Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 3. sep 2017, 19:23

Ååååh...hvor er det rart med jeres positive tilgang!
Så føles det ikke så vanvittigt.

Mine svigerforældre talte om at købe et for en del år siden, men det blev aldrig til noget. De tager dog ofte en 3-4 dage til Sverige på hotelophold, så de ville klart komme forbi (æv, er ikke deres største fan).
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 3. sep 2017, 19:27

Daine skrev:Jamen, så kom i gang med at købe det!! Så forventer vi nemlig at blive spammet med billeder bagefter, så vi rigtig kan være misundelige :lun:

Jeg skal lige sove på det.
Og hvis det stadig føles godt, så må jeg have fat i banken og skrive til sælgeren. Bliver det her solgt ( :whine: ) så kan jeg nok finde et andet. Men piv. :kryds:

Og SÅ skal jeg nok spamme i denne tråd. Er meget tæt på det nu, for det er SÅ fint indrettet med det yndigste blomstertapet, hvide træmøbler, originalt køkken. Et lille rødt/hvidt hus i en lysning..... :banan:
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2017, 19:45

Santa skrev:Ååååh...hvor er det rart med jeres positive tilgang!
Så føles det ikke så vanvittigt.

Mine svigerforældre talte om at købe et for en del år siden, men det blev aldrig til noget. De tager dog ofte en 3-4 dage til Sverige på hotelophold, så de ville klart komme forbi (æv, er ikke deres største fan).


Hæh måske bliver du glad for at de tager derop :) Det er arbejde i at passe sådan en gård, så dealen i min familie er som regel at man skal male en dør eller et vindue eller hugge noget brænde eller fjerne baby-birketræer, eller hvad ens kompetencer nu, er når man tager derop. Så dem der ejer det og i sidste ende sidder med det, de er kun glade for at der tager andre derop så de ikke skal det hele selv.

Kan også være rart der kommer nogen der ikke laver noget, bare for at tjekke om det hele er som det skal være og tømme postkasse osv.
4
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 3. sep 2017, 20:05

God pointe!!

Og jeg har nok indtil flere veninder og kolleger, som gerne ville låne det.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Pandesteg » 3. sep 2017, 20:30

Det lyder mega hyggeligt med sådan et hus, men for mit vedkommende ville 3 timer til sommerhus være no go. Det er alt for langt for mig at bruge på transport til sommerhus hver weekend. Er 3 timer hvis trafikken kører glat eller kommer evt kø-tid oveni?
Men I er OK med den lange transporttid så ville jeg da klart gøre det.
Husk også at regne benzinforbrug med i overvejelserne :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Little_Woman » 3. sep 2017, 20:38

Det lyder skønt med ødegård!

Lige for en god ordens skyld; der er mange kolonihaver hvor man ikke skal stå på en liste i 100 år, de koster så bare lidt mere. Prisen kommer selvfølgelig også an på, hvor den ligger.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Charly » 4. sep 2017, 09:56

Mine forældre havde en ødegård i Sverige, da jeg var barn. Vi har holdt nogle af mit livs bedste sommerferier deroppe. Det er SÅ vidunderligt :)
0
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Lumin » 7. sep 2017, 07:54

Mine forældre har også hus i Sverige og elsker det. Meld dig gerne ind i danske torpere, de har også en Facebook gruppe.
Husk at kigge på kloakeringen. Det bliver snart lovkrav at have en særlig slags kloak i husene deroppe, og det skal du selv etablere.
En anden anbefaling er en luft til luft varme blæser som du kan tænde hjemmefra via en SMS så huset kan være bare en smule til at holde ud af være i fredag aften når man ankommer uden for sommeren.
0
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Lumin » 7. sep 2017, 07:55

Mine forældre skiftede i øvrigt deres hus ud. De første lejede de, og der var 3.5 time op. Det blev de enige om var for langt og det nye de har købt ligger så kun 1.5 time væk
0
Bojala
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:17
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Bojala » 7. sep 2017, 13:08

Vi har sommerhus i Jylland. Det tager 2,75 time at køre til det.
Vi synes det er ok. Dog gør vi ofte det at vi tager en forlænget weekend så vi tager fri fredag så vi kan køre torsdag sidst på dagen.
Vi kører jo heller ikke derover hver weekend, og det vil I nok heller ikke gøre. :-)
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 10. sep 2017, 13:37

Update:

Det omtalte hus er vist solgt, i hvert fald er annoncen nu inaktiv. Og det er helt ok.
For selvom selve huset nok var tæt på min hedeste fantasi, så er tre timer lang tid at køre. Og det var osse lige lidt småt.

