Alarmsystemer - erfaringer søges

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Daybreak » 11. dec 2017, 12:46

Zonta skrev:Vi har Verisure. Det vi sindssygt godt kunne li' ved dem, er at de kontakter de sætter op på vinduer og døre, har en sensor, der registrerer rystelser. Dvs., at så snart der står nogen og hamrer på vinduer/døre, smadrer et vindue eller andet, så går alarmen igang. Derudover har vi en "VoiceBox", hvor Verisures alarmcentral kan tale igennem, når alarmen går - og vi kan tale tilbage. Vi har desuden to røgalarmer (en i stueetagen og en på 1. salen), hvor der er et kamera, der peger hen på. Røgalarmen registrerer store temperatur-udsving og når det sker, så tager kameraet nogle billeder og sender til alarmcentraler, som kan se om der skulle være røg eller flammer. Hvis de kan se det, kontakter de brandvæsnet.

Når vi slår alarmen fuldstændig til (der er mulighed for skal-sikring og så at slå det hele til. Ved skalsikring kan man gå rundt i huset uden at sætte alarmen igang), så vil vores kamera i stuen reagere hvis alarmen går og sende billeder til Verisures alarmcentral. Hvis de kan se en person, vil de f.eks. tale til den person igennem voicebox'en og sige "Dig og dig med sort trøje og bat, du er trængt ind ulovligt, billederne er sendt til politiet og der er en patrulje på vej."

Vi har prøvet at alarmen slog til en nat (der var en fejl med en af kontakterne) og vi snakkede med dem igennem den der box og det fungerer upåklageligt. Vi betaler vist omkring 450 kroner om måneden for abonnement og afbetaling på udstyr.

Bare vær opmærksom på, at priserne kan presses meget! Ikke så meget prisen på abonnementet, men på alt udstyret ;) Jeg tror da i hvert fald vi fik presset det 75% ned. De første 50% gav sælgeren helt af sig selv. Okay, jeg kan godt se nu, at det nærmest ser ud som reklame... Det er det altså ikke! Jeg er bare rigtig glad for vores alarmsystem :D

Edit: Lige nu er de dog ved at grave alt op herude i vores kvarter pga. nyt kloak-værk, så lige nu er der ikke så stor risiko for indbrud, for det vil være for omstændigt for dem at skulle væk herfra hurtigt :lol:


Det fungerer nemlig super godt - vi har dog lige måtte lære vores børn, at de ikke må stå og rykke i døren for at komme ind, inden vi er klar til at låse op, ellers registrerer de der dørsensorer det som forsøg på indtrængen - og det larmer :lol:

Jeg er også ret glad for det med at kamera og fx røgalarmer snakker sammen, det giver en god tryghed - især når vi ikke selv er hjemme, at brandvæsnet vil blive kontaktet hvis en brand opstår.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 11. dec 2017, 13:00

kidkomb skrev:Jeg kan ikke selv læse artiklen, men tænkte at den måske ville være interessant:

https://www.business.dk/oekonomi/medarbejdere-alarmfirma-gambler-med-kunders-sikkerhed


Jeg kan heller ikke læse den, men jeg er på forhånd ikke så begejstret for Verisure. På byens FB-gruppe er der virkelig meget reklame for dem under folks opslag om indbrud - både fra tilfredse kunder, fordi man kan få 3 mdr gratis for en henvisning, men også mere skjult fra deres installatører a la "Alle undersøgelser viser, at alarm med ditten og datten er det bedste, skriv privat hvis du vil vide mere." Og den fremgangsmåde er jeg ikke helt så vild med.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Tobywan » 11. dec 2017, 13:13

Lige i forhold til det med udrykning, så er det jo ikke fordi der kommer 2 store fyre ud med automatrifler indenfor 2 minutter og stopper situationen. Alarm eller ej, så er tyvene ude så hurtigt igen, at det ikke betyder det store.

De sørger for at få lukket til igen, kontaktet en låsesmed osv, så hjemmet kan blive "sikret" efter et indbrud. De sørger for alt det praktiske NÅR der har været indbrud.

Mine personlige erfaringer i omgangskredsen siger at det ikke betyder det store om der er en alarm eller ej. Hvis der er noget af værdi som nogle vil have fingre i, så kommer de ind uanset hvad. Af samme årsag har vi heller ikke alarm, men sørger i stedet for at sikre huset fysisk i form af hegn, låse osv, så det i det mindste bliver så besværligt som overhovedet muligt.

I min optik køber man praktisk hjælp, når uheldet er ude - men ikke sikkerhed (selvom firmaerne selvfølgelig er god til at køre den del). Det kan selvfølgelig også være en god ide, hvis man er ude at rejse og ellers ville skulle afbryde ferie eller andet. Her kan jeg sagtens se det smarte i at have et firma til at hjælpe med den praktiske del i at rydde op efter et indbrud.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Mi55y » 11. dec 2017, 13:33

Tobywan skrev:Lige i forhold til det med udrykning, så er det jo ikke fordi der kommer 2 store fyre ud med automatrifler indenfor 2 minutter og stopper situationen. Alarm eller ej, så er tyvene ude så hurtigt igen, at det ikke betyder det store.

