Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 1. maj 2018, 19:48

Jeg forhandler stadig om huset. Sælger gik af egen kraft ned på 950.000, men det er stadig meget langt fra hvad jeg vil give.
Jeg har budt 850.000 på betingelse af at en fornyet tilstandsrapport (den er udløbet) ikke tilføjer noget som helst.
Hvis jeg skal højere op, så skal sælger udbedre husets fejl og mangler. Og der skal laves en ny tilstandsrapport, før jeg vil indgå i mere forhandling.
Sælger er møgstædig og efter min mening ret urealistisk mht prisen.
Så mægler (som vist er lidt træt af sælger) skal arbejde for at få det til at lykkes.

Kryds fingre for at sælger kommer til fornuft og at jeg får det hus til min pris! Men det kommer til at tage lang tid, tror jeg.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
hansen12
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. maj 2018, 19:24
Kort karma: -1

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf hansen12 » 1. maj 2018, 20:14

jeg krydser fingre for dig! :) det er svært at handle i disse tider :D
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 3. maj 2018, 16:29

Så er sælger og jeg enige!!!
Det holdt hårdt, og jeg måtte virkelig forhandle og der har været mange forslag på bordet. Men nu har vi en mundtlig (og ikke bindende) aftale om en pris, og om hvem der skal udbedre hvad.
Og jeg er stolt over at jeg fik forhandlet det ret meget ned, og vi er faktisk landet på mit eget næsthøjeste bud.
Jeg havde skrevet en hele række bud ned med forskellige variationer af pris + reperationer, og vi har faktisk fulgt den plan hele vejen! Det ved sælger og mægler jo ikke - eller jo, nu ved mægler det og han var imponeret over mine forhandlingsevner. Hæ, lidt praleri må man godt i sin egen tråd.

Så nu krydser jeg fingre for at den nye tilstandsrapport ikke afslører noget mere, (for så skal vi forhandle igen!) så er jeg nemlig snart husejer!!!
Hurra!
15
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 3. maj 2018, 16:30

Hov, glemte prisen!
880.000 og han laver al el og betaler en hovedrengøring.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf girl_beat » 3. maj 2018, 17:18

Tillykke med huset! Det lyder både som en god forhandling og et godt resultat :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...

Indlægaf Santa » 3. maj 2018, 20:33

girl_beat skrev:Tillykke med huset! Det lyder både som en god forhandling og et godt resultat :)

Tak!

Så snart papirerne er i orden, så skal jeg nok flashe huset herinde.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf Santa » 26. jun 2018, 16:51

Nå, men sagen tog en overraskende vending!!

Sælger ville pludselig - efter at vi begge havde skrevet under - ændre på aftalen og have en del indbo med ud af huset. Her i blandt en stol, som jeg vidste var en Finn Juhl (og det troede jeg sq da osse at han vidste?!) og som jeg havde planlagt at sælge, for at finansiere en del af reperationerne. Sådan en stol går til omkring 25.000kr. I salgsaftalen stod der at ALT indbo fulgte med.
Det ville jeg selvfølgelig ikke være med til uden et nedslag på de 25.000, det ville han ikke, men han ville lade mig købe den for 20.000 udover den aftalte pris for huset.
Så sagde jeg stop!
Og selvom mægleren efterfølgende har ringet flere gange for at høre om ikke jeg alligevel stadig var interesseret, så nej tak! De sælger var bare umulig, og jeg var ærlig talt alt for lettet bagefter!


Og nu til happy end! For jeg kastede mig hurtigt ud i kampen igen, og kiggede på andre huse. Fandt et skønt et, og det er nu mit!! Handlen er 95% i hus, og jeg overtager i midten af august, men låner det et par uger i sommeren. Det er fra 2005, i næsten perfekt stand, intet skal laves og handlen gik helt smertefrit. Sælger virker fremkommelig og har taget sig godt af huset. Han maler det inden overtagelse, så jeg skal INTET selv lave. Og så er det billigere end det første hus! :klap: :banan: :sol: :pompom: :banan2:

Og bær lige over med mig, jeg forsøger at sætte billeder ind - men det lykkedes ikke, det er for stort og jeg er for uvidende til at fikse det. Må vente på at manden træder til i løbet af et par dage. Æv!
30
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf dykkersild » 27. jun 2018, 07:37

Det lyder bare så skønt Santa - må jeg spørge hvilket område I har købt i og hvad med naboer?

Vi har nemlig sommerhus i Sverige - men på et tidspunkt overvejer vi at sælge det, for så at købe et sommerhus i DK som vi kan flytte i helårs når vi bliver gamle - eller bare prøve noget andet end skovens dybe stille ro. Vores ligger faktisk 2.5 timer fra dør til dør hvis alt gå vel - og det er altså ikke for langt til helt alm. weekend-ophold men færgen skal naturligvis medregnes. Blot hvis I en dag vil prøve noget andet.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf Santa » 27. jun 2018, 15:07

dykkersild skrev:Det lyder bare så skønt Santa - må jeg spørge hvilket område I har købt i og hvad med naboer?

Vi har nemlig sommerhus i Sverige - men på et tidspunkt overvejer vi at sælge det, for så at købe et sommerhus i DK som vi kan flytte i helårs når vi bliver gamle - eller bare prøve noget andet end skovens dybe stille ro. Vores ligger faktisk 2.5 timer fra dør til dør hvis alt gå vel - og det er altså ikke for langt til helt alm. weekend-ophold men færgen skal naturligvis medregnes. Blot hvis I en dag vil prøve noget andet.

