Alt plade til emhætte

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Alt plade til emhætte

Indlægaf milisa » 17. okt 2017, 21:19

Dette er muligvis et blondinespørgsmål, men so be it:

Vi har en emhætte, der har en voldsomt stor glasplade, der kort sagt bare skal dø, så den har vi pillet ned. Det betyder, at vores emhætte mangler en ramme hele vejen rundt på cirka 8 cm. Materialet er rustfrit stål.

Jeg tænker i min uvidenhed, at man må kunne få lavet en ramme, der passer med udstikning til de skruer, der tidligere sad i glaspladen, men hvilken håndværker gør sådan noget? Det er jo noget småtteri noget?
0
Tally-ho
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf DenBruneMunk » 17. okt 2017, 21:24

Tror du ikke glasset havde en funktion i forhold til en anden type plade over ens komfur? Her kan man tage glaspladen ned, og tørre den af ved håndvasken og så skubbe den på plads igen :)

Og så var der vist 3 størrelser med til emhætte i glas, måske skal i finde papkassen hvis i købte fra ny? Eller bliver det måske svært hvis tidligere ejer bare smed det ud.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf milisa » 17. okt 2017, 21:30

DenBruneMunk skrev:Tror du ikke glasset havde en funktion i forhold til en anden type plade over ens komfur? Her kan man tage glaspladen ned, og tørre den af ved håndvasken og så skubbe den på plads igen :)

Og så var der vist 3 størrelser med til emhætte i glas, måske skal i finde papkassen hvis i købte fra ny? Eller bliver det måske svært hvis tidligere ejer bare smed det ud.


Funktionen er at samle emmen fra de fire kogeplader, men motoren er så kraftig, at det slet ikke er nødvendigt. Man kan ikke få en anden størrelse, lige som en glarmester heller ikke kan skære pladen til, da det er hærdet glas. Alt sammen er undersøgt og bekræftet fra producent og div glarmestre. :)
0
Tally-ho
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf paint » 17. okt 2017, 22:01

milisa skrev:
DenBruneMunk skrev:Tror du ikke glasset havde en funktion i forhold til en anden type plade over ens komfur? Her kan man tage glaspladen ned, og tørre den af ved håndvasken og så skubbe den på plads igen :)

Og så var der vist 3 størrelser med til emhætte i glas, måske skal i finde papkassen hvis i købte fra ny? Eller bliver det måske svært hvis tidligere ejer bare smed det ud.


Funktionen er at samle emmen fra de fire kogeplader, men motoren er så kraftig, at det slet ikke er nødvendigt. Man kan ikke få en anden størrelse, lige som en glarmester heller ikke kan skære pladen til, da det er hærdet glas. Alt sammen er undersøgt og bekræftet fra producent og div glarmestre. :)


Mon ikke det er et sådant sted, I skal henvende jer:

"Mange beslag og plader i private hjem er lavet af rustfrit stål.

Vi har gennem årene blandt andet leveret rustfri kanter under køkkenskabe, rustfri låsebeslag og plader til brændeovne, der er formet i rustfrit stål.

I værkstedet kan vi lave selv helt små beslag i rustfrit stål, så kontakt os endelig for en snak
."

http://www.a-smede.dk/rustfrit-staal.aspx
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf milisa » 17. okt 2017, 22:17

Tænk, jeg troede, smede lavede mere grovkornet metalarbejde? Jeg forsøger at kontakte dem, du linker til! :gogo:
0
Tally-ho
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf Artem » 17. okt 2017, 22:21

Men hvorfor tænker du at et stykke rustfri stål er bedre end en glasplade?

Er forøvrigt lidt bange for at du vil blive rystet over prisen, hvor du sikkert kan købe en ny emfang til de samme penge.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf milisa » 18. okt 2017, 10:38

Artem skrev:Men hvorfor tænker du at et stykke rustfri stål er bedre end en glasplade?

Er forøvrigt lidt bange for at du vil blive rystet over prisen, hvor du sikkert kan købe en ny emfang til de samme penge.


Fordi jeg af flere glarmestre har fået at vide, at det bliver alt for dyrt med glas pga hærdning. Derfor prøver jeg nu med stål. Jeg aner intet om prisen, men emhætten fejler intet i sig selv, og jeg smider ikke noget brugbart ud, før jeg har undersøgt, om det kan laves.

Bliver stålet også for dyrt, må jeg købe nyt og sælge den gamle. Men jeg vil helst undgå dette, hvis rentabelt. Så du behøver skam ikke være bange på mine vegne......
0
Tally-ho
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf Artem » 18. okt 2017, 13:49

milisa skrev:Fordi jeg af flere glarmestre har fået at vide, at det bliver alt for dyrt med glas pga hærdning. Derfor prøver jeg nu med stål. Jeg aner intet om prisen, men emhætten fejler intet i sig selv, og jeg smider ikke noget brugbart ud, før jeg har undersøgt, om det kan laves.

Bliver stålet også for dyrt, må jeg købe nyt og sælge den gamle. Men jeg vil helst undgå dette, hvis rentabelt. Så du behøver skam ikke være bange på mine vegne......

Er glaspladen i stykker? For så skal du naturligvis have noget nyt, og der har du ret i at stål trods alt vil være billigere.
Jeg troede bare at du ville udskifte glaspladen af en eller anden grund...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf milisa » 18. okt 2017, 17:12

Artem skrev:
milisa skrev:Fordi jeg af flere glarmestre har fået at vide, at det bliver alt for dyrt med glas pga hærdning. Derfor prøver jeg nu med stål. Jeg aner intet om prisen, men emhætten fejler intet i sig selv, og jeg smider ikke noget brugbart ud, før jeg har undersøgt, om det kan laves.

