Andel og Hash

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 18. dec 2017, 23:13

Bimmerdyret skrev:
Ben Dover skrev:
LadyFox skrev:
Bimmerdyret skrev:
Ben Dover skrev:
kidkomb skrev:
Ben Dover skrev:
kidkomb skrev:Men du indtager et stof der er ulovligt.
I det her tilfælde kan de andre beboere lugte at du gør det.
Det kan man ikke med kokain, amfetamin, elfenbenssalve eller whatever der nu floats your boat.
Så de kan altså godt smide dig ud. Fordi du gør noget ulovligt.


Det er dog blevet sagt fra bestyrelsen at jeg kan stå på min altan og ryge. Men lugten sidder jo stadig i tøjet. Så overtræder ikke rigtig noget. Ryger ikke i andelen. Men derfor jeg er i tvivl.

Altså jeg tror ikke at de kan lave nye ryge-indendørs-regler.
Men de kan smide dig ud fordi du indtager ulovlige stoffer på matriklen. Om det så er udendørs er lige fedt.
Altanen er i øvrigt nok med til din andel.
Jeg synes egentlig at det er ret large at de sådan lader dig ryge skunk på din altan.


Ja det er det. Men det er der mit dilemma blandt andet er. For de siger at jeg ikke må men alligevel godt må. Samt problemet for dem er ikke at jeg ryger. Det er lugten om man vil.


Og beklager men hash og skunk har samme lugt, da det i praksis er samme plante.
Husk, at hvis der altså at med "passiv rygning" - og det gælder også indtrængende røg (fra hjem eller altan), der sætter DU faktisk folk i en situation hvor de kan få stoffer i deres system, der gør at de kan miste arbejde og kørekort.

Hash og skunk har overhovedet ikke samme lugt.


Nej ved det. Selv skunk har forskellig lugt. Men det ved uvidende folk ikke. Så derfor er dette dog ikke lige så vigtigt. Hash eller skunk same same, men selvfølgelig ikke.


Man kan skam sagtens vide, selvom man ikke ryger nogen af delene.
Det er måske netop derfor?


Kan nogen måske. Dog ikke i dette tilfælde da det bliver påpeget at der lugter af hash. Hvilket det slet ikke er. Men dog ikke problemet hvorvidt der lugter af det ene eller andet.
0
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 18. dec 2017, 23:17

JoyNips skrev:Der behøver ikke at stå udtrykkeligt i vedtægterne at man ikke må ryge hash/skunk/whatever.

Vi har fornylig i vores forening ekskluderet en andelshaver for noget lignende. Det var en lang proces, men ud røg han (pun intended).


Fedt. Godt for jer alligevel. Men mit problem ligger dog mere i at jeg ikke ryger i hjemmet (mere) dvs indenfor eller på altanen (som bestyrelsen selv foreslog jeg gjorde) men går ned på gaden og går en tur men lugten sidder stadig i tøjet og kan lugtes når jeg kommer tilbage. Det samme med almindelig rygere.
0
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 18. dec 2017, 23:18

Frank skrev:En andelsboligforening kan ved en vedtægtsændring, indføre rygeforbud i andelsforeningen men kun fremadrettet, ikke bagudrettet. Dvs. at det først at fuldt implementeret når alle andele har skiftet ejer. Fællesarealerne kan man altid indføre rygeforbud på.


Tak for info. Et af de eneste brugbare svar på mit spørgsmål.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Andel og Hash

Indlægaf kidkomb » 18. dec 2017, 23:21

Altså.
Jeg synes, helt ærligt, at hvis du går ned på gaden og ryger, så skal de bare stikke piben ind (pun intended)
Du ryger ikke indenfor. Du ryger ikke på altanen. Du ryger ikke på matriklen.
End of story.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Andel og Hash

Indlægaf ExCoastal » 19. dec 2017, 06:23

kidkomb skrev:Altså.
Jeg synes, helt ærligt, at hvis du går ned på gaden og ryger, så skal de bare stikke piben ind (pun intended)
Du ryger ikke indenfor. Du ryger ikke på altanen. Du ryger ikke på matriklen.
End of story.


Nemlig! Hvad du laver udenfor din bolig kan ingen blande sig i! Alternativt, så tænd 20 smøger indendørs (det er jo ikke ulovligt), og så ryg din fed ude på altanen. Gad vist hvad folk så kan lugte?
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Andel og Hash

Indlægaf Delfin » 19. dec 2017, 14:08

Ben Dover skrev:
JoyNips skrev:Der behøver ikke at stå udtrykkeligt i vedtægterne at man ikke må ryge hash/skunk/whatever.

