Er du også Royal Copenhagen fan?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Hewlett » 24. aug 2017, 03:00

Jeg har 4 middagstallerkener i Mega Mussel som jeg er utrolig glad for. Men jeg kombinerer det med lidt mere råt bestik og glas og det synes jeg gør tricket.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Charly » 24. aug 2017, 08:41

Jeg kan godt lide RC i beherskede mængder. Jeg har neutrale tallerkener fra IKEA og synes det er fint med RC fad/skål til.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Bimmerdyret » 24. aug 2017, 09:14

flicka skrev:Nope.

Det er for farmor.


:) giver dig ret (ligesom med mågestellet med guldkant) og det bliver i mine øjne ikke mere trendy og moderne fordi man blæser mønsteret op.
Min mormor lavede påskeæg med Mega Musel i starten af 80'erne, så at genbruge et mønster er ikke noget jeg falder i svime over.

Og jeg er vokset op i et hjem, hvor der var 8 forskellige spisestel (dele er gennem årene blevet brugt som hade-gaver til pakkelege :lol: )

Nogle gange (og det er ikke lige dette mønster specielt), så synes jeg faktisk det ødelægger den kulinariske oplevelse.

Føler lidt det er som med Minions og Hello Kitty - det er på ALT!
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Tux » 24. aug 2017, 11:10

Nej, jeg skal hverken eje eller have det skidt..
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf sigge » 24. aug 2017, 13:54

Jeg overvejer at begynde at samle en blanding af Megamusel, Hvid Riflet og Blå Elements - men jeg er ikke så stor fan, at jeg vil have mønsteret på alt muligt andet.

Jeg synes dog, ideen med at male det på toilettet er ret sjov. Jeg tvivler på, at det er lavet, fordi personen selv synes, det er decideret pænt eller trendy.
1
You can't spell awesome without me.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Lykke » 24. aug 2017, 16:07

Det er jo lavet fordi personen kedede sig har hun selv skrevet.

Hvorfor skal det pludselig handle om hvad der er grimt eller pænt?
Det vil vel i alle tilfælde være individuelt.
Hvor er der dette behov for at sige noget er grimt?
Fair nok man ikke ønsker at betale pengene for det. Men derudover, ja jeg forstår det bare ikke.
1
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Mocca » 25. aug 2017, 07:52

For mig er det almindelige musselmalede RC et stykke dansk kultur.
Også selvom Den Kongelige Porcelænsfabrik vist 'stjal' mønstret fra Tyskland i sin tid.

For 20 år siden var det god smag at have stel, der passede sammen.
Så 'god smag' er også modebestemt. Selvom jeg gerne vil sige, at jeg ikke lader mig styre af moden, så er jeg påvirket ligesom alle andre. Så i dag har jeg også en 'passende' :lol: blanding af hvidt kvalitetsstel, alm. musselmalet, megamussel og lidt Ursula.

Jeg kunne ikke drømme om at købe alt muligt tilbehør, der ikke er porcelæn, med mønsteret på.

Men toilettet er da fedt, synes jeg. En sjov måde at dekorere et ældre badeværelse på, som måske alligevel skal skiftes en dag.

Bare vent! Om ti år er det ikke længere god smag at have en blanding af forskelligt porcelæn... Så starter cyklussen forfra, og alle skal samle på et bestemt stel. ;)

Stribede Kählervaser kan ikke sammenlignes med musselmalet, efter min mening. Selvom jeg godt ved, at det har toppet på en modebølge lige nu....
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf sigge » 25. aug 2017, 08:18

Nå ja, det ærgrer mig faktisk ret meget, at det gamle muselmalede stel i min mors familie skal gå i arv til mænd, så min morbror og efter ham min fætter har arvet det. Det gad jeg ellers godt at have fingre i. Dels synes jeg, det er flot, og dels er der noget særligt ved, at det har været i familien i flere generationer.

Jeg har godt nok arvet et andet meget almindeligt stel, men det er ikke nær så pænt som det gamle muselmalede.
1
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf Akehurst2 » 25. aug 2017, 08:47

sigge skrev:Nå ja, det ærgrer mig faktisk ret meget, at det gamle muselmalede stel i min mors familie skal gå i arv til mænd, så min morbror og efter ham min fætter har arvet det. Det gad jeg ellers godt at have fingre i. Dels synes jeg, det er flot, og dels er der noget særligt ved, at det har været i familien i flere generationer.

Jeg har godt nok arvet et andet meget almindeligt stel, men det er ikke nær så pænt som det gamle muselmalede.


Jeg elsker også de gamle fade i musslemelet og Blå Blomst fra min mands oldemor. Er jo helt vildt, så pæne de stadig er og så fint at kunne servere for gæster på dem som hun også gjorde for så mange år siden.

Og jeg blander dem gerne med vores nye Multifarvet Elements og Hvid Elements. Synes det passer så fint sammen og ikke bliver for matchende. Er også derfor jeg er glad for Elements, så matcher det, men har stadig mange farver og bliver ikke så ensartet, som det kan være, hvis alle dele er med samme mønster.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Er du også Royal Copenhagen fan?

Indlægaf sigge » 25. aug 2017, 09:10

Lemonella skrev:Jeg ærgrer mig over, jeg sagde nej til, at arve min mormors Rosenborg stel. Hun havde alt og jeg mener alt. Både mokka- og kaffekopper, samt kander, fade, tallerkener og skåle og det hele komplet til 24 personer.
Jeg er der imod stadig glad for jeg takkede nej til min mors guldkantede mågestel. Hun havde også det hele, samt duge og servietter, Jeg kan bare ikke lide det og slet ikke med guld på. Synes mågerne glor så ondskabsfuldt på mig. :wacko:


Jeg mener også, det er Rosenborg, jeg har. Jeg har dog kun spisestel, og det står i en kasse i kælderen lige nu, fordi jeg mangler skabsplads.

Min mor og morbror har mange minder fra deres barndom om, hvordan de fik skældud, når de vendte tallerknerne "forkert", så nu kan de begge huske, hvilken vej der er den rigtige. Min fætter har samme stel, så vi diskuterer altid, hvordan det nu skal vende, når der bliver dækket op med det. :lol2: I øvrigt hader både min mor og min tante sovseskålene, fordi de er så besværlige at vaske op pga. en masse krummelurer. De kæmpede altid om at undgå dem, når der skulle vaskes op hjemme ved min mormor og morfar.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Bolig"