentligt bedre :(

Åh, ser ikke frem til at skulle kæmpe mig op i form igen - hvis pausen bliver for lang. Øv...

Skader burde forbydes ved lov :lol:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1921

Re: Løbetråden

Indlægaf Skvatman » 5. apr 2022, 15:40

Først skade, så corona - det er hårdt at komme op i normal form igen... Puh! Men kommer afsted, og det er det vigtigste!
2
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 14. apr 2022, 10:31

Jer der har haft corona. Hvordan står det til med løbeformen?
Jeg fik corona for snart 6 uger siden, og mine løbeture har været en kamp lige siden. Jeg er tung i kroppen, tung i benene og jeg har slet ingen energi at give af.

Tidligere kunne jeg presse mig selv ned på ca 24 minutter på 5 kilometer. Nu ligger jeg og tåger rundt med en pace på 6, og jeg synes det er er hårdt. Og det værste er at jeg ikke kan mærke at det bliver bedre.

Har I oplevet noget lignende? Og hvis I har. Hvornår oplevede i fremgang?
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 14. apr 2022, 10:43

lulu-p skrev:Jer der har haft corona. Hvordan står det til med løbeformen?
Jeg fik corona for snart 6 uger siden, og mine løbeture har været en kamp lige siden. Jeg er tung i kroppen, tung i benene og jeg har slet ingen energi at give af.

Tidligere kunne jeg presse mig selv ned på ca 24 minutter på 5 kilometer. Nu ligger jeg og tåger rundt med en pace på 6, og jeg synes det er er hårdt. Og det værste er at jeg ikke kan mærke at det bliver bedre.

Har I oplevet noget lignende? Og hvis I har. Hvornår oplevede i fremgang?

Jeg har ikke selv haft corona, men hører flere i løbeklubben siger det samme i op til 12 uger efter corona. Jeg håber, at du snart mærker fremgang.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 27. apr 2022, 19:37

Jeg er efterhånden ved at være helt over min skade i foden, men er nu i stedet ramt af nogle corona senfølger.
Troede fra start ikke at de havde haft nogen betydning, men det er unormalt hårdt for mig at løbe, og er først her en måned efter at jeg synes det begynder med at blive en smule bedre igen. Men løber stadig ikke med den normale lethed som jeg plejer.

Skal ud på min første halvmarathon på lørdag efter corona. Skal nok gennemføre, men det bliver med lav fart.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 1. maj 2022, 17:30

Det endte med en god tur i går, men også i lav fart. Men dejligt at have løbet en halv med overskud til sidst.
Så nu har jeg sagt ja til at løbe 50 km med Coast to coast om 1½ måned.
Lidt skørt da der jo ikke er ret langt tid til. Men har jo hele natten til det, og om noget af turen bliver på gåben så er det jo også ok.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 12. maj 2022, 22:23

Træningen pågår til Coast2coast hvor det blev til 25 km i dag, og det gik faktisk bedre end forventet. Dog hårdt da jeg ikke har løbet så langt siden september. Men vi øger hver uge nu så næste gang 28 og 32 km.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"