De sørger for at få lukket til igen, kontaktet en låsesmed osv, så hjemmet kan blive "sikret" efter et indbrud. De sørger for alt det praktiske NÅR der har været indbrud.

Mine personlige erfaringer i omgangskredsen siger at det ikke betyder det store om der er en alarm eller ej. Hvis der er noget af værdi som nogle vil have fingre i, så kommer de ind uanset hvad. Af samme årsag har vi heller ikke alarm, men sørger i stedet for at sikre huset fysisk i form af hegn, låse osv, så det i det mindste bliver så besværligt som overhovedet muligt.

I min optik køber man praktisk hjælp, når uheldet er ude - men ikke sikkerhed (selvom firmaerne selvfølgelig er god til at køre den del). Det kan selvfølgelig også være en god ide, hvis man er ude at rejse og ellers ville skulle afbryde ferie eller andet. Her kan jeg sagtens se det smarte i at have et firma til at hjælpe med den praktiske del i at rydde op efter et indbrud.


Det er også det jeg tænker, at 250 og opefter om måneden er en dyr pris for det, at der kommer nogen ud og lukker af efter indbrud. Jeg har en del familie indenfor 6-15 km., så jeg ville nok altid kunne få nogen til at stille op skulle det ske, mens vi er på ferie. Lyd og lysalarm - og endda overvågning med stream - kan fås som system uden abonnement for under 5.000,-.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Zonta » 11. dec 2017, 13:38

Tobywan skrev:Lige i forhold til det med udrykning, så er det jo ikke fordi der kommer 2 store fyre ud med automatrifler indenfor 2 minutter og stopper situationen. Alarm eller ej, så er tyvene ude så hurtigt igen, at det ikke betyder det store.

De sørger for at få lukket til igen, kontaktet en låsesmed osv, så hjemmet kan blive "sikret" efter et indbrud. De sørger for alt det praktiske NÅR der har været indbrud.

Mine personlige erfaringer i omgangskredsen siger at det ikke betyder det store om der er en alarm eller ej. Hvis der er noget af værdi som nogle vil have fingre i, så kommer de ind uanset hvad. Af samme årsag har vi heller ikke alarm, men sørger i stedet for at sikre huset fysisk i form af hegn, låse osv, så det i det mindste bliver så besværligt som overhovedet muligt.

I min optik køber man praktisk hjælp, når uheldet er ude - men ikke sikkerhed (selvom firmaerne selvfølgelig er god til at køre den del). Det kan selvfølgelig også være en god ide, hvis man er ude at rejse og ellers ville skulle afbryde ferie eller andet. Her kan jeg sagtens se det smarte i at have et firma til at hjælpe med den praktiske del i at rydde op efter et indbrud.


Jeg er helt med på det med udrykningen. Vi har ikke de vildeste værdier i hjemmet, men jeg håber, at alarm-klistermærket (og det at de kan se kontakter osv.) holder de fleste væk og skulle uheldet være ude, så er det jo rart, at der kommer nogen og tjekker, at alt bliver dækket til osv.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Tricolette » 11. dec 2017, 16:30

Jeg har G4S - eksen stod for den slags beslutninger, så hvorfor det lige blev dem, ved jeg egentligt ikke :gruble:
Men umiddelbart er jeg godt tilfreds.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf avdotja » 11. dec 2017, 17:54

Nå, endelig er der lidt nytte ved at have en hund der gør af fremmede som nærmer sig døren :lol:
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Kolibrien » 11. dec 2017, 19:09

Denlilleglademy skrev:Vi fik sat verisure op for en måneds tid siden og hel processen har været god og vi er rigtug glade for det. Undersøgte markedet ret megwt og det passede bedst til vores behov. Det er til dør i basispakken en dør sensor, to bevægelsessencorer med røgdetektion i også, 1 kamera som tager billeder hvis man beder om det, eller automatisk hvis alarmen går. Og så betjeningspanel og to dimser med som man kan holde op på panelet når man går og kommer. Der er også app som er nem at betjene.

Der er kommunikation iøvrigt, hvis alarmen går. Aå sidder alarmcentralen klar og taler direkte til “huset” ig så skal man komme kodeord osv.

Jeg er ret glad for at der er kamera!

Tror vi samlet giver 180 om måneden, det er for abonnement og afbetaling på systemet.


Vi har også Verisure - jeg undrer mig dog over, at I får det så billigt, når vi giver 458 kr. om måneden :gruble:
0
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Frank » 11. dec 2017, 19:13

Tobywan skrev:Lige i forhold til det med udrykning, så er det jo ikke fordi der kommer 2 store fyre ud med automatrifler indenfor 2 minutter og stopper situationen. Alarm eller ej, så er tyvene ude så hurtigt igen, at det ikke betyder det store.

De sørger for at få lukket til igen, kontaktet en låsesmed osv, så hjemmet kan blive "sikret" efter et indbrud. De sørger for alt det praktiske NÅR der har været indbrud.