Vi har fornylig i vores forening ekskluderet en andelshaver for noget lignende. Det var en lang proces, men ud røg han (pun intended).


Fedt. Godt for jer alligevel. Men mit problem ligger dog mere i at jeg ikke ryger i hjemmet (mere) dvs indenfor eller på altanen (som bestyrelsen selv foreslog jeg gjorde) men går ned på gaden og går en tur men lugten sidder stadig i tøjet og kan lugtes når jeg kommer tilbage. Det samme med almindelig rygere.


Hvis du går ud på gaden, kan de ikke gøre en hujende fis
0
14 11 14
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 19. dec 2017, 16:11

kidkomb skrev:Altså.
Jeg synes, helt ærligt, at hvis du går ned på gaden og ryger, så skal de bare stikke piben ind (pun intended)
Du ryger ikke indenfor. Du ryger ikke på altanen. Du ryger ikke på matriklen.
End of story.


Har det også lidt på samme måde. Samt bestyrelsen har jo selv sagt at jeg kunne ryge på altanen. Men går nu ned oftest for ikke at gøre folk irritable. Men ja det er jo kun fordi det er ulovligt at indtage euforiserende stoffer at folk kan sige det er et problem. Så bliver spændende når/hvis det bliver legaliseret.
Men same med alkohol da det var ulovligt. Ikke fordi det skal gøres til en tråd hvorvidt folk synes det skal være lovligt eller ej.
Personligt kan jeg bare ikke se hvorfor man forbyder en plante som kan bruges til stortset alt samt har alkohol/tobak grænse på 16.
Men sådan er samfundet nu pt.
0
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 19. dec 2017, 16:14

Delfin skrev:
Ben Dover skrev:
JoyNips skrev:Der behøver ikke at stå udtrykkeligt i vedtægterne at man ikke må ryge hash/skunk/whatever.

Vi har fornylig i vores forening ekskluderet en andelshaver for noget lignende. Det var en lang proces, men ud røg han (pun intended).


Fedt. Godt for jer alligevel. Men mit problem ligger dog mere i at jeg ikke ryger i hjemmet (mere) dvs indenfor eller på altanen (som bestyrelsen selv foreslog jeg gjorde) men går ned på gaden og går en tur men lugten sidder stadig i tøjet og kan lugtes når jeg kommer tilbage. Det samme med almindelig rygere.


Hvis du går ud på gaden, kan de ikke gøre en hujende fis


Kan de vel heller ikke gøre når de nu selv siger jeg bare kan gøre det på altanen med en lukket dør. Problemet er bare at det stadig kan lugtes efterfølgende og det er heller ikke fordi jeg gider have folk skal være sure. Eller at vil stoppe da det hjælper mig på flere måder. Men det kan man bare ikke diskutere uden at man har det på skrift fra en læge.
0
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 19. dec 2017, 16:16

ExCoastal skrev:
kidkomb skrev:Altså.
Jeg synes, helt ærligt, at hvis du går ned på gaden og ryger, så skal de bare stikke piben ind (pun intended)
Du ryger ikke indenfor. Du ryger ikke på altanen. Du ryger ikke på matriklen.
End of story.


Nemlig! Hvad du laver udenfor din bolig kan ingen blande sig i! Alternativt, så tænd 20 smøger indendørs (det er jo ikke ulovligt), og så ryg din fed ude på altanen. Gad vist hvad folk så kan lugte?


I starten havde jeg skulle mere lyst til at købe 1000 hemp røgelse pinde. For det kan de da ikke sige er forkert. Men det er også bare at hælde mere benzin på bålet end nødvendigt.
0
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 19. dec 2017, 16:19

ExCoastal skrev:
kidkomb skrev:Altså.
Jeg synes, helt ærligt, at hvis du går ned på gaden og ryger, så skal de bare stikke piben ind (pun intended)
Du ryger ikke indenfor. Du ryger ikke på altanen. Du ryger ikke på matriklen.
End of story.


Nemlig! Hvad du laver udenfor din bolig kan ingen blande sig i! Alternativt, så tænd 20 smøger indendørs (det er jo ikke ulovligt), og så ryg din fed ude på altanen. Gad vist hvad folk så kan lugte?


