Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Misantropen » 3. maj 2019, 21:51

Det her hus ser virkelig hyggeligt ud, synes jeg :love:

Gad vide hvorfor det har en liggetid på 2.746 dage? :nerve: Energimærket er D så det kunne være både bedre og værre. Det ser også velholdt ud selvom stilen måske ikke tiltaler flertallet, men der er vel mulighed for at lave ændringer.

https://www.edc.dk/alle-boliger/ulfborg ... en_website
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Sophies-mor » 3. maj 2019, 22:56

Misantropen skrev:Det her hus ser virkelig hyggeligt ud, synes jeg :love:

Gad vide hvorfor det har en liggetid på 2.746 dage? :nerve: Energimærket er D så det kunne være både bedre og værre. Det ser også velholdt ud selvom stilen måske ikke tiltaler flertallet, men der er vel mulighed for at lave ændringer.

https://www.edc.dk/alle-boliger/ulfborg ... en_website

Det er Ulfborg, uden for Ulfborg endda.
Og meget "bondehus" i stilen indvendigt. Køkkenet ser ud til at trænge til udskiftning af låger mm., selv om det er funktionelt nok indretttet, og badeværelset lige så.
Jeg tænker, at kundeunderlaget og målgruppen er ret lille.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Misantropen » 3. maj 2019, 23:27

Sophies-mor skrev:
Misantropen skrev:Det her hus ser virkelig hyggeligt ud, synes jeg :love:

Gad vide hvorfor det har en liggetid på 2.746 dage? :nerve: Energimærket er D så det kunne være både bedre og værre. Det ser også velholdt ud selvom stilen måske ikke tiltaler flertallet, men der er vel mulighed for at lave ændringer.

https://www.edc.dk/alle-boliger/ulfborg ... en_website

Det er Ulfborg, uden for Ulfborg endda.
Og meget "bondehus" i stilen indvendigt. Køkkenet ser ud til at trænge til udskiftning af låger mm., selv om det er funktionelt nok indretttet, og badeværelset lige så.
Jeg tænker, at kundeunderlaget og målgruppen er ret lille.

Jo, men i så mange år alligevel? Jeg kunne forstå hvis det var ubeboeligt eller krævede en stor og omfattende renovering før man kunne flytte ind, men det lyder ikke sådan.

Jeg tænkte om vejen og dens trafik kunne være årsagen, men jeg kender ikke området. Jeg har dog bemærket at der er meget til salg i og omkring Ulfborg, når jeg kigger på boligsider.

Det må virkelig være frustrerende at have sit hus til salg i så mange år, uden at kunne få det solgt, hvis man har brug for at komme videre i sit liv. Men jeg ved godt det heller ikke er nemt når mange banker ikke vil låne penge ud til interesserede købere til selvsamme husene
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Sophies-mor » 3. maj 2019, 23:33

Misantropen skrev:
Sophies-mor skrev:
Misantropen skrev:Det her hus ser virkelig hyggeligt ud, synes jeg :love:

Gad vide hvorfor det har en liggetid på 2.746 dage? :nerve: Energimærket er D så det kunne være både bedre og værre. Det ser også velholdt ud selvom stilen måske ikke tiltaler flertallet, men der er vel mulighed for at lave ændringer.

https://www.edc.dk/alle-boliger/ulfborg ... en_website

Det er Ulfborg, uden for Ulfborg endda.
Og meget "bondehus" i stilen indvendigt. Køkkenet ser ud til at trænge til udskiftning af låger mm., selv om det er funktionelt nok indretttet, og badeværelset lige så.
Jeg tænker, at kundeunderlaget og målgruppen er ret lille.

Jo, men i så mange år alligevel? Jeg kunne forstå hvis det var ubeboeligt eller krævede en stor og omfattende renovering før man kunne flytte ind, men det lyder ikke sådan.

Jeg tænkte om vejen og dens trafik kunne være årsagen, men jeg kender ikke området. Jeg har dog bemærket at der er meget til salg i og omkring Ulfborg, når jeg kigger på boligsider.