Bliver stålet også for dyrt, må jeg købe nyt og sælge den gamle. Men jeg vil helst undgå dette, hvis rentabelt. Så du behøver skam ikke være bange på mine vegne......

Er glaspladen i stykker? For så skal du naturligvis have noget nyt, og der har du ret i at stål trods alt vil være billigere.
Jeg troede bare at du ville udskifte glaspladen af en eller anden grund...


Nej, den er ikke i stykker, men den er af en sådan form og størrelse, at jeg skal bukke hovedet og/eller ned i knæene, hvis jeg skal nå de bagerste kogeplader. Jævnt upraktisk.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf Artem » 18. okt 2017, 20:08

milisa skrev:
Artem skrev:
milisa skrev:Fordi jeg af flere glarmestre har fået at vide, at det bliver alt for dyrt med glas pga hærdning. Derfor prøver jeg nu med stål. Jeg aner intet om prisen, men emhætten fejler intet i sig selv, og jeg smider ikke noget brugbart ud, før jeg har undersøgt, om det kan laves.

Bliver stålet også for dyrt, må jeg købe nyt og sælge den gamle. Men jeg vil helst undgå dette, hvis rentabelt. Så du behøver skam ikke være bange på mine vegne......

Er glaspladen i stykker? For så skal du naturligvis have noget nyt, og der har du ret i at stål trods alt vil være billigere.
Jeg troede bare at du ville udskifte glaspladen af en eller anden grund...


Nej, den er ikke i stykker, men den er af en sådan form og størrelse, at jeg skal bukke hovedet og/eller ned i knæene, hvis jeg skal nå de bagerste kogeplader. Jævnt upraktisk.

Ok er ikke helt sikker på om jeg forstår problemet, du burde have smidt et billede op.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf milisa » 19. okt 2017, 06:18

Artem skrev:
milisa skrev:
Artem skrev:
milisa skrev:Fordi jeg af flere glarmestre har fået at vide, at det bliver alt for dyrt med glas pga hærdning. Derfor prøver jeg nu med stål. Jeg aner intet om prisen, men emhætten fejler intet i sig selv, og jeg smider ikke noget brugbart ud, før jeg har undersøgt, om det kan laves.

Bliver stålet også for dyrt, må jeg købe nyt og sælge den gamle. Men jeg vil helst undgå dette, hvis rentabelt. Så du behøver skam ikke være bange på mine vegne......

Er glaspladen i stykker? For så skal du naturligvis have noget nyt, og der har du ret i at stål trods alt vil være billigere.
Jeg troede bare at du ville udskifte glaspladen af en eller anden grund...


Nej, den er ikke i stykker, men den er af en sådan form og størrelse, at jeg skal bukke hovedet og/eller ned i knæene, hvis jeg skal nå de bagerste kogeplader. Jævnt upraktisk.

Ok er ikke helt sikker på om jeg forstår problemet, du burde have smidt et billede op.


Altså, taget i betragtning af, at mit spørgsmål udelukkende gik på hvilken håndværker, der laver stålplader, så har jeg svært ved at se, at jeg burde noget som helst lige som, jeg heller ikke kan se, der er et behov for at du forstår hvorfor, jeg vil have den stålplade....
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf milisa » 19. okt 2017, 06:21

Falstria skrev:
milisa skrev:
Nej, den er ikke i stykker, men den er af en sådan form og størrelse, at jeg skal bukke hovedet og/eller ned i knæene, hvis jeg skal nå de bagerste kogeplader. Jævnt upraktisk.


Den er monteret for lavt, som køkkenting ofte er.
De laves til hobitter (eller lave kvinder).

Kan det lade sig gøre at hæve den så er problemet vel løst med det.


Det er ikke det værste. Det værste er, at jeg ER hobit OG kvinde, så forestil dig, hvordan min kæreste har det.... Tænker, tidligere ejer aldrig lavede mad der krævede mere end to kogeplader.... Man kan heller ikke hæve emhætten, for den anordning har de formået at ødelægge. Men emhætten er mega god, støjsvag og enormt effektiv, så derfor vil jeg virkelig gerne beholde den, hvis jeg kan. Har forsøgt at kontakte dem, Paint linkede til, så nu ser vi.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf Artem » 19. okt 2017, 07:57

milisa skrev:Altså, taget i betragtning af, at mit spørgsmål udelukkende gik på hvilken håndværker, der laver stålplader, så har jeg svært ved at se, at jeg burde noget som helst lige som, jeg heller ikke kan se, der er et behov for at du forstår hvorfor, jeg vil have den stålplade....

Et billede siger mere end 1000 ord, og det kunne være vi havde haft en anden løsning hvis vi havde set det.

Men jeg kan da også henvise til et par firmaer i min del af landet som kan lave det, men er nok ikke så relevant hvis du bor i København.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Alt plade til emhætte

Indlægaf milisa » 19. okt 2017, 08:29

Artem skrev:
milisa skrev:Altså, taget i betragtning af, at mit spørgsmål udelukkende gik på hvilken håndværker, der laver stålplader, så har jeg svært ved at se, at jeg burde noget som helst lige som, jeg heller ikke kan se, der er et behov for at du forstår hvorfor, jeg vil have den stålplade....

Et billede siger mere end 1000 ord, og det kunne være vi havde haft en anden løsning hvis vi havde set det.

Men jeg kan da også henvise til et par firmaer i min del af landet som kan lave det, men er nok ikke så relevant hvis du bor i København.


Men jeg vil ikke have en anden løsning. ;)

Nej, det er næppe rentabelt køre fra Smørum til Thisted (hvis jeg husker ret?)!:lol:
0
Tally-ho

Tilbage til "Bolig"