Sender din håndværker regning?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Sender din håndværker regning?

Indlægaf HerErJeg » 16. dec 2017, 09:03

Jeg fik lavet vinduesarbejde og zinkbeklædning i juni måned, og indtil videre har det været gratis. Jeg er godt nok spændt på om der nogensinde kommer noget, men det må han selv rode med.
Jeg har godt hørt om den slags der bruger flere år på faktura, hvis der altså nogensinde kommer nogen.
Har I prøvet sådan nogen? Har I været så heldige at der aldrig er kommet en regning?
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Sender din håndværker regning?

Indlægaf Flix » 16. dec 2017, 11:09

Ikke noget større, men jeg tilkaldte engang en låsesmed, som aldrig sendte en regning.
For nyligt fik jeg et firma til at gøre huset hovedrent, og dem har jeg heller ikke hørt fra endnu, men det er også kun en måneds tid siden, så den kommer nok. Ellers tager jeg måske kontakt til dem, så det ikke går ud ocer den stakkels dame, der skurede mine gulve :-)
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Sender din håndværker regning?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. dec 2017, 11:15

Regnskabsarbejde er ikke alle håndværkeres stærke side.
Jeg arbejder selv med håndværkere hver dag og godkender bl.a. fakturaer. Det sker at der går 2-3 endda 4 måneder før der dukker en faktura op.
Men et halvt år er godt nok meget. Personligt havde jeg nok kontaktet håndværkeren efter et par måneder.
Men ja, det er jo hans ansvar at kratte pengene ind. Måske opdager han det til årsregnskabet.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Sender din håndværker regning?

Indlægaf Annione » 16. dec 2017, 11:35

Vi fik lavet en vandhane for flere måneder siden - vi har heller aldrig set en regning. Jeg kan ikke engang huske, hvem vi havde til at lave det. Vi ringede jo bare til en VVS'er.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Sender din håndværker regning?

Indlægaf Pjeps » 16. dec 2017, 11:38

Jeg fik lavet noget VVS arbejde, der gik 4 måneder før regningen kom.
0
:ninja:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26583

Re: Sender din håndværker regning?

Indlægaf Santa » 16. dec 2017, 15:27

Vi fik lavet badeværelse sidste år (hvilket udviklede sig til et mareridt!).

VVS'eren ringede efter ca 4 måneder og rykkede for noget betaling - en difference mellem standard armaturer og dem, vi ville have. Men vi havde hyret et firma, som havde hyret ham. Så medmindre han kunne bevise i form af ordentlige og udførlige fakturaer, at vi ikke allerede havde betalt den diff en gang til firmaet, så nægtede vi at betale.
Hvis han skaffede papirne, så ville vi selvfølgelig betale med det samme.
Udover at han blev ved med at ringe en 4-5 gange mere, hvor han fik samme forklaring hver gang, så har vi ikke modtaget de papirer og derfor jo heller ikke betalt noget.
Jeg er sikker på at vi allerede havde betalt for det til firmaet, som hyrede ham.
Så min samvittighed er ren.

Men shit, håndværkere er dårlige til papirarbejde - at få en ordentlig kontrakt var umuligt. Regningerne havde ingen detaljer på, osv.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Sender din håndværker regning?

Indlægaf IrmaPigen » 16. dec 2017, 15:54

Lemonella skrev:
HerErJeg skrev:Jeg fik lavet vinduesarbejde og zinkbeklædning i juni måned, og indtil videre har det været gratis. Jeg er godt nok spændt på om der nogensinde kommer noget, men det må han selv rode med.
Jeg har godt hørt om den slags der bruger flere år på faktura, hvis der altså nogensinde kommer nogen.
Har I prøvet sådan nogen? Har I været så heldige at der aldrig er kommet en regning?


Uanset om du modtager en regning eller ej, skal du betale. Modtager du ikke regningen, er det din pligt at bede om en regning. :)
https://www.forbrug.dk/faq/hotlinen/undlade-at-betale/


Nuvel ja, men typisk glemmer håndværkere at oplyse om deres betalingsbetingelser (som de skal iht. Forbrugeraftaleloven)

Jeg ville forholde mig passivt.

Jeg har en gang undsluppet en eletrikerregning på den måde.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Sender din håndværker regning?

Indlægaf Artem » 16. dec 2017, 16:31

Det er "normalt" at en del af dem er sløve til at sende regninger. Som godt kan være noget generende som offentlig bygherre, for man ved jo aldrig rigtigt helt hvor mange penge man har tilbage før man har fået regningen, og man vil jo gerne afslutte sit byggebudget når et byggeri er færdigt.
Dog vil jeg sige at de normalt er gode nok til det på de store ting der trækker på deres kassekredit. Er mere hvis de har været ude at lave en lille ting til 2-8.000 kr at det nogle ganske sker at regningen først kommer et halvt år efter.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Sender din håndværker regning?

Indlægaf fisken80 » 18. dec 2017, 09:48

Vi har oplevet at der gik 1½ år fra vi fik lavet noget til der kom en regning. Da den kom var der skrevet adskillige flere materialer på end der var brugt, så det brokkede vi os over. Det kunne de godt se, og de ville sende en ny regning - den kom så 1 år senere...

Jeg har også oplevet et netfirma, der først trak pengene ½ år efter vi havde modtaget varerne.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Bolig"