Det må virkelig være frustrerende at have sit hus til salg i så mange år, uden at kunne få det solgt, hvis man har brug for at komme videre i sit liv. Men jeg ved godt det heller ikke er nemt når mange banker ikke vil låne penge ud til interesserede købere til selvsamme husene

Præcis. Spørgsmålet er jo, hvor meget slitage der er på det med K'ere. :gruble:
Nu har vi jo set svigermor eje et hus i Thy - Vestervig - en lille aftægtsbolig, der først blev solgt efter.... :gruble: 5 år. Noget i den stil. Det var længe efter, at mormor var død og morfar på plejehjem. Altså mandens bedsteforældre.
Det var da noget af en byrde for min svigermor, at have det hus stående i Thy, skulle derop (hun har ikke kørekort, så svigerfar skulle køre) med mellemrum og ordne, til fremvisninger osv. og så også økonomien i det.
Vi har da også overvejet, da vi købte dette i '12, om vi kan komme af med det igen.
Af samme årsag, tør jeg ikke flytte til et tyndt befolket område/ købe sommerhus ved Vesterhavet, hvor der eroderes meget. Det ser gammelt ud i stilen og den store fraflytning er jo tiltaget siden 80'erne. Jeg vil tro, at ejerne har købt det på et tidspunkt, hvor det ikke var det helt store problem at komme af med.
(Vi kunne også se, bare her i byen, da finanskrisen kom, hvor mange der blev teknisk insolvente pga. det og det tog 7 lange og 7 brede at sælge de huse. ) Vi havde i øvrigt vores til salg i 4 år :tie:
Horribelt og voldsomt stressende. Vi havde masser af fremvisninger og "godt lille hus" - men de købte det bare ikke.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf HerErJeg » 4. maj 2019, 05:33

Misantropen skrev:Det her hus ser virkelig hyggeligt ud, synes jeg :love:

Gad vide hvorfor det har en liggetid på 2.746 dage? :nerve: Energimærket er D så det kunne være både bedre og værre. Det ser også velholdt ud selvom stilen måske ikke tiltaler flertallet, men der er vel mulighed for at lave ændringer.

https://www.edc.dk/alle-boliger/ulfborg ... en_website


Som et sommerhus alternativ ville det være super fint, for de er da ellers dyre nok. Mit gæt er at der er 180 cm under bjælkerne, og folk bliver højere og højere, så hovedet kommer i vejen. Så er der opvarmning, skal vi gætte på oliefyr, og når huset er så gammel, så tåler det nok ikke så godt at der slukkes helt. Og det koster kassen.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Daine » 4. maj 2019, 07:16

Misantropen skrev:Det her hus ser virkelig hyggeligt ud, synes jeg :love:

Gad vide hvorfor det har en liggetid på 2.746 dage? :nerve: Energimærket er D så det kunne være både bedre og værre. Det ser også velholdt ud selvom stilen måske ikke tiltaler flertallet, men der er vel mulighed for at lave ændringer.

https://www.edc.dk/alle-boliger/ulfborg ... en_website

Ej hvor er det skønt :love:

Men som andre siger, så er det beliggenheden. Der er ikke langt til Holstebro, men hvis man ikke arbejder i området så skal der køres rigtig meget/langt. Men det er et hus med muligheder i og ift at det er bygget i 1680 så er det pænt vedligeholdt, selvom man selvfølgelig godt kan se slitage på bad/køkken der er fra renoveringen i 80’erne. Var jeg lidt mere havemenneske ville jeg elske det :)

Og med den liggetid kunne man sikkert godt få huset endnu billigere ... gad vide om man kan søge om at få ophævet bopælspligten, så det kunne bruges som sommerhus :gruble:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf DenBruneMunk » 4. maj 2019, 07:33

HerErJeg skrev:
Misantropen skrev:Det her hus ser virkelig hyggeligt ud, synes jeg :love:

Gad vide hvorfor det har en liggetid på 2.746 dage? :nerve: Energimærket er D så det kunne være både bedre og værre. Det ser også velholdt ud selvom stilen måske ikke tiltaler flertallet, men der er vel mulighed for at lave ændringer.

https://www.edc.dk/alle-boliger/ulfborg ... en_website


Som et sommerhus alternativ ville det være super fint, for de er da ellers dyre nok. Mit gæt er at der er 180 cm under bjælkerne, og folk bliver højere og højere, så hovedet kommer i vejen. Så er der opvarmning, skal vi gætte på oliefyr, og når huset er så gammel, så tåler det nok ikke så godt at der slukkes helt. Og det koster kassen.

Huset er nok ikke isoleret, der står det er med den brændeovn som billede viser og det er jo set før i ældre huse.
Og ja, det er mange penge for sådan en bygning, og selvom taget ser nyt og pænt ud og koster en god sum at få tækket på ny.
Hvis dem som besøger og går rundt , også rammet loft ofte, så vil de nok ikke vælge det, har selv prøvet at bo sådan i en rum tid, det blev man altså træt af.