Mine personlige erfaringer i omgangskredsen siger at det ikke betyder det store om der er en alarm eller ej. Hvis der er noget af værdi som nogle vil have fingre i, så kommer de ind uanset hvad. Af samme årsag har vi heller ikke alarm, men sørger i stedet for at sikre huset fysisk i form af hegn, låse osv, så det i det mindste bliver så besværligt som overhovedet muligt.

I min optik køber man praktisk hjælp, når uheldet er ude - men ikke sikkerhed (selvom firmaerne selvfølgelig er god til at køre den del). Det kan selvfølgelig også være en god ide, hvis man er ude at rejse og ellers ville skulle afbryde ferie eller andet. Her kan jeg sagtens se det smarte i at have et firma til at hjælpe med den praktiske del i at rydde op efter et indbrud.
Præcis det samme som dit forsikringsselskab gør i forvejen. Så du betaler bare dobbelt for samme ting.

Man skal koncentrerer sig om at gøre det svært for tyven at komme ind. Er han først inde, så hjælper alarmer ikke ret meget. Sikre døre, vinduer og udskift glasset med sikkerhedsglas. Skal tyven bruge for meget tid på at komme ind, går han ind til naboen i stedet.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Artem » 11. dec 2017, 20:16

Når man taler om sikring af et hus er den fysiske sikring det vigtigste med gode låse, døre og vinduer der ikke er nemme at brække op, og hvor man ikke har udvendige rudelister, eller hvor de bliver sat fat med envejs skruer.

Med alarm er det vigtigste at der er tale om en kablet alarm, både til sensorer og telefon nettet. Da trådløse systemer er alt for nemme at jamme med en GSM jammer.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Pax Romana » 11. dec 2017, 20:45

"WARNING This property is protected by husband with gun and wife with PMS.
Guess which one is home!"

Vis mig den tyv som bryder ind her.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf LadyFox » 11. dec 2017, 20:52

Jeg har tidligere i mit liv "kendt" nogle ret nedern skumle kriminelle typer, og... Alarmer har en minimal, hvis nogen effekt. Heller gøre det så svært som muligt at komme ind og have grunden godt belyst med udendørsbelysning, ikke have for høje hække osv. Tyven har de bedste forudsætninger hvis h*n han stå ubemærket og bryde ind. Men altså.. Det skulle være en ret umulig opgave at holde tyven ude, og et hus kan tømmes så under 5 minutter hvis tyven ved hvad der er noget værd, og hvor man oftest lægger værdierne, og det ved tyven godt.
Jeg tror den bedste måde er at lægge arvesmykkerne et andet sted end alle andre, og så tegne en rigtig god indboforsikring.
1
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2017, 20:55

Vi overvejer et skilt i vinduet ved døren på bagsiden af huset, hvor der står at det altså er et sommerhus og vi hverken har smykker, kontanter, pas eller dyrt elektronik her.
Det er alt sammen et mere sikkert sted.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. dec 2017, 09:11

Vi flytter selv i hus på landet og har derfor talt en del om hvad vi gør mht. alarm.
Jeg har læst en del om det rundt omkring, og de artikler og statistikker jeg har set, har vist at det ikke gør noget forskel om der er alarm med udrykning eller ej. Faktisk viste en del undersøgelser også, at alarm slet ikke har en effekt. Det har jeg så svært ved at tro på, da det vel kommer helt an på hvor hardcore tyven er :lol:. Personligt ville jeg da få lidt mere travlt hvis jeg kunne høre en alarm brøle i baggrunden.

Men jeg vil installere lys og kamera som frontlinje, da jeg tænker at en stor projektør der bliver fyret op lige i skærmen på tyven, vil give ham lyst til at finde et hus der er knap så oplyst. Lydalarm installeres indenfor, evt. med udvendig lydgiver så naboerne kan høre det.
Udover det vil jeg have kamera der aktiveres ved bevægelse. Ikke fordi det afskrækker nogen, men jeg tænker at det kunne være praktisk med overvågningsbilleder hvis endelig nogen lusker rundt.
Og sidst, men sikkert vigtigst, så skal vi have hund. Egentlig mest som en advarsel til os selv om natten eller når min kone skal være alene hjemme.
1
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Alarmsystemer - erfaringer søges

Indlægaf Daybreak » 12. dec 2017, 09:44

Vores alarm er egentlig mest af alt en forsikring til mig selv om, at der ikke står en mand i mit hjem når jeg kommer hjem alene - eller en advarsel om, at det hjem jeg kommer hjem til har været brudt op. Og så bruger jeg skalsikring om natten/slår alarmen fuldt til om natten når jeg er alene, da jeg simpelthen ikke kan sove ellers. Det problem kunne muligvis løses med nogle psykolog-timer, men alarmen var nemmere :)

Vi har ikke abonnement med udrykning - dvs Verisure skal kontakte os ved indbrud, og så kan vi selv vælge om vægteren skal køre ud og sikre hjemmet, eller om vi selv har mulighed for det. Vi har familie meget tæt på, og rigtig gode naboer, så der vil typisk altid være en i nærheden, som vi kan bede se til huset - om et vindue står helt åbent eller lignende, indtil vi selv kommer hjem.
1

Tilbage til "Bolig"