Nye kopper - mangler inspiration

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf Aspargsen » 18. sep 2017, 13:39

0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf musling » 18. sep 2017, 13:52



Jeg har ikke rigtigt brudt mig om dem, men fik et par stykker i julegave på mit arbejde og er kommet til at holde af dem.
De er rigtigt gode at drikke af, gode at holde ved og ekstremt praktiske til opvaskeren. Jeg har nemlig også mistet opvaskeevnen :lol2:
1
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf Kolibrien » 18. sep 2017, 14:03

^ Ha, jeg synes de er mega upraktiske i opvaskemaskinen. Hvis ikke man tager gummiet af, kommer der vand under. Tager man det af, så bliver det løst og slapt med tiden. Jeg køber ikke flere af de kopper.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf musling » 18. sep 2017, 14:11

Kolibrien skrev:^ Ha, jeg synes de er mega upraktiske i opvaskemaskinen. Hvis ikke man tager gummiet af, kommer der vand under. Tager man det af, så bliver det løst og slapt med tiden. Jeg køber ikke flere af de kopper.


Jeg har brugt dem flere gange om ugen siden jul og har ikke oplevet ændring i gummiet.
Men hvis gummiet er blevet dårligt med tiden, mon så ikke Royal Copenhagen tager imod en seriøs klage? :)
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf Lys » 18. sep 2017, 20:35

musling skrev:
Kolibrien skrev:^ Ha, jeg synes de er mega upraktiske i opvaskemaskinen. Hvis ikke man tager gummiet af, kommer der vand under. Tager man det af, så bliver det løst og slapt med tiden. Jeg køber ikke flere af de kopper.


Jeg har brugt dem flere gange om ugen siden jul og har ikke oplevet ændring i gummiet.
Men hvis gummiet er blevet dårligt med tiden, mon så ikke Royal Copenhagen tager imod en seriøs klage? :)


Det problem oplever jeg heller ikke - jeg tager altid silikonen af. Gad vide om brudgarantien dækker slap silikone?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf Juki » 18. sep 2017, 23:44

Jeg er glad for de kopper jeg har fra Marco Friis.

De er store og tåler fint opvaskemaskine, selvom der er farverige motiver på dem. Der er dog ikke hank på mine, men det er der på nogle af modellerne.

Jeg er dog lidt i tvivl om de stadig er til at få, da jeg ikke rigtig kan googl mig til nogle sider hvor de sælges :gruble: Men ellers forhandles de i Århus og københavn.

Jeg har bl.a den her model(dog med andet motiv)
Billede
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf godtnavn » 19. sep 2017, 07:24

Jeg tror jeg synes humørkopperne er for grimme, men kan godt lide humoren i dem. Omvendt synes jeg mange af de andre er for kedelige, så jeg er virkelig i krise :lol: Har kigget på så mange kopper de sidste dage uden at nå nogen vejne, jeg synes RC højhankskopper har en flot facon, desværre tiltaler deres motiver mig ikke nok til den høje pris, men højhankskopper er smukke :lun: Så kunne man få RC med fjollede motiver var jeg fan :lol:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf Pandesteg » 19. sep 2017, 07:26

Jeg har købt mange store kopper i Indiska gennem årenes løb - nu findes de desværre ikke i Danmark længere, men hvis I har mulighed for at tage til Malmø på shopping, så har de et stort udvalg i butikken dér.

https://indiska.com/no/Home/Kopper-%26-Krus/c/MugsCups
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf Kolibrien » 19. sep 2017, 09:24

musling skrev:Jeg har brugt dem flere gange om ugen siden jul og har ikke oplevet ændring i gummiet.
Men hvis gummiet er blevet dårligt med tiden, mon så ikke Royal Copenhagen tager imod en seriøs klage? :)


Mine er flere år gamle og købt ad flere omgange, så jeg tror bare, at de er sådan det ender med dem før eller siden. Det er vist et almindeligt kendt problem. Jeg har læst flere kommentarer på nettet om det mange gange.