Men drømmen er ikke død; nu bruger vi vinteren til at kigge på huse på nettet, og kan evt køre op og kigge nærmere på dem.
Vi går stadig efter et meget privat/øde sted, men max 2 timer væk.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 10. sep 2017, 13:39

https://www.dba.dk/sidste-chance-smaala ... 036327393/

Link til annoncen med billeder her, så kan I se hvad jeg drømmer om.
Håber at linket virker.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Fræksak » 10. sep 2017, 14:51

Santa skrev:https://www.dba.dk/sidste-chance-smaalands-dej/id-1036327393/

Link til annoncen med billeder her, så kan I se hvad jeg drømmer om.
Håber at linket virker.


:love2: :love2: :love2:
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 18. sep 2017, 17:43

Hvis I stadig følger med, så har jeg fundet et andet hus, som jeg er ret vild med. Det første er dog stadig til salg, annoncen på dba var blot inaktiv. Men tre timer er for langt.
Hus nr to ligger blot 1,5 time væk, er lidt større, men samme prisniveau. Det ligger ikke så langt ude i skoven, men vi er blevet enige om, at det er en fordel i det lange løb med indkøbsmuligheder tættere på.

Så det, jeg arbejder på nu, er at finde ud af finansieringen. Har talt med egen bank - Danske Bank - som blot henviser til deres svenske søsterfirma Danske Bank i Sverige....men jeg har kigget mig omkring og meldt mig ind i en forening, som kan hjælpe. Det giver mig flere muligheder.
Og så har jeg skrevet til ejendomsmægleren på huset og bedt om en aftale om at se huset...skrev infredags, men han har ikke svaret. Det er jeg lidt utilfreds med, så jeg må rykke ham i morgen.
Jeg frygter jo lidt at det bliver solgt til anden side inden jeg får alting på plads, men det skal jo ses først under alle omstændigheder.

Og så viser det sig at jeg kender flere mennesker, som har huse i Sverige. Mindst 5-6 af mine kolleger har huse i Sverige. Så jeg får masser af tips og gode råd.
14
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Halldora » 24. sep 2017, 12:12

Santa skrev:Hvis I stadig følger med, så har jeg fundet et andet hus, som jeg er ret vild med. Det første er dog stadig til salg, annoncen på dba var blot inaktiv. Men tre timer er for langt.
Hus nr to ligger blot 1,5 time væk, er lidt større, men samme prisniveau. Det ligger ikke så langt ude i skoven, men vi er blevet enige om, at det er en fordel i det lange løb med indkøbsmuligheder tættere på.

Så det, jeg arbejder på nu, er at finde ud af finansieringen. Har talt med egen bank - Danske Bank - som blot henviser til deres svenske søsterfirma Danske Bank i Sverige....men jeg har kigget mig omkring og meldt mig ind i en forening, som kan hjælpe. Det giver mig flere muligheder.
Og så har jeg skrevet til ejendomsmægleren på huset og bedt om en aftale om at se huset...skrev infredags, men han har ikke svaret. Det er jeg lidt utilfreds med, så jeg må rykke ham i morgen.
Jeg frygter jo lidt at det bliver solgt til anden side inden jeg får alting på plads, men det skal jo ses først under alle omstændigheder.

Og så viser det sig at jeg kender flere mennesker, som har huse i Sverige. Mindst 5-6 af mine kolleger har huse i Sverige. Så jeg får masser af tips og gode råd.


Hvor spændende - har du hørt fra mægleren?
1

Tilbage til "Bolig"