Hvilken type dyne?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Sangius » 23. okt 2017, 15:16

Vi er sindssyg glade for kapok. Det er bare vildt ventilerende og tempererende. Du kan læse om det på nsleep.dk.
Efter vi er skiftet til kapok har jeg slet ikke bemærket min ellers meget generende støvallergi. Og min mand er holdt op med at svede om natten.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Tata » 27. okt 2017, 11:53

Vi har Fossflakes, de er temperaturregulerende og allergivenlige, og de føles ikke på den der vattæppe måde, som andre fiberdyner. Elsker dem :love:
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Juki » 27. okt 2017, 17:05

Vira skrev:Juki har du fået dynerne? :D

Yep! De kom i onsdags, men jeg har ikke fået dem afprøvet endnu pga sygdom m.m. der har gjort at jeg er faldet i søvn på sofaen om aftenen :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Juki » 31. okt 2017, 01:03

Vira skrev:
Juki skrev:
Vira skrev:Juki har du fået dynerne? :D

Yep! De kom i onsdags, men jeg har ikke fået dem afprøvet endnu pga sygdom m.m. der har gjort at jeg er faldet i søvn på sofaen om aftenen :genert:

Okay, jeg er mest interesseret i om det er sådan nogle der er meget lette eller det modsatte? (hvis du har pakket dem ud) Og god bedring :)

Live update fra sengen :-D

Hovedpuden fungerer ikke for mig! Den er alt for blød og fluffy i fyldet, så jeg føler ikke at mit hoved bliver støttet ordentligt. Men måske det bare er et spørgsmål om tilvænning da jeg er vant til til hårdere og mere kompakte hovedpuder. Den er dog ret blød og behagelig at ligge på. Normalt kan jeg godt få ondt i øret af at ligge på siden på en hård pude, men det virker ikke som et problem med denne.

Dynen var jeg lidt "skuffet" over først, pga tykkelsen. Den mindede mig om sådan en forvasket og slasket hospitalsdyne.. Den er ikke meget tykkere end et vattæppe, så jeg var noget skeptisk over om jeg ville komme til at mangle en tyk, fluffy dyne. Til gengæld er den tungere end et vattæppe og vist også min vinterdyne med dun, så det kommer nok til at gå ud på et.

Umiddelbart virker den at have og holde en passende temperatur. Jeg ligger i et soveværelse med let gennemtræk pt. og bortset fra at jeg har overkroppen udenfor dynen imens jeg skriver så virker den til at give nok varme.

Jeg skal nok lave en ny opdatering i morgen, når jeg ved hvordan natten er gået :-D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Juki » 1. nov 2017, 00:11

Jeg har sovet som en sten i nat! Og hverken haft det for koldt eller varmt. Skønt!

Dog var jeg ret så baldret og kvæstet i hovedet da jeg vågnede, men om det skyldtes den blødere hovedpude(der har gjort at jeg evt. har ligget dårligere/anderledes end jeg er vant til) om jeg har fået træk eller har haft det for varmt alligevel er svært at vide.

Dog tror jeg helt sikkert dynen vil blive en succes :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Juki » 1. nov 2017, 15:08

Vira skrev:
Juki skrev:Jeg har sovet som en sten i nat! Og hverken haft det for koldt eller varmt. Skønt!

Dog var jeg ret så baldret og kvæstet i hovedet da jeg vågnede, men om det skyldtes den blødere hovedpude(der har gjort at jeg evt. har ligget dårligere/anderledes end jeg er vant til) om jeg har fået træk eller har haft det for varmt alligevel er svært at vide.

Dog tror jeg helt sikkert dynen vil blive en succes :)

Men dynen er noget tynd i det? Jeg tror altså jeg springer over når nu jeg ikke kan komme til at "gramse" på det i virkeligheden. Det er desværre ikke på lager i nogle af de butikker jeg har i nærheden :)

Ja, den er ikke som en almindelig dyne, men den er mere fast og "tung" i det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Mocca » 13. jul 2018, 20:08

Jeg har netop 'flottet' mig med en afløser til den gamle silkesommerdyne. Der var tilbud i Føtex. Så den kostede under 200kr.
I den gamle er fyldet ikke længere jævnt fordelt. Men den har holdt i 4-5 år nu. Så det går nok.

Men så kom jeg i tanke om tråden her. Blev du glad for dynen på længere sigt, Juki?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Juki » 13. jul 2018, 20:24

Mocca skrev:Jeg har netop 'flottet' mig med en afløser til den gamle silkesommerdyne. Der var tilbud i Føtex. Så den kostede under 200kr.
I den gamle er fyldet ikke længere jævnt fordelt. Men den har holdt i 4-5 år nu. Så det går nok.

Men så kom jeg i tanke om tråden her. Blev du glad for dynen på længere sigt, Juki?

Ja, de har gjort hvad de skulle. De har dog været for varme til mig de sidste måneder.

Jeg savner stadig at den kan formes og den tyngde en dundyne har, men det er et bedre alternativ end at sove dårligt fordi jeg koger pga. varmen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Mocca » 14. jul 2018, 08:42

Juki skrev:
Mocca skrev:Jeg har netop 'flottet' mig med en afløser til den gamle silkesommerdyne. Der var tilbud i Føtex. Så den kostede under 200kr.
I den gamle er fyldet ikke længere jævnt fordelt. Men den har holdt i 4-5 år nu. Så det går nok.

Men så kom jeg i tanke om tråden her. Blev du glad for dynen på længere sigt, Juki?

Ja, de har gjort hvad de skulle. De har dog været for varme til mig de sidste måneder.

Jeg savner stadig at den kan formes og den tyngde en dundyne har, men det er et bedre alternativ end at sove dårligt fordi jeg koger pga. varmen.


Det kender jeg! Her om sommeren har jeg et tyndt vattæppe i bomuld. De er bare svære at finde, hvor både fyld og yderstof er bomuld og ikke syntetisk.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvilken type dyne?

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 00:51

Mocca skrev:
Juki skrev:
Mocca skrev:Jeg har netop 'flottet' mig med en afløser til den gamle silkesommerdyne. Der var tilbud i Føtex. Så den kostede under 200kr.
I den gamle er fyldet ikke længere jævnt fordelt. Men den har holdt i 4-5 år nu. Så det går nok.

Men så kom jeg i tanke om tråden her. Blev du glad for dynen på længere sigt, Juki?

Ja, de har gjort hvad de skulle. De har dog været for varme til mig de sidste måneder.

Jeg savner stadig at den kan formes og den tyngde en dundyne har, men det er et bedre alternativ end at sove dårligt fordi jeg koger pga. varmen.


Det kender jeg! Her om sommeren har jeg et tyndt vattæppe i bomuld. De er bare svære at finde, hvor både fyld og yderstof er bomuld og ikke syntetisk.

Ja, det.. Jeg har sovet med et dynebetræk mere eller mindre hver nat siden slutningen af april, tror jeg.

Det er bare ikke det samme som at kunne pakke sig ind i en stor, vamset dundyne :mellow:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Bolig"