Tøj om natten...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Bøtte » 10. sep 2017, 21:52

Annione skrev:Jeg klæder af i badeværelset, fordi jeg går i bad før jeg skal i seng. Snavset tøj ryger direkte i vaskemaskinen. Andet hænger jeg over en hylde derude, bukser ligger jeg over den rullevogn jeg har alt mit dullegrej på.
Pt ligger der 3 par bukser, 1 top og 2 bh'er derude. Ikke optimalt...

Min mand smider tøj på vores puf midt i stuen. Næste dag tager han det på igen eller smider det til vask.


Jwg forstår ikke det med at lægge det direkte i maskinen?
Hvad hvis man har forskellige nuancer (fx sort og lyst) eller forskellige materialer på, det bliver da noget rod? :genert:


Kombinationen mad/morglad baby gør at mit tøj sjældent kan genbruges dagen efter :lol: Men skulle der være noget, ligger jeg det på bordet i badeværelset (vi har to borde, så det ligger ikke i vejen).
Det beskidte tøj ligger jeg på badeværelsesgulvet i en bunke, næste morgen når vi alle har fået rent tøj på, smider jeg bunken til vask.

Det er dog en dårlig strategi, det har nemlig resulteret i at den 4 årige, tror at at bunken er vasketøjskurven :lol: :genert:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Delfin » 11. sep 2017, 00:38

kartoffelpizza skrev:Jeg forstår ikke det med en stol. Da er da rodet.
Det beskidte tøj til vask og det der er rent nok tilbage i skabet.


Mit liv er for kort til at hænge ting i skabet, som jeg alligevel hiver ud igen og tager på næste morgen. Jeg kan alligevel ikke se det, når jeg sover, og skulle det ligge over et par dage, dør jeg nok heller ikke af det. Jeg øver mig på at sige pyt til rod :D
2
14 11 14
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Annione » 11. sep 2017, 03:39

Bøtte skrev:
Annione skrev:Jeg klæder af i badeværelset, fordi jeg går i bad før jeg skal i seng. Snavset tøj ryger direkte i vaskemaskinen. Andet hænger jeg over en hylde derude, bukser ligger jeg over den rullevogn jeg har alt mit dullegrej på.
Pt ligger der 3 par bukser, 1 top og 2 bh'er derude. Ikke optimalt...

Min mand smider tøj på vores puf midt i stuen. Næste dag tager han det på igen eller smider det til vask.


Jwg forstår ikke det med at lægge det direkte i maskinen?
Hvad hvis man har forskellige nuancer (fx sort og lyst) eller forskellige materialer på, det bliver da noget rod? :genert:


Kombinationen mad/morglad baby gør at mit tøj sjældent kan genbruges dagen efter :lol: Men skulle der være noget, ligger jeg det på bordet i badeværelset (vi har to borde, så det ligger ikke i vejen).
Det beskidte tøj ligger jeg på badeværelsesgulvet i en bunke, næste morgen når vi alle har fået rent tøj på, smider jeg bunken til vask.

Det er dog en dårlig strategi, det har nemlig resulteret i at den 4 årige, tror at at bunken er vasketøjskurven :lol: :genert:


9 ud af 10 dage går jeg i sort/mørkt, som jeg altid vasker på 40 grader. Det hører selvfølgelig med til historien.
Jeg kører forøvrigt ikke en vask, men tøjet kan lige så godt ligge der, som det kan i vasketøjskurven.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Animi » 11. sep 2017, 05:45

På gulvet i soveværelset, eller på en stol i stuen :-D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2017, 07:26

Jeg har heller ikke Stolen, men dog en stumtjener :-D

Det, der skal vaskes ryger i vasketøjskurven, det andet hænges på stumtjeneren (eller evt. udenfor) for lige at lufte og hænges på plads dagen efter.

Jeg forstår ikke det med at lade det ligge på stolen. Et par bukser, en cardigan eller en kjole kan jo godt bruges mere end en gang (meget mere end en gang), men det er da ikke sikkert, jeg gider have lige det par bukser/den cardingan/den kjole på dagen efter eller bare samme uge eller måned. Skulle det så ligge der til jeg har lyst til at have det på igen? Efterhånden ligger alt tøjet jo udenfor skabet så.
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Tøj om natten...

Indlægaf avdotja » 11. sep 2017, 07:55

Delfin skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg forstår ikke det med en stol. Da er da rodet.
Det beskidte tøj til vask og det der er rent nok tilbage i skabet.


Mit liv er for kort til at hænge ting i skabet, som jeg alligevel hiver ud igen og tager på næste morgen. Jeg kan alligevel ikke se det, når jeg sover, og skulle det ligge over et par dage, dør jeg nok heller ikke af det. Jeg øver mig på at sige pyt til rod :D

Tror hovedsaligt kommentaren er møntet på det tøj der ikke bruges de næste dage. Det er åbenbart meget normalt at have kæmpe bunker af tøj liggende der ikke må komme ind i skabet igen, men heller ikke er klar til vask endnu :)
Senest rettet af avdotja 11. sep 2017, 08:03, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. sep 2017, 07:59

jeg har ikke en stol, har ikke plads i mit soveværelse, og påtænker IKKE at få etableret STOLEN ;)

Jeg har knager på badeværelset, hvor f.x. en BH, eller bukser der skal bruges igen, kommer op at hænge.
Har også knager bag døren i soveværelset, som er påtænkt samme funktion, men mere det der ikke skal genbruges næste dag.

Men det meste at mit tøj ryger til vask, efter en lang dag med job, børn, madlavning, så trænger det alligevel :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Tøj om natten...

