Er du også Royal Copenhagen fan?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Aquadorable » 22. aug 2017, 17:34

kartoffelpizza skrev:
Aquadorable skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg synes, det er tacky at have en hel serie og endnu mere når man maler wc osv i samme mønster.


Hvorfor er det tacky at have et komplet stel? :gruble:

Jeg synes, det vidner om mangel på smag.
Andre synes, det er indbegrebet af god smag.


Ehm .... okay :lol:
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Aquadorable » 22. aug 2017, 17:38

kartoffelpizza skrev:
Aquadorable skrev:
kartoffelpizza skrev:
Aquadorable skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg synes, det er tacky at have en hel serie og endnu mere når man maler wc osv i samme mønster.


Hvorfor er det tacky at have et komplet stel? :gruble:

Jeg synes, det vidner om mangel på smag.
Andre synes, det er indbegrebet af god smag.


Ehm .... okay :lol:

Jamen, jeg kan da udmærket fornemme, du er uenig. Det er måske HELT skørt at se forskelligt på ting? Det var da en kedelig opfattelse.
Jeg går jo ikke, og siger det til folk, der holder af deres stel. Ligesom jeg ikke fortæller damer i mom-jeans, at jeg ikke synes, det er pænt.


Ja, det er rigtigt, at jeg ikke synes, det er tacky at have et komplet RC-stel :) Og jeg har svært ved at forstå, at det skulle være det? Er det også tacky at have et stel fra Rosendahl? Eller Ikea?
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Aquadorable » 22. aug 2017, 17:43

kartoffelpizza skrev:
Aquadorable skrev:
kartoffelpizza skrev:
Aquadorable skrev:
kartoffelpizza skrev:
Aquadorable skrev:
kartoffelpizza skrev:Jeg synes, det er tacky at have en hel serie og endnu mere når man maler wc osv i samme mønster.


Hvorfor er det tacky at have et komplet stel? :gruble:

Jeg synes, det vidner om mangel på smag.
Andre synes, det er indbegrebet af god smag.


Ehm .... okay :lol:

Jamen, jeg kan da udmærket fornemme, du er uenig. Det er måske HELT skørt at se forskelligt på ting? Det var da en kedelig opfattelse.
Jeg går jo ikke, og siger det til folk, der holder af deres stel. Ligesom jeg ikke fortæller damer i mom-jeans, at jeg ikke synes, det er pænt.


Ja, det er rigtigt, at jeg ikke synes, det er tacky at have et komplet RC-stel :) Og jeg har svært ved at forstå, at det skulle være det? Er det også tacky at have et stel fra Rosendahl? Eller Ikea?

Og det er da bare superfint så :-)

Ja, hvis man gør det ligeså fullblown. Jeg taler ikke om 6 ens tallerkener. Jeg taler om dem, der har et helt stel med ALT fra den serie - skåle, kander, fade, æggebægre osv. Det synes jeg er lige tacky, om det er fra IKEA, RC eller bloomingville.


Okay :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Santa » 22. aug 2017, 17:54

Nej.
Altså det er god kvalitet, så jeg ejer osse en mindre stabel af middags- og frokosttallerkener, men af den helt hvide slags.
Gider ikke farvet eller mønstret porcelæn, når det er dyrt og skal holde resten af mit liv.
Når jeg har lyst til det, køber jeg noget billigt eller genbrugs.
Og så ryger det tilbage til genbrugsbutikkerne når jeg er træt af det.

Men musselmalet gider jeg slet, slet ikke. Det er overeksponeret af helvede til, og jeg griner hver gang nogen poster "insta-morgenmad på musselmalet".
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Panton » 22. aug 2017, 17:55

Nej har ikke i sinde at samle på det. Udover at være mormor agtigt, så er det også en øjebæ. Så nej tak herfra.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Daine » 22. aug 2017, 18:27

Jeg er ikke specielt vild med det, kan dog godt lide julestellet. Men jeg synes det er for dyrt og jeg har desuden både juleplatter og et flot arvestel jeg bruger til daglig. Så jeg har heller ikke behovet for at købe/ønske noget nyt :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Lisva » 22. aug 2017, 18:58

Jeg synes, det er temmelig Hr. og Fru Danmark-agtigt, og jeg har i det hele taget ikke noget behov for at samle på porcelæn.
3
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Tobywan » 22. aug 2017, 19:08

Sådan som enkeltstående element synes jeg det er ganske fint. Vi har nogle enkelte kaffe og te krus. Det er fin kvalitet og de er gode at drikke af.