Lys skrev:Det problem oplever jeg heller ikke - jeg tager altid silikonen af. Gad vide om brudgarantien dækker slap silikone?


Hmm det ved jeg faktisk ikke - godt spørgsmål. Men som nævnt, så sker det vist før eller siden for de fleste, så jeg er faktisk ikke engang interesseret i at få nye kopper.

Edit: Nu kunne jeg ikke lige lade være med at undersøge det lidt, for jeg kunne huske at have læst om problemet før. Her er hvad RC selv skriver om kopperne:

Riflet Contrast krusets silikonemuffe er ikke fastlimet på porcelænet, da det vil give nogle uhensigtsmæssige overgange mellem silikone og porcelæn, som ikke kan gøres helt rene, og dermed vil være uhygiejniske. Derfor er silikonemuffen monteret ”løst” udenpå porcelænet, så man kan tage det af, når det vaskes.

Når kruset vaskes op i en opvaskemaskine, bliver silikonen løs pga. varmen, og vand kan trænge ind under det. Når maskinen har vasket færdig og krusene bliver kolde igen, trækker silikonen sig sammen og fanger vandet mellem silikonen og porcelænet.

Vi anbefaler at vaske porcelænet og silikonen hver for sig. Silikonen kan virke svær at tage af, indtil man har fundet ud af hvordan. Derfor kan det være nemmere at vaske kruset med silikone på, tage det ud af opvaskemaskinen, mens det er varmt og tage silikonen af mens det er lidt løst på grund af varmen. De to dele lader man tørre hver for sig, inden silikonen sættes på igen og kruset er klar til brug.


Jeg synes, det er besværligt at stå at skille dem ad og samle dem igen, når de skal vaskes. Det bliver altså for upraktisk i hverdagen for mig.
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf gro71 » 19. sep 2017, 10:34

Tassen.PNG


Jeg har sådan nogle her - synes, de er vildt skønne, og de får altid en sjov kommentar, når man har gæster.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf musling » 19. sep 2017, 19:47

Kolibrien skrev:
musling skrev:Jeg har brugt dem flere gange om ugen siden jul og har ikke oplevet ændring i gummiet.
Men hvis gummiet er blevet dårligt med tiden, mon så ikke Royal Copenhagen tager imod en seriøs klage? :)


Mine er flere år gamle og købt ad flere omgange, så jeg tror bare, at de er sådan det ender med dem før eller siden. Det er vist et almindeligt kendt problem. Jeg har læst flere kommentarer på nettet om det mange gange.

Lys skrev:Det problem oplever jeg heller ikke - jeg tager altid silikonen af. Gad vide om brudgarantien dækker slap silikone?


Hmm det ved jeg faktisk ikke - godt spørgsmål. Men som nævnt, så sker det vist før eller siden for de fleste, så jeg er faktisk ikke engang interesseret i at få nye kopper.

Edit: Nu kunne jeg ikke lige lade være med at undersøge det lidt, for jeg kunne huske at have læst om problemet før. Her er hvad RC selv skriver om kopperne:

Riflet Contrast krusets silikonemuffe er ikke fastlimet på porcelænet, da det vil give nogle uhensigtsmæssige overgange mellem silikone og porcelæn, som ikke kan gøres helt rene, og dermed vil være uhygiejniske. Derfor er silikonemuffen monteret ”løst” udenpå porcelænet, så man kan tage det af, når det vaskes.

Når kruset vaskes op i en opvaskemaskine, bliver silikonen løs pga. varmen, og vand kan trænge ind under det. Når maskinen har vasket færdig og krusene bliver kolde igen, trækker silikonen sig sammen og fanger vandet mellem silikonen og porcelænet.

Vi anbefaler at vaske porcelænet og silikonen hver for sig. Silikonen kan virke svær at tage af, indtil man har fundet ud af hvordan. Derfor kan det være nemmere at vaske kruset med silikone på, tage det ud af opvaskemaskinen, mens det er varmt og tage silikonen af mens det er lidt løst på grund af varmen. De to dele lader man tørre hver for sig, inden silikonen sættes på igen og kruset er klar til brug.