Indlægaf HappyPaww » 11. sep 2017, 08:56

avdotja skrev:
Delfin skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg forstår ikke det med en stol. Da er da rodet.
Det beskidte tøj til vask og det der er rent nok tilbage i skabet.


Mit liv er for kort til at hænge ting i skabet, som jeg alligevel hiver ud igen og tager på næste morgen. Jeg kan alligevel ikke se det, når jeg sover, og skulle det ligge over et par dage, dør jeg nok heller ikke af det. Jeg øver mig på at sige pyt til rod :D

Tror hovedsaligt kommentaren er møntet på det tøj der ikke bruges de næste dage. Det er åbenbart meget normalt at have kæmpe bunker af tøj liggende der ikke må komme ind i skabet igen, men heller ikke er klar til vask endnu :)

Ja :genert: Og jeg har aldrig det samme på to dage i træk, med mindre det fx. er en top til under blusen... Så alt andet kan ligge længe :lol:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Tøj om natten...

Indlægaf lillebjoern » 11. sep 2017, 09:09

Snavset tøj ryger i vasketøjskurven, mens andet ryger tilbage i skabet. Hvis jeg synes noget skal luftes eller i hvert fald ikke ligge foldet sammen indeni i et lukket skab, kan jeg godt finde på at hænge det over en stol eller lægge det på sofaen. Men jeg har altså heller ikke stolen - den forsvandt, da jeg flyttede hjemmefra :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Delfin » 11. sep 2017, 09:17

avdotja skrev:
Delfin skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg forstår ikke det med en stol. Da er da rodet.
Det beskidte tøj til vask og det der er rent nok tilbage i skabet.


Mit liv er for kort til at hænge ting i skabet, som jeg alligevel hiver ud igen og tager på næste morgen. Jeg kan alligevel ikke se det, når jeg sover, og skulle det ligge over et par dage, dør jeg nok heller ikke af det. Jeg øver mig på at sige pyt til rod :D

Tror hovedsaligt kommentaren er møntet på det tøj der ikke bruges de næste dage. Det er åbenbart meget normalt at have kæmpe bunker af tøj liggende der ikke må komme ind i skabet igen, men heller ikke er klar til vask endnu :)


Ok så meget har jeg så heller ikke liggende. Hvis jeg ved, jeg ikke skal bruge indenfor overskuelig fremtid, ryger det enten til vask eller på plads.
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Delfin » 11. sep 2017, 09:20

Madam Pomfrey skrev:jeg har ikke en stol, har ikke plads i mit soveværelse, og påtænker IKKE at få etableret STOLEN ;)

Jeg har knager på badeværelset, hvor f.x. en BH, eller bukser der skal bruges igen, kommer op at hænge.
Har også knager bag døren i soveværelset, som er påtænkt samme funktion, men mere det der ikke skal genbruges næste dag.

Men det meste at mit tøj ryger til vask, efter en lang dag med job, børn, madlavning, så trænger det alligevel :)


Haha der gad jeg så ikke have mit tøj hængende. Der er nok større chance for at mine gæster skal på toilettet end i soveværelset
0
14 11 14
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. sep 2017, 14:16

Delfin skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg har ikke en stol, har ikke plads i mit soveværelse, og påtænker IKKE at få etableret STOLEN ;)

Jeg har knager på badeværelset, hvor f.x. en BH, eller bukser der skal bruges igen, kommer op at hænge.
Har også knager bag døren i soveværelset, som er påtænkt samme funktion, men mere det der ikke skal genbruges næste dag.

Men det meste at mit tøj ryger til vask, efter en lang dag med job, børn, madlavning, så trænger det alligevel :)


Haha der gad jeg så ikke have mit tøj hængende. Der er nok større chance for at mine gæster skal på toilettet end i soveværelset


det er someregel heller ikke mere end natten over, og jeg har ikke så mange gæster om natten ;) I såfald ikke nogen der ikke måtte se mit (under)tøj :-P
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Tøj om natten...

Indlægaf LaMariposa » 11. sep 2017, 18:36

Lisma skrev:Det der er beskidt, kommer i vasketøjskurven og det der kan bruges igen kommer tilbage i skabet. Jeg forstår ikke hvorfor det skal på en stol, eller på gulvet. Hvis det er rent nok til at bruge igen, hvorfor er det så så slemt at komme det tilbage i skabet? Jeg forstår det ikke. Det bliver jo bare støvet af at rode rundt på gulvet eller ligge fremme i en stol og så kan man lige så godt smide det til vask vel. :gruble:


Helt enig. Jeg fatter heller ikke, hvorfor det hellere skal ligge på gulvet end i skabet. Synes faktisk, at det er lidt ulækkert at samle tøj på fra gulvet og bruge det igen :genert:

Til gengæld synes jeg, at løsningen med stole på væggen er ret sød. Så kan det lufte der, inden det skal bruges igen eller retur til skabet.
1
:lun: Be brave
hyben
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Tøj om natten...

Indlægaf hyben » 15. sep 2017, 09:32

Super spændende læsning med de meget forskellige løsninger. Jeg har fundet ny inspiration til at komme af med vores 2 tøj-om-natten-og-engang-i-mellem-i-dagevis stole. Ikke at jeg helt har udtænkt en ny løsning, men stolene skal ud......

Tak til alle der bidrog til tråden.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Tøj om natten...

Indlægaf Zonta » 15. sep 2017, 11:42

Vi har ikke stolen, men bænken... http://www.ikea.com/dk/da/catalog/produ ... #/60241450

Den passer nu meget fint ind i vores soveværelse. Vi er dog stadig slemme til at smide ting på gulvet :genert:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Bolig"