Men så snart det hele skal være musselmalet står jeg af. Det er simpelthen for mainstream og signalerer mangel på smag og egen identitet. Helt på samme måde som når Kähler, George Jensen osv. er overrepræsenteret.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Chachacha » 22. aug 2017, 19:22

Jeg synes især dårligt om mega musel, men et fad har alligevel sneget sig ind, fordi vi fik det i julegave på jobbet.

Det er lidt i stil med Kähler vaser imo. Don't like.
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf ajnaM » 22. aug 2017, 19:42

Vi har hvidriflede tallerkener, fade og skåle herhjemme. Synes det er ret neutralt og har ikke hverken et had- eller kærligheds-forhold til det.

Det holder til gengæld godt. Vi har ikke smadret en eneste ting, på trods af to små børn, opvaskemaskine og daglig brug gennem mange år. Vi har i samme periode smadret måske 20 små ikea-skåle.


Jeg har tidligere overvejet at samle på det hele. Altså have et komplet stel bestående af hvid riflet, musselmalet hel- og halvblonde, hvid blonde, megamussel osv. i én stor pærevælling. Det synes jeg måske ville være flot i al dets rodethed. Men ét stel kun bestående af eksempelvis megamussel ville jeg synes var decideret grimt.

Er dog indtil videre blevet enig med mig selv om at holde mig til det hvide.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Zombie » 23. aug 2017, 00:10

Min bedstefar var direktør på Den Kongelige Porcelainsfabrik. Hvad jeg ikke har... hør her, på min fars loft står en kæmpe porcelæns-fasan i Golden Summer stil og venter på, jeg ikke længere bor i ungdomsbolig. Det er ikke et spørgsmål om at være fan, det er et spørgsmål om, at Blåkant var det hverdags porcelæn vi som børn spiste af, for det gjorde ikke noget, hvis det gik i stykker... :rulle:

Pt. kører jeg med IKEA 365 kun for at se min bedstemors forrykte ansigt. Jeg serverer dog kaffen i mine Mogens Andersens årskrus jeg fik 8 af i dåbsgave, det formilder hende gerne.

Til gengæld ejer min familie ikke et eneste stykke megamussel. Min bedstefar kunne ikke fordrage det og trods jeg ved mere om lertøj end min kvindelige cyklus, så har jeg nok arvet hans aversion. Eller er godt hjernevasket.

Jeg skal tage et billede af den fasan, I fatter ikke hvor håbløs den er. :lol:
6
aka Forbies

:gammel:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf fisken80 » 23. aug 2017, 05:13

Jeg er ikke vild med det. Jeg har godt nok mormor-porcelæn, men det er købt i brugt og var meget billigt. Så billigt, at det trods guldkant ryger i opvaskeren.

Min svigerinde er sådan en, der godt kan lide porcelæn fra forskellige mærker, men hun blander det meget og jeg synes faktisk hendes stil er fed, det er bare ikke noget jeg gider give så mange penge for.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Hewlett » 23. aug 2017, 08:10

DetSorteCirkus skrev:For mig handler RC om godt, solidt porcelæn.
Den betydning forsvinder jo helt her, og så kommer det til at virke plat, synes jeg.


Hvorfor? Et toilet er da også solidt porcelæn? :lol:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Juki » 23. aug 2017, 12:28

Zombie skrev:Min bedstefar var direktør på Den Kongelige Porcelainsfabrik. Hvad jeg ikke har... hør her, på min fars loft står en kæmpe porcelæns-fasan i Golden Summer stil og venter på, jeg ikke længere bor i ungdomsbolig. Det er ikke et spørgsmål om at være fan, det er et spørgsmål om, at Blåkant var det hverdags porcelæn vi som børn spiste af, for det gjorde ikke noget, hvis det gik i stykker... :rulle:

Pt. kører jeg med IKEA 365 kun for at se min bedstemors forrykte ansigt. Jeg serverer dog kaffen i mine Mogens Andersens årskrus jeg fik 8 af i dåbsgave, det formilder hende gerne.

Til gengæld ejer min familie ikke et eneste stykke megamussel. Min bedstefar kunne ikke fordrage det og trods jeg ved mere om lertøj end min kvindelige cyklus, så har jeg nok arvet hans aversion. Eller er godt hjernevasket.

Jeg skal tage et billede af den fasan, I fatter ikke hvor håbløs den er. :lol:

Jeg venter i spænding :klap:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf cola » 23. aug 2017, 17:25

Jeg er vokset op med en medarbejder på DKPF, og han fik altid ting med hjem, så jeg har rigtig mange, som i rigtig mange RC ting, inkl diverse stell, dog har jeg kun "blå blomst" pt, resten er hos mor.
Pt er alt dog pakket ned i kasser, der er ikke plads i min lille 1v.
0

Tilbage til "Bolig"