Jeg synes, det er besværligt at stå at skille dem ad og samle dem igen, når de skal vaskes. Det bliver altså for upraktisk i hverdagen for mig.


Jeg skiller dem troligt ad hver gang - måske er det derfor, jeg ikke har oplevet problemer? :)
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf Lys » 19. sep 2017, 21:56

musling skrev:
Kolibrien skrev:
musling skrev:Jeg har brugt dem flere gange om ugen siden jul og har ikke oplevet ændring i gummiet.
Men hvis gummiet er blevet dårligt med tiden, mon så ikke Royal Copenhagen tager imod en seriøs klage? :)


Mine er flere år gamle og købt ad flere omgange, så jeg tror bare, at de er sådan det ender med dem før eller siden. Det er vist et almindeligt kendt problem. Jeg har læst flere kommentarer på nettet om det mange gange.

Lys skrev:Det problem oplever jeg heller ikke - jeg tager altid silikonen af. Gad vide om brudgarantien dækker slap silikone?


Hmm det ved jeg faktisk ikke - godt spørgsmål. Men som nævnt, så sker det vist før eller siden for de fleste, så jeg er faktisk ikke engang interesseret i at få nye kopper.

Edit: Nu kunne jeg ikke lige lade være med at undersøge det lidt, for jeg kunne huske at have læst om problemet før. Her er hvad RC selv skriver om kopperne:

Riflet Contrast krusets silikonemuffe er ikke fastlimet på porcelænet, da det vil give nogle uhensigtsmæssige overgange mellem silikone og porcelæn, som ikke kan gøres helt rene, og dermed vil være uhygiejniske. Derfor er silikonemuffen monteret ”løst” udenpå porcelænet, så man kan tage det af, når det vaskes.

Når kruset vaskes op i en opvaskemaskine, bliver silikonen løs pga. varmen, og vand kan trænge ind under det. Når maskinen har vasket færdig og krusene bliver kolde igen, trækker silikonen sig sammen og fanger vandet mellem silikonen og porcelænet.

Vi anbefaler at vaske porcelænet og silikonen hver for sig. Silikonen kan virke svær at tage af, indtil man har fundet ud af hvordan. Derfor kan det være nemmere at vaske kruset med silikone på, tage det ud af opvaskemaskinen, mens det er varmt og tage silikonen af mens det er lidt løst på grund af varmen. De to dele lader man tørre hver for sig, inden silikonen sættes på igen og kruset er klar til brug.


Jeg synes, det er besværligt at stå at skille dem ad og samle dem igen, når de skal vaskes. Det bliver altså for upraktisk i hverdagen for mig.


Jeg skiller dem troligt ad hver gang - måske er det derfor, jeg ikke har oplevet problemer? :)


Det gør jeg også. Det er supernemt.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2017, 18:58

Har fundet de kopper jeg vil have, men de kan selvfølgelig ikke fås mere... Så jeg må på genbrugsjagt! Hvis I ser nogen butikker (København eller webshop) der stadig har dem så giv mig lige et hint :) Alle kopperne i denne form med ansigt har interesse, men kunne ikke lige finde et samlet billede :)

Billede
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf avdotja » 2. okt 2017, 20:12

Fine kopper :) Men hvis det er et krav at de kan gå i mikroovn, skal du måske tjekke op på om de kan det. Jeg har i hvert fald før haft problemer med malet porcelæn med guldkanter.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Nye kopper - mangler inspiration

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2017, 21:25

avdotja skrev:Fine kopper :) Men hvis det er et krav at de kan gå i mikroovn, skal du måske tjekke op på om de kan det. Jeg har i hvert fald før haft problemer med malet porcelæn med guldkanter.


Mikroovn har jeg ingen planer om nogensinde at anskaffe mig igen, tilgengæld er opvaskemaskine et krav (og jo hele grunden til vi vil have nye) og det kunne måske også være et problem :gruble:
0

Tilbage til "Bolig"