Det ligger i Vig ved Sejerøbugten, i et kæmpe sommerhusområde.
Ja, naboer.....jeg ville gerne væk fra folk, og langt til naboer har jeg så ikke i dette hus, men det ligger allersidst på en blind vej, og så er der yderligere en 50 meter lang privat indkørsel. Pt er der kun nabo på en side, men der ligger to u-bebyggede grunde, så der kommer jo flere med tiden. De ligger dog ikke klods op ad mit hus. På den sidste side af huset ligger der et stort grønt fællesområde, som der ikke skal bygges på.
Der er plantet ok til på alle sider, men ellers planter jeg flere buske.

Og tak, men jeg synes at 2,5 time er for langt væk, når kæresten først har fri 17.30 om fredagen. Mit absolutte max i Sverige var to timer.
Men til det jeg nu har købt, er der en time hjemmefra. Det er perfekt.


I dag har jeg knoklet for at få alt på plads med forsikringer (uventet bøvlet med en ejerskifteforsikring, når man ikke vil skifte selskab!), tinglysning, advokat. Har også talt direkte med sælger, han virker som en behagelig mand.
Nu mangler jeg kun at få et tilbud på ejerskifteforsikringen og få den i hus, og så skrive under på skødet, som advokaten havde fucket lidt op.
Har købt roséog en flaske skovjordbærlikør for at fejre det! :ivrig:
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf Halldora » 27. jun 2018, 15:19

Yaaaay - tillykke med handlen, Santa!!! Hvor bliver det mega spændende. :-)
1
MOGA
Indlæg: 4031
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf MOGA » 27. jun 2018, 16:12

Tillykke :)

Men må jeg spørge, hvorfor du ikke bare holdt fast i det første hus? Sælger havde jo skrevet under?
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf Santa » 27. jun 2018, 18:11

MOGA skrev:Tillykke :)

Men må jeg spørge, hvorfor du ikke bare holdt fast i det første hus? Sælger havde jo skrevet under?

Det havde allerede været en lang forhandling, og selvom vi begge havde skrevet under, så var fortrydelsesfristen ikke udløbet, så sælger nægtede simpelthen at sælge til den aftalte pris inkl stolen. Jeg ville jo ikke kunne tvinge ham til det alligevel. Han havde allerede vist sig ret urimelig og stædig flere gange.
Derudover havde huset en del som skulle laves og selvom jeg fik det forhandlet et godt stykke ned, så havde jeg en smule kolde fødder over pris+husets stand.
Så det var dråben, så at sige.
Og da først jeg havde besluttet mig for at sige nej, var jeg overraskende lettet. Og så blev jeg helt sikker på at jeg ikke skulle købe det hus.
Men stakkels ejendomsmægler, han arbejdede så hårdt for at få det solgt på trods af en ret umulig sælger (hans ord!).

Nu, hvor jeg har købt et andet hus, føler jeg faktisk at det var held i uheld.
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf Buller » 27. jun 2018, 18:42

Sælger har ikke fortrydelsesfrist, det er kun køber som har det. Så jo, hvis du ville, så kunne du godt.

Men jeg kan sagtens forstå at du ikke ville, det andet hus lyder meget bedre, tillykke med det. :D
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf Santa » 27. jun 2018, 19:01

Buller skrev:Sælger har ikke fortrydelsesfrist, det er kun køber som har det. Så jo, hvis du ville, så kunne du godt.

Men jeg kan sagtens forstå at du ikke ville, det andet hus lyder meget bedre, tillykke med det. :D

Jeg var ikke helt sikker på om sælger havde skrevet under, eller om han var lige ved. Mægler sagde at han havde, men jeg så jo ikke papirne, for jeg sagde nej på stedet, mens jeg havde mægler i telefonen.
Men det ville være blevet en kamp uden lige, og jeg er helt sikker på at den stol ikke ville være i huset, når jeg fik nøgler uanset hvad aftalen sagde. Og det slagsmål gad jeg ikke.

Og så nok om det hus, det har jeg allerede brugt alt, alt for mange bekymrede timer på!
Jeg er glad for min beslutning og gider ikke second-guesse den mere.
6
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Min ødegårdsdrøm...som blev til et dansk sommerhus!

Indlægaf kidkomb » 27. jun 2018, 19:35

Santa skrev:
Buller skrev:Sælger har ikke fortrydelsesfrist, det er kun køber som har det. Så jo, hvis du ville, så kunne du godt.

Men jeg kan sagtens forstå at du ikke ville, det andet hus lyder meget bedre, tillykke med det. :D

Jeg var ikke helt sikker på om sælger havde skrevet under, eller om han var lige ved. Mægler sagde at han havde, men jeg så jo ikke papirne, for jeg sagde nej på stedet, mens jeg havde mægler i telefonen.
Men det ville være blevet en kamp uden lige, og jeg er helt sikker på at den stol ikke ville være i huset, når jeg fik nøgler uanset hvad aftalen sagde. Og det slagsmål gad jeg ikke.

Og så nok om det hus, det har jeg allerede brugt alt, alt for mange bekymrede timer på!
Jeg er glad for min beslutning og gider ikke second-guesse den mere.

Og man ved også bare at den type menneske får man ikke fred for.
Det ville sikkert ikke blive det sidste slagsmål man skulle tage med ham, så jeg tror du valgte helt rigtigt.
Tillykke med det :banan:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"