Jeg ville også mene at lokation, type, og pris ville få mig til at gå videre, og med brændeovn alene ville jeg aldrig vælge sådan et hus.

edit: Prøvede at se på de få billeder indvendig igen, og der synes at være 2 radiatorer på vand i stue, og så en elstyret i soveværelse, det er en sjov kombo. Muligvis gulvvarme, da badeværelse ikke synes at have synlig radiator.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Rapfisk » 8. maj 2019, 18:07

Der skal gøres noget, og postnummeret giver ingen misundelige blikke, men stadig:

https://home.dk/boligkatalog/ishoej/263 ... 00008.aspx
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf lulu-p » 8. maj 2019, 19:30

Rapfisk skrev:Der skal gøres noget, og postnummeret giver ingen misundelige blikke, men stadig:

https://home.dk/boligkatalog/ishoej/263 ... 00008.aspx


Platte-uret bag poolen er helt fantastisk :D
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Misantropen » 8. maj 2019, 21:10

Rapfisk skrev:Der skal gøres noget, og postnummeret giver ingen misundelige blikke, men stadig:

https://home.dk/boligkatalog/ishoej/263 ... 00008.aspx

Jeg er vild med det! :love:

Poolen kunne jeg nok godt undvære og der skulle gøres noget ved lofterne, tæppet på køkkengulvet( :ad!: ) og flisegulvet(gætter jeg på det er) skulle fjernes. Måske skulle der noget andet glas i døren mellem stuerne. Alle vægge og de røde badeværelsesfliser skulle have en gabg maling :D
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20422
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43840

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf paint » 9. maj 2019, 09:33

Indendørs pools, er undervurderet - især hvis man satte et par palmer i potter, derud (der ser lidt tomt ud) Personligt ville jeg synes det var fedt at kunne tage et hop i egen pool - lige tage et par baner om morgenen, inden morgenmaden. Og så gå ud i det knaldrøde badeværelse, for helt at vågne.

Beliggenheden, er da også ret fantastisk - meget tæt på hav og strand og ikke mindst en lystbådehavn. Jeg kan næsten se mig selv, have min sejlbåd liggende dernede, lige i nærheden af bopælen.

Der var nok nogle ting jeg ville renovere i huset, hen ad vejen. Men absolut overkommeligt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16083
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29904

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf TinaW » 26. maj 2019, 02:47

1
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf musling » 26. maj 2019, 08:16

TinaW skrev:Godt nok ikke billig, men lækker ejendom.

http://www.lilienhoff.dk/liebhaver/Skaerbaek-1-Hoptrup-6100-Haderslev


Hvis jeg havde 7 mill...
Den udsigt!
Og huset! Der er ting, der skal ændres - fx gulvet på 1. sal og det der tapet på det lille toilet skal så meget fjernes! :lol2: Og så må der godt være lidt mere liv og personlighed, men hold nu op! Jeg er klar til at hive flyttekasser ned på loftet og flytte!
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16083
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29904

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf TinaW » 26. maj 2019, 11:35

musling skrev:
TinaW skrev:Godt nok ikke billig, men lækker ejendom.

http://www.lilienhoff.dk/liebhaver/Skaerbaek-1-Hoptrup-6100-Haderslev


Hvis jeg havde 7 mill...
Den udsigt!
Og huset! Der er ting, der skal ændres - fx gulvet på 1. sal og det der tapet på det lille toilet skal så meget fjernes! :lol2: Og så må der godt være lidt mere liv og personlighed, men hold nu op! Jeg er klar til at hive flyttekasser ned på loftet og flytte!


Ja, det er jo ikke perfekt, men jeg kunne nok godt vænne mig til, at bo der :D
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Misantropen » 26. maj 2019, 11:41

musling skrev:
TinaW skrev:Godt nok ikke billig, men lækker ejendom.

http://www.lilienhoff.dk/liebhaver/Skaerbaek-1-Hoptrup-6100-Haderslev


Hvis jeg havde 7 mill...
Den udsigt!
Og huset! Der er ting, der skal ændres - fx gulvet på 1. sal og det der tapet på det lille toilet skal så meget fjernes! :lol2: Og så må der godt være lidt mere liv og personlighed, men hold nu op! Jeg er klar til at hive flyttekasser ned på loftet og flytte!

Vi kan splejse? Jeg er klar mest til 1. salen :lol:
0

Tilbage til "Bolig"