Men dog spild af tobak. Samt ryger ikke almindeligt. :D
0
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 19. dec 2017, 16:20

Men tak for både konstruktive og fordoms svar. Aner ikke om man kan lukke en tråd. Men ikke tænkt mig at svare her mere. Velkommen til at PB mig hvis der skulle være noget.
Samt tak igen.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Andel og Hash

Indlægaf Delfin » 19. dec 2017, 17:10

Ben Dover skrev:
Delfin skrev:
Ben Dover skrev:
JoyNips skrev:Der behøver ikke at stå udtrykkeligt i vedtægterne at man ikke må ryge hash/skunk/whatever.

Vi har fornylig i vores forening ekskluderet en andelshaver for noget lignende. Det var en lang proces, men ud røg han (pun intended).


Fedt. Godt for jer alligevel. Men mit problem ligger dog mere i at jeg ikke ryger i hjemmet (mere) dvs indenfor eller på altanen (som bestyrelsen selv foreslog jeg gjorde) men går ned på gaden og går en tur men lugten sidder stadig i tøjet og kan lugtes når jeg kommer tilbage. Det samme med almindelig rygere.


Hvis du går ud på gaden, kan de ikke gøre en hujende fis


Kan de vel heller ikke gøre når de nu selv siger jeg bare kan gøre det på altanen med en lukket dør. Problemet er bare at det stadig kan lugtes efterfølgende og det er heller ikke fordi jeg gider have folk skal være sure. Eller at vil stoppe da det hjælper mig på flere måder. Men det kan man bare ikke diskutere uden at man har det på skrift fra en læge.


De har ikke tænkt sig om med altanen, da det så bare vil blive et problem, når de har vinduerne åbne til sommer.

Det til side, bør det vel ikke kunne lugtes i hele bygningen, hvis du går ud for at ryge og måske lige lader tøjet dampe lidt af, inden du går ind igen.
Har du overvejet olie i stedet, hvis du ryger pga et helbredsproblem?
0
14 11 14
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Andel og Hash

Indlægaf Akehurst2 » 19. dec 2017, 17:16

Delfin skrev:Det til side, bør det vel ikke kunne lugtes i hele bygningen, hvis du går ud for at ryge og måske lige lader tøjet dampe lidt af, inden du går ind igen.


Enig. Jeg er ekstremt sart med rygning, men selv jeg kan da ikke lugte, hvis en person, der er inde i sin egen lejlighed, lugter af røg, fordi han har røget tidligere et helt andet sted.
0
Ben Dover
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. dec 2017, 23:03
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Andel og Hash

Indlægaf Ben Dover » 20. dec 2017, 05:46

Delfin skrev:
Ben Dover skrev:
Delfin skrev:
Ben Dover skrev:
JoyNips skrev:Der behøver ikke at stå udtrykkeligt i vedtægterne at man ikke må ryge hash/skunk/whatever.

Vi har fornylig i vores forening ekskluderet en andelshaver for noget lignende. Det var en lang proces, men ud røg han (pun intended).


Fedt. Godt for jer alligevel. Men mit problem ligger dog mere i at jeg ikke ryger i hjemmet (mere) dvs indenfor eller på altanen (som bestyrelsen selv foreslog jeg gjorde) men går ned på gaden og går en tur men lugten sidder stadig i tøjet og kan lugtes når jeg kommer tilbage. Det samme med almindelig rygere.


Hvis du går ud på gaden, kan de ikke gøre en hujende fis


Kan de vel heller ikke gøre når de nu selv siger jeg bare kan gøre det på altanen med en lukket dør. Problemet er bare at det stadig kan lugtes efterfølgende og det er heller ikke fordi jeg gider have folk skal være sure. Eller at vil stoppe da det hjælper mig på flere måder. Men det kan man bare ikke diskutere uden at man har det på skrift fra en læge.


De har ikke tænkt sig om med altanen, da det så bare vil blive et problem, når de har vinduerne åbne til sommer.

Det til side, bør det vel ikke kunne lugtes i hele bygningen, hvis du går ud for at ryge og måske lige lader tøjet dampe lidt af, inden du går ind igen.
Har du overvejet olie i stedet, hvis du ryger pga et helbredsproblem?


Tjo synes bare det er hyggeligt med en joint. Samt Olie er forholdsvis dyrt og hvis jeg skal lave selv kommer det også til at lugte. Men kunne være en mulighed selvfølgeligt.
0

Tilbage